Skocz do zawartości
dlugiiii

zmieniona dwumasowka,kpl sprzegla->dalej wibruje :(

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Poczytałem ... na forum i sam juz nie wiem co myśleć!

Otóż w moim pasku na biegu jałowym pojawiły się dosyć odczuwalne drgania czy wibracje, kiedy ruszę te drgania znikają. pjawiają się ponownie gdy przekroiczę 2400 obrotów i wówczas zaczyna się buczenie i wibracje, w całej budzie, szczególnie na kierownicy, drążku skrzyni biegów, czy w podłodze no i jeszcze do tego dochodzi buuczenie. Dodam, że nie ma różnicy czy jest wciśnięte sprzęgło czy nie, sytuacja jest taka sama. JAk również nie ma znaczenia, czy obroty są powyżej 2400 w czasie jazdy, czy też w czasie postoju. Sam nie wiem co o tym myśleć poo wypowiedziach na forum nasuwa mi się pomysl, ze to mogą być poduszki, choć nie wykluczam pompowtrysków. Wydaje mi się, że to nie dwumasówka (z uwagi na brak różnicy przy wciskanym sprzegle, a także gaszeniu auta)

 

Jeśli komuś nasuwa się jakieś rozwiazanie tego problemu to proszę o pomoc

 

---------- Post added at 19:48 ---------- Previous post was at 19:35 ----------

 

Dodam, że moc silnika jest taka sama jak wcześniej - tzn. przed wystąpieniem tych wibracji.

Edytowane przez stefan_1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wydaje mi się, że to nie dwumasówka (z uwagi na brak różnicy przy wciskanym sprzegle, a także gaszeniu auta)

 

Za bardzo nie widzę związku.... Demontowałeś kiedyś dwumas? To element dokręcony do wału i wciśnięcie sprzęgła niewiele wnosi do sprawy. Innymi słowy jeśli masa wirująca "lata" to czy sprzęgło wciśnięte czy nie drgania będą. Na słuch go weź, to dość łatwa diagnoza. Jeśli nie masz doświadczenia w tym temacie to rzuć okiem na bipy pompek i wyklucz pomki, które też czasem powodują szarpania silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie demontowałem, lecz wyczytałem an forum, ze przy padajacej dwumasówce powinny być różnice przy wciskanym i nie sprzegle w trakcie gaszenia silnika. Generalnie przed chwilą w garażu zaglądałem trochę do silnika.. i zdjąłem osłonę plastikowa. Ku mojemu zdziwieniu wibracje i buczenie zniknęły, lecz gdy przyjechałem sie kawałek, wibracje wróciłyl, tzn. po zatrzymaniu się, aby zawrócić.

Czy to znaczy, ze powinienem szukać w kierunku poduszek, czy też sprawdzić pompowtryski na stacji...?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiesz jak to przez internet... Nie widzę jakie to drgania, nie czuję ich. Dwumas jak pada to nie da się tego nie zauwazyć, słychać też specyficzny dzwięk. Diagnoza w zasadzie jest bardzo prosta i nie nastręcza większych problemów. Dwumas potrafi trząść całym autem. Objawy podobne, choć też na oko jestem w stanie je odróżnić dają pompki- jeśli któraś pada, czy ma wyrobione gniazdo w głowicy to tez silnikiem narywa. To jednak często ma objawy toważyszące w postaci problemów z mocą, kopceniam, odpalaniem. Dlatego jeśli nie umiesz jednoznacznie stwierdzić w czym rzecz, zobacz jakie masz bipy na pompkach- to dość miarodajne. Co do poduszki pod silnikiem- objaw nieco inny, to bardziej szybkie, krótkie drgania niż kołysanie silnikiem. Jeśli nie masz pewności i wiedzy podjedz do kogoś, kto zajmuje się tą marką aby rozwiał Twoje wątpliwości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Na słuch go weź, to dość łatwa diagnoza."

W jaki sposób zdjagnozować na słuch czy to dwumasa?

Pytam bo parę lat temu w pasacie mojego ojca wymieniono, zupełnie niepotzrebnie jak się później pokzało dwumasę" choć mechanik twierdził, ze była na padnięciu...

W zwiazku z czym chcialbym unikjnąc niepotrzebnych wydatków

Edytowane przez stefan_1982
błąd

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jednak to coś w skrzynii. Wląsnie zagladałem w kanale pod samochodzikiem i zobaczyłem,że z jednej z tych dziur na złączu skrzyni i silnika wychodzi jakaś sprężyna. Trochę podobna do spręzyny ze skrzyni biegów, ale chyba za duża. Wiec mykam do mechaniJednak to coś w skrzynii. Wląsnie zagladałem w kanale pod samochodzikiem i zobaczyłem,że z jednej z tych dziur na złączu skrzyni i silnika wychodzi jakaś sprężyna. Trochę podobna do spręzyny ze skrzyni biegów, ale chyba za duża. Wiec mykam do mechanika....ka....

Edytowane przez stefan_1982

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Panowie co do tego buczenia to chyba tez mnie to dotyczy tyle, że u mnie problem a raczej dyskomfort występuje na postoju na luzie!!!W kabinie słychać dziwny niby to plastikowy dźwięk wydobywający się z okolicy podszybia od strony pasażera.

W komorze silnika cisza, od strony podwozia wszystko dokręcone a w kabinie coś jednak warczy, delikatnie słychać gruby dźwięk i nie wiadomo co to jest. Przy delikatnym zwiększeniu obrotów (wystarczy lekko ponad 1000obr.) dźwięk ustaje!

Strasznie denerwujące bo w mieście na światłach czy w korku przy wciśniętym sprzęgle czyli na jałowym) dobiega ten dźwięk. Dodam że na zimnym czy ciepłym silniku jest to samo. Wyjmowałem zawartość schowka, gasiłem nawiewy i ciągle ten buczący dżwięk.

Może któryś z mobili gryzł już ten problem i podzieli się fachową radą?

Z góry dzięki i pozdrawiam. 81kopka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzis spojrzałem pod spód samochodu, rozgladajac się wlaściwie za stanem poduszek i okazało się, że drgania i wibracje są przy skrzyni. Mianowicie na złączy skrzyni i silnika w jednejz dziurek znajduje się sprężyna. Podobna do spreżyny z zacisku, choć na oko wydaje się za mała. Tak czy inaczej czarny scenariusz... Jutro jadę do mechanika i mam pytanie, czy Koło dwumasowe z silnika 19 tdi 110 km 1997 będize sie nadawalo do mojhego modelu? bo mam takie w zasięgu, choć uzywane...

 

---------- Post added at 20:51 ---------- Previous post was at 20:49 ----------

 

Jak już mówiłem spojrzałem pod spód samochodu, rozgladajac się wlaściwie za stanem poduszek i okazało się, że drgania i wibracje są przy skrzyni. Mianowicie na złączy skrzyni i silnika w jednejz dziurek znajduje się sprężyna. Podobna do spreżyny z zacisku, choć na oko wydaje się za mała. Tak czy inaczej czarny scenariusz... Jutro jadę do mechanika i mam pytanie, czy Koło dwumasowe z silnika 19 tdi 110 km 1997 będize sie nadawalo do mojhego modelu? bo mam takie w zasięgu, choć uzywane...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Andrzej K

Witam

W czasie jazdy w korku (po rozgrzaniu silnika) mam trudności z ruszaniem - trzęsie całym silnikiem i tym samym całą budą. Ruszę delikatnie i przestaje drgać, najgorsza jest chwila ruszenia, później normalnie jedzie. Nie ma innych wibracji. Mechanik twierdzi, że to wina sprzęgła, ale sprzęgło się nie ślizga. Poduszki pod silnikiem wymieniłem ale jedna pójdzie na gwarancji, ponieważ dwa miesiące temu zmieniałem wszystkie i jedna lewa pod silnikiem znowu się wyrywa. macie jakiś pomysł na sprawdzenie skąd dochodzą te wibracje w czasie ruszania?

 

Czy realne jest aby przez poduszkę na ciepłym silniku drgało?

 

Najlepsze jest to, że zanim dojadę do mechanika, to silnik ostygnie w drodze i przestaje wibrować u niego w warsztacie. A wibracje są na ciepłym silniku w korku.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Moze to *******a, ale w jakim stanie macie amortyzatory, wydaje mi sie ze drgania sa zawsze tylko problem jest jak wytlumic.

 

Ja u siebie zmienilem amortyzatory i sprezyny, a buda dalej wibruje i kierownica bardzij niz buda :(

Ale tez wczesniej wymienilem sobie poduszki olejowe na jakies inne (chyba za tanie)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A i jeszcze jedno. Mozna zaciagnac hamulec reczny i probowac ruszyc do przodu lub do tylu, bedzie sie podnosil tyl samochodu jak probujemy ruszac do tylu, a jak do przodu, to przod sie bedzie podnosil. W moim przypadku jak ruszam do tylu na zaciagnietym recznym, to wibracje na kierownicy ustaja w 100% a jak do przodu to bez zmian lub moze odrobine wiecej drgan mam. Nie wiem czy cos mozna z tego wywnioskowac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

gdy ruszasz do tyłu to poduszki silnika mają ciężej, a skrzyniowe lżej. Przy jeździe w przód jest odwrotnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
gdy ruszasz do tyłu to poduszki silnika mają ciężej, a skrzyniowe lżej. Przy jeździe w przód jest odwrotnie.

 

Czyli jaki wniosek z tego ?

A tak po za tym, widze kolego ze masz identyczne autko AFN :) I jak sie sprawuje ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

odkopie temat, u mnie tez drga buczy w przedziale 1800-2000 bez roznicy czy jade czy stoje ale to jest ewidentnie wydech bo jak trzymam na 1950 kiedy tak sobie drga/buczy wystarczy ze druga osoba docisnie w lewo/prawo/dol/gora lekko koncowy tlumik to staje sie cisza, wszystkie alu oslony pod autem sprawdzilem nic nigdzie nie dotyka wszystko fabrycznie zamontowane, nic nie pogiete i to nie one halasuja tylko caly uklad wydechowy wpada w rezonans lacznik tez dobrze wyglada...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się pod temat - mam również takie drgania ( najgorzej kierownica ) - dwumas raczej odrzucam , poduszki pod silnikiem wymienione na febi , później na lemforder - dalej drży , teraz włożę używane ale olejowe bo zamienniki są całe gumowe , dodam że poduszki na skrzyni ( gumy zawieszające ) wymienione na nowe , przednia guma silnika stabilizująca góra dół wymieniona , wymienione zawieszenie tłumika , łącznik ( siatka ) wygląda na dobrą , nieokopcona , aluminiowe osłony nigdzie nie stykają . Nie mam już siły , drgania są nie do zniesienia ale skrzynia sprzęgło przyspieszanie wszystko jest ok jeśli chodzi o skrzynie. Dzisiaj zobaczę czy te poduszki mają takie duże znaczenie. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytając Wasze komentarze, sprawdziłbym koło pasowe /przód silnika/, albo przyjrzałbym się plecionce układu wydechowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Podłączę się pod temat - mam również takie drgania ( najgorzej kierownica ) - dwumas raczej odrzucam , poduszki pod silnikiem wymienione na febi , później na lemforder - dalej drży , teraz włożę używane ale olejowe bo zamienniki są całe gumowe , dodam że poduszki na skrzyni ( gumy zawieszające ) wymienione na nowe , przednia guma silnika stabilizująca góra dół wymieniona , wymienione zawieszenie tłumika , łącznik ( siatka ) wygląda na dobrą , nieokopcona , aluminiowe osłony nigdzie nie stykają . Nie mam już siły , drgania są nie do zniesienia ale skrzynia sprzęgło przyspieszanie wszystko jest ok jeśli chodzi o skrzynie. Dzisiaj zobaczę czy te poduszki mają takie duże znaczenie. Pozdrawiam

Kolego, jak plecionka cała, to poduszki pod silnik i skrzynie tylko AVON (niestety), gwarantuję Ci że zaczniesz w końcu spać spokojnie:)

Ale podobno w dieslu wibracje mogą przenosić jeszcze zużyte pompki, ale ja stawiałbym na poduchy, mnóstwo osób na tym forum i nie tylko, zakładało lema i problem wcale nie zniknął, dopiero po zainwestowaniu w oryginały cisza błoga nastała:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem wczoraj poduszki na oryginalne używane , drgania minimalnie się zmniejszyły jednak buda dalej drży.

 

nie mam już innych pomysłów. Mechanik powiedział że raczej nie bd to dwumas bo było by słychać jakieś stukania czy inne dźwięki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak ale wydać tysiąc złoty na poduszki i mieć dalej taki efekt słabo mnie interesuje.. jutro idzie do ASO i niech tam zdiagnozują i najwyzej wymienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności