Skocz do zawartości
Gość shel

Montaż i demontaż relingów

Rekomendowane odpowiedzi

Kurcze już tak zrobiłem i zaczep jeden poszedł?? Może to jakoś podważać czy coś??? hmmmmmm

 

Czy jak jest zaślepka z jednym zaczepem to bedzie sie trzymać też jakoś??????

Zrobię zdjęcia i pokażę co i jak.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś zmieniałem relingi, ciągnąć te plastiki z przodu do przodu a z tyłu do tyłu. Wyskakują okej te po środku zaślepki łapać od tyłu ten plastik i do przodu wyciagać. Relingi są przymocowane (3szt. po kazdej stronie razem 6 śrub na klucz 13) Montaż zajmuje 10/15 minut. Pozdrawiam

Edytowane przez tricu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy jest możliwość kupna samych zatrzasków do przedniej lewej nakładki na reling? Chodzi mi o ten starszy typ zatrzasku, okrągły. Złodziej wyrwał mi nakładkę, wziął sam zatrzask a nakładkę zostawił. Nie mam tego teraz jak zamontować.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

siemka czy relingi od B5 kombi pasują do b5 fl ? bo mam chromowane u siebie ale się mega utleniły i wyglądają beznadziejnie a koszt i reonowacji jest chyba nie opłacalny więc pozostało założyć czarne ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie,

W związku z często pojawiającymi się pytaniami o zagrożenia ułamania zatrzasków przy zdejmowaniu i zakładaniu osłon relingów przedstawię Wam bezpieczną metodę na ich zdejmowanie. Sam po kupnie samochodu chciałem pozaglądać we wszystkie newralgicznie miejsca tego modelu (3BG) w tym pod relingi.

Długo szukałem informacji na temat sposobu ich demontażu. Niestety nie znalazłem nigdzie obrazowego opisu tej czynności.

 

Mój model ma czarne relingi – więc mój opis będzie o tej właśnie wersji kolorystycznej. Podejrzewam, że wersja chromowana może nieznacznie się różnić.

 

Do wykonania tej czynności nie są potrzebne żadne narzędzia. Jedynie suche ręce i odtłuszczona powierzchnia samych osłon.

 

Do dzieła.

Osłony przednie posiadają trzy różne typy mocowań.

DSC_0145 oznacz.jpg

  • Pierwszy (po prawej stronie na zdjęciu powyżej) przy samej belce relingu to zaczepy wsuwane pod korpus belek – to właśnie te ulegają ułamaniu najczęściej.
  • Drugi to zaczep ustalający w kształcie kołka stożkowego (środkowy na zdjęciu powyżej). Nie generuje on żadnej siły złączającej! Jedynie ustala pozycję osłony względem korpusu belki.
  • Trzeci to zatrzask z tworzywa sztucznego (ten biały po lewej stronie zdjęcia powyżej). Ten generuje bardzo dużą siłę mocującą prostopadłą do płaszczyzny dachu. Nie widzę możliwości by ten zaczep rozłączyć bez uszkodzenia go przy ciągnięciu osłony w górę czy bok. Jego konstrukcja jest taka, że nie puści on podstawy belki bez uszkodzenia. Jedyny ratunek to wysunięcie go z samej osłony. Ale o tym za chwilę.

 

Drugi i trzeci zaczep są zaczepami wysuwnymi z obudowy osłony. Dzięki temu istnieje możliwość bezpiecznego rozłączenia osłony od korpusu belki przy użyciu niżej opisanego sposobu.

 

Na zdjęciu pokazałem wysunięte zaczepy z osłony.

DSC_0146.jpg

 

Zaczepy mają swoje miejsca montażowe w korpusie – co widać na tym zdjęciu.

DSC_0147oznacz.jpg

 

Po lewej widać rowki w które wsuwają się zaczepy numer jeden, środkowy zaczep wchodzi w otwór w środkowej części łuku podstawy. Otwór ten ma wciskana blaszaną tulejkę. Pilnujcie by jej nie zgubić. Ostatni zaczep zatrzaskuje się w otworze prostopadłościennym w dnie podstawy belki.

DSC_0144.jpg

 

Aby zdjąć osłonę należy:

  1. Ciągnąć delikatnie osłonę przednią do przodu pojazdu tak, aby naszym oczom ukazały się całe zaczepy numer jeden (wsuwne pod korpus belki). Naszym oczom ukaże się wtedy podobny widok jak na fotografii.
    DSC_0148oznacz.jpg
    Na zdjęciu widać uniesioną przednią cześć osłony – ale to tylko dlatego że wcześniej zdjętą już osłonę przyłożyłem w ten sposób w celu wykonania zdjęcia. U was osłona będzie dolną częścią przylegać do dachu.
    Osłona powinna ustąpić mniej więcej tyle co na zdjęciu (ok. 3mm) bez ryzyka pęknięcia czegokolwiek. Gdy zobaczymy całe zaczepy, delikatnie pociągnijcie osłonę do góry. Zaczepy miną korpus belki i już będą bezpieczne.
  2. Jak zaczepy wsuwne miną korpus belki przestańcie już ciągnąć osłonę w stronę przodu pojazdu. Teraz musicie osłonę unieść w górę wg ilustracji.
    DSC_0149oznacz.jpg
    Unosicie osłonę w górę jak na zdjęciu. Łapiąc w okolicy zaczepów wsuwanych. Unosicie ją do momentu aż zaczep numer dwa wyjdzie z gniazda podstawy belki.
  3. Przy takiej pozycji osłony, ponownie ciągniecie delikatnie osłonę ku przodowi pojazdu.
    DSC_0150oznacz.jpg
    Delikatnie, bez szarpania, ale jednostajnie i stanowczo. Zaczep bowiem wysunie się z korpusu osłony, nie wyskoczy natomiast z podstawy belki.
  4. Sam zaczep wyjmijcie osobno ściskając jego „nóżki” przy podstawie. Potem możecie go spowrotem wsunąć do zaczepu w osłonie (doskonale to widać na zdjęciu nr 2 w moim opisie).

 

 

Środkową osłonę usuwacie bez większych problemów. Ciągnąc do siebie boczne ściany osłony jednocześnie rozchylając je delikatnie na boki. Można nawet pociągnąć najpierw jedną stronię a później drugą – nie ma w tej metodzie też żadnego problemu.

DSC_0151.jpg

 

Tylne osłony zdejmujecie analogicznie do przednich. Różnica jest tylko taka, że nie ciągniecie ich do przodu pojazdu a do tyłu.

 

Mam nadzieję, że opis się przyda. Miłego zaglądania pod relingi w poszukiwaniu niespodzianek.

U mnie na szczęście sucho i fabrycznie mimo ośmiu zim za sobą i częstego wożenia rowerów na dachu.

Edytowane przez guz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opis - rewelacyjny az milo poczytac - naprawde duzy szacun :):)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

guz - super opis. naprawdę wielki szacun. Miałeś rację że wersja z chromem się nieznacznie różni. Po zdjęciu przedniej lewej zaślepki zauważyłem że nie ma ona środkowego mocowania o czym pisałeś. (foto nr 1) 1.jpg

zaślepka mimo zniszczenia wygląda na oryginalną.

...i jeszcze jedno może ktoś wie. gdzie można dokupić lub jaki jest numer katalogowy białego plastikowego zatrzasku który jest widoczny na foto 2 2.jpg oraz czy podkładki znajdujące się pod relingami są wymienne?

Edytowane przez louds
zła konstrukcja zdania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
guz - super opis. naprawdę wielki szacun. Miałeś rację że wersja z chromem się nieznacznie różni. Po zdjęciu przedniej lewej zaślepki zauważyłem że nie ma ona środkowego mocowania o czym pisałeś. (foto nr 1) [ATTACH=CONFIG]103603[/ATTACH]

zaślepka mimo zniszczenia wygląda na oryginalną.

...i jeszcze jedno może ktoś wie. gdzie można dokupić lub jaki jest numer katalogowy białego plastikowego zatrzasku który jest widoczny na foto 2 [ATTACH=CONFIG]103604[/ATTACH] oraz czy podkładki znajdujące się pod relingami są wymienne?

Wiem, że w ASO do kupienia są całe osłony z zaczepami. Numerów nie znam.

 

Podkładki pod korpusy w B5 wykonane są z gąbki. Z moich obserwacji bardzo podobne (jeśli nie identyczne) są relingi w Audi A6 - tam podkładki wykonane są z gumy. Jak dowiem się zcy można je stosować zamiennie, dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok to czekam:) jak cuś.

  • Like 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podkładki pod korpusy w B5 wykonane są z gąbki. Z moich obserwacji bardzo podobne (jeśli nie identyczne) są relingi w Audi A6 - tam podkładki wykonane są z gumy. Jak dowiem się zcy można je stosować zamiennie, dam znać.

A miałbyś kolego możliwość przyłożenia relingów od A6 do tych od passata i porównania odstępów między wspornikami? Ewentualnie jakaś fotka to już by było super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie. Wie ktoś czy relingi z b5 fl podejda do b5 3b? Albo czy występowały w b5 3b chromowane relingi ? Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasują z FL do B5 i nie było chromowanych w B5. Zawsze można swoje pomalować na srebrno :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności