Skocz do zawartości
Maciej_OLS

Drgania silnika na wolnych obrotach VW Touran 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Tez jak wy mam podobny problem z tym ze u mnie to wyglada troche inaczej u mnie nic az takiego sie nie dzialo do czasu wymiany paska rozrzadu po odebraniu z warsztatu zauwazylem ze podczas jazdy i na biegu jalowym glosniej mi buczy w srodku, po podniesieniu maski zauwazylem ze silnik mocno drga (passat 1.9 tdi)

 

i teraz nie wiem czy zle wymienili pasek, czy moze po jakims czasie to ustanie, a moze to jakis inny problem.

Jak ktos ma jakis pomysl prosze o pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116

Mi to wygląda na żle założony pasek,samo to na pewno nie ustąpi.Dlaczego odebrałeś w takim stanie auto z warsztatu?to nie ciasto że urośnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bobasek73

Witam

Mam to samo co kolega jesion... . Do momentu wymiany paska rozrzadu było wszystko ok, żadnych drgań na wolnych obrotach, po wymianie paska wczoraj sa drgania na silniku, kierownicy, drążku zmiany biegów na wolnych obrotach. Mechanik twierdzi że typy tak maja i już auto wybiegane 265 tyś.

zawieszenie odpada, pompowtryski tez, sprzegło i dwumasa tez - usterka powstała od razu po zmianie paska.

podobno wszytskie czesci założył oryginalne

czy po wymianie rozrzadu coś trzeba jeszcze regulowac???

 

Jestem już po kolejnej wizycie w tym serwisie - okazało się , ze cos źle ustawili rozrząd. teraz przestawili go na -0,3 - cokolwiek to znaczy.

drgań na wolnych obrotach juz nie ma , za to stał sie mułowaty i spalanie wzrosło o około 2 l/100 km. W mieście spalanie średnie wg. wskazań na komputerze wynosi 12l !!!

Może ktoś polecić dobrego diagnoste w Wawie lub Krakowie - który będzie umiał dobrze ustawić rozrząd ?

Edytowane przez bobasek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116

Kolego Bobasek polecam Diagtronik w Jankach,mi wszystko wytłumaczyli i przestawili rozrząd(jest tam tolerancja)lecz takiego spalania to ja u siebie nawet nievmam choć jest po chipie.Też myślałem że mam kłopot ze sprzęgłem(wielu pseudo fachowców tak uważało).Po wizycie w Diagtroniku okazalo sie ze jest to wina pompowtryskiwacza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Maggie

Z grubsza przeczytałam całą historię tego wątku. Zaciekawił mnie ponieważ problem dragań przerabiam u siebie w Touranie. Rozrząd mam zmieniony i dodatkowo wymienione koło dwumasowe i sprzęgło :). Problem jednak nie zniknął. Nadal na wolnych obrotach, przy rozgrzanym silniku czuję drgania. Ponad to mam problem z odpaleniem auta po kilkuminutowym postoju po, przejechaniu krótkiego odcinka.

 

Rozumiem że mam do sprawdzenia ciśnienie na pompie paliwa. CZy macie jeszcze jakieś sugestie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam nowego Tourana 140 KM, przebieg 2 tys. km. i też mam drgania przy ciepłym silniku na biegu jałowym, ponadto raz zdarzyło się że na luzie zamiast 800 miał obroty 1000.

Po świętach mam zamiar się wybrać do serwisu i dam znać co mi powiedzieli.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116

Panowie zróbcie diagnostykę pompowtryskiwaczy,może tutaj tkwi problem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem w serwisie na sprawdzeniu tych drgań.

Powiedziano mi że takie drgania jak w moim Touranie to normalne - "te typy tak mają".

Na moją uwagę że czytałem negatywne opinie na temat koła zamachowego które powoduje dragania mechanik mi powiedział że problemy z kołem skończyły się na roczniku 2006, czyli że nowsze auta tego nie mają.

Poprzednio miałem Forda TDCI z CR i nie mogę się przyzwyczaić do pompowtryskiwaczy i kultury pracy tych silników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jestem już po kolejnej wizycie w tym serwisie - okazało się , ze cos źle ustawili rozrząd. teraz przestawili go na -0,3 - cokolwiek to znaczy.

drgań na wolnych obrotach juz nie ma , za to stał sie mułowaty i spalanie wzrosło o około 2 l/100 km. W mieście spalanie średnie wg. wskazań na komputerze wynosi 12l !!!

Może ktoś polecić dobrego diagnoste w Wawie lub Krakowie - który będzie umiał dobrze ustawić rozrząd ?

przestawili ci kat synchronizacji, poczytaj sobie, bylo juz na forum....

 

Nie chce robic z was glupkow, ale mam prosty przyklad, sprawdzcie sobie czy pod gorna oslona dobrze macie gabke ulozona...mi tez silnik wpadal w rezonans a nawet oddawal dziwne dzwieki, okazalo sie ze ta gabka juz troche sie zuzyla i obudowa delikatnie co jakis czas obijala sie o metalowa opaske rury dolotowej do IC przez co dawala spory rezonans na calym silniku a nawet aucie!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukassolski

Witam mialem taki sam problem z bujaniem auta na biegu jalowym w vw zielona gora stwierdzili ze pompowtryskiwacze do wymiany. Zrobilem jakies 2000km i auto nagle zdechlo okazalo sie ze pompowtrysk nr padl po wymianie drgania ustaly

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mam podobny problem w Passacie 2.0 TDI 136km B5 FL. Wymienilem plyn do filtra czasteczek stalych i zmiany nie ma. Znachor w serwisie powiedzial ze dopala sie przy takich obrotach i jest to normalne.Troche mnie to dziwi bo za czesto sie to zdarza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kumpelrd

Witam koledzy.Posiadam VW Tourana z 2004 roku 2.0 tdi 140 km i mam problem taki.Podczas jazdy na 5 i 6 biegu zaczynając od prędkości 90 km i przy powolnym dodawaniu gazu autko wpada w dziwne wibracje odwiedziłem kilku mechaników i rozkładają ręce twierdząc że jak stanie to się zobaczy co to jest.Mnie powoli szlag trafia a mam się wybrać na wakacje 1200 km w jedną stronę i mam pewne obawy czy autko da rady.Dodam jeszcze że bodczas tych drgań wduszę sprzęgło i wibracje ustają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobny objaw...

 

Czasem buja silnikiem (jakby ktoś rozbujał w baku paliwo) na wolnych obrotach i drży mimo wymiany poduszek.

 

Korekty dawek są w normie

1. -0.4,

2. 0.6,

3. -0.3,

4. 0.4

czy mimo takich w miarę niwielkich korekt może to być wina padającego wtrysku czy raczej dwumasa?

Wciskanie sprzęgła nic nie daje.

Dodatkowo czasem rura wydechowa dotyka gdzieś do karoserii i słychać brzęczenie co wskazywałoby na amortyzator drgań wydechu, ale samo

bujanie to raczej nie od rury...

 

Z góry dzięki za pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość condi

Witam!

2.0 TDI Touran 2005 140kw (80tys przebieg)

problem jak w temacie (szarpie na niskich obrotach, problem z odpaleniem rano)

co mechanik to inna diagnoza, choć wymienili wszystkie możliwe przypadki:

- koło dwumasowe + sprzęgło

- uszczelka wtrysku

- wtrysk

- pompa paliwa

 

od czego mam zacząć naprawę?

byłem skłonny wymienić sprzęgło i dwumas, ale po przeczytaniu, że po 20tys problem u niektórych powraca, zgłupiałem.

 

Proszę o poradę

Z góry dziękuje za pomoc

Edytowane przez condi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość markb6
Dzisiaj byłem w serwisie na sprawdzeniu tych drgań.

Powiedziano mi że takie drgania jak w moim Touranie to normalne - "te typy tak mają".

Na moją uwagę że czytałem negatywne opinie na temat koła zamachowego które powoduje dragania mechanik mi powiedział że problemy z kołem skończyły się na roczniku 2006, czyli że nowsze auta tego nie mają.

Poprzednio miałem Forda TDCI z CR i nie mogę się przyzwyczaić do pompowtryskiwaczy i kultury pracy tych silników.

 

Witam, od sierpnia 2009 posiadam nowego paska z silnikiem 2.0 TDI CR i tak jak u kolegów powyżej występuje problem z drganiami silnika na wolnych obrotach które odczuwalne są szczególnie na kierownicy - co wkurza mnie dość :639:bo przecież to silnik common rail i jego kultura pracy powinna być wyższa.

Rozmawiałem w dwóch ASO na ten temat - odpowiedź standardowa : "te typy tak mają"

Proszę o uwagi innych posiadaczy tych silników CR czy również posiadacie tego typu problem z drganiami szczególnie odczuwalnymi na kole kierownicy:638:

Nadmieniam że obroty na biegu jałowym są rzędu 800/min, wciskanie sprzęgła nie wpływa na poziom drgań co chyba wyklucza "dwumasę".

Podejrzewam że być może są to poduszki silnika lub inny feler - dajcie znać jeżeli macie tego typu kłopot z tym silnikiem i czy rzeczywiscie te nowe silniki CR przenosza drgania na kierownicę również w Waszych samochodach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Matt Touran

Witam jestem na etapie kupna somochodu VW TOURAN 2.0 TDI DSG 140 km rok 2004 przebieg 186 tys. km musze przyznać ze bedzie to moje pierwsze auto z silnikiem diesel , czytałem dużo na temat mechatronika( skrzynia DSG ) z którym część ludzi ma problem, w tym aucie zostało to wymienione rok temu . Ja jeszcze chce żeby zostało sprawdzone ciśnienie na cylindrach, turbo, pompowtryski, zawieszenie , podpowiedzcie na co jeszcze zwrócić uwagę ?? Jaki powinien byś stosowany olej przy tym silniku ?? 505.01.... czytałem też ale już nie jestem pewny 507.00 i 504.00. Ostanie rzecz która mnie interesuje czy ten silnik posiada filtr DPF ??

Edytowane przez Matt Touran

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość bzyk.26

witam ! troszkę poczytałem wasze wypowiedzi na temat Tourana! z tymi drganiami i bujaniem macie racje to wina pompo wtryskiwaczy taki problem miał poprzedni właściciel autka, od miesiąca jestem właścicielem tego Tourana 2.0 tdi 140 km 2004r. i już są z nim problemy!!! problem mam innego typu niż te podawane przez was tutaj na forum. Zatem problem mam taki że podczas manewrowania cofania zawracania podjeżdżania na światłach blokują mi się biegi 1,2 i wsteczny na około 5-20 s i czuć ze ciągnie sprzęgło i autko delikatnie podjeżdża przy włączonym biegu (zablokowanym) i wciśniętym pedale sprzęgła w tym momencie nie można w żaden sposób wyłączyć biegu chyba ze upłynie te parę sekund lub zgasi się silnik ! autko nie szarpie podczas ruszania biegi wchodzą normalnie bez problemów,podczas jazdy na dłuższych odcinkach też nie ma żadnych objawów. Poprzedni właściciel twierdzi że całe sprzęgło było wymienione i że ten problem pojawił się mu od nie dawna i że spowodowane jest tym że jest już do wymiany pompka sprzęgła tak mu rzekomo powiedzieli w serwisie ? proszę o wasza pomoc i opinie zanim udam się z tym do warsztatu lub serwisu! pozdrawiam wszystkich ..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam ,raczej dobrze podpowiadają , sam to przerabiałem w golfie , a wynika to z starzejącego się płynu hamulcowego i(lub) pompki pod pedałem sprzęgła .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności