Skocz do zawartości
Gość ptaszek75

MIGAJACA KONTROLKATROLKA CISNIENIA OLEJU - B5 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , ma do znaczenia to że powinien być z zaworem zwrotnym nie mylić z zaworem bocznikowym po to by olej nie spływał z napinacza do miski olejowej i przy porannym rozruchu silnika nie dzwonił napinacz łańcuszka wałków. Z tego co wiem to są dwie firmy filtrów z zaworem zwrotnym BOSCH i KNEHT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bosha nie polecam, natomiast Knecht jak najbardziej, do tego jeszcze Mann i Fiaam. Ja osobiście tylko Mann, do tego oliwa Valvoline Maxlife 5w40, silnik i turbina pracują idealnie.

Sędziszów bez komentarza.:przestraszony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a jeszcze jedno pytanko filtr oleju ma tu coś do znaczenia bo jak teraz zobaczyłem przy wymianie wsadzili mi jakiegoś'' Sędziszów'' i szczerze mówiąc zaraz po wymianie przy prędkości ok 190 zapaliła mi się pierwszy raz potem był spokój jakieś 2 miechy i teraz objawy się nasiliły

 

A terkocze ci z rana napinacz? Owszem filtr jest ważny, tak koledzy pisali wyżej, ale podobno sam napinacz posiada taki zaworek przed spływem oleju "w dół".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jak już wróciłem do ojczyzny pozmieniałem oliwke i filtry to nawet żonka stwierdziła że powietrze mu nasze nie służy bo jakoś głośniej chodzi

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

a z napinaczem niema reguły raz jest cicho a raz na jakiś czas jak diselek przez kilka sekund

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wczoraj odebrałem auto po czyszczeniu michy wymianie oleju valo max life 5w40 i filtra.rano mimo lekkiego mrozu miłe zaskoczenie wogle nie słychać łańcuszka błoga cisza z kontrolką narazie spokój zobaczymy jak w trasie aby tak dalej :jupi jedyny minus mechanior kiepsko przykręcił osłone silnika i po drodze od strony zderzaka opadła na asfalt całe szczęście mała prędkość równy asfalt osłona cała.ale chwilowy :padaka był

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ile wziął za czyszczenie michy? Napisz mi na PW gdzie robiłeś bo i ja mam w planach po 10..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i lipa 2000km zrobione po czyszczeniu i znowu ta nieszczęsna kontrolka odżyła po prostu masakra jakaś ,jedyna różnica w tym że jak się zapaliła popiszczała to zgasła i cisza a wcześniej jak się zapaliła to gasła i za chwilę znowu to samo dopóki nie zgasiłem silnika może ktoś miał podobne objawy????

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro się pojawiła znowu to na początek tylko pomiar ciśnienia , następne kroki później

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przerobiłem owy temat magicznej lapki alladyna. Ssak, pompa i czyszczenie wszystkiego, problem ustąpił pomiary ciśnienia bardziej niż zadowalające.

Mechanik który to robił mówi że jestem jednym z wielu którzy przyjeżdżali z taką awarią. Grunt żeby tak nie jeździć, zapala się lampka, koniec jechania - laweta/linka - mechanik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

który mechanik to u Ciebie robil?, bo ja żadnego kumatego nie znalazłem , w końcu się wziąłem i sam wszystko robie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja rozwiązałem ten problem czyszcząc układ smarowania z nagarów olejowych w tym miski i wymieniając pompę oleju na nową i przyspieszyłem wymiany oleju na cykl co 10000 km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
który mechanik to u Ciebie robil?,

Bo nie ma u nas kumatych, Też poprawiałem spływ do miski olejowej (uszczelniony na silikon:kwasny) Do tego uszkodzona plecionka ewidentnie czymś zahaczona. Robili to na Żagańskiej, Tam jest warsztat i elektromechanik (zaraz przy obwodnicy od strony ronda na kadłubia)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Robili to na Żagańskiej, Tam jest warsztat i elektromechanik (zaraz przy obwodnicy od strony ronda na kadłubia)

 

wiem gdzie , kiedyś byłem u nich na chwile , po rozmowie z "kumatym mechanikiem" odjechałem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś oddać musiałem, nie mam warunków do wyjęcia miski w garażu.

Poza tym jak sam wiesz u nas nie ma dobrych mechaników...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś mechanik zmierzył mi ciśnienie oleju na rozgrzanym motorze bieg jałowy 2.2 bara przy wyższych obrotach rośnie więc wszysttko w porządku dla pewności drugi czujnik zobaczymy cz pomoże

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, każdy mechanik mierzy na "rozgrzanym" ale co to znaczy? dla większości to temp 90stopni...tyle że to powinna być temp oleju a nie cieczy chłodzącej, a to już jest ogromna różnica.

Sam robię sobie diagnostykę silnika vagiem i uwierz że kiedy wskaźnik na desce dochodzi do 90st to vag pokazuje 80stopni (cieczy chł.) a olej ma dopiero około 60-65stopni (sprawdzane latem) a teraz jest zima, więc podejrzewam że temp oleju będzie jeszcze niższa.

Co więc to znaczy? ano tyle że pomiar jest niewiarygodny bo 2.2 bara to ma nówka i to nawet nie bo książka podaje 2bary i ma trzymać cały żywot auta (teoria).

U mnie 2.2 bary na nowej (z aso) pompie trzymał do około 75stopni, przy 90 spadło do 1.7- cały czas mowa o temp oleju.

Przy 3tyś obr/min miał 5bar i na manometrze widać było jak pięknie pracuje zawór ciśnienia w pompie bo od razu cofnęło do 4.5 bara

Minimum dla AWT tj 1.2 a ja miałem nawet 1 bar i ciszę na desce:)

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no nie każdy ma warunki i umiejętności żeby wszystko zrobić samemu.jednak przed czyszczeniem smoka byłem przy tym mechaniku i mierzył mi ciśnienie na b.rozgrzanym oleju i na jałowym było prawie 2 bary a przy 3tyś tylko 2.3 tym razem zostawiłem samochód pomierzył i stwierdził jak wyżej pisałem.szkoda że w okolicach lublina niema aktywnych forumowiczów do których można byłoby podjechać i wspólnie cośik ustalić pomierzyć,porównać no ale cóż.a o dobrego fachure ciężko

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ja ostatnio zmieniałem olej i filtr, zaproponowałem mechanikowi żeby zrobić płukankę, zrobił i stwierdził po dzwięku (klekotanie jak diesel) że mam do wymiany pompę oleju (nie mierzył ciśnienia). Kontrolka ciśnienia oleju (konewka czerwona) zapaliła się od czasu kiedy posiadam auto czyli około 2 lat raz, właśnie teraz podczas płukania. Na vagu nie mam żadnego błędu. Jaki może być tego koszt ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Płukanka dość mocno rozrzedza olej i mogło spaść ciśnienie ale nie na tyle aby zapaliła się kontrolka.

Najpierw trzeba zacząć od sprawdzenia ciśnienia oleju - to podstawa!

Potem miska w dół i czyszczenie smoka - po płukance masz na pewno tam wszystko zabite szlamem, na końcu bym obstawiał pompę.

Edytowane przez marecki3575

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałem że silnik klekotał też przed płukanką, myślałem że jednak coś to pomoże, wlałem Elfa Evolution 10w40 (wiem, wiem, po przeczytaniu wątku powinien być 5 aczkolwiek od kiedy auto jest w Polszy lany jest olej półsyntyczny) Pojadę do drugiego mechanika i zrobię ciśnienie. A jaki +- może być koszt czyszczenia a jeśli nie pomoże to wymiany pompy ? Generalnie pojechałem do niego z leciutko falującymi obrotami, błędu nie było żadnego, wymieniłem olej i filtr i staneło na tym że mam do wymiany pompę. Najśmieszniejsze jest to że po tym jak byłem u niego pojechałem do szwagra podłączyliśmy pod pl vaga i u mnie obroty w vagu nie falowały natomiast u szwagra falowały ale wskazówka się nie machała :/

Edytowane przez gucioziom4

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności