Jaro882 Zgłoś #1 Napisano 21 Marca 2008 jadac do domu spojrzalem na wskaznik temperatury i patrze a tam prawie 100 stopni;/ zatrzymalem sie i patrze wentylator sie nie kreci, zatransportowalem autko do domu naprawilem wentylator, ale woda po 3 minutach nadal si egrzala blyskawicznie;/ sprawdzilem termostat po czym zostal wymieniony na nowy, myslalem ze objawy ustana lecz niestety nie;/ ze zbiorniczka nadal wydobywa sie para i tryska plynem;/ a temperatura nadal sie grzeje, wiec pozostaje tylko uszczelka pod glowica a co za tym idzie planowanie glowicy docieranie zaworow, nowy rozrzad, czy mam racje?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzychu90 Zgłoś #2 Napisano 21 Marca 2008 Witam, mój passat nie miał dostatecznego chłodzenia, gdy nie było takiej lotki w zderzaku na dole. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #3 Napisano 21 Marca 2008 czujnik temperatury w chlodnicy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arpi73 Zgłoś #4 Napisano 21 Marca 2008 sprawdź czy nie jest pęknięty wirniczek pompy wodnej! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Izydor Zgłoś #5 Napisano 22 Marca 2008 Odkreć korek wlewu oleju i zobacz czy jest na nim jakaś maź jeżlei tak to bardzo prawdopoodbne ze uszczelka pod głowicą, i czy jak chodzi to w zbiorniczku wyrównawczym widać bąble powietrza? czy dobrze odpowietrzyłeś układ chłodzenia? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #6 Napisano 22 Marca 2008 obstawiam pęknięty wirnik pompy wodnej! Ja kupiłem nową pompę wodną, a jakoś nie zwróciłem uwagi że ma plastikowy wirnik. Może zrobiłem 500km i miałem takie same objawy, tzn rozleciał się wirnik! Na 99% POMPA! A jak będziesz kupował to tylko z metalowym WIRNIKIEM! Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro882 Zgłoś #7 Napisano 22 Marca 2008 dzieki za info zaraz ide rozkreciac moze rzeczywiscie to pompa pompa jest dobra;/ wychodzi na to ze glowica Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #8 Napisano 22 Marca 2008 a sprawdzałeś czujnik tempoeratury w chłodnicy? Może być uszkodzony i jak temperatura wzrosnie to nie włączy się... temperatura będzie rosła... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jaro882 Zgłoś #9 Napisano 22 Marca 2008 czujnik temperatury?? a gdzie on tam jest?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlito123 Zgłoś #10 Napisano 22 Marca 2008 Pompa wody na 99% Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
MAGNUM-DXi12 Zgłoś #11 Napisano 23 Marca 2008 Pompa wody na 99% trzeba czytać poprzednie posty:p Kolega napisałe że pompa jest dobra;) A czujnik który odpowiada za właczanie się wenteletora jest wkręcony do chłodnicy (na dole). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arpi73 Zgłoś #12 Napisano 23 Marca 2008 wymień jeszcze korek w zbiorniczku,kosz niewielki ok.10zł.gdy nie trzyma ciśnienia to woda wrze przy 100 stopniach Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bobi220 Zgłoś #13 Napisano 23 Marca 2008 Sprawdź czy przelew działa, czy drożny jest ten wężyk który idzie od trójnika na głowicy do zbiorniczka wyrównawczego. Jeżeli płyn się przelewa to dział. Czujnik temperatury wody raczej jest sprawny, jak piszesz woda gotuje ci się po około 3 minutach, wiec nie zdąży jeszcze do ww czujnika dopłynąć. Ja miałem podobne objawy, jechałem z pracy i nagle z układu wywalił mi całą wodę, tem. ponad 120, wymieniłem wszystko: chłodnice, pompę, czujnik temperatury z chłodnicy, korek na zbiorniczku, wszystkie króćce,termostat, do końca nie wierzyłem że to uszczelka po głowicą. W końcu dałem za wygraną i oddałem auto do warsztatu, po demontażu głowicy okazało się, że jest pęknięta między zaworami . Ciśnienie pompowało układ w taki sposób, że woda nie krążyła w dużym układzie i całość gotowała się na mały a woda wypychana przez powietrze wylatywała przez zbiorniczek. Jak dla mnie wygląda to na pęknięta głowicę. Całość wyniosła mnie 1650zł (głowica, uszczelka, uszczelniacze popychaczy, uszczelka pod pokrywę głowicy, olej, płyn, szpilki, robocizna) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #14 Napisano 20 Marca 2010 Właśnie. Czyżby uszczelka czy sama głowica? Mam taki problem że ucieka mi płyn chłodniczy w ilości litra na 100km. Wcześniej już mi uciekał płyn, ale dolewałem litr na kilka tyś. km, więc się tym za bardzo nie przejmowałem. Szukałem wszędzie wycieków, ale bezskutecznie. Objawy które naprowadzają mnie na pękniętą głowice są następujące: 1. Znikający płyn chłodniczy, nie ma go w oleju ani odwrotnie, nie ma żadnej mazi na korku wlewu oleju ani bagnecie 2. Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, nawet po całodniowym postoju jest wysokie ciśnienie, jak odkręcam korek wyrzuca niedużą ilośc płynu. 3. Czasem na wolnych obrotach jak zwiększa się obciążenie silnika (czasami wystarczy że lekko skręce kierownice) przestaje pracowac jeden cylinder, po dodaniu gazu wszystko wraca do normy 4. Czasami podczas spokojnej jazdy wzrastała temp. do nawet 100* Poza tym silnik zachowuje się normalnie, tzn. dobrze odpala, nie zostawia białej chmury, przyspiesza jak przyspieszał, pali tyle ile palił. Wiem że w tych silnikach pęknięta głowica to częsta usterka, ale może to tylko uszczelka? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #15 Napisano 20 Marca 2010 co by to nie był głowica i tak do zwalenia a jak zdejmiesz to zobaczysz czy uszczelka czy głowica do planowania (na 99%) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #16 Napisano 20 Marca 2010 No racja, nikt tu nie jest jasnowidzem... Chciałem się też trochę utwierdzic w moich przemyśleniach. Chyba trzeba będzie ściągac głowice... Akurat teraz musiała strzelic jak OC do zapłaty... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #17 Napisano 20 Marca 2010 Głowicę i tak przed każdym montażem musisz dać do planowania, niech przy okazji sprawdzą ci ją na szczelność. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
heruur Zgłoś #18 Napisano 4 Kwietnia 2010 (edytowane) Głowicę i tak przed każdym montażem musisz dać do planowania, niech przy okazji sprawdzą ci ją na szczelność. zwykła uszczelka się na tyle podda ze może docisnąć mimo to RACJA !!! bo sam nie jestem zwolennikiem robienia fuszery Sam przyznam się ze w JR po założeniu uszczelki od 1Z/AFN auto jadło płyn...w dużych ilościach, więc założyłem uszczelkę za 30 zł dla próby i auto śmiga fakt ze dawka nominał i boost też no i bez butowania na zimnym Właśnie. Czyżby uszczelka czy sama głowica? Mam taki problem że ucieka mi płyn chłodniczy w ilości litra na 100km. Wcześniej już mi uciekał płyn, ale dolewałem litr na kilka tyś. km, więc się tym za bardzo nie przejmowałem. Szukałem wszędzie wycieków, ale bezskutecznie. Objawy które naprowadzają mnie na pękniętą głowice są następujące: 1. Znikający płyn chłodniczy, nie ma go w oleju ani odwrotnie, nie ma żadnej mazi na korku wlewu oleju ani bagnecie 2. Po odkręceniu korka zbiornika wyrównawczego, nawet po całodniowym postoju jest wysokie ciśnienie, jak odkręcam korek wyrzuca niedużą ilośc płynu. 3. Czasem na wolnych obrotach jak zwiększa się obciążenie silnika (czasami wystarczy że lekko skręce kierownice) przestaje pracowac jeden cylinder, po dodaniu gazu wszystko wraca do normy 4. Czasami podczas spokojnej jazdy wzrastała temp. do nawet 100* Poza tym silnik zachowuje się normalnie, tzn. dobrze odpala, nie zostawia białej chmury, przyspiesza jak przyspieszał, pali tyle ile palił. Wiem że w tych silnikach pęknięta głowica to częsta usterka, ale może to tylko uszczelka? obstawiam uszczelkę jak już się okaże co to było napisz... ciekawe czy dobrze myślałem Edytowane 4 Kwietnia 2010 przez heruur Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Woojtass Zgłoś #19 Napisano 5 Kwietnia 2010 Na szczęście winna była tylko pompa wody. Nie wiem jak mogłem nie zauważyc tego wycieku, mimo iż dokładnie oglądałem spód auta:wstyd:. Pewnego razu nie gasząc auta przez chwile na parkingu (wiadomo-turbinka:devil:) wysiadam, patrzę pod auto a tam plamka. Aż się ucieszyłem:hurra:. Nowa pompa 105 zł FebiBilstein, termostat 35zł i paski 33zł + 5 godzin roboty. Stara pompa była oryginalna, nie wyglądała źle tylko ciekła. Co do wysokiego ciśnienia w układzie, myślę że wine ponosi uszkodzony korek zbiorniczka wyrównawczego, a z uciekającym jednym garem podczas obciążenia było troszke inaczej bo spadały obroty, które już i tak były za niskie i dawało to identyczny efekt jakby któryś gar nie domagał. Podniosłem wolne obroty, na słuch ma teraz coś około 1000obr/min, czyli tyle ile miec powienien.: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszub8993 Zgłoś #20 Napisano 8 Grudnia 2010 (edytowane) witam wczoraj sprawdzałem poziom płynów w passaciku i dopatrzyłem się oleju w zbiorniczku od chłodnicy i teraz mam pytanie czy powodem tego jest uszkodzona uszczelka pod głowica??? Edytowane 8 Grudnia 2010 przez kaszub8993 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach