Gość uki145 Zgłoś #21 Napisano 16 Kwietnia 2008 Witam! w przypadku 225/45 17 bedzi na pewno gorsze przyspieszenei i elastycznosć, bo to idealny zamiennik 195/65 r15. ale szerokość to nie wszytsko , np. ja na oponach letnich 205/60 r15 osiągam lepsze czasy przyspieszeń i elastyczności niż na zimówkach 195/65 r 15 . 205/60 jest zamiennikiem 195 ,ale jest oponą niższa( po prostu mieści sie w tolerancji dl azamienników) . im mniejsza srednica koła tym lepsze przyspieszenie , nawet gdy opona szersza o ten centymetr.Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #22 Napisano 17 Kwietnia 2008 Popatrzcie sobie na zawody w wyścigach na cwierć mili. Sprzęty z napędem na przód, często gesto specjalnie na czas wyścigu zakładane maja szerokie kapcie tylko na przód, aby zapewnić jak najlepszą przyczepność. Gdyby założenie szerszych kapci powodowało zauważalna różnicę w "zbieraniu się" chyba by ich nie zakładali????? Tak więc równiez uważam, że róznica w zbieraniu się na pewno istnieje na niekorzyśc szerszych kapci, ale jest niezauważalna dla przeciętnego "Kowalskiego". Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #23 Napisano 17 Kwietnia 2008 aby zapewnić jak najlepszą przyczepność. Gdyby założenie szerszych kapci powodowało zauważalna różnicę w "zbieraniu się" chyba by ich nie zakładali????? no akurat tutaj chodzi o jak najmniejszy poślizg na starcie...przy dużych mocach niestety uślizgi są dość znaczne, a auto powinno jechać a nie się ślizgać podczas startuTak więc równiez uważam, że róznica w zbieraniu się na pewno istnieje na niekorzyśc szerszych kapci, ale jest niezauważalna dla przeciętnego "Kowalskiego"..mówisz bo jeździłeś, czy tak po prostu?? Na moim przykładzie moge powiedzieć, że przesiadka ze 195/65R15 na 225/40R18 dała odczuwalną różnice, ale nie są to duże różnice. Troszeczke gorzej się zbiera, ale powiedźmy, że jest nadal podobnie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #24 Napisano 17 Kwietnia 2008 no akurat tutaj chodzi o jak najmniejszy poślizg na starcie...przy dużych mocach niestety uślizgi są dość znaczne, a auto powinno jechać a nie się ślizgać podczas startu. No przecież napisałem - aby zapewnic jak najlepszą przyczepność. mówisz bo jeździłeś, czy tak po prostu?? Wyobraź sobie, że przesiadłem się z zimówek 195/65/15 na letnie 245/40/17, więc sam sobie odpowiedz. :649: Na moim przykładzie moge powiedzieć, że przesiadka ze 195/65R15 na 225/40R18 dała odczuwalną różnice, ale nie są to duże różnice. Troszeczke gorzej się zbiera, ale powiedźmy, że jest nadal podobnie A ja na swoim przykładzie stwierdzam, że róznica jest, ale prawie niezauważalna... przynajmniej dla mnie. Pozdrawiam, ArpahoVmax Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #25 Napisano 17 Kwietnia 2008 nie są to duże różnice.Troszeczke gorzej się zbiera, ale powiedźmy, że jest nadal podobnie A ja na swoim przykładzie stwierdzam, że róznica jest, ale prawie niezauważalna... przynajmniej dla mnie. A czy nie to samo napisał bimbox :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #26 Napisano 17 Kwietnia 2008 A czy nie to samo napisał bimbox :638: Ok, starałem się, ale mi nie wyszło.... Chodziło mi o to, że z wypowiedzi Bimboxa mozna wywnioskować, że róznica jest mała ale zauważalna, natomiast dla mnie róznica jest niezauważalna, chociaz wiem, że istnieje. Mam nadzieję, że teraz wyraziłem sie jasniej.... Pozdrawiam, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #27 Napisano 17 Kwietnia 2008 Tankuj 3/4 zbiornika, zamiast do pelna... Albo w ogole tankuj tylko do 1/4... Pojezdzisz no to luz bo włąśnie tak tankuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość agniazd Zgłoś #28 Napisano 22 Kwietnia 2008 Na forum jest wiele watków o oponach. Szukałem w nich ale nie znalazłem informacji jaki rzeczywisty wpływ na zuzycie paliwa ma wielkosc opon w silniku ahu z automatem. Mam opony 205/60/15 - wydaje mi się, ze troszkę za duze jak na 90 km. Planuję zmienic opony na 185/65/15. Jaki wpływ będzie to miało na przyspieszenie samochodu oraz na zużycie paliwa. Moje opony są w idealnym stanie, prawie nowe. Nie chcę zmieniac jak to nic nie da. Jednak wydaje mi się, ze zuzycie paliwa szczególnie przy 90 km w dieslu i w automacie będzie zdecydowanie mniejsze na 185/65/15. Jeździłem kiedys peugeotem 206 hdi 90 km z chipem do 110 km. Na zimowkach 185/65/14 był rewelacyjny. Latem założyłem 205/45/17 na alusach. Samochod znacznie zgubił przyspieszenie i zużywał 1 - 1,5 litra więcej ropy na 100 km. Ciekaw jestem, czy taka sama zasada będzie odnosiła się do passata kombi ahu w automacie. Logika podpowiada, ze tak, ale czy oby na pewno. Może ktos juz przetestował taki manewr? Będę wdzięczny za wszelkie porady. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #29 Napisano 22 Kwietnia 2008 Na forum jest wiele watków o oponach. Szukałem w nich ale nie znalazłem informacji jaki rzeczywisty wpływ na zuzycie paliwa ma wielkosc opon w silniku ahu z automatem. Mam opony 205/60/15 - wydaje mi się, ze troszkę za duze jak na 90 km. Planuję zmienic opony na 185/65/15. Jaki wpływ będzie to miało na przyspieszenie samochodu oraz na zużycie paliwa. Moje opony są w idealnym stanie, prawie nowe. Nie chcę zmieniac jak to nic nie da. Jednak wydaje mi się, ze zuzycie paliwa szczególnie przy 90 km w dieslu i w automacie będzie zdecydowanie mniejsze na 185/65/15. Jeździłem kiedys peugeotem 206 hdi 90 km z chipem do 110 km. Na zimowkach 185/65/14 był rewelacyjny. Latem założyłem 205/45/17 na alusach. Samochod znacznie zgubił przyspieszenie i zużywał 1 - 1,5 litra więcej ropy na 100 km. Ciekaw jestem, czy taka sama zasada będzie odnosiła się do passata kombi ahu w automacie. Logika podpowiada, ze tak, ale czy oby na pewno. Może ktos juz przetestował taki manewr? Będę wdzięczny za wszelkie porady. Passek powinien mieć standardowe opony 195/65 R 15 91.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #30 Napisano 22 Kwietnia 2008 Na forum jest wiele watków o oponach. Szukałem w nich ale nie znalazłem informacji jaki rzeczywisty wpływ na zuzycie paliwa ma wielkosc opon w silniku ahu z automatem. Mam opony 205/60/15 - wydaje mi się, ze troszkę za duze jak na 90 km. Planuję zmienic opony na 185/65/15. Jaki wpływ będzie to miało na przyspieszenie samochodu oraz na zużycie paliwa. Moje opony są w idealnym stanie, prawie nowe. Nie chcę zmieniac jak to nic nie da. Jednak wydaje mi się, ze zuzycie paliwa szczególnie przy 90 km w dieslu i w automacie będzie zdecydowanie mniejsze na 185/65/15. Jeździłem kiedys peugeotem 206 hdi 90 km z chipem do 110 km. Na zimowkach 185/65/14 był rewelacyjny. Latem założyłem 205/45/17 na alusach. Samochod znacznie zgubił przyspieszenie i zużywał 1 - 1,5 litra więcej ropy na 100 km. Ciekaw jestem, czy taka sama zasada będzie odnosiła się do passata kombi ahu w automacie. Logika podpowiada, ze tak, ale czy oby na pewno. Może ktos juz przetestował taki manewr? Będę wdzięczny za wszelkie porady. nie bądź taki aż mocno zdesperowany...jeśli zauważysz jakąś różnice to naprawde będzie to znikome w porównaniu do pogorszenia jazdy w szybkich zakrętach, łukach itp itd. 1l-1,5l to może być widoczne jak sam zauważyłeś przy dużej różnicy w wielkości felg, ale taki zabieg jaki zaproponowałeś wydaje mi zbyteczny i co najmniej dziwny...185/65? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #31 Napisano 23 Kwietnia 2008 No to sprawa wygladna następująco założyłem te felgi z oponami i troche twardziej mi sie jeździ . Zauważyłem również jednak gorsze przyspieszenie . Podjołem decyzje że musze zamontować moduł , najprędzej V-Techa . Jak dla mnie jednak 90 KM w przy takiej masie auta i kapciach 205 to troche za mało . A czemu moduł , bo nie chce komuś robić prezentu za 1400 zeta , staram sie inwestować w samochód , że by przy ewentualnej sprzedaży , wymontować dokupione rzeczy ( oczywiście tuningowe :6:57:), a ile osiągne z modułu do końca nie wiem ale myśle że poprawi sie elastyczność i przyspieszenie . Hej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Nuttie Zgłoś #32 Napisano 23 Kwietnia 2008 moduł, znaczy się box? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
olko25 Zgłoś #33 Napisano 23 Kwietnia 2008 moduł, znaczy się box? Dokładnie , i kurde przed chwilą byłem sie przejechać , i tak szczerze mówiąc jestem troche zawiedziony bo nie przypuszczałem że centymetr różnicy na profilu może dawać taki dyskomfort :662: czyli gorsze odejście i odczówa sie każdą nierówność na drodze a dokładnie wyboje .... w prawdzie wygląd fajny , ale nie jestem do konca zadowolony :626: . Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #34 Napisano 4 Września 2010 Szerszy kapeć=większe spalanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Tomcio Zgłoś #35 Napisano 6 Września 2010 koledzy ja mam 225/40/r18 i spalanie w miescie pokazuje mi na kopie 10l to mozliwe?? a wczesniej mialem 195/65/r15 i bylo wszysko ok pokazywal ok 6-7l? Szerszy kapeć=większe spalanie I jeszcze średnica zewnętrzna opony: niewiele, ale jednak o 4% większa jest przy tych 18". Komputer oblicza przejechany dystans licząc obroty koła i w przypadku różnicy 4% na każde 100km komputerowych auto faktycznie pokonuje 104km. Dalej idąc silnik ma co nieco ciężej bujnąć auto. Ale sumując te zmiany, to spodziewałbym się wzrostu wskazywanego spalania o 10% a nie o 50% ( palił 7 (+1/2x7= 3,5) ).... PS. Teraz przynajmniej prędkościomierz pokazuje prawdziwą prędkość Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Arapaho Zgłoś #36 Napisano 6 Września 2010 koledzy ja mam 225/40/r18 i spalanie w miescie pokazuje mi na kopie 10l to mozliwe?? a wczesniej mialem 195/65/r15 i bylo wszysko ok pokazywal ok 6-7l? Powiem tak.... ja jeżdżę na 245/45/17 i zauważyłem, że w stosunku do standardowego rozmiaru 195 samochód pali mi w granicach 0,6 - 0,8 L/100km więcej. Fakt, że po mieście komputer potrafi pokazać i 12L/100km, ale średnia z reguły wychodzi około 8,5L/100km. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
POLK Zgłoś #37 Napisano 6 Października 2010 Mam 1.9TDI 110KM. Używałem opon 205/60/15 i bez problemu mogłem ruszyć z piskiem. Odkąd założyłem opony 225/45/17 nie da rady zapiszczeć przy ruszaniu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kacza Zgłoś #38 Napisano 9 Października 2010 Osobiscie moge powiedziec z doswiadczenia ze rozmiar ma znaczenie :D Na zime mam 15'' 195/55 i gdy wsadzam je na auto zamiast 19'' 235/35 roznica jest duza . Auto duzo lepiej sie zbiera no i mniej pali ... ale cos za cos .... co nie zmienia faktu ze lepiej mi sie jezdzi na ... szerokiej 19 Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszzk85 Zgłoś #39 Napisano 9 Października 2010 Ja mam 18ki 225/40 i tył 225/45 i spalanie owszem wzrosło ale nie o tyle, przedtem miałem 16ki 205/55 i po remoncie silnika auto na mieście w srednim spalaniu pokazywało 5,6 litra teraz przy 18 pokazuje 6,2 Komputer sprawdzany wszystko działa jak należy, dodam że remont silnika robiłem jakies 6 miesięcy temu a jazda w moim wykonaniu wygląda spokojnie, czyli dziadkowo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radzio77789 Zgłoś #40 Napisano 20 Listopada 2010 (edytowane) Jest roznica ito nawet przy malej zmianie jak i przy przyspieszaniu tak i przy spalaniu.mialem wczesniej oponki 215 17 45 auto zbieralo sie tak jak docisniesz tak szlo teraz mam od kilku mieskow oponki 225 45 17 i jest stanowcza roznica nikt niepowie ze nie nawet przy glupim tescie jak mpcniej dodusisz auto puszcza widoczny dymek wczesniej tego niemialem rowniez jesli wlecisz w koleine jest to odczowalne wiadoma zecz takie kolo to juz kolo kazda dziura jest odczuwalna noi zawieszenie tez dostaje ale cieszy oko.ale to sa koszty wlasnie jak kts chce zeby auto wygladalo.pozd Edytowane 23 Listopada 2010 przez Majcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach