Skocz do zawartości
Gość kozawoj

Drgania przy hamowaniu, zła trakcja. Czyżby opony lub felgi? PILNE!

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kozawoj

Witam! Od pewnego czasu odczuwam drgania przy hamowaniu, czuc to znacznie przy wiekszej prędkości powyżej 90km/h a przy 120km/h to już bardzo telepie. Najbardziej przy delikatnym przyhamowywaniu. Jak nacisne mocno troszke mniej. Nasuwa sie proste rozwiązanie - tarcze hamulcowe. Ale, no właśnie, zmieniałem niedawno opony na letnie a są to straszne syfy - Matador oraz załozyłem alumy od Mercedesa i wydaje mi się, że objaw drgania nastał zaraz po wymianie opon i felg. Opony wyważałem ponownie(tylko przednie) nic nie pomogło. Auto ogólnie na nowych oponach prowadzi sie gorzej jest głośno jakby wyły łozyska, a co najbardziej zastanawiające-zaraz po wymianie kół tarło mi coś chwile w przodzie, jakby skończyły sie klocki a są - co to mogło być? Stąd moje pytanie czy powodem tych objawów moga byc złe felgi lub badziewne opony. Auto też drży czasami przy wyższej prędkości ok 120-140km/h i jest to typowy objaw niewyważonych kól ale wyważałem i nic nie dało. Czy tylne niewyważone opony mogą też powodować podobne objawy... Proszę o szybką odpowiedź, dzięki!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na krzywe tarcze. Z czasem zwłaszcza jak po zdrowym hamowaniu wpadnie sie w wielką wode

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

Felgi i jakim ET zamontowales :?: Bo Mercedes ma duze ET i moglo cos ocierac-piszesz o jakims szumie zaraz po wymienie kol...

Ale z tym drganiem stawialbym na tarcze... Gdyby to byly opony, to raczej caly czas bylyby drgania-nie tylko podczas hamowania...

Zastanawiales sie ewentualnie nad wywazaniem kol bez ich demontowania z samochodu :?:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kozawoj

Co to są ET? Felgi wg. wulkanizatora pasowały doskonale. zmieniłem tylko śruby na stożkowe. A to tarcie zaraz po założeniu dziwne...

ps. jeśli trzeba wymienić tarcze jakiej firmy kupić czy za ok 100zł/szt kupię już coś porządnego? Ale ja jednak dalej dopatruje sie winy opon, czy tylnie niewyważone opony mogą powodować drgania auta?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tylnie niewyważone opony też mogą powodować drgania. Z twojego opisu sugerowałby się, że tarcze masz krzywe. Ale skoro zmieniałeś ostatnio opony na nienajlepszej jakości i felgi od merca to ja bym najpierw wrócił do poprzednich opon i felg. Przynajmniej wyeliminujesz przypuszczlną usterkę. Może felga jest krzywa albo opona wyząbkowana (miałem kiedyś w służbowej octavii matador - staszne badziewie). Jak masz złe ET to może ci obcierać o zacisk hamulca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość podlasiak_vw
Witam! Od pewnego czasu odczuwam drgania przy hamowaniu, czuc to znacznie przy wiekszej prędkości powyżej 90km/h a przy 120km/h to już bardzo telepie. Najbardziej przy delikatnym przyhamowywaniu. Jak nacisne mocno troszke mniej. Nasuwa sie proste rozwiązanie - tarcze hamulcowe. Ale, no właśnie, zmieniałem niedawno opony na letnie a są to straszne syfy - Matador oraz załozyłem alumy od Mercedesa i wydaje mi się, że objaw drgania nastał zaraz po wymianie opon i felg. Opony wyważałem ponownie(tylko przednie) nic nie pomogło. Auto ogólnie na nowych oponach prowadzi sie gorzej jest głośno jakby wyły łozyska, a co najbardziej zastanawiające-zaraz po wymianie kół tarło mi coś chwile w przodzie, jakby skończyły sie klocki a są - co to mogło być? Stąd moje pytanie czy powodem tych objawów moga byc złe felgi lub badziewne opony. Auto też drży czasami przy wyższej prędkości ok 120-140km/h i jest to typowy objaw niewyważonych kól ale wyważałem i nic nie dało. Czy tylne niewyważone opony mogą też powodować podobne objawy... Proszę o szybką odpowiedź, dzięki!

 

a ja mam taką hipoteze: tarcze przyrdzwiały do piasty, przy zdejmowaniu felg któraś tarcza sie oddzieliła jednak i została przymocowana w innej pozycji niż była wczesniej i ze wzery na siebie nie nachodza to telepie. najpierw oczywiscie załóz poprzednie kołka ale jesli i na poprzednich bedzie jednak trzęsło to zdejmij tarcze, przeczyść wszystko i ponownie zalóż, ew załóż już nowe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość l_auf

Mam takie same objawy, choć w B4 i wiem że w moim przypadku są to tarcze o nierównej powierzchni. Proporcjonalnie do prędkości lub/i gwałtowności hamowania niepokojące objawy rosną? W Niemczech przy hamowaniu z 200 km/h do 150 km/h już myślałem że po mnie... W normalnych warunkach tez czasem poczuję drgania. Nie wymieniam, bo lada dzień zmieniam na B5.

 

Pozdrawiam Passatowiczów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

miałam takie drgania i telepanie kierownicą(ledwo co ją mogłam utrzymać-myślałam,że mi ręce urwie) w starym aucie....te drgania pojawiały się przy hamowaniu i jakoś po przekroczeniu 80 km/h. Tyle,że ja wyważyłam koła przednie i było ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

T A R C Z E !!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pewien dziwny problem z hamulcami, przy hamowaniu przy ładnej pogodzie występują drgania samochodu po stronie kierowcy i pasażera i na kierownicy ale gdy tylko popada deszcz wszystko się uspakaja. Hamuje się super, żadnych drgań. Miesiąc temu wpadłem w konkretną dziurę, wymieniłem łożysko i przegub i prostowałem felgę, może to coś ma wspólnego... 3 tygodnie temu wymieniłem tarczę i klocki z przodu (meyle) myślałem że pomoże ale niestety. Dzisiaj byłem u diagnosty, posprawdzał całe zawieszenie i żadnych luzów. Dodam że mam do wymiany tarcze z tyłu bo troszkę mam zardzewiałe i hamują nie równomiernie ale to raczej nie będzie miało nic wspólnego?. Macie jakieś pomysły co to może być??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Stawiam na tarcze.

Miałem to samo. Wymieniłem tarcze na nowe i problem zniknął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale wymieniem tarcze i klocki z przodu! Mam do wymiany tarcze z tylu, moga one powodowac drgania przedniej czesci samochodu jesli sa zle?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bziup

 

Rozumiem ,że koła masz wyważone .Przełóż koła z przodu do tyłu nie zamieniając strony ich toczenia i napisz jaki rezultat;).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

już to robiłem. po tym jak wpadłem w dziurę byłem w wulkanizacji. spradził mi na wadze każde koło i kazałem mu zamienić. i było to samo, później zmieniałem jeszcze raz i dalej trzesie.. dzisiaj zauwazyłem ( jazda przy ladnej pogodzie) ze 1 na 10 hamowan super hamuje a tak to strasznie trzesie. i przy delikatnym hamowaniu przestaje trząś poniżej 30 km..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Marcin_1.9tdi

U mnie było podobnie - czasem chamowało ok a czasem trzęsło mi pedałem (to nie był abs) i trochę ściągało w prawo. Zdarło też jeden klocek w lewym kole.

Po naprawie zacisku, wyregulowaniu geometrii i zamianie kół tylnych z przednimi oraz wymianie klocków wszystko wróciło do normy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdził bym tarcze hamulcowe, miałem coś takiego w Audi ale zaczym do tego doszedłem to zmieniałem koła i mnóstwo innych rzeczy a wystarczyło założyć nowe tarcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mialem identyczne objawy w A3 - tarcze do wymiany.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie, aleście kotleta odgrzali... ;)

 

co do tematu to, niekoniecznie nowe tarcze, jeśli Ci biją to jedź i niech Ci tarcze przetoczą na samochodzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja również mam wyczuwalne drgania przy hamowaniu z prędkości powyżej 120 km/h. Początkowo obwiniałem o to opony (były wyząbkowane i płytkie) tymbardziej że delikatne wibracje były wyczuwalne powyżej 150 km/h zawsze. Ale ostatnio wymieniłem opony, wyważyłem koła i samochód przestał wpadać w wibracje podczas jazdy, natomiast podczas hamowania kierownicą nadal trzęsie. Mówicie tarcze, ok tylko ja swoje wymieniałem około 3 miesięcy temu (7 000 km) i są to tarcze z ASO i montowane w ASO. Jeśli tarcze się zwichrowały to będę próbował je reklamować. Natomiast jeśli problem może leżeć gdzie indziej, to proszę o sugestie. Zanim pojadę składać reklamacje, chciałbym wyeliminować inne przyczyny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też miałem drgania przy hamowaniu (skakał jak żaba), po zmianie przednich tarcz i klocków na ATE jak ręką odjął.

Moje stare tarcze były w tragicznym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności