tomnik Zgłoś #21 Napisano 23 Stycznia 2012 Kurcze już tak zrobiłem i zaczep jeden poszedł?? Może to jakoś podważać czy coś??? hmmmmmm Czy jak jest zaślepka z jednym zaczepem to bedzie sie trzymać też jakoś?????? Zrobię zdjęcia i pokażę co i jak. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tricu Zgłoś #22 Napisano 23 Stycznia 2012 (edytowane) Dziś zmieniałem relingi, ciągnąć te plastiki z przodu do przodu a z tyłu do tyłu. Wyskakują okej te po środku zaślepki łapać od tyłu ten plastik i do przodu wyciagać. Relingi są przymocowane (3szt. po kazdej stronie razem 6 śrub na klucz 13) Montaż zajmuje 10/15 minut. Pozdrawiam Edytowane 24 Stycznia 2012 przez tricu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lolyt_xd Zgłoś #23 Napisano 10 Czerwca 2012 Witam. Czy jest możliwość kupna samych zatrzasków do przedniej lewej nakładki na reling? Chodzi mi o ten starszy typ zatrzasku, okrągły. Złodziej wyrwał mi nakładkę, wziął sam zatrzask a nakładkę zostawił. Nie mam tego teraz jak zamontować. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pytka Zgłoś #24 Napisano 26 Lutego 2013 siemka czy relingi od B5 kombi pasują do b5 fl ? bo mam chromowane u siebie ale się mega utleniły i wyglądają beznadziejnie a koszt i reonowacji jest chyba nie opłacalny więc pozostało założyć czarne Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #25 Napisano 14 Maja 2013 (edytowane) Witajcie, W związku z często pojawiającymi się pytaniami o zagrożenia ułamania zatrzasków przy zdejmowaniu i zakładaniu osłon relingów przedstawię Wam bezpieczną metodę na ich zdejmowanie. Sam po kupnie samochodu chciałem pozaglądać we wszystkie newralgicznie miejsca tego modelu (3BG) w tym pod relingi. Długo szukałem informacji na temat sposobu ich demontażu. Niestety nie znalazłem nigdzie obrazowego opisu tej czynności. Mój model ma czarne relingi – więc mój opis będzie o tej właśnie wersji kolorystycznej. Podejrzewam, że wersja chromowana może nieznacznie się różnić. Do wykonania tej czynności nie są potrzebne żadne narzędzia. Jedynie suche ręce i odtłuszczona powierzchnia samych osłon. Do dzieła. Osłony przednie posiadają trzy różne typy mocowań. Pierwszy (po prawej stronie na zdjęciu powyżej) przy samej belce relingu to zaczepy wsuwane pod korpus belek – to właśnie te ulegają ułamaniu najczęściej. Drugi to zaczep ustalający w kształcie kołka stożkowego (środkowy na zdjęciu powyżej). Nie generuje on żadnej siły złączającej! Jedynie ustala pozycję osłony względem korpusu belki. Trzeci to zatrzask z tworzywa sztucznego (ten biały po lewej stronie zdjęcia powyżej). Ten generuje bardzo dużą siłę mocującą prostopadłą do płaszczyzny dachu. Nie widzę możliwości by ten zaczep rozłączyć bez uszkodzenia go przy ciągnięciu osłony w górę czy bok. Jego konstrukcja jest taka, że nie puści on podstawy belki bez uszkodzenia. Jedyny ratunek to wysunięcie go z samej osłony. Ale o tym za chwilę. Drugi i trzeci zaczep są zaczepami wysuwnymi z obudowy osłony. Dzięki temu istnieje możliwość bezpiecznego rozłączenia osłony od korpusu belki przy użyciu niżej opisanego sposobu. Na zdjęciu pokazałem wysunięte zaczepy z osłony. Zaczepy mają swoje miejsca montażowe w korpusie – co widać na tym zdjęciu. Po lewej widać rowki w które wsuwają się zaczepy numer jeden, środkowy zaczep wchodzi w otwór w środkowej części łuku podstawy. Otwór ten ma wciskana blaszaną tulejkę. Pilnujcie by jej nie zgubić. Ostatni zaczep zatrzaskuje się w otworze prostopadłościennym w dnie podstawy belki. Aby zdjąć osłonę należy: Ciągnąć delikatnie osłonę przednią do przodu pojazdu tak, aby naszym oczom ukazały się całe zaczepy numer jeden (wsuwne pod korpus belki). Naszym oczom ukaże się wtedy podobny widok jak na fotografii.Na zdjęciu widać uniesioną przednią cześć osłony – ale to tylko dlatego że wcześniej zdjętą już osłonę przyłożyłem w ten sposób w celu wykonania zdjęcia. U was osłona będzie dolną częścią przylegać do dachu.Osłona powinna ustąpić mniej więcej tyle co na zdjęciu (ok. 3mm) bez ryzyka pęknięcia czegokolwiek. Gdy zobaczymy całe zaczepy, delikatnie pociągnijcie osłonę do góry. Zaczepy miną korpus belki i już będą bezpieczne. Jak zaczepy wsuwne miną korpus belki przestańcie już ciągnąć osłonę w stronę przodu pojazdu. Teraz musicie osłonę unieść w górę wg ilustracji.Unosicie osłonę w górę jak na zdjęciu. Łapiąc w okolicy zaczepów wsuwanych. Unosicie ją do momentu aż zaczep numer dwa wyjdzie z gniazda podstawy belki. Przy takiej pozycji osłony, ponownie ciągniecie delikatnie osłonę ku przodowi pojazdu.Delikatnie, bez szarpania, ale jednostajnie i stanowczo. Zaczep bowiem wysunie się z korpusu osłony, nie wyskoczy natomiast z podstawy belki. Sam zaczep wyjmijcie osobno ściskając jego „nóżki” przy podstawie. Potem możecie go spowrotem wsunąć do zaczepu w osłonie (doskonale to widać na zdjęciu nr 2 w moim opisie). Środkową osłonę usuwacie bez większych problemów. Ciągnąc do siebie boczne ściany osłony jednocześnie rozchylając je delikatnie na boki. Można nawet pociągnąć najpierw jedną stronię a później drugą – nie ma w tej metodzie też żadnego problemu. Tylne osłony zdejmujecie analogicznie do przednich. Różnica jest tylko taka, że nie ciągniecie ich do przodu pojazdu a do tyłu. Mam nadzieję, że opis się przyda. Miłego zaglądania pod relingi w poszukiwaniu niespodzianek. U mnie na szczęście sucho i fabrycznie mimo ośmiu zim za sobą i częstego wożenia rowerów na dachu. Edytowane 14 Maja 2013 przez guz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rafixon_67 Zgłoś #26 Napisano 15 Maja 2013 Opis - rewelacyjny az milo poczytac - naprawde duzy szacun ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
louds Zgłoś #27 Napisano 2 Czerwca 2013 (edytowane) guz - super opis. naprawdę wielki szacun. Miałeś rację że wersja z chromem się nieznacznie różni. Po zdjęciu przedniej lewej zaślepki zauważyłem że nie ma ona środkowego mocowania o czym pisałeś. (foto nr 1) zaślepka mimo zniszczenia wygląda na oryginalną. ...i jeszcze jedno może ktoś wie. gdzie można dokupić lub jaki jest numer katalogowy białego plastikowego zatrzasku który jest widoczny na foto 2 oraz czy podkładki znajdujące się pod relingami są wymienne? Edytowane 2 Czerwca 2013 przez louds zła konstrukcja zdania Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
guz Zgłoś #28 Napisano 16 Czerwca 2013 guz - super opis. naprawdę wielki szacun. Miałeś rację że wersja z chromem się nieznacznie różni. Po zdjęciu przedniej lewej zaślepki zauważyłem że nie ma ona środkowego mocowania o czym pisałeś. (foto nr 1) [ATTACH=CONFIG]103603[/ATTACH]zaślepka mimo zniszczenia wygląda na oryginalną. ...i jeszcze jedno może ktoś wie. gdzie można dokupić lub jaki jest numer katalogowy białego plastikowego zatrzasku który jest widoczny na foto 2 [ATTACH=CONFIG]103604[/ATTACH] oraz czy podkładki znajdujące się pod relingami są wymienne? Wiem, że w ASO do kupienia są całe osłony z zaczepami. Numerów nie znam. Podkładki pod korpusy w B5 wykonane są z gąbki. Z moich obserwacji bardzo podobne (jeśli nie identyczne) są relingi w Audi A6 - tam podkładki wykonane są z gumy. Jak dowiem się zcy można je stosować zamiennie, dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
louds Zgłoś #29 Napisano 16 Czerwca 2013 ok to czekam:) jak cuś. 1 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
michal_tmi Zgłoś #30 Napisano 17 Czerwca 2013 Podkładki pod korpusy w B5 wykonane są z gąbki. Z moich obserwacji bardzo podobne (jeśli nie identyczne) są relingi w Audi A6 - tam podkładki wykonane są z gumy. Jak dowiem się zcy można je stosować zamiennie, dam znać. A miałbyś kolego możliwość przyłożenia relingów od A6 do tych od passata i porównania odstępów między wspornikami? Ewentualnie jakaś fotka to już by było super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zlotylukaszvip Zgłoś #31 Napisano 14 Czerwca 2016 Odkopie. Wie ktoś czy relingi z b5 fl podejda do b5 3b? Albo czy występowały w b5 3b chromowane relingi ? Za wszystkie odpowiedzi wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ace Zgłoś #32 Napisano 14 Czerwca 2016 Pasują z FL do B5 i nie było chromowanych w B5. Zawsze można swoje pomalować na srebrno Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach