Skocz do zawartości
Carrey

Problem z wentylatorem chłodnicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Przychylam się do zdania Kolegi GCK01 - jeden kręci się zawsze, tylko wolniej lub szybciej, a ten od klimy załącza się razem z klimą. Przynajmniej w TDI tak to działa i z tego co mi tłumaczono, tak ma być.

A nie mylicie czasem pojeć :?: Wiatrak chłodnicy kreci się non stop - owszem - ale on się kreci pod wpływem pracy silnika, czyli inaczej mówiąc - swobodnie. Wiskoza załącza wentylator gdy temperatura osiagnie określoną wartość. A co się moze stać, gdy się sprzęgiełko rozsypuje powoli :?: W najlepszym przypadku wiatrak przestanie się obracac. natomiast w "czarnym scenariuszu" wiskoza moze się rozpaść, przekosić wentylator, który moze uszkodzić chłodnicę, zerwać pasek napędzajacy.... itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło wiskotyczne, "wiskoza " to sprżegło mechaniczne, lepkościowe - nie ma tam żadnego elektrycznego włącznika. Pod wpływem temperatury powietrza z chłodnicy załącza się wiskoza i łączy swobodnie obracający się wentylator z tą częścią piasty która jest napędzana paskiem. Uszkodzenie wiskozy powoduje albo nie załączanie się wentylatora w ogóle i obraca się on tylko pod wpływem oporu - tak jak przy zimnym silniku, lub załącza się na stałe i schładza chłodnicę non stop. Nie może się ona od tego rozpaść, jeśli coś miałoby się rozpaść to łożysko koła pasowego wentylatora, a to nie ma nic wspólnego z wiskozą. Jeśli łożysko pada, to szumi non stop, bo pasek go napędza non stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam troche laickie pytanie, mianowicie w którą stronę powinien się kręcić wiatrak chłodnicy? :wstyd: u mnie kręci się w przeciwną do wiatraka klimatyzacji (pytam bo wcześniej przeczytałem, ze można je źle założyć) dodam że też kręci sie cały czas :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pytanie w którą stronę "wieje" a nie w którą się kręci. Nie muszą chyba tłumaczyć w którą stronę powinno ;)

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w którą stronę powinien się kręcić wiatrak chłodnicy?
Pytanie w którą stronę "wieje" a nie w którą się kręci.

Bo nawet jeśli jest odwrotnie założony, to i tak napedzany bedzie zawsze w tą samą stronę, więc kierunek obrotu nie powinien tu być raczej brany pod uwagę :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bo nawet jeśli jest odwrotnie założony, to i tak napedzany bedzie zawsze w tą samą stronę, więc kierunek obrotu nie powinien tu być raczej brany pod uwagę

Faktycznie nie pomyślałem :wstyd: a wieje mi na silnik więc jest ok Dzięki i pozdrawiam :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro

Witam, ja mialem podobny problem, mechanik stwierdzil ze wiskoza jest padnieta, jego sposob na sprawdzenie tego to na wlaczonym silniku pruba zatrzymania wiatraka. Jak twierdzil, gdyby bylo ok to bez problemu powinienem zatrzymac wiatrak, niestety sie nie dalo. Pozniej juz po wymianie (koszt wiskozy 300pln, zdarł jak za woły + 50pln wymiana), ja powiem szczerze nadal nie jestem w stanie zatrzymac wiatraka, ale jest duzo ciszej, nie chodzi non stop na wysokich obrotach. Na allegro widzialem dokladnie takie same jak ja mialem(300pln) po 130-160 PLN, wiec połowa z tego co ja.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie wentylator chłodnicy kręci się non stop gdy chodzi silnik - odpalam z rana zimny - od razu kręci. Nie da się go ręką zatrzymać. Temp na desce raczej normalnie leci do góry i przeważnie mam 80-85 i bardzo rzadko 90 stopni. Na climatroniku temp max to 72 stopnie a norma 70.

Rozumiem ze to najprawdopodobniej wisko sie sypnelo i zablokowalo z wentylatorem, tak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość santa_daro

Najprawdopodobniej wiskoza padła i kreci non stop.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wentylator chłodnicy kręci się non stop gdy chodzi silnik - odpalam z rana zimny - od razu kręci. Nie da się go ręką zatrzymać. Temp na desce raczej normalnie leci do góry i przeważnie mam 80-85 i bardzo rzadko 90 stopni. Na climatroniku temp max to 72 stopnie a norma 70.

Rozumiem ze to najprawdopodobniej wisko sie sypnelo i zablokowalo z wentylatorem, tak?

 

tmstp ; Wiskoza do wymiany. Wiatrak powinien się włączać w temperaturze 82 st C , a wyłączać w temperaturze 60 st C.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
tmstp ; Wiskoza do wymiany. Wiatrak powinien się włączać w temperaturze 82 st C , a wyłączać w temperaturze 60 st C.

 

U mnie po wlaczeniu silnika tez odrazu sie wlacza wentylator chlodnicy, a temperatura jest ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po wlaczeniu silnika tez odrazu sie wlacza wentylator chlodnicy, a temperatura jest ok

Ja mam tak samo cały czas kręci tylko raz mocniej a raz słabiej w zależności od temp. silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie po wlaczeniu silnika tez odrazu sie wlacza wentylator chlodnicy, a temperatura jest ok

 

Sedris ; Wiatrak chłodnicy -wiskozowy kręci się cały czas , nawet jak silnik jest zimny ,jest wtedy możliwość zatrzymania go ręką ( rozłączona wiskoza). Po osiągnięciu temperatury jak napisałem powyżej załącza się wiskoza ( za pomocą płytki bimetalowej ) i wtedy powstaje sztywne połączenie kółka pasowego z wiatrakiem.;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wentylator chłodnicy kręci się non stop gdy chodzi silnik - odpalam z rana zimny - od razu kręci.

 

Dlatego pisze ze u mnie tez kreci odrazu:) Staram sie pomoc wiec skoro tak sie z wiatrakiem dzieje to jeszcze nie znaczy ze jest zle, no chyba ze cos nie tak zrozumialem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
U mnie wentylator chłodnicy kręci się non stop gdy chodzi silnik - odpalam z rana zimny - od razu kręci. Nie da się go ręką zatrzymać. Temp na desce raczej normalnie leci do góry i przeważnie mam 80-85 i bardzo rzadko 90 stopni. Na climatroniku temp max to 72 stopnie a norma 70.

Rozumiem ze to najprawdopodobniej wisko sie sypnelo i zablokowalo z wentylatorem, tak?

 

Sedris Oto skutek padniętej wiskozy - Zaznaczone.

 

PS.

Jeszcze gorszy temat z wiskozą jest wtedy , gdy w ogóle nie zasprzęgla się - wtedy jest problem z chłodzeniem silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem moze cos nie dokladnie czytam ale co jest jezeli u mnie nie kreci sie non stop ale tak po krotszej chwili od wlaczenia silnika na postoju sie zalacza. Nawet jak jest zimny i troche postoi to sie tak dzieje. Pochodzi chwile i sie wylacza chwile jest ok i znowu sie zalacza i tak w kolo Macieju, rowniez nie ma to zwiazku z tym czy jest zimny czy nie. To samo dzieje sie w korku natomiast jestem pewny ze w trakcie jazdy po trasie z wieksza predkoscia wszystko jest ok. Do szalu mnie doprowadza tylko to ze chodzi tak glosno ze nieporozumienie jeszcze nie slyszalem zeby w innym pasku lub jakimkolwiek innym samochodzie wentylator chodzil tak glosno. Dzisiaj postaram sie sprawdzic ta wiskoze ale mimo wszystko prosze o pomoc czy to ten sam przypadek o ktorym pisza koledzy czy jednak nieco inny i czy to normalne ze tak wyje. Z gory dziekuje za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hmm nie wiem moze cos nie dokladnie czytam ale co jest jezeli u mnie nie kreci sie non stop ale tak po krotszej chwili od wlaczenia silnika na postoju sie zalacza. Nawet jak jest zimny i troche postoi to sie tak dzieje. Pochodzi chwile i sie wylacza chwile jest ok i znowu sie zalacza i tak w kolo Macieju, rowniez nie ma to zwiazku z tym czy jest zimny czy nie. To samo dzieje sie w korku natomiast jestem pewny ze w trakcie jazdy po trasie z wieksza predkoscia wszystko jest ok. Do szalu mnie doprowadza tylko to ze chodzi tak glosno ze nieporozumienie jeszcze nie slyszalem zeby w innym pasku lub jakimkolwiek innym samochodzie wentylator chodzil tak glosno. Dzisiaj postaram sie sprawdzic ta wiskoze ale mimo wszystko prosze o pomoc czy to ten sam przypadek o ktorym pisza koledzy czy jednak nieco inny i czy to normalne ze tak wyje. Z gory dziekuje za pomoc.

 

plastikbiker ;Być może łożysko rolki kończy swój żywot.Spróbuj przy nie pracującym silniku pokręcić ręką wiatrak chłodnicy, czy nie wydaje jakichś dźwięków lub ciężko się nie obraca.Masz problem z elektrycznym wentylatorem chłodnicy ( klimy )czy z wiatrakiem wiskozowym?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z ktorym sprawdze to dzisiaj po poludniu rozumiem ze wiskozowy jest wiekszy i poznam po tym zdjatku z wiskoza co Danek zalaczyl wczesniej. Teraz ide juz spac. Jak ale dzieki za porade na pewno sprawdze i zdam wieczorem raporcik. Dzieki

Nie to nie jest wentylator od wiskozy tylko ten drugi ktory wieje w strone silnika to on tak buczy nie wiedziec po co i na co ten od wiskozy dziala jak trzeba sprawdzilem w taki sposob jak pisaliscie wczesniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podciagam temat bo potrzebuje odpowiedzi. Sorki jezeli to sie komus nie podoba.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
plastikbiker znalazłeś odpowiedz na twój problem? mam u siebie to samo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności