maryjan82 Zgłoś #1 Napisano 11 Marca 2008 zakupilem alu do mojego paska i mam pytanko czy wystarcza oryginalne śruby czy musze zakupic specjalne do aluminiaków. z góry dzieki za dobre rady Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #2 Napisano 11 Marca 2008 te same, chyba że masz jakieś kosmiczne felgi i śruba z nich ledwo co wystaje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #3 Napisano 11 Marca 2008 Oj nie koniecznie bo moje alufelgi kosmiczne nie są a śrubę mam o 1cm dłuższą do nich, musisz przymierzyć ile wystaje tobie śruba na zwykłej feldze a ile na alusie, jeżeli na alusie wystaje tylko 0,5 cm to chyba jasne że koła mogą cię wyprzedzić więc przymierz i będzie temat jasny. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek_krakow Zgłoś #4 Napisano 11 Marca 2008 Czy według Was śruby do alufelg różnią się tylko długością? Od razu odpowiem że nie! Różnią się też stożkiem. Jeśli masz orginalne alu to wtedy śruby od felg stalowych są ok, a jeśli nie to lepiej zmienić śruby. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #5 Napisano 11 Marca 2008 Oczywiście że nie bo są śruby stożkowe i kuliste ale alusy też są robione na stożek i kulę więc wszystko zależy od sytuacji (producenta alufelg). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryjan82 Zgłoś #6 Napisano 12 Marca 2008 dzieki za rady , zaraz ide obadac jak to u mnie jest, pozdro alll. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maryjan82 Zgłoś #7 Napisano 12 Marca 2008 a wiec jest tak w stalowych wkreca sie 16 mm a w alu 15 mm wiec chyba nie powinno byc problemu z wyprzedzajacym mnie kolem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysiek_krakow Zgłoś #8 Napisano 12 Marca 2008 HOTAIR tak masz racja chwyciłeś mnie za słowo. Właśnie o to mi chodziło że są dwa rodzaje (stożkowe i kuliste) i pisząć poprzedniego posta brakło mi słowa. Ale wszyscy pisali o długości śruby a nikt o tym czy stożek czy kula. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
hotair Zgłoś #9 Napisano 12 Marca 2008 Nie powinno być problemu jak tak, powinna się wkręcić powyżej 1cm a najlepiej 1,5cm. Zbyt długa śruba powoduje zblokowanie tarczy abs w przednich kołach a nawet może ją uszkodzić. No i zwróć uwagę czy śruba ma stożek czy kulę i jak to jest w alufeldze. Jeżeli alus jest na kulę to śrub stożkowych nie powinieneś dawać tylko kuliste ale jeżeli alus jest na stożek to właściwie nie ma znaczenia jakie dasz śruby bo i tak się to trzymać będzie kupy:Dale mi wyszło.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #10 Napisano 26 Czerwca 2008 Lamerskie pytanie ale ten sma problem Na dniach będe miał alusy Dezent. Jak poznac czy felga jest na śrube stozkową czy kulista Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mozik1 Zgłoś #11 Napisano 26 Czerwca 2008 zdun. to powinno być widoczne w feldze, czy jest stożek czy kulka. dla zainteresowanych kiedyś do alu kupowałem kpl śrub do alu od poloneza ze starym systemem hamulcowym (chyba) są dłuższe o jakiś 1cm i mają stożek. za szt płaciłem jakieś 2 pln. mam je już w trzecim VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach