1jurek Zgłoś #21 Napisano 9 Marca 2009 u mnie w pasku atj 2000.r tak samo dmucha z góry ,z dołu, już sam się pogubiłem z tym atj ,jeden mechanik mówi zajechany silnik, drugi zajechany trzeba pierścienie wymieniać itd,wrescie sam sprawdziłem że te silniki tak mają,a sprawdziłem 30 sztuk z różnymi przebiegami a u mnie nastukane jest 250 tyś.Nawet pojechałem do tego 1 mechanika i pokazałem mu 5 szt aut z tymi silnikami że tak dymią do dzisiaj ma zonka ,a ja też naprawiam samochody i niewiem co to może być z tymi padakami a nie pdkami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #22 Napisano 9 Marca 2009 a może inaczej, który pasek 1.9TDI nie ma tych "przedmuchów" ? Tak po prostu jest silnik skonstruowany... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
KAWA Zgłoś #23 Napisano 9 Marca 2009 witam ja mam też ajm i robi dokładnie to samo co w waszych olej syntetyk nie bierze i dmucha jak wasze mysle ze ten typ tak ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szefomaciek22 Zgłoś #24 Napisano 9 Marca 2009 Dla autora postu W pokrywie zaworów silnika PD znajduje się ("zamiast" odmy) coś w rodzaju zawora ciśnieniowego, który zaczyna działać prawidłowo dopiero powyżej obrotów biegu jałowego. Mówiąc prościej - rolę odpowietrzania skrzyni korbowej PDków spełnia pokrywa silnika z "podwójnym dnem", systemem kanalików i wspomnianym zaworem - stąd w chwili wyjęcia korka wlewowego następuje spadek ciśnienia i zamknięcie się wspomnianego zaworka. Co w konsekwencji nazywamy przedmuchami lecz w tym silniku możemy powiedzieć ze jest to normalne zjawisko pozdr Wódz plemienia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maderix Zgłoś #25 Napisano 5 Kwietnia 2009 szefomaciek22 dzięki za dokłdną informacje, ale powiem Ci szczerze, że też doszłem do tego, że to musi być normalne bo sprawdziłem z sześć takich pasków i wszystkie buchały dymem z bagneta - no rozmawiałem z trzema mechanikami i każdy z nich powiedział mi, że silnik do naprawy - niech sobie mózg naprawią! Ale byłem u jednego pompiarza, który też mi właśnie powiedział, że to jest normalne w tych silnikach, zaznaczył, że jak wchodziły silniki z pompowtryskami to mieli mnóstwo telefonów typu "Panie coś chyba jest nie tak z moim autkiem, strasznie dmucha z bagneta" Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wicher123 Zgłoś #26 Napisano 21 Kwietnia 2009 A jak jest ze starymi slinikami?nie PD? Dziś byłem w komisie,chciałem zamienić swojego paska na Audi A4 1.8T quattro,gość odkręcił korek oleju na włączonym silniku i troszkę chlapało olejem ale troszkę,jak przyłożył rękę do otworu to faktycznie miał plamki małe oleju,powiedział mi,że nie chce tego auta albo mi da 15tyś za niego silnik 1.9 TDI AHU 90KM ok 150tyś przebieg.Robił mnie w konia by cenę zbić czy faktycznie mam się tego obawiać?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
telewizor11 Zgłoś #27 Napisano 21 Kwietnia 2009 w ATJ lac dobry olej, dobra wahe i wszystko bedzie gralo, a klekotac i dmuchac ma Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kruzi Zgłoś #28 Napisano 22 Kwietnia 2009 w konia chcial ciebie zrobić i tyle -ja mam AFN-a i tez chlapie z pod korka - sadze ze te przedmuchy w TDI to norma - byle nie dymiło pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kasfalt Zgłoś #29 Napisano 22 Kwietnia 2009 a u mnie na szczescie nie chlapie:P tylko troszke dymi ale to normalka i nie ma sie czym przejmowac.troche ponad 200 tysi na blacie furka moze ze dwie setki oleju bierze od wymiany do wymiany, mało pali to nie ma sie co martwić. ostatnio rozbierałem cały układ dolotu powietrza bo myslalem ze oleju bedzie w IC a tu doopa...troche tylko wykapało wszystko przemyłem przedmuchałem nowe opaski węże i jazda:D pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #30 Napisano 5 Grudnia 2009 Podepne sie pod temat moze ktos pomoze. Ja tez ma przedmuch i to nie maly Jak odkerce korek oleju to widze pare do wysokosci okolo 30 com nad korkiem. Sprawdzlem u innych Pd tez dymilo ale delikatnie(do 5-10 cm). Rano jak odpalam duzo biolo-szaro-niebieskiego dymu po 20 sek jest mniej i tak do minuty. jak postoi tak 2godz to puszcza malego bialego dymka. Bierze mi okolo 5ltr na 15tys km. Za duzo. Kompresja w normie okolo 28-29. Duzo dymu ale czrnego przy mocnym zbutowaniu nie zawsze. uszczelniacze czy piescionki. Kazda pomoc mile widziana. Nowe: Turbo, pokrywa zaworow, pompki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mzksiak Zgłoś #31 Napisano 5 Grudnia 2009 5 litrów na 15 tysiecy km?? Mam ten sam silnik, nawet rocznik ten sam, autko sam sprowdzilem we wrzesniu tego roku, zrobilem nim 5 tysiecy km do tej pory i nie ubylo mi mi chocby milimetr na bagnecie(oczywiscie na oko, moze jakies niewielkie róznice są) a przebieg 149 tysiecy(raczej oryginal)... dla mnie sprawa jest jasna. cos z Twoim silnikiem jest nie tak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #32 Napisano 5 Grudnia 2009 Naprawde:confused: Dzikei za pomoc. Jak mozesz to psrawdz u siebie jak dmucha ( na jaka wysokosc) i daj mi zanac pozdr Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mzksiak Zgłoś #33 Napisano 5 Grudnia 2009 (edytowane) na samym początku jak kupilem to patrzylem , dłon po przylozeniu do otwartego korka miala dziesiatki malutkich kropelek oleju(ale takich minimalnych) na jaką wysokosc są to przedmuchy to nie wiem, bo mnie to nie interesowalo.. mysle ze nie przejmuj sie dmuchaniem powietrza bo to jest normalne, bardziej niepokojące są Twoje dolewki oleju, bo te są olbrzymie.. a widocznych wyciekow z silnika nie zauwazyles?? lub tez na asfalcie po postoju?i tak jak pisales byc moze to pierscienie Edytowane 5 Grudnia 2009 przez mzksiak Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #34 Napisano 5 Grudnia 2009 No wlasnie chodzi o to czy to nie sa rzeaczy ze soba powiazane. Sa take przedmuchy i dla tego bierze tyle oleju. Czy te przedmuchy to wina uszczelniaczy:confused: czy pierscieni. Plus te inne oznaki o ktorych pisalem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marcin_e36 Zgłoś #35 Napisano 5 Grudnia 2009 Przedmuchy to nic złego bo większość pasków to ma tak jak i chlapanie olejem ( ja też to mam w AVF). Chociaż chlapanie olejem to już jest nie najlepsza oznaka, a najgorszą oznaką o zajeżdżonym silniku i o tym że auto bierzę olej jest biolo-szaro-niebieski dym przy odpalaniu. Ale ja nie jestem machanikiem wiem to z własnego doświadczania przerabiałem to kiedyś na benzynowej hondzie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nogman Zgłoś #36 Napisano 6 Grudnia 2009 Dzieki wlasnie taki dym ja tez mam. Mozesz napisac jak sie to skonczylo co naprawiles o ile wogole cos robiles. Czy to byla wina pierscieni, tlokow czy uszcznieczy. I jeszcze jedno ile ci wtedy bral oleju. Dzieki wielkie za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
devil-80 Zgłoś #37 Napisano 15 Marca 2011 (edytowane) Mi też mechanik dziś mówił jak wyjąl bagnet i leci dymek, że jest nie za dobrze. Autko pali dobrze,przyspieszenie też ma jak się rozgrzeje to nie dymi.Także czy te przedmuchy po wyciągnięciu bagnetu to coś złego? Przebieg ok 350 000km lub więcej. Olej muszę wymienić i filtr również. Leje Motula 5w40 Edytowane 15 Marca 2011 przez devil-80 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bolo02 Zgłoś #38 Napisano 15 Marca 2011 opary zawsze jakieś będą to normalne gorzej jest jak przez bagnet już olejem pluje to wtedy wiadomo że przedmuchy a jak sobie lekki opar idzie to nic strasznego normalka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #39 Napisano 18 Lutego 2013 (edytowane) Witam, Panowie ponieważ zmieniłem Passata B5 ADR na Passata b5 1.9 AFN, mam parę pytań: 1. Poniżej podałem link do filmu zapożyczonego z serwisu YOU TUBE od użytkownika "szotek87", mam identyczne objawy z tym korkiem, tak samo mi tańczy, czy to zły objaw ? do tego jak zdejmę korek i przyłoże rękę to po chwili na dłoni jest kilka/kilkanaście drobnych plamek oleju, dodam, że przez bagnet nie wydziela się żaden dym ani olej. ps Dymu też nie ma kiedy korek ściągnięty 2. Drugie pytanie, kiedy ściągnęłem odmę, dmuchałem w zaznaczony literką "A" wąż odmy, powietrze uchodziło otworem w pokrywie zaworów zaznaczone literką "B" czy to jest okej ? Dodam, że dmuchałem też w każdy z trzech otworów odmy i wszystkie były drożne, to chyba dobrze ? dziękuje wszystkim za pomoc i pozdrawiam Kamil Edytowane 18 Lutego 2013 przez Kamil_01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #40 Napisano 19 Lutego 2013 Podłączę się do tematu. Mój 2.0 Bmp wcina miarkę oleju od max do minimum na odcinku 800km. Wydaje mi się ze to znacznie za dużo. Niedawno też zauważyłem że jakaś uszczelka wystaje z turbo i przez nią sączy się olej. Czy to możliwe że silnik ma przedmuchy i wydmuchał uszczelkę od turbiny? Tak zasugerował mi mechanik, powiedział, że silnik może mieć przedmuchy. Korek tańczy na jałowym a z bagnetu leci dymek. Turbo mam po regeneracji nie cały rok. Jeśli okaże się ze to nie turbo wcina olej to co zostaje? Jakie koszta ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach