Skocz do zawartości
Maciej_OLS

Drgania silnika na wolnych obrotach VW Touran 2.0 TDI

Rekomendowane odpowiedzi

Maciej_OLS    10

Od niedawna mam Tourana 2.0 TDI (136 PS ) AZV.

Występuje nim problem nieregularnego drgania silnika na wolnych obrotach

( przypomina to wypadanie zapłonu – silnik skacze po całej komorze).

Dzieje się to tylko wtedy gdy silnik nabierze temperatury, na zimnym wszystko jest OK.

Podczas jazdy nie czuć żadnych drgań, auto przyśpiesza znakomicie.

 

Byłem oczywiście u miejscowego znachora, podłączył auto do kompa - stwierdził brak błędów, poczym podrapał się po głowie i rzekł:

„To na pewno koło dwumasowe, najlepiej wymienić je wraz z kompletnym sprzęgłem żeby się dwa razy nie grzebać „ .... koszt ?

.... 2500 - 3000 tys. zł. !

 

Przyznam że chyba ma rentgena w oczach albo inne nadprzyrodzone zdolności.

Krótko mówiąc – mam pewne wątpliwości co do diagnozy.

 

Może ktoś z was miał podobne doświadczenia i coś zasugeruje ?

Czy VAG-COM 311-2 można sprawdzić w jakim stanie są pompowtryski ?

 

Wiem że to nie jest forum Tourana ale tylko tu można się czegoś dowiedzieć - będę wdzięczny za nie usuwanie postu !

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

rosiel    10

watpliwa sprawa z kolem dwumasowym.jesli nie szarpie przy ruszaniu to ok.jedyne co moze pomoc o sprawdzenie cisnienia paliwa na pompie paliwa .jest tam kruciec na torxa.czujnik cisnienia i wszystko wiadomo.sprawdz ewentualnie czy klapa przy egr nie drga i sie nie zamyka

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol   
Gość Krawcol

Maciej, a jakie masz obroty na biegu jalowym na rozgrzanym silniku :?: Moze sa zbyt niskie... Powinno byc 800/min.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciej_OLS    10

Obroty są na poziome 860/min.

Może faktycznie jest coś z ciśnieniem paliwa, wymienię filtr i spróbuję sprawdzić ciśnienie oraz zawór EGR .

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciej_OLS    10

Czy odczyt jest prawidłowy ?

 

91_1207389303_thumb.jpg

 

56_1207389117_thumb.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rosiel    10

niestety to jest wada urzadzen nieautoryzowanych.jesli to jednostka mg i chodzi o korekcje dawki na biegu jalowym to nie jest dobrze.ja preferuje dla dawki glownej 5mg odchylke dopuszczalna 1.5 mg na skok.najtaniej bedzie podjechac do mechanika z powaznym diagnoskopem (ja na podstawie tego urzadzenia nie podjal bym decyzji o wymianie np wtrysku dla klienta) uszkodzony moze byc wtrysk lub strata kompresji

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość korytynapl   
Gość korytynapl

Maciej jestem bardzo ciekawy czy rozwiązałeś ten problem, ponieważ mam tourana z tym samym silnikiem i zauważyłem dokładnie te same objawy co u Ciebie, czyli drgania na wolnych obrotach na ciepłym silniku. Jeśli ktoś na forum ma jakieś pomysły również będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi. Osobiście obawiam się o koło dwumasowe bo wyczytałem, że w Touranach do maja 2005 jest z tym jakaś wada fabryczna.

Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciej_OLS    10

Wszędzie gdzie byłem z tym problemem diagnoza była ta sama: koło dwumasowe !

U mnie ponadto do wymiany jest sprzęgło bo się ślizga.

 

Ogyinał jest drogi ale znalazłem SACHS-a :

Komplet ze sprzęgłem około -1500zł

Same koło około 900 zł

 

Ja postanowiłem jeszcze trochę pojeździć i wymienić dopiero jak problem zrobi się bardzo uciążliwy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość Muti   
Gość Muti

Witam

mam ten sam problem w Touranie i po wizycie w ASO powiedzieli ze to normalne w tym silniku,ponoc w Audi nic sie nie trzesie przez inny program.Napewno nie jest to spowodowane kołem bo miałem zmieniane sprzęgło i koło stwierdzili ze ok.A zmieniłem na Sachs;a i narazie jest cacy.

 

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość ewitom   
Gość ewitom

Witam mam ten sam problem drgania silnika przy różnych prędkościach najczęściej przy dojcu do prędkośći 50 km 60km 70 km 80 km i 90km przy powolnym dodawanu gazu .Jak dodaje mocniej to się nic nie dzieje ciągnie bez problemów .A najgorsze że dieje się to nie zawsze ale częstotliwość jest coraz większa .Drgania są mniej lub bardziej wyczuwalne nie kiedy całą kierownićą częsie a silnik chce opuśćić komorę .Byłem na sprawdzenu błędów w aso ale nic nie znaleziono .A najlepsza odpowiedż mechanika z 20 letnim stażem była jeździj pan asz coś się rozsypie wtedy bedzie wiadomo co jest do wymiany A zapomniał bym rano mam problem z odpalaniem musze krecić ok 8 sekund zanim zapali troszke nierówno chodzi ale potem sie uspokaja.VW Touran 2.0 TDI DSG 2005

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rosiel    10

pompa w zbiorniku umiera.wymiana.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość gst   
Gość gst
niestety to jest wada urzadzen nieautoryzowanych.jesli to jednostka mg i chodzi o korekcje dawki na biegu jalowym to nie jest dobrze.ja preferuje dla dawki glownej 5mg odchylke dopuszczalna 1.5 mg na skok.najtaniej bedzie podjechac do mechanika z powaznym diagnoskopem (ja na podstawie tego urzadzenia nie podjal bym decyzji o wymianie np wtrysku dla klienta) uszkodzony moze byc wtrysk lub strata kompresji

 

niestety ale nie masz racji w bloku nr 23 jest czas wtrysku

blok 18 status pompowtrysku

blok 13 korekcja dawki - i chyba oto ci chodzilo ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciej_OLS    10

Zdesydowałem się na wymiane koła dwumasowego wraz z kompletnym sprzęgłem.

Dam znać za kilka dni czy drgania ustąpiły.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Maciej_OLS    10

Po wymianie całego zestawu jest SUPER !

Żadnych drgań, silnik pracuje równo i już nie skacze jak głupi.

Ustąpiły też wibracje, które czułem podczas szybkiego przyśpieszania, były one spowodowane ślizgającym się sprzęgłem.

Wszystko jest Cacy !

 

Wymieniłam: Koło dwumasowe, tarcza sprzęgła, docisk firmy SACHS i wysprzeglik z łożyskiem LUK.

 

Koszt 1600 zł części + 600 wymiana

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość prezes112   
Gość prezes112

Witam

Ja posiadam nowego Golfa Varianta 2.0 140ps TDI .U mnie jest ten sam problem z drganiem silnika.Samochód jest na gwarancji więc wymieniono mi koło dwumasowe,ale problem pozostał.Po dokładnych oględzinach stwierdzono różnicę w ciśnieniu wtrysku jednego z cylindrów i prawdopodobnie przymierzą się do jego wymiany.Ale ku mojemu zdziwieniu zawsze jezdziłem na paliwie VPower Diesel i z powodu jego braku przeszedłem na zwykłepaliwo z Shella Diesel Extra i problem jakby ustał.Silnik chodzi idealnie.Czyżby przyczyną mogło być paliwo?? zobaczę po dłuższej eksploatacji na razie zrobiłem 3 tankowanie na innym paliwie i jest ok!!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116   
Gość zibi116

Panowie nie cieszcie się tak,ja wymieniałem całe sprzęgło z łożyskiem Sachs i po 30 tys.km jest to samo,nie wiem co się dzieje(dobrze że jest na gwarancji).na innym forum wyczytałem o jakiejś opcji z dławikiem(co to jest?).Dodam że w trakcie wymiany mechanik nie stwierdził na sprzęgle żadnym nietypowych śladów zużycia.Typowe objawy,po zatrzymaniu na wolnych obrotach buja go jakby się paliwo przelewało w zbiorniku i akcje z żucaniem silnikiem przy wolnym przyśpieszaniu.Pomoże ktoś???????????????????/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Zacinające się kolo dwumasowe powoduje rzucanie silnikiem, wibracje na kierownicy. W momencie kiedy silnik wpada w wibracje na wolnych obrotach przyciśnijcie sprzęgło.....

Jeśli rzucanie i wibracje ustaną to na 100% dwumas do wymiany!!!!!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116   
Gość zibi116

W trakcie tego bujania na luzie o którym wspominałem wciskanie sprzęgła nic nie daje (dalej go buja).Lecz może ktoś zna patent na uzdrowienie tego sprzęgła

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116   
Gość zibi116

Panowie posprzedawaliście auta czy się nie popsuły od czasu napraw(ja mam tylko takiego pecha bo zaczynam wieżyć że ten volkswagen to wielki rupieć?).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
piekar99    0

Witam wszystkich

Ja mam podobny problem ( Już wielu tak pisało ) czyli musi to być jakąś dolegliwość VW nie tylko Passków. Na razie do naprawy się nie zabrałem tylko czytam. W moim Passku jest jednak małą różnica. Zimny wszystko ok. Ciepły włączona klima wszystko ok. dopiero jak się wyłączy klime delikatnie zaczyna drżeć ( odczuwalne na fotelu na drążku zmiany biegów nie). Znalazłem na forum podobne dolegliwości http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=25744

Może tu znajdziecie / najdziemy rozwiązanie

 

Pozdrawiam

MArcin

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
jachim8584    0

Kolego piekar99już chyba z tydzień szukam odpowiedzi na te nasze drgania mam tak samo jak ty identyczny przykład ale może więcej ci napisze w poniedziałek bo jestem umówiony z diagnostą może on mi coś powie dziwne że jest nas tylu użytkowników pasatów i jest tak mało rozwiązań tych drgań najlepszym rozwiązaniem chyba by było wymienić cały silnik z osprzętem na nowe

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
W trakcie tego bujania na luzie o którym wspominałem wciskanie sprzęgła nic nie daje (dalej go buja).Lecz może ktoś zna patent na uzdrowienie tego sprzęgła

 

Może się okazać że dwumas jest już całkiem zacięty i naciśnięcie sprzęgła nic nie zmienia.

Nie lekceważ tego bo uszkodzony dwumas może spowodować uszkodzenie łożysk w skrzyni biegów.

Podjedź gdzieś do warsztaciku niech dokładnie postawią diagnozę bo koszta mogą wzrosnąć.

A może to tylko poduszeczka ????

Ps.

Polecam Myśliński Serwis w Piastowie.

Kolesie tylko robią grupe VW i są dobrzy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Major    10

Diagnostyka nic nie wykazala ? Sproboj zajez doEGR-a bo on jak sie zamyka, to dlawi silnik, moze to jest walniete

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116   
Gość zibi116

Kolego Major czy do mnie pisałeś z tym Egr-em?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość zibi116   
Gość zibi116

Panowie czy to możliwe aby tak często te sprzęgła padały?Auto nigdy nie katowane,cały czas jeżdżone na esp,cholera mnie z tym wrakiem trafi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się


×