Skocz do zawartości
Gość michau

Zmiana oleju: półsyntetyk->syntetyk-cieknie. Wrócić do półsyntetyka czy uszczelniać?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość michau

Witam panowie!

Widzialem podobny watek na forum, ale moj przypadek jest trochę inny.

 

Jestem posiadaczem passata, 1.9 tdi 101 KM. Jego przebieg to ok 280 000.

Kupilem go ok 1,5 roku temu. Przez ponad rok zmienialem olej na taki jaki byl na karteczce pod maska- czyli Mobil (polsyntetyk). Samochod chodzil ladnie i cicho, nie musialem dolewac nawet grama oleju.

 

Ostatnim razem zmienialem olej i mechanik zalal mi ten zgodny ze specyfikacja czyli 5w40 (pelnisystetyczny). Odtad niestey musialem dolac ok 0,8 litra po przejechaniu 10tys. slyszalem ze od zmiany na olej "wyzszy" moga rozszczelnic sie symeringi (mi cieknie chyba spod intercoolera)

 

Teraz zansatanaiwam sie czy jest sens kontynuacji eksploatacji na tym oleju czy przy najblizszej zmianie zmienic ponownie na polsyntetyk?

Zwroce jeszcze uwage, ze przebig to juz ok 300tys. Samochod sprowadzielm z wloch przy przebiegu ok 230 000 i od tamtej pory jezdze na polsynteetyku.

 

Panowie co możecie doradzic? Jaki olej bylby tu najlepszy??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam panowie!

Widzialem podobny watek na forum, ale moj przypadek jest trochę inny.

 

Jestem posiadaczem passata, 1.9 tdi 101 KM. Jego przebieg to ok 280 000.

Kupilem go ok 1,5 roku temu. Przez ponad rok zmienialem olej na taki jaki byl na karteczce pod maska- czyli Mobil (polsyntetyk). Samochod chodzil ladnie i cicho, nie musialem dolewac nawet grama oleju.

 

Ostatnim razem zmienialem olej i mechanik zalal mi ten zgodny ze specyfikacja czyli 5w40 (pelnisystetyczny). Odtad niestey musialem dolac ok 0,8 litra po przejechaniu 10tys. slyszalem ze od zmiany na olej "wyzszy" moga rozszczelnic sie symeringi (mi cieknie chyba spod intercoolera)

 

Teraz zansatanaiwam sie czy jest sens kontynuacji eksploatacji na tym oleju czy przy najblizszej zmianie zmienic ponownie na polsyntetyk?

Zwroce jeszcze uwage, ze przebig to juz ok 300tys. Samochod sprowadzielm z wloch przy przebiegu ok 230 000 i od tamtej pory jezdze na polsynteetyku.

 

Panowie co możecie doradzic? Jaki olej bylby tu najlepszy??

 

oj kolego a na pewno przeczytałeś caly temat o olejach ponad 20 stron?? dawno sam tam nie zaglądałem ale kojarzę że jest tam odpowiedz na twoje pytanie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michau

tak, przeczytałem wszystko.

 

Chodzi mi głównie o zastosowanie oleju dla tego przebiegu, przy silniku na pompowtryskach i przy stosowaniu już wczesniej polsyntetyka (kiedy silnik pracowal bez wyciekow).

 

Czy stosowanie poelnisyntetyku w tej sytuacji poprawi zywotnosc i prace silnika??

Prosze o podpowiedz..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

slabo czytales, bo wyraznie tam pisze, ze do pd tylko 5w40 505.01. jest jakis polsyntetyk, ktory spelnia ta norme, ale nawet nie pamietam jaki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973
Witam panowie!

Widzialem podobny watek na forum, ale moj przypadek jest trochę inny.

 

Jestem posiadaczem passata, 1.9 tdi 101 KM. Jego przebieg to ok 280 000.

Kupilem go ok 1,5 roku temu. Przez ponad rok zmienialem olej na taki jaki byl na karteczce pod maska- czyli Mobil (polsyntetyk). Samochod chodzil ladnie i cicho, nie musialem dolewac nawet grama oleju.

 

Ostatnim razem zmienialem olej i mechanik zalal mi ten zgodny ze specyfikacja czyli 5w40 (pelnisystetyczny). Odtad niestey musialem dolac ok 0,8 litra po przejechaniu 10tys. slyszalem ze od zmiany na olej "wyzszy" moga rozszczelnic sie symeringi (mi cieknie chyba spod intercoolera)

 

Teraz zansatanaiwam sie czy jest sens kontynuacji eksploatacji na tym oleju czy przy najblizszej zmianie zmienic ponownie na polsyntetyk?

Zwroce jeszcze uwage, ze przebig to juz ok 300tys. Samochod sprowadzielm z wloch przy przebiegu ok 230 000 i od tamtej pory jezdze na polsynteetyku.

 

Panowie co możecie doradzic? Jaki olej bylby tu najlepszy??

 

Trochę się dziwię,że ten silnik jeździł ci na półsyntetycznym oleju ponad 200tys.km

 

Producent zaleca do tego silnika od początku do jego końca pełny syntetyk z przeznaczeniem do pompowtryskiwaczami.

Jak się domyślam Twój je ma.

Jeśli po takim przebiegu przeszedłeś z półsyntetyka na pełny syntetyk to się nie dziwie że zaczęło Ci ciec z simeringów-bo miało prawo.

Teraz (jak już cieknie)to zamiana spowrotem na pólsyntetyk nic już raczej nie da.Tzn-będzie ciekło nadal-dopuki ich nie wymienisz.

 

Hmm...ten Włoch (lub serwis który serwisował auto)byłby tak tępy,aby zastosować do silnika taki olej?

Trochę to dziwne

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michau

NIe wiem jaki olej był lany od samego początku. W każdym razie przy przebiegu z jakim go kupiłem miał wlany półsyntetyk.

 

Podłaczałem samochód pod kom. i stan pompowtryskiwaczy bardzo dobrze trzyma się w normie.

 

Panie souler czytałem bardzo dokładnie. Natomiast jesli pan przeczyta dokładnie to co ja piszę i o co konkretnie pytam "Czy stosowanie poelnisyntetyku w tej sytuacji poprawi zywotnosc i prace silnika??" bedzie pan wiedzial ze nie ma tu na to odpowiedzi jednoznacznej...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam to np. MOTUL SPECYFIC 505.01 5W40 Technosyntheze a także MOBIL Synt S Special V 5W-40 505.01 są olejami półsyntetycznymi, więc może ten włoch nie był taki kiepski

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Pawulon1973
Z tego co pamiętam to np. MOTUL SPECYFIC 505.01 5W40 Technosyntheze a także MOBIL Synt S Special V 5W-40 505.01 są olejami półsyntetycznymi, więc może ten włoch nie był taki kiepski

Pozdrawiam

 

Kolego jeśli twierdzisz,że te oleje które wymieniłeś są olejami półsyntetycznymi to Ci gratuluję :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za:

www.mobil.pl

 

"Mobil Synt S Special V jest olejem silnikowym opracowanym w oparciu o technologię syntetyczną firmy Mobil. Został specjalnie stworzony dla potrzeb wysokoobciążeniowych silników wysokoprężnych koncernu Volkswagen, które wyposażone zostały w system zasilania oparty na pompowtryskiwaczach (Electronic Unit Injectors). Przeznaczony do całorocznej eksploatacji.... "

 

co do motula:

Specific 505.01 5W40 Technosyntheze - to olej półsyntetyczny

Specific 505.01 5W40 Synthetic - to olej syntetyczny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Specific 505.01 5W40 Technosyntheze - to olej półsyntetyczny

Specific 505.01 5W40 Synthetic - to olej syntetyczny

 

kolego pierwszy z wymienionych olejów motula jest robiony na bazie syntetycznej i bliżej mu do pełnego syntetyku niż do pół, była o tym już gorąco dyskusja na forum więc tu racji nie masz

 

co do mobila to nie zabieram głosu gdyż nie znam oleju

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ztego co wiem to zmiana z powrotem na półsyntetyk nic nie pomoże będzie i tak przeciekać, trzeba poprostu wymienić simeringi i po kłopocie. Ajeśli chodzi o intercooler to pewnie już dawno podciekał to jest takie miejsce, że 90% vw się poci w tym miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmieniłem tytuł wątku, nie można było dać takiego od razu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a widzieliscie minerala spelniajacego norme 505.1 vw??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość michau

faktycznie pocił się lekko przy intercoolerze, ale nie było potrzeby dolewki. Teraz po dłuższej jeździe, gdy samochód stoi kilka godzin pojawia sie pod nim niewielki ślad oleju.

 

Panowie, czyli reasumując: najlepiej zalewać pełnisyntetyk i ewentualnie wymienić symeringi? Poza tym wyciekiem samochód pracuje bardzo cicho i równo...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pewnie ze tak. wymien uszzczelnienia i smigaj dalej na sysntetyku.

pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymien uszczelniacz i SYNTETYK !!

 

zalanie polsyntetykiem to polsrodek "na chwilke"...a za chwilke i TAK zacznie ciec na polsynt.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maja1fm

ja mialem podobny problem i zalałam półsyntetykiem i już jest ok. Jeżdżę na Mobil 1 Super S i jestem zadowolona.

Może jest to półśrodek, ale jak narazie jestem i z tego zadowolona i chyba moja passacina też :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość marewel

Koledzy 0,8l na 10tys to jest normalne zuzycie oleju,kazdy silnik bierze olej nawet nowy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czy ktos moze mi powiedziec czy zalewac innym olejem 1.9 tdi jesli poprzedni wlasciciel zalewal go szellem diesel 10w-15 chcialbym mu dac taki olej jak przewiduja normy vw ale czy warto ?? boje sie ze mi go przeplucze..i beda wycieki..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość maslog
a czy ktos moze mi powiedziec czy zalewac innym olejem 1.9 tdi jesli poprzedni wlasciciel zalewal go szellem diesel 10w-15 chcialbym mu dac taki olej jak przewiduja normy vw ale czy warto ?? boje sie ze mi go przeplucze..i beda wycieki..

 

Twoje obawy są całkiem sluszne. Będzie się lało.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności