ZawaR Zgłoś #521 Napisano 1 Sierpnia 2011 a czemu nie mobila? bo dosc szybko wymienisz pompowtryskiwacze, a zacznie sie od uszczelki pod glowica, potem inne czesci po drodze, na koncu pompowtryskiwacze ... Wiem jak trudno w to uwierzyc ze marka oleju ma takie znaczenie. Wiem co pisze. Poza tym slyszalem ze jest bardzo duzo podrobionego Mobil'a na rynku. Ktory spelnia normy tylko dla kosiarek, a patrzac na te najnowsze to chyba nawet tu nie da rady. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #522 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) NIE LEJCIE MOBILA !!!Tylko Castrol 5W-30 EDGE i mozna zmieniac co 15000 km. -no, to CHYBA powinno byc: "-... MOZNA(!) zmieniac co 30 000 km." -przynajmniej tak zaleca producent auta... ! NATURALNIE NIE ZALECA tego producent oleju, "Pan Miecio-Fachura-Wszechwiedzacy-Gosciu" i inni "pozeracze pieniadza" w swoich "serwisach spejalistycznych z tylu domu" ... ! - bo lekarz i mechanik samochodowy to zawsze klienta/pacjenta miec beda! Wystarczy "pacjenta" troszeczke "nerwowym zrobic" i juz Ci z gabinetu/warsztatu praktycznie nie wyjdzie ... ! -wiem, co pisze-medyk jestem ... ! "I to by bylo na tyle...!" -jat to mawial nasz wielki Jan Tadeusz Stanislawski Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez jacek88 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marcinrz7463 Zgłoś #523 Napisano 1 Sierpnia 2011 a jesli mobil spelnia te same normy co castrol i reszta np lotos 507.00 to dlaczego ma byc taki zły Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacek88 Zgłoś #524 Napisano 1 Sierpnia 2011 a jesli mobil spelnia te same normy co castrol i reszta np lotos 507.00 to dlaczego ma byc taki zły -dokladnie :dobrze ...! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bigshark Zgłoś #525 Napisano 1 Sierpnia 2011 Witam, Ja tam cały czas jeżdże na Castrol LongLife III 5W-30 i wymieniam go co 15.000 tys. Takim był zalany na początku i taki ma do tej pory. Ps. Oczywiście nie kupuję go w ASO tylko u dilera Castrola. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #526 Napisano 1 Sierpnia 2011 Mimo ze temat jest o TDi to co polecicie do 1.8T. Dotychczas jezdzil nie wiem na czym , ale longlife, czyli co 30kkm wymiana. Auto bedzie zagazowane. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Croom Zgłoś #527 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) Prawdopodobnie masz jednostke z problemem SLUDGE. Pasuje to zweryfikować bo tutaj w razie potrzeby należy podjać specjalne kroki ! Zobacz koniecznie: http://www.synpsg.com/Oil_Sludge_Problem.html Temat w Polsce jest pomijany w wszystko zwalane na oleje. http://www.schleeter.com/oil-sludge.htm Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez Croom Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ZawaR Zgłoś #528 Napisano 1 Sierpnia 2011 Wymieniam olej co 15000 km. bo zwyczajnie balbym sie co 30000 km. Razem z olejem wszystkie filtry, oleju, paliwa, powietrza. Kabinowy raz do roku. Nie jest to az takie drogie zeby na tym oszczedzac, tym bardziej ze robie to tylko co 6 miesiecy. Rocznie robie ok. 30000-35000 km. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
memphis Zgłoś #529 Napisano 1 Sierpnia 2011 (edytowane) czy do mojego paska moge wlać MOTUL 505.01, 5W-40 lub Castrol Edge 5W30 nie wiem co mam teraz wlane a pasowałoby wymienić Edytowane 1 Sierpnia 2011 przez memphis Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qdd Zgłoś #530 Napisano 3 Sierpnia 2011 Witam. Tak czytam czytam ten temat i doczytac sie nie moglem. Mam b6 z 09.2007 silnik 2.0 tdi bmp czyli pewnie mam dpf? chodzi o to ze na przegladzie zalali mi cos takiego Castrol Magnatec Diesel 5W-40... Co myslicie? Nada ten olej czy nie bardzo? Bo srednio mi sie widzi nowy kupowac Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Croom Zgłoś #531 Napisano 4 Sierpnia 2011 Jeśli jest to ten z Niemiec to powinien dac radę, ten sprzedawany jako Polski raczej lipa ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zgłoś #532 Napisano 4 Sierpnia 2011 (edytowane) Samochód z rocznika 2006 nie ma filtra czastek stałych Jednak maja ,co widac na moim przykladzie ,raczej w 2005 byly za doplata ,a 2006 norma . Bez watpliwosci kupcie sobie ,oryginala VW G 052 195 M4 - bania 5L ,kto to robi na 100% nie wiem ,napewno dla VW. Ale kupuje z ASO z FA + wysylka ,wczesniej jest to u kulczyka ,napewno nie podrabiane ,opakowanie bez watpliwosci . Koszt banki 219PLN + wysylka . Edytowane 4 Sierpnia 2011 przez Gość Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
qdd Zgłoś #533 Napisano 4 Sierpnia 2011 no wlasnie wlali mi kilka dni temu w polsce ten olej.... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wm10589 Zgłoś #534 Napisano 12 Sierpnia 2011 ja powiem tak: w czerwcu tego roku kupiłem swojego B6 zalany był castrolem edge 5W-30 507.00 i od momentu kupna co jakiś czas musiałem dolewać olej (prawie litr na 1000 km). Kolega doradził mi żebym wymienił olej na motula lub valvoline, kupiłem ten drugi. Pojechałem do mechanika miał robić rozrząd, klimę, zawieszenie, wymienić wszystkie filtry i olej. Ale mechanik poradził mi że jjeśli samochód jeździł na castrolu to powinien dalej na nim jeździć ponieważ ma on tendencję do odkładania a valvoline wypłukałby mi silnik .... blablabla. Więc zabrałem swój olej a jemu kazałem zalać castrola.... Po odebraniu samochodu i przejechaniu 150 km żółta kontrolka oleju i znowu dolewam castrola, za kolejne 200 km znowu sytuacja powtórzyła się... a że nie miałem pod ręką castrola dolałem valvline za jakiś czas znowu trochę, w sumie cały litr i od tamtego czasu zrobiłem około 2000 km i nic już nie ubywa??? Następnym razem zalewam valvoline. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Veyron Zgłoś #535 Napisano 14 Sierpnia 2011 Witam czy ktoś z was spotkał się z takim olejem jak - Pentosin Pentosynth HC 5W-40 Kolega z forum go sprzedaje w dobrej cenie ale nie wiem jaki to olej bo nigdzie o nim nic nie wiadomo. Boje się zaryzykować żeby nie wpaść w jakieś koszty. Oczywiście spełnia no jak podaje producent normę 505.01. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mariuszby Zgłoś #536 Napisano 14 Sierpnia 2011 Nie masz czego sie bac.Jest to niemiecki olej , w Polsce mało znany.Ja sam jeżdzę na Pentosinie z normą 504 i silniczek chodzi jak zegereczek. olej jak kazdy inny Lotos, orlen czy motul -poprostu smaruje.Mnie przekonało to że na pewno nikt go nie podrabia,kupujesz od kolegi Maciejek ,który jest autoryzowanym przedstawicielem czyli z pewnego żródła no i oczywiście cena. Pentosin robi oleje i płyny do wielu marek samochodów .http://pentosin.com/ Jest tez popularny w stanach. http://pentosin.net/ Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Veyron Zgłoś #537 Napisano 14 Sierpnia 2011 Dzięki za info - jak tak to jutro zamawiam olej do paszczaka!! Pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
marekbialek Zgłoś #538 Napisano 14 Sierpnia 2011 ja jeżdżę na tym oleju . Tylko wersja pod dpf. Wszystko ok. Polecam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
genesis Zgłoś #539 Napisano 14 Sierpnia 2011 Jedna rzecz mnie zawsze zastanawia. Moim skromnym zdaniem aby wypowiedzieć się o jakości oleju trzeba te pół miliona zrobić. Wcześniej to nie ma szans ocenić smaru. No bo jak? Tym, że turbina żyje? Każdą turbinę można zniszczyć w jedne wakacje. Silnik się zatarł? Eee, już prędzej ten nieszczęsny napęd pompy oleju padnie i dopiero wtedy silnik kaput. Itd, itd. Olej to olej, byle normy spełniał. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Don Sulco Zgłoś #540 Napisano 15 Sierpnia 2011 Czołem Mam pytanie odnośnie częstotliwości wymiany oleju. Rok temu wymieniałem olej (zalałem Motula) wraz z filtrami. Do dziś przejechałem ok 7 tys. km. Czy należy wymieniać już olej bez względu na mały przebieg czy mogę jeszcze poczekać parę miesięcy? Słyszałem opinie iż olej należy wymieniać co rok nawet przy małym przebiegu. Dzięki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach