Remek Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2008 Witam Panowie Przesiedziałem dłuższy czas w szukajce i nie znalazłem... Jest mnóstwo na temat silnika 2E i innych, ale o moim nic... A zatem moje pytanie: Jak się resetuje komputer w 9A? Liczę, że w końcu poznam odpowiedź na to nurtujące mnie pytanie, i w przyszłości inni posiadacze tego motorka będą mieli podane na tacy... Pozdrawiam Remek Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #2 Napisano 21 Lutego 2008 Wystarcz zdjac kleme najlepiej minusowa. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2008 Dobra, dodatkowe pytanie... Jak się adaptuje komputer w 9A...?? Myślę, że teraz konkretniej wiadomo o co mi chodziło... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Martyn Zgłoś #4 Napisano 22 Lutego 2008 Nie chcę ciebie wprowadzić w błąd ale chyba robisz to tak samo jak w silniku 2E czyli zdjęcie klem odczekanie chwile(kilka minut) odpalenie i czekać na wolnych obrotach aż wiatrak od chłodnicy się załączy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2011 Kolejne pytania, a że dotyczą cały czas tego samego auta to odkopuję swój wątek. Chodził mi po głowie remont silnika, ale doszedłem do wniosku, że to mi się zupełnie nie kalkuluje (i tak nie zwiększy wartości auta o 100% ) Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy: - uszczelka miski olejowej - termostat - górny króciec płynu na silniku Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ... Co prawda zabiorę się za to dopiero jak się konkretnie ociepli, ale zakupy już chcę mieć zrobione. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2011 W 9A ile jest tych króćców Ja bym wymienił już wszystkie Bo wymienisz teraz jeden, a za kilka miesięcy albo na drugi dzień padnie drugi, a wtedy znowu płyn wyleci i trzeba będzie dolewać itd. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #7 Napisano 22 Lutego 2011 Kolejne pytania, a że dotyczą cały czas tego samego auta to odkopuję swój wątek. Chodził mi po głowie remont silnika, ale doszedłem do wniosku, że to mi się zupełnie nie kalkuluje (i tak nie zwiększy wartości auta o 100% ) Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy: - uszczelka miski olejowej - termostat - górny króciec płynu na silniku Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ... Co prawda zabiorę się za to dopiero jak się konkretnie ociepli, ale zakupy już chcę mieć zrobione. to jak masz miskę zdjętą to sprawdź stan ssaka pompy oleju wał korbowy i zaopatrz się w nowe uszczelki na ten kruciec Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #8 Napisano 22 Lutego 2011 Króciec jest sprzedawany razem z oringiem Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mateusz350ts Zgłoś #9 Napisano 22 Lutego 2011 Ja słyszałem, że komp ma zasilanie i to nie wiele daje, trzeba zdjąc klemy a pomiędzy je dać żarówkę nie wiem jakiej mocy dokładnie. Sam miałem robić reset, ale wszystko działa więc nie sprawdzałem. Kolejne pytanie jak nauczyć kompa, to słyszałem z kolei, że należy odpalić i przejechać w pełnym zakresie obrotów itd. Ile w tym jest prawdy sam nie wiem, powtarzam to co słyszałem i sam cchiałem sprawdzić wydaje mi sie to za słuszne dlatego to piszę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #10 Napisano 22 Lutego 2011 Kolego, ja o reset pytałem 20-02-08, 20:40 Ale jeżeli już o tym mowa, to ja odłączam aku na min. kilka godzin, przed podłączeniem zwieram klemy. po odpaleniu czekam aż na jałowych obrotach wicherek dwa razy się włączy i wyłączy i wtedy gaszę autko. Chodzi po tym równiutko Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #11 Napisano 22 Lutego 2011 Ale kilka rzeczy mnie czeka, i właśnie w przyszłym tygodniu będę robił zakupy:- uszczelka miski olejowej - termostat - górny króciec płynu na silniku Moje pytanie jest następujące: co przy wymianie w/w trzeba by jeszcze ew. sprawdzić/wymienić (zakupić). Na co zwrócić uwagę ... -nowa uszczelka to nowy silikon i olej -nowy termostat to silikon i najlepiej nowy płyn - nowe króciec ten z boku silnika tylko ASO jest z oringiem jak nie to za rok znów wymiana bo zrobi się jajko i będzie ciekło Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #12 Napisano 23 Lutego 2011 -nowa uszczelka to nowy silikon i olej-nowy termostat to silikon i najlepiej nowy płyn Trzeba dodatkowo tam dawać silikon Olej zamierzam ten sam wlać Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #13 Napisano 6 Marca 2011 - termostat Zakupy na razie odłożyłem, i chyba dobrze... Silnik od jakiegoś czasu trzyma mi 75C (wg. wskaźnika), ostatnio też jałowe obroty zaczęły świrować. A właśnie w ETCE wypatrzyłem, że jeden z czujników jest odpowiedzialny za: "czujnik temperatury do wskaźnika temperatury wody układ stabilizacji biegu jałowego 0-125C M10*1 1 styk czarny 049 919 501". Czyli możliwe, że termostat jest , tylko ten czujnik ześwirował... Pewność da tylko termometr w zbiorniczku ... Tylko w którym miejscu u mnie on jest Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vioorek Zgłoś #14 Napisano 7 Marca 2011 jesli moge cos doradzić to moj brat ma paska z takim silnikiem i jeśli chodzi o termostat to kasy na niego nie żałuj. my chcieliśmy obciąć troche koszta kupując jeden z tańszych.BŁĄD!!!! juz nie chodzi o tą kase jak o tą robote. po 2 tygodniach zawiesił się niestety w pozycji zamkniętej i prócz kolejnej wymiany termostatu doszły jeszcze wymiany wężów wody. POZDRAWIAM Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
koxi30 Zgłoś #15 Napisano 7 Marca 2011 to zdjęcie silnika nie wygląda mi na 9A,tylko jakieś digi Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #16 Napisano 7 Marca 2011 No jak będę kupował, to tylko wahlera Ale właśnie najpierw muszę dojść, czy to jednak termostat ... Czy ktoś by mi mógł pokazać, gdzie w moim silniku (i ile) są czujniki temp. i za co odpowiadają ... ---------- Post added at 22:48 ---------- Previous post was at 22:48 ---------- to zdjęcie silnika nie wygląda mi na 9A,tylko jakieś digi No ETKI dopiero się uczę , ale pokazywało mi w opisach 9A ... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Radzio87r Zgłoś #17 Napisano 8 Marca 2011 Czujniki są z tyłu silnika pod aparatem zapłonowym, jeden powinien być biały z 2-pinową wtyczką - daje sygnał do komputera, a drugi chyba właśnie czarny na jedną wsuwkę i on jest od wskaźnika temperatury na desce. Tyle mi wiadomo, ale mogę sie mylić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Remek Zgłoś #18 Napisano 2 Kwietnia 2011 Co do czujników to Radek masz rację, ale nie są one z tyłu, tylko z prawej strony silnika Trochę odświeżę, bo jeszcze się za to nie zabrałem Pogoda się poprawia, to walkę czas zacząć. Ale takie pytanko: w jakiej temperaturze powinien zacząć się otwierać termostat (dolny wąż zaczyna się robić ciepły) Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mielke Zgłoś #19 Napisano 2 Kwietnia 2011 co do czujników to radek masz rację, ale nie są one z tyłu, tylko z prawej strony silnika Trochę odświeżę, bo jeszcze się za to nie zabrałem pogoda się poprawia, to walkę czas zacząć. Ale takie pytanko: W jakiej temperaturze powinien zacząć się otwierać termostat (dolny wąż zaczyna się robić ciepły) 87-102*c Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #20 Napisano 2 Kwietnia 2011 Początek otwarcia 85 stopni, całkowite otwarcie 105 stopni, skok zaworu 7 mm; takie parametry powinien mieć fabryczny. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach