viperjn Zgłoś #1 Napisano 8 Marca 2008 Na wstępie witam wszystkich forumowiczów. Od niedawno stałem sie posiadaczem Passata 3C kombi 2.0 FSI, dotychczas użytkowałem (i nadal go mam) B5 1.8T po chip.tun. na 193Ps. Mam pytanie czy ktos z szanownego grona przerabiał wymiane przednich lamp na biksenony ( w B5 mam ksenony i porónując do zwykłych lamp w nowym róźnica jest kolosalna). Znalazlem oferte na allegro za komplet lamp ,żarniki oraz modułu. Czy nowe lampy majace dynamiczna regulacje zasiegu trzeba kodować w komp samochodu aby zadział układ.? Czy są jakięś kruczki podczas zamiany ewentualnie coś nie pasuje.( Mam starą Etke i nie moge tego znaleźć.) Drugie pytanie czy ktoś chipował 2.FSI ? . W sumie to komfortowa limuzynka ale w porównaniu ze starym B5 to pod wzgledem przyspieszenia jakbym stał w miejscu.http://www.forum.vw-passat.pl/images/icons/icon11.gif Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jetta_GT Zgłoś #2 Napisano 8 Marca 2008 Witaj na forum. Przed zadaniem pytania spróbuj użyć wyszukiwarki A znajdziesz to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperjn Zgłoś #3 Napisano 9 Marca 2008 Włąsnie użyłem szukajki i przeczytałem wszystkie posty odnośnie tego tematu czyli wiem że skrętne nie będą działać ale nadal w temacie nie mam konkretu - wiem że oprócz dodatkowego modułu ( to z forum z jednego postu) nie zadziałają - ale nadal nie wiem co ta za symbol modułu czyli ..... - jak zmienić kodowanie żeby wiedział że ma xenon a nie zwykłą zarówke ( w module komfortu gdzie to zmienić)...... czy alternatywnie założenie modułów HIS w miejsce zwykłej żarówki też wymaga tego dodatkowego modułu ....... Dlatego prosiłem czy ktoś kto przećwiczył ten temat osobiście może coś poradzić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperjn Zgłoś #4 Napisano 9 Marca 2008 Odnośnie kodowania Nie rozumiem czy musi być dodatkowy element ??? Czy jest inny bordnetz dla aut z xenonem a inny dla aut bez ??? bo jego kodowanie pokazuje że można ksenon od razu przypisać ??? {Bordnetz} Steuergerät Codierung STG 09 (Bordnetz) auswählen STG Lange Codierung Funktion 07 Folgende Kombinationen werden vom Steuergerät blockiert: - Byte 00 Bit 3 (1) UND Byte 00 Bit 4 (1) - Byte 00 Bit 1 (1) UND Byte 03 Bit 4 (1) - Byte 00 Bit 1 (0) UND Byte 17 Bit 1 (1) - Byte 17 Bit 4 (1), wenn 00/3 (0) UND 00/4 (0) UND 00/00 (0) - Byte 17 Bit 4 (1), wenn 00/3 (0) UND 00/4 (0) UND 00/00 (1) - Byte 17 Bit 4 (1), wenn 00/3 (0) UND 00/4 (1) UND 00/00 (0) - Byte 17 Bit 4 (1), wenn 00/3 (1) UND 00/4 (0) UND 00/00 (0) - Byte 17 Bit 4 (1), wenn 00/3 (1) UND 00/4 (1) UND 00/00 (0) - Byte 17 Bit 5 (1) UND Byte 00 Bit 0 (0) Byte 00 Bit 0 Nebelscheinwerfer verbaut Byte 00 Bit 1 Xenonscheinwerfer mit Shutter verbaut Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość avionik Zgłoś #5 Napisano 21 Czerwca 2008 Witam nie ma zadnego problemu z wstawieniem zestawu HID xenon do 3C. wstawiłem i ni etrzeba nic przestawiac w programowaniu kompa. działaja i wszystko jest OK. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #6 Napisano 21 Czerwca 2008 ja mam rowniez wstawione xenony - wszystko działa super a roznica jest kolosalna ktos tam mnie straszył ze bez spryskiwaczy i autopoziomowania nie przejdzie badań ale to bzdura Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorylondon Zgłoś #7 Napisano 30 Czerwca 2008 Ja tez mogę powiedziec ze no problem z hid xenon dzisiaj załozyłem i swiecą bez problemow zadnych błędow i problemow niema.A roznica w wyglądzie i jakosci swiatla bez porownania.Cała impreza o koszt 220 zł i ok 30 min montarzu.A szczeze to załozył bym wczesniej tylko słuchałem magikow na temat jakis modułow itp. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość klokaj Zgłoś #8 Napisano 1 Lipca 2008 Możecie trochę przybliżyć temat hid xenon? Chętnie bym to sobie sprawił ale nie bardzo kminię ten temat.Jak to się montuje i gdzie to nabyć?Rozumiem że to w pewnym sensie półśrodek? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperjn Zgłoś #9 Napisano 2 Lipca 2008 zamontowałem dawno sorry ze nie pisałem , jakosc oswietlenia nie ma co porównywac to zwykłych zarówek - ale ja musialem w bornetzie zaznaczyc vagiem xenon i jest ok a przedltem pulsowały podobniez zalezy to od wersji bordnetza. Za to kurde nie mam przeciwmgielnych.... i musze kombinowac z zapalaniem z wyłacznika tylnego przeciwmgielnego za pomoca przekaźnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
slawekFSI Zgłoś #10 Napisano 2 Lipca 2008 czy w tych Waszych instalacjach jest przetwornica? i czy jest konieczna ? ja za swoja instalacje zapłaciłem znacznie wiecej niz 300 pln i zachodze w głowę czemu - wiem ze przetwornice montowali Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bin79 Zgłoś #11 Napisano 6 Lipca 2008 witam ja mam ten sam problem z xenonami hid po za montowaniu jak przełącze na długie to krótkie zaczynają pulsować i zapala mi sie kontrolka błędu na liczniku.Byłem juz u elektronika i przestawilem VAG-iem w ustawieniach na Xenon .w takim ustawieniu Xenonki działaja poprawnie ale kontrolka swieci nadal bo wykrywa inne silniki do regulacji swiateł .Czy ma ktos zwas jakis patent aby działało wszystko poprawnie ,i nie wykrywało błedu? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viperjn Zgłoś #12 Napisano 8 Lipca 2008 patent jest:) - przestawiasz na zwykle lampy bordnetza , on sprawdza rezystancje na linie - czyli jezeli ksenon pobiera mniej energi niz tradycyjna h7 to musisz dolozyc rezystor ( wylicz sobie z prawa ohma) uwaga odpowiedniej mocy - moze sie grzac aby zasymulowac taka sama obciazalnosc obwodu , przed moim montazem sobie to obmyslilem , no ale poszlo bez problemu - albo zakładasz orygianalne lampy biksenony, z długich przez przekaznik na przeslone biksenonu, modulu samopoziomowania rozumiem niedokladasz, przerabiasz koncowki na wiazce ... rzezba i dziala laczny koszt okolo 2100 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość bin79 Zgłoś #13 Napisano 9 Lipca 2008 viperjn dzieki za podpowiedz pobawie sie z tymi rezystorami w wolnej chwili ,obecnie przelaczytlem Vagiem na xenon wszystko dziala poprawnie tylko swieci sie kontrolka na desce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość duch07 Zgłoś #14 Napisano 14 Lipca 2008 Witam nie ma zadnego problemu z wstawieniem zestawu HID xenon do 3C. wstawiłem i ni etrzeba nic przestawiac w programowaniu kompa. działaja i wszystko jest OK. Pozdrawiam Tylko Ty kolego wstawiłeś zestaw HID a nie orginalne ksenony Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorylondon Zgłoś #15 Napisano 27 Sierpnia 2008 przetwornice są w zestawie razem z zarnikami a montuje sie je jak zwykłe zarowki . przetwornice zaczepiasz tak zeby nie ruszały sie i tyle.okablowania nie potrzeba dodatkowego bo wszystko jest w zestawie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
api13 Zgłoś #16 Napisano 31 Sierpnia 2008 Czy ktoś jest w stanie zasugerować które konkretnie HID'y kupić oczywiście wydaje mi się optymalne 5000K Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gregorylondon Zgłoś #17 Napisano 31 Sierpnia 2008 witam ja mam ten sam problem z xenonami hid po za montowaniu jak przełącze na długie to krótkie zaczynają pulsować i zapala mi sie kontrolka błędu na liczniku.Byłem juz u elektronika i przestawilem VAG-iem w ustawieniach na Xenon .w takim ustawieniu Xenonki działaja poprawnie ale kontrolka swieci nadal bo wykrywa inne silniki do regulacji swiateł .Czy ma ktos zwas jakis patent aby działało wszystko poprawnie ,i nie wykrywało błedu? Nie mam pojecia co wy macie za problem.Ja zamontowałem i nie potrzebowałem zadnych rezystorow.A jesli juz o jakiej mocy by mosiał byc ten rezystor zeby sie nie przepalił?Nie powinno byc problemow.Dwie przetwornice i dwa zarniki i musi działac.Nie mondrzył bym sie gdybym sam tego nie zrobił .Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raffaelo Zgłoś #18 Napisano 9 Września 2008 Witam, ja takze po zalozeniu hidow mam efekt stroboskopowy. Przejawia sie on dokladnie w nastepujacy sposob: Po wlaczeniu oswietlenia swiatlo miga i zazwyczaj jednem z zarnikow wylacza sie (kontrolka zaczyna swiecic). Po czym wylaczam oswietlenie i wlaczam, efekt ten sam i powiedzmy za 2-4 razem zaczynaja dzialac. Mysle ze zmieniaja sie warunki elektryczne pewnie od stopnia rozgrzania. Czasami problem wystepuje takze po przelaczniu na dlugie..Wiec mam pytanie gdzie w okolicach Warszawy moglbym przetestowac zmiane ustawienia oswietlenia na xenon ? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
raab Zgłoś #19 Napisano 9 Września 2008 a ja mam takie pytanie. kupiłem oryginalne ksenony oczywiście od b6, i chce je zamontować, aczkolwiek jest jeden problem, nie pasują kostki. co zrobić?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość HARNAS Zgłoś #20 Napisano 9 Września 2008 a ja mam takie pytanie. kupiłem oryginalne ksenony oczywiście od b6, i chce je zamontować, aczkolwiek jest jeden problem, nie pasują kostki. co zrobić?? A ja tez chciałbym dokupić oryginalne lampy biksenonowe i chciałbym to wszystko wymienić , przy soczewkach nie da sie jeździć, czy robił ktoś może już cos takiego ?? czy jest możliwość założenia spryskiwaczy czy trzeba wymienić cały zderzak ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach