Skocz do zawartości
Carrey

Problem z wentylatorem chłodnicy.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

dzisiaj pojechałem po pracy do mechanika bo po wczorajszej trasie 400km zaczęło coś szumieć w silniku - jakby jakieś łożysko, rolka - niewiem. Mechanik stwierdził, że trzeba paski pozrzucać i sprawdzić.

Ale do rzeczy... jak byłem u niego to wentylator chłodnicy non stop chodził, trochę mi się to dziwne wydawało bo nigdy go nie słyszałem (nawet po staniu w korkach), jednak stwierdziłem ze podczas powrotu z pracy mógł się zagrzać - wkońcu w korku chwilę stałem.

Przyjechałem do domu, auto postało 2 godz. odpalam, a tu od razu wentylator bziuuuuuuuuu. Na desce pokazuje temp. na drugiej kresce. Niogdy nie przekroczył 90st. na desce, a teraz jak jest chłodniej to po mieście nawet nie dochodził do tej temperatury.

 

Podpowiedzcie proszę co może być przyczyną takiego zachowania wentylatora. Czujnik temp. wymieniałem gdzieś w sierpniu zeszłego roku bo nie chciał palić na gorącym silniku - od tamtej pory wszystko z temperaturą było ok ... aż do dzisiaj.

 

PS. Czy warto kupowac zamienniki osłon pod silnik z allegro ?? Urwała mi sie podczas weekendowej trasy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Prawdopodobnie masz do wymiany sprzegło wiskotyczne. Zablokowało się i "non stop" kreci wiatrakiem.

 

http://img145.imageshack.us/img145/5403/sprzgowiskotycznetf7.jpg

 

 

Może nie fachowo opisałem...

Zapalam silnik (po 2 godz postoju) i po ok 5 sekundach pracy silnika wiatrak się załącza (wiatrak a raczej wiatraki - obydwa).

Czy to nadal może być to sprzęgiełko ? I czy to ono może tak szumieć ??

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do szumu, to jak oba wiatraki ci chodzą, to tak na odległość ciezko stwierdzić. Najprościej jest zdjac pasek wielorowkowy i "na pusto" pokrecić wentylatorem. Wtedy powinno byc słychać, czy chrobocze, no i czy z oporami się obraca.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Co do szumu, to jak oba wiatraki ci chodzą, to tak na odległość ciezko stwierdzić. Najprościej jest zdjac pasek wielorowkowy i "na pusto" pokrecić wentylatorem. Wtedy powinno byc słychać, czy chrobocze, no i czy z oporami się obraca.

 

To będzie sprawdzał mechanik.

A powiedz proszę czy to właczanie się wentylatora po kilku sekundach to moze być wina tego sprzęgiełka ??

No i jaki to koszt ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No moze byc wina sprzegiełka, ze po paru obrotach wiatraka ono się blokuje i kręci ciągle. Inna rzecz to czujnik odpowiedzialny za włączanie się wentylatora. Moze akurat to jego wina. To, ze niedawno był wymieniany, nie oznacza, ze jest nadal sprawny. A koszt sprzęgiełka to około 250 zeta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No moze byc wina sprzegiełka, ze po paru obrotach wiatraka ono się blokuje i kręci ciągle. Inna rzecz to czujnik odpowiedzialny za włączanie się wentylatora. Moze akurat to jego wina. To, ze niedawno był wymieniany, nie oznacza, ze jest nadal sprawny. A koszt sprzęgiełka to około 250 zeta.

 

A jak ewentualnie można sprawdzić to sprzęgiełko lub czujnik ??

 

Już mnie ten samochód do szewskiej pasji doprowadza i coraz poważniej myślę o zmianie....

 

Pzdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko to juz ci opisałem, jak można sprawdzic. Zresztą to mechanik musi stwierdzić sobie znanym sposobem. A jak się sprawdza czujnik :?: Nie pamiętam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzęgiełko to juz ci opisałem, jak można sprawdzic. Zresztą to mechanik musi stwierdzić sobie znanym sposobem. A jak się sprawdza czujnik :?: Nie pamiętam.

 

Aaaa.. czyli to sprzęgiełko jest przy wentylatorze ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No nie widzisz na zdjeciu, jak to wygląda :?: Przyjrzyj sie wentylatorowi - przeciez widac je "gołym okiem". Do tego sprzęgiełka , wiatrak jest dokrecony czterema śrubami a samo sprzęgło wchodzi w korpus silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
No nie widzisz na zdjeciu, jak to wygląda :?: Przyjrzyj sie wentylatorowi - przeciez widac je "gołym okiem". Do tego sprzęgiełka , wiatrak jest dokrecony czterema śrubami a samo sprzęgło wchodzi w korpus silnika.

 

 

Ok, dziękuję ... jutro rano jeszcze zagadam jak odpalę auto po nocy .. czy bezie kręcić wiatrakiem od razu czy nie .. jak nie to pewnie czujnik .. osiągnie jakąś tam temp. a bezie przekłamywał i się wiatrak właczy.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak wyjdzie na to, ze jednak sprzegiełko padło, to uwazaj, zeby ci odwrotnie wentylatora nie przykrecili. Bo i tacy magicy się trafiają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak wyjdzie na to, ze jednak sprzegiełko padło, to uwazaj, zeby ci odwrotnie wentylatora nie przykrecili. Bo i tacy magicy się trafiają.

 

Dzisiaj rano wsiadam do auta, odpalam, maska w górę i..... ten duży wentylator chłodnicy się kręci, a mały stoi w miejscu.

Po trasie do pracy ok. 20km maska w górę i to samo-wiatrak kręci non stop. Dodam że temperatura na desce wskazywała 1 kreskę przed 90st.

 

Podpowiedzcie proszę czy ten wentylator powinien się kręcić od razu czy nie bo juz zgłupiałem - nigdy na to uwagi nie zwróciłem.

 

I czy to ewidentnie oznaki tego sprzęgiełka ??

 

Co do szumienia - wydaje mi się że to szumienie dochodzi właśnie z tego elementu- ale pewien nie jestem.

 

Czym ewentualnie może skutkować jazda z takimi objawami.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgiełko wiskozowe dużego wiatraka możesz prostym sposobem sprawdzić na zimnym silniku.Przytrzymujesz ręką za obręcz wiatraka a druga osoba odpala silnik - wiatrak nie powinien się kręcić ( jeżeli jest inaczej wiskoza do wymiany)jak go puścisz wiatrak zacznie się obracać to normalne.Po nagrzaniu silnika i czujnika znajdującego się wewnątrz sprzęgiełka wiatrak osiąga prędkość obrotową silnika.:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sprzęgiełko wiskozowe dużego wiatraka możesz prostym sposobem sprawdzić na zimnym silniku.Przytrzymujesz ręką za obręcz wiatraka a druga osoba odpala silnik - wiatrak nie powinien się kręcić ( jeżeli jest inaczej wiskoza do wymiany)jak go puścisz wiatrak zacznie się obracać to normalne.Po nagrzaniu silnika i czujnika znajdującego się wewnątrz sprzęgiełka wiatrak osiąga prędkość obrotową silnika.:)

 

Wiskoza sprawdzona wg ww wskazówek. Odpaliłem samochód i próbowałem zatrzymać wiatrak - bez problemu. Po rozgrzaniu się silnika ponowiłem próbę - również się udało jednak z dużo większym oporem (wiadomo - większa prędkość obrotowa wiatraka).

 

Wiskoza działa.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja zrobilem nastepujaco, odpalilem silnik i palcem chcialem zatrzymac wiatrak (ten ze sprzegielkiem) no i nie udalo mi sie. Jak odpale auto to odrazu sie kreci, ale nie wydaje zadnych dzwiekow. Chyba jednak nadaje sie do wymiany:( A czy jak nie naprawie sprzegielka to cos mu grozi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeden wiatrak to wiskoza on powinien chodzić po uruchomieniu samochodu przez cały czas bez względu na temperature sinika. drugi to wiatrak klimtyzacji i on chodzi w zależności od ego jaka opcja klimy jest uruchomiona. albo pracuje non stop, albo z przerwami ok 10 sekund lub nie chodzi wogóle

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A ja zrobilem nastepujaco, odpalilem silnik i palcem chcialem zatrzymac wiatrak (ten ze sprzegielkiem) no i nie udalo mi sie. Jak odpale auto to odrazu sie kreci, ale nie wydaje zadnych dzwiekow. Chyba jednak nadaje sie do wymiany:( A czy jak nie naprawie sprzegielka to cos mu grozi?

Wiatrak,który już się kręci jest trochę gorzej zatrzymać (palce ważna'' rzecz'') .Wykonaj to jak pisałem z pomocą drugiej osoby.Gdy nie wymienisz sprzęgiełka wiatrak będzie skutecznie obniżał temperaturę w układzie i teraz silnik będzie niedogrzany.:) Koleś widział przerobiony układ głównego wiatraka na elektryczny zapożyczony z Golfa IV - tylko czy tak naprawdę jest sens przerabiać fabrykę?:confused:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wiatrak,który już się kręci jest trochę gorzej zatrzymać (palce ważna'' rzecz'') .Wykonaj to jak pisałem z pomocą drugiej osoby.Gdy nie wymienisz sprzęgiełka wiatrak będzie skutecznie obniżał temperaturę w układzie i teraz silnik będzie niedogrzany.:) Koleś widział przerobiony układ głównego wiatraka na elektryczny zapożyczony z Golfa IV - tylko czy tak naprawdę jest sens przerabiać fabrykę?:confused:

 

 

Ja dopaliłem auto i jak był zimny (jak zszedł ze ssania) to założyłem grubszą rękawicę i bez problemu zatrzymałem wiatrak, jak auto si nagrzało to przy użyciu tej samej rękawicy też udało mi się zatrzymać wiatrak, z tym że był już znacznie większy opór i rękawicę lekko przytarło :D

 

pzodrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Rafaello666

Przychylam się do zdania Kolegi GCK01 - jeden kręci się zawsze, tylko wolniej lub szybciej, a ten od klimy załącza się razem z klimą. Przynajmniej w TDI tak to działa i z tego co mi tłumaczono, tak ma być.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności