piszczu100 Zgłoś #21 Napisano 15 Kwietnia 2015 Udało się odpowietrzyć jest ciepło w kabinie i parownik gorący ale chyba poszła uszczelka pod głowicą bo osad się zrobił pod korkiem oleju i tak jak by cały czas powietrze dobijało do płynu chłodniczego. co myślicie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #22 Napisano 15 Kwietnia 2015 Osad pod korkiem może być równie dobrze od krótkich przelotów - może robisz mało km, co chwila gasisz i jest. Jeśli obawiasz sie o uszczelkę, to sprawdź czy nie ubywa chłodziwa, nie przybywa oleju. Otwórz korek od chłodzenia na zimnym silniku by wyrównać ciśnienie, zamknij, pojeździj ze 200 km i NA ZIMNYM silniku otwórz korek i zobacz czy będzie viśnienie - jak syknie i zejdzie ciśnienie to może być uszczelka, wszak ciśnienie nie bierze się z nikąd. Możesz też zrobic test na obecność CO2 w układzie xhłodzenia lub ciśnieniowe sprawdzenie szczelności, ale to już raczej u mechanika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczu100 Zgłoś #23 Napisano 15 Kwietnia 2015 Jeszcze zapomniałem napisać że temperatura dalej idzie w górę zamiast stać na 90. Ale jak przejade 200 km bez uszczelki to chyba może coś gorszego się stać jeszcze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #24 Napisano 15 Kwietnia 2015 "bez uszczelki" nie ujedziesz kilometra, brak kompresji, wypije wodę i takie tam. Przy nieszczelności nie powinno się jeździć, w każdej chwili może choćby wsiorbać płyn, zagotujesz silnik, zatrzesz i na złom... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczu100 Zgłoś #25 Napisano 16 Kwietnia 2015 chodziło mi że bez uszczelki sprawnej. No właśnie wiec jakie 200 km przejechać Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Stalker Zgłoś #26 Napisano 16 Kwietnia 2015 No właśnie wiec jakie 200 km przejechać Na holu ? :dohA na poważnie to może być tak że przejedziesz i nic się nie stanie, a może być tak jak "kracze" Diabolic. :kawka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #27 Napisano 16 Kwietnia 2015 Dokładnie. Dobrze wiedzieć czym może się to skończyć i mieć to na uwadze. Takim autem jechać gdzieś dalej się nie powinno, bo niepewność, czy dojedzie się i wróci o własnych siłach, czy na lawecie... Lepiej zrobić i nie czekać do objawów które opisałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczu100 Zgłoś #28 Napisano 20 Kwietnia 2015 A czy śruby tzw. Szpilki trzeba nowe zakładać? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #29 Napisano 20 Kwietnia 2015 Ja jeszcze nigdy nowych nie zakladałem bo wole dobre oryginalne niż nowy badziew a takie z serwisu to pewnie krocie stoją. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczu100 Zgłoś #30 Napisano 21 Kwietnia 2015 Ok Bo słyszałem ze trzeba wymienić przy ściąganiu głowicy i chciałem się dowiedzieć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #31 Napisano 25 Kwietnia 2015 Trochę czasu minęło ale odpiszę - śruby warto zmienić, a przede wszystkim sprawdzić, czy stare trzymają wymiar... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaper65 Zgłoś #32 Napisano 26 Kwietnia 2015 Raczej wymieniaj na nowe bo mogą póżniej wyniknąć z tego problemy :rozpacz Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
18rp Zgłoś #33 Napisano 27 Kwietnia 2015 Panowie dalej nie rozwiązałem problemu, opiszę po kolei żeby ktoś kto to czyta nie musiał szukać starszych postów. Pewnego dnia zauważyłem ubytek płynu więc dolałem. Potem zaczął płyn ubywać coraz szybciej więc zastosowałem patent który działał w poprzednim aucie - wsypałem proszek do chłodnicy Płyn przestał znikać ale samochód zaczął się grzać. Układ udrożniłem, odpowietrzyłem. Dalej się grzeje, dolny wąż zimny mimo wyciągniętego termostatu! Wąż drożny na 100%. Pompa pompuje bo podczas pracy delikatnie zluzowałem wąż przy nagrzewnicy (ten z dziurką do odpowietrzania) i płyn sikał. Auto zalane g12. Z nagrzewnicy leci zimne powietrze (na bank do wymiany - nie odbiera ciepła) a węże przy nagrzewnicy gorące. Myślę że teraz już nie ma co oszczędzać - kupię chłodnicę i nagrzewnicę, czym dobrze przepłukać układ (przed założeniem nowej chłodnicy i nagrzewnicy) żeby wypłukać cały syf z układu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piszczu100 Zgłoś #34 Napisano 30 Kwietnia 2015 Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i juz nie ma tego lewego powietrza w zbiorniku ale chłodnica dalej zimna jest i jak stoi odpalony to temp się podnosi ponad 90 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
roger18sx Zgłoś #35 Napisano 30 Kwietnia 2015 Z tym proszkiem do uszczelniania chłodnic trzeba uważać i wsypywać po kilka razy w małych ilościach. Pewnego razu u siebie wsypałem cały pojemnik na raz i po 40 km jazdy coś się przytkało temperatura skoczyła do 120 stopni i było nie wesoło ale samo przeszło i jeździ do dziś. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #36 Napisano 30 Kwietnia 2015 Pompa pompuje bo podczas pracy delikatnie zluzowałem wąż przy nagrzewnicy (ten z dziurką do odpowietrzania) i płyn sikał Z wzrostem temp. cieczy wzrasta ciśnienie w układzie i przy uszkodzonej pompie będzie sikać po zluzowaniu przewodu także zajrzyj do pompy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #37 Napisano 30 Kwietnia 2015 możecie przypomnieć mi przy jakich temperaturach załacza się 1 i 2 bieg wentylatora ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #38 Napisano 30 Kwietnia 2015 załacza się 1 i 2 bieg wentylatora Jeśli chodzi o wentylator chłodnicy cieczy to niema biegów , sprawna wiskoza reguluje płynnie prędkość w zależności od temp cieczy . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert-o Zgłoś #39 Napisano 30 Kwietnia 2015 jak nie ma ? jak piszą że są :hmm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robertfx10 Zgłoś #40 Napisano 30 Kwietnia 2015 jak nie ma ? jak piszą że są Są w b3 , b4 gdzie wentylatorem steruje czujnik wkręcony w chłodnice , a w b5 jest wiskoza . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach