Skocz do zawartości
Gość stonao

[B5] Obniżenie zawieszenia - dyskusja

Rekomendowane odpowiedzi

MAPET a do FLa jakiś gwint do kółek 225/45/17 felga 8" ET 35

I jak to sie będzie miało do jazdy zimą?

 

Zadajecie pytania typu "Lubie czerwony kolor, jakie auto polecasz?"...

 

Po pierwsze jaki przedział cenowy Cię interesuje. Po drugie czy bardziej oczekujesz komfortu czy "sportowej" jazdy. Po trzecie wolisz lepszą używkę czy gorszy nowy. Po czwarte jakie obniżenie by Cię zadowoliło...

Sprecyzuj trochę pytanie to będziemy mogli Ci powiedzieć, bo tak to można Ci polecić 10 różnych gwintów.

 

Co do jazdy zimą, to tak jak mówi Mapet. Można się przemęczyć i przejeździć i zimę, ale polecam wymieniać na serię. Jak nie masz to kup sobie zestaw podstawowych narzędzi za 100zł i po dwóch-trzech wymianach dojdziesz do takiej wprawy, że będziesz to robił 2-3 godziny, zależnie od aktualnej chęci robienia :P

 

Ja wymieniałem sobie parę razy i znajomym, no i doszło do tego, że jak mam regulować gwint, czyścić na aucie itp. to wolę go zdjąć i zrobić wygodnie "na zewnętrznej" ;)

Edytowane przez Naxus

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Po pierwsze jaki przedział cenowy Cię interesuje

do 1500PLN

 

Po drugie czy bardziej oczekujesz komfortu czy "sportowej" jazdy.

komfort w passacie? :D seria to jak łóżko wodne :P

 

Po trzecie wolisz lepszą używkę czy gorszy nowy

coś dobrego

 

Po czwarte jakie obniżenie by Cię zadowoliło...

i tym pytaniem zabiłeś mi ćwieka :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1500 za duzego wyboru nie masz

 

z nowych to skupilbym sie na mts lub ta bardziej ku mts lub dolozyc do 2 tys i AP - na licencji KW

lub szukac uzywki i liczyc ze nie bedzie zajechana

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a moj szfagier ma sprezyny weiteca zielone na amortyzatorach Bilsteina czarnych zwykłych auto to sedan i ładnie siadło ma 17 cali felge na 225/45 oponie i praktycznie ledwo palec wchodzi pomiedzy opone a błotnik co do komfortu jest twardawo ale fajnie sie jezdzi czy mógł by mi ktos powiedziec czy weitec to sa duzo twardsze sprezyny od eibacha ??

Edytowane przez 19Robi88

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
1500 za duzego wyboru nie masz

 

z nowych to skupilbym sie na mts lub ta bardziej ku mts lub dolozyc do 2 tys i AP - na licencji KW

lub szukac uzywki i liczyc ze nie bedzie zajechana

 

Szukam gwintu w podobnym przedziale cenowym, i tu pytanie czy twardością ten AP różni się od MTS'u? Bo nie wiem czy dopłacić i brać np ten AP czy za mniejszą cene mts będzie podobny? Da się w ogóle porównać te zawieszenia;d? Nie zbyt się na tym znam tak że fajnie by było jakbyś coś napisał byłbym bardzo wdzięczny:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnośnie usztywnienia zawieszenia, mam MTSa i po 3 sezonach auto zrobilo sie jak ping pong,a nie chce rezygnować z obniżenia takiego jak mam obecnie ustawione ( a cierpią na tym opony i nadkola;/ ).

Gdzieś kiedys wyczytałem ze jest opcja wsadzenia w sprezyne gum aby ją usztywnić... ile w tym jest prawdy i gdzie takie cos mozna dostać bo lepiej wydac te kilka zł na te gumy (o ile są coś warte) niż wymieniać sprawne zawieszenie...

 

Z góry dzieki za wszelką pomoc

 

 

EDIT

 

niby na allegro są takie cuda http://allegro.pl/gumy-usztywniajace-sprezyny-jakosc-najlepsze-40mm-i2823186066.html

 

uzywal tego ktoś?

 

 

MAPET nie masz w swojej ofercie czegoś podobnego wraz z opinią na temat towaru?

Edytowane przez wodzu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie gume sobie daruj to agrotuning i peka od tego sprezyna na zakonczeniu gumy

 

w sumie to nie wiem co ci doradzic dziwne zjawisko w sumie hmm sprezyny do gwintu b5 mam w sumie luzem 1 kpl ale czy to pomoze? czy to moze wina amora?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok wiec będę musiał jakoś przemęczyć i darować sobie 1cm w górę.

 

Amory są na pewno sprawne bo bylem niedawno na przeglądzie i wszystko wyszło w normie, praktycznie parametry fabryczne. Pewnie z czasem sprężyny się "wyrobiły", naturalne zużycie materiały i stały się "miększe". Pozostało jedynie uzbierać na aira lub lepszy gwint :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wodzu, ale na przeglądzie badają różnice pomiędzy osiami - jeśli amory wyrobiły Ci się niejako "symetrycznie", to wtedy wyjdzie wynik powyżej 80%.

Jeśli po przejechaniu przez próg zwalniający, auto "bimba" zamiast raz tylko pochłonąć nierówność, to możesz mieć pewność, że jest to winą amortyzatorów. Z zasłyszanych opinii - MTS jest umiarkowanie dobrą firmą, może już szlag je trafia?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwa teoria, teraz nie mam jak tego sprawdzić bo mam wsadzoną serie na zimę, ale wiosną na pewno będzie priorytetem zeby to ogarnąć. Choć póki jeszcze miałem gwint założony to nie zauważyłem raczej efektu jak to ująłeś "bimbania" :)

Wiem ze MTS to nie jest szczyt tunerskich marzeń ale ów czas jedynie na tylko było mnie stać, a chciałem nowe a nie niepewne używane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przy gwincie nawet wylany amor na przegladzie moze wyjsc 90% :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otóż to,jak jest ping pong to na 90% amorki...Poza tym-te gumy to jeszcze bardziej będzie podskakiwało ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jaka jest jakość tych amorków MTS do obniżonego zawieszenia ? Nadal szukam czegoś na wymianę na tył zamiast czerwonych Sachs Performance.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wracając do stuków w mts, spawdzaliście może jaką macie średnice tłoczyska? W moim zestawie wynosi ona 22mm, z tego co się zorientowałem na dzień dzisiejszy mts produkuje amortyzatory z średnicą 12mm. Ewidentnie tłoczysko uderza w miseczkę która ma średnice 23mm. Macie podobny kłopot? jeśli ktoś się zmagał z takim problemem i go jakoś rozwiązał porszę o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Wracając do stuków w mts, spawdzaliście może jaką macie średnice tłoczyska? W moim zestawie wynosi ona 22mm, z tego co się zorientowałem na dzień dzisiejszy mts produkuje amortyzatory z średnicą 12mm. Ewidentnie tłoczysko uderza w miseczkę która ma średnice 23mm. Macie podobny kłopot? jeśli ktoś się zmagał z takim problemem i go jakoś rozwiązał porszę o odpowiedz.

U mnie przednie MTS-y pukały ,robiłem różne kombinacje bo myślałem że coś innego,ale wina była amorów,wymieniłem na KONI i spokój,tak samo miałem z gwintem FK stuki i puki,też wywaliłem,wszystkie części były nowe ale jednak tandetne.Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już byłem zdecydowany na gwint mts ale widzę jakieś niebardzo opinie o nim, nic dziwnego w końcu to chyba najniższa półka.

Może mi inaczej pomożecie. Kupiłbym amorki kpl BILSTEIN bo i tak muszę wymienić i do tego jakaś sprężyna obniżająca. ale jaka?

Chcę lekko obniżyć autko powiedzmy ok 30-40mm nie tracąc zabardzo na komforcie.

Ale czy mogę znowu połączyć seryjne amory ze spreżyną obniżającą?

proszę o jakieś opinie, rady, propozycje:)

 

Oraz jakie inne (tańsze) amorki proponujecie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale czy mogę znowu połączyć seryjne amory ze spreżyną obniżającą?

proszę o jakieś opinie, rady, propozycje:)

kolego ,tylko moim zdaniem pomyśl o amorkach o niższym skoku do sprężyn obniżających bo miałem takie sprężyny coś około -30,-40 na oryginalnych sachsach i lipa bo wszędzie obcierałem tzn garby itp.zakupiłem amorki o niższym skoku i jest bajka .niestety nie powiem ci jakie .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od budzetu i co sie chce osiagnac

 

a i mts moze kwiczek i H&R za 6 tys choc wiadomo ze firmy bez porownania :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

więc gdzie szukać takich "krótszych"amorków? na alledrogo widzę tylko mts.

a co chcę osiągnąć? przede wszystkim nowe amory bo stare już się skończyły i przy okazji poprawa wyglądu poprzez delikatne obniżenie paska:)

Budżet to powiedzmy ok 1000PLN, da się za te pieniądze? wiem że kupiłbym za to nówkę gwint mts ale nie chcę aż tak glebować auta a jazda na max rozkręconym do góry chyba nie ma sensu. Kit mts? jak do sie sprawuje?

Więc jak osiągnąć obniżenie o ok 30mm? podajcie proszę jakieś konkretne zestawy lub oddzielnie amory i sprężyny żeby to sie trzymało kupy

 

---------------------------

edit

troch poszukałem i pytanie co lepsze?

1. amorki BILSTEIN +sprężyny MTS (dobre amorki+tańsze sprężyny)

2. amorki sportowe MTS +sprężymy EIBACH PRO-KIT (tańsze amory+firmowe sprężyny i ponoć komfortowe)

3. gwint MTS (chwalony przez większość na forum:) )

 

każdy ten zestaw to wydatek ok 1k co mogę zaakceptować.

Mam też możliwiść kupienia sprężym WEITEC od audi a4 z 97r. podejda? i jak z twardością?

Edytowane przez marcin_pesel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja miałem żółte mts sport ale lipa a teraz z tyłu na pewno jakieś kayaby a przód to nie wiem.kupiłem cały komplet ze sprężynami i z robocizną za 750zł ale trochę używane i już kilka m-cy latam i jest ok.pasek lekko obniżony i już nie dobija a mtsy bujało a były nowe.na zdjęciach na 17calach wygląda spoko-nie za nisko bo do miasta gleba to horror

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności