PaoloM86 Zgłoś #61 Napisano 16 Czerwca 2010 ale przy gaszeniu auta lekko szarpie i teraz pytanie czy to może juz koło czy poprostu lekko silnik szarpie podczas gaszenia?? Sprawdz klape gaszącą. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
statek28 Zgłoś #62 Napisano 16 Czerwca 2010 hmm to przy zaworze egr?? co tam moża sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PaoloM86 Zgłoś #63 Napisano 17 Czerwca 2010 co tam moża sprawdzic? Przy gaszeniu powinna zamykać dopływ powietrza, powodując tym samym "miękkie" gaśniecie silnika. Musisz poprostu zerknąć czy gdy gasisz to cięgno wykonuje ruch. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dekoder Zgłoś #64 Napisano 18 Czerwca 2010 Panowie, proszę o radę, po jeździe samochodem, jak już się rozgrzeje po zjechaniu na parking, przed zgaszeniem silnika (aby się schłodziła turbina) przy otwartych drzwiach strasznie nimi telepie ... dwumas do wymiany ??? Dodam że nie zawsze tak telepie... Druga sprawa, chyba mi się kończy sprzęgło - objawy są następujące: - wciskam sprzęgło na odpalonym silniku i znika jakiś dźwięk, odpuszczam i się pojawia - wciskam pedał do końca i nie czuję drgań na nim, ale tylko leciutko odpuszczę, na 1-2cm i od razu odczuwam dość silne drganie pedału, jak trzymam rękę na drążku to tam też odczuwalne jest to drganie - przy ruszaniu, muszę umiejętnie to robić na półsprzęgle - inaczej gaśnie z hukiem - czyżby również docisk ? Jak wymiana sprzęgła to cały komplet oczywiście sachs - jeżeli trzeba dwumas to i ten również wymienię i też zapewne będzie to sachs Jakieś rady, podpowiedzi ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart448 Zgłoś #65 Napisano 25 Lipca 2010 Witam Wczoraj jadąc na Sunrise do Kołobrzegu się zaczeło ..... Stoje w korku ok 30 minut wszystko ok aż tu nagle nie moge wrzucić jedynki, po pedałowałem pedałem i jakoś weszła zjechałem na bok i po stałem chwile i zaczeły jakoś wchodzić a poźniej poza korkiem nawet normalnie. Dodam że sprzęgło bierze już u samej góry , nie ciągnie ani nie szarpie. Jednak auto ma taki jakiś dodatkowy dźwięk nie metaliczny takie jak by szorowanie. Moje pytanie jest takie .. Czy to typowe objawy sprzęgła czy koła ?? Jak już zdemontuje to wszystko jak sprawdzić czy koło jest dobre ?? Prosze o opis albo jakiś link bo nie moge znaleźć Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bart448 Zgłoś #66 Napisano 26 Lipca 2010 czy na prawde nikt nie zna odpowiedzi na te pytanie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek219 Zgłoś #67 Napisano 28 Lipca 2010 Witam wszystkich Mam następujący problem: Podczas jazdy kiedy zatrzymuje samochód (np.korek, światła) gdy silnik jest już rozgrzany auto dostaje drgań po leciutkim przygazowaniu uspokaja się.Na zimnym silniku nie ma takich objawów.Przy ruszaniu nic się nie dzieje auto rusza płynnie bez żadnych szarpnięć,biegi wchodzą lekko bez oporów.Mechanik stwierdził że to wina poduszek wymieniłem prawą stronę przy silniku i skrzyni troszkę się uspokoiło ale jeszcze szarpie.Zastanawiam się czy to nie jest koło dwumasowe? Może ktoś coś doradzić? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Dardi Zgłoś #68 Napisano 3 Sierpnia 2010 ja bym też obstawia złego początki czyli dwumas się sypie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carl0s Zgłoś #69 Napisano 3 Sierpnia 2010 Witam wszystkichMam następujący problem: Podczas jazdy kiedy zatrzymuje samochód (np.korek, światła) gdy silnik jest już rozgrzany auto dostaje drgań po leciutkim przygazowaniu uspokaja się.Na zimnym silniku nie ma takich objawów.Przy ruszaniu nic się nie dzieje auto rusza płynnie bez żadnych szarpnięć,biegi wchodzą lekko bez oporów.Mechanik stwierdził że to wina poduszek wymieniłem prawą stronę przy silniku i skrzyni troszkę się uspokoiło ale jeszcze szarpie.Zastanawiam się czy to nie jest koło dwumasowe? Może ktoś coś doradzić? Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - wymieniłeś prawe poduszki i jest lepiej. Więc wymień i lewe. pamiętaj, że poduszki zawsze wymienia się kompletami - komplet pod silnik, i komplet pod skrzynie. Pojedynczo wymieniają tylko pseudomechanicy i handlarze w autach po dzwonie, gdzie poduszkę zerwało albo osrała się olejem. Ponadto przyjrzyj się łącznikowi elastycznemu wydechu - jest zaraz za turbo - w naszych AFN jak łącznik się usztywni, to wibracje idą na całą kabinę i wozem telepie na jałowych obrotach. Sprawdzić to można na kanale - jeden siedzi w aucie i odpala, a drugi łapie za wydech i podnosi go w kierunku przodu auta i ku górze. jak wibracje ustają - łącznik do wymiany. Warto w takiej sytuacji wymienić też elastyczne zawiesia całego wydechu, bo z czasem guma parcieje, usztywnia się i te fabryczne przestają spełniać swoją funkcję. Dwumas jakby padł, to nie wibracje w trakcie pracy by dokuczały, a prędzej walenie i nienormalne telepanie silnikiem przy gaszeniu i rozruchu silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotrek219 Zgłoś #70 Napisano 3 Sierpnia 2010 Zdecydowałem się na podróż z Wrocka nad morze jakoś dojechałem ale u celu podróży gdy stałem w korkach telepanie się nasiliło .Łącznik elastyczny sprawdzałem jest cały i podczas telepania miękko pracuje. Zastanawia mnie to dlaczego telepie tylko wtedy jak jest rozgrzany. Dzsiaj odpaliłem i nic spokój zero telepania. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
stefan_1982 Zgłoś #71 Napisano 18 Września 2010 Witam. Wczoraj wymieniłem koło dwumasowe, więc zgodnie z intecją postu opisuję jak wygladały objawy: 1. w lutym b.r. mechanik, który wymieniał mi rozrzad powiedział, że w meijscu znacznika (czyli od sprzęgła) wychodzi duża ilość smaru, moze lepiku i że to jest nie tak jak powinno być. JEdnak nic z tym nie robiłem, uznałem bowiem, ze tak am być... 2. Tyfdzień temu pojawiły się dziwne drgania wewnątrz samochodu, przy małych obrotach tzn bez gazu na biegu jałowym. gdy dodawałem gaz drgania trochę sie rozmywały, ale powracały przy ok 2400 obrotów i wtedy ze zrtostem obrotów dzialo sien gorzej, tzn. gorzej wibrował samochód do tego stopnia, że ciezko bylo utrzymac drązek od skrzyni, czy kierownic e. Drgał tak niezależnie, czy jechał czy stał. wazne były obroty. NAstępna sprawa to, że nei czułem różnicy przy włączonym i wyłącznym sprzegle. Gaszenie bez zmian w tym wypadku. Sprawdzałem kilka razy, chąc w ten sposób namierzyć czy to faktycznie dwumas. Mojer wątpliwości rozwiała wizyta w kanale. Z otworu przy sprzęgle wystawałą sprężyna - jak się okazało jedna z dwóch, które wyleciały z koła dwummasowego. Po rozebraniu okazało się , ze koło dwumasowe jest rozbite. Wypadająca sprezyna wpadła między koło a obudowę i rozbiła koło dwumasowe, tzn wyszczerbiła w nim kawałek okręgu. Stad tez pojawiły się wspomnaine wibracje. Mechanik mówił, ze miałem szczęscie, ze nie rozbiło obudowy.. Koszt naprawy to 1200 zł Używany dwumas poodbno w bardzo dobrym stanie.. i nowe tarcze i łożysko no i robota.. Podobno mam jeździc i jeździć... Pozdr. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Utek Zgłoś #72 Napisano 21 Września 2010 - drżenie auta w okolicach 1800-2000 rpm,- latanie drazka zmiany biegów przy przyśpieszaniu, Ja mam takie objawy czyli koło dwumasowe mam do wymiany ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dzidek1988xx Zgłoś #73 Napisano 21 Września 2010 Czesc wszystkim, sorry za brak pl czcionki ale wypisuje z telefonu ;P silniczek 2.5tdi 2002 rok AKN jest na dwumasie? Glupie pytanie, pewnie tak... Ale moje pytanie dotyczy tego czy jest duza roznica w sprzegle i dwumasie mojego silnika w porownaniu do innych silnikow tj. 1.9? Nie bylem u mechanika ale na 99procent sam stwierdzam uwalone sprzeglo lub przynajmniej dwu mase chocby po tym, ze przy ruszeniu ze sprzegla mam masaz plecow, posladkow i dloni na kierownicy. Ale to tylko jedna rzecz. Wymiane planuje na styczen 2011, myslicie, ze skoro teraz juz tak telepie przy ruszaniu to pojezdze jeszcze te 3miesiace? Kolejna rzecz to cholerne roznice w cenie. W firmie conex professional czy jakos tak za komplet z dwumasem firmy sachs wolaja 2692zl, znajomy w jakiejs hurtowni mi sprawdzal to sam dwumas luka kosztuje 2000zl plus sprzeglo od 900zl, najlepsze jest to ze najtaniej znalazl mi koles ktory zajmuje sie sprzedaza oryginalnych szyb samochodowych i ich wymiana i dodatkowo prowadzi sprzedaz czesci. W detalu komplet LUK wycenil mi na 2013zl ale z jego znizkami moze mi zalatwic za 1700zl. Mozliwe za dostane pelen komplet za owa cene. Poki co dobrze mi sie robilo z kolesiem interesy ale to nie za tanio? I ostatnie pytanie. U mnie w przedziale silnika jest malo miejsca, normalna rzecza ze i tak trzeba demontowac skrzynie biegow itp. Ile moze kosztowac wymiana tego ustrojstwa? Za wszelakie odpowiedzi z gory dziekuje. Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość SZYMEK14 Zgłoś #74 Napisano 29 Października 2010 A co myślicie o regeneracji DM bo znalazłem podobno jedyną w Polsce firmę co regeneruje takie DM i biorą za to 500 zł. + gwarancja na rok lub 2 w zależności od modelu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
BartekP Zgłoś #75 Napisano 29 Października 2010 zastanawiałem się i ja nad regeneracją 2masy ale wizyta u P.Radzikowskiego w http://www.sprzegla.com rozwiała wątpliwości. Tarcze dasz radę zregenerować jak się ślizga ale Radzik powiedział żę do 2masy nie ma podzespołów żeby zrobić sensowną regeneracje. A jak poczytasz trochę o się dowiesz że 100 tys wytrzyma max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sieczek27 Zgłoś #76 Napisano 19 Listopada 2010 w moim przypadku na postoju zatrzeslao autkiem i wpadal nma jalowym w wibracje i w dodatku silnik ma glosna prace on tak jakby jadac to buczy sprawdzali mechaniory to jest w silniku niby ok rozkrecili skrzynie i stwierdzili ze dwumas walniety to maja wymienic niewiem czy ma to cos wspulnego z glosna praca silnika jak poskladaja to do kupy to napisze Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bifu Zgłoś #77 Napisano 19 Listopada 2010 Kumpel wczoraj wyjął dwumas z mojego paszteta. Było w takim stanie, że po wkręceniu go w imadło i praniu młotem 5 kg tarcza zewnętrzna nawet nie dygła. Więc ku potomności zostało rozcięte boschem na pół i okazało się, że sprężyny wewnątrz były tak zaj..........ne taką czarną, mało plastyczną, smolistą mazią, że nawet po rozpołowieniu koła ciężko było je wydłubać. Tak więc jeździłem już chyba dłuższy czas z "jednomasem" bo oryginał zapiekł się na amen. Dziś zostanie wsadzone nowe i wszystko poskładane do kupy to napiszę jak się sprawa ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #78 Napisano 18 Listopada 2011 Cześć koledzy, mam Passata 1.8T chipowanego ze seryjnych 150KM na 187KM. Silnik o oznaczeniu APU, sprzęgło już wymaga wymiany i czytając forum jestem naprawdę zmieszany, bo wszyscy wypowiadają się o sprzęgle z wersjami silników diesla i benzyny, ja chciałbym wiedzieć jakie sprzęgło wybralibyście konkretnie do silnika 1.8T, oczywiście sprzęgło chciałbym wymienić całe tylko czy do mojego silnika zastosować koło dwumasowe Sachsa czy Valeo koło sztywne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkielu74 Zgłoś #79 Napisano 29 Grudnia 2011 Witam wszystkich. W swoim "pasku"spaliłem sprzęgło do zera,brak reakcji przy włączonym biegu.Mam pytanie-czy mogło się"rozwulkanizować" koło dwumasowe?Pytam bo słyszałem takie opinie i zastanawiam się nad wymianą zanim kupię cały komplet. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tppl1986 Zgłoś #80 Napisano 29 Grudnia 2011 Przy gaszeniu powinna zamykać dopływ powietrza, powodując tym samym "miękkie" gaśniecie silnika. Musisz poprostu zerknąć czy gdy gasisz to cięgno wykonuje ruch. Kolego a gdzie u siebie w aucie znajde wyzej opisane cięgno? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach