Gość Jaro-d1 Zgłoś #1 Napisano 20 Lutego 2008 Witam. Mam taki problem, otóż przy diagnozie vagiem wyskoczyły mi następujące błędy: 17678, p1270 - 35 - 10 17672, p1264 - 35- 10 17669, p1261 35-10 oznaczają one przekroczoną górną granicę regulacji pompowtryskiwacza na cylindrach 1,2 i 4. Mam pytanie, czy ktoś z Was miał takie błędy i czy jedynym rozwiązaniem jest wymiana pompowtrysków na nowe (czego wolał bym uniknąć). A tak wogóle to czy wiecie, czy wymiana tylko kompletami, i czy regeneracja wystarczy, czy faktycznie tylko nowe. Za wszelkie info z góry DZIĘKI !!! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #2 Napisano 20 Lutego 2008 Miałem te błędy na wszystkich pompowtryskiwaczach. Niestety trzeba wymienić W ogóle to jak się zachowuje silnik? Obniżenie mocy, drgania przy przyspieszaniu - takie są objawy. Możesz sprawdzić na wolnych obrotach wartości w kanale 023 jak się przedstawiają i przy zwiększaniu obrotów jak szybko te wartości rosną? Można na tej podstawie mniej więcej ocenić stan pompek. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #3 Napisano 21 Lutego 2008 Nie wiem o co w tym chodzi, ale. Kanał 23: 1) 93-96 2) 104-105 3) 100-108 4) 127 Po przygazowaniu prawie od razu na wszystkich pompkach pojawia się wartość 127. To dobrze czy źle? Czekam na info Dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
rosiel Zgłoś #4 Napisano 21 Lutego 2008 Podlacz pod cos normalnego jesli chcesz wchodzic w koszty i naprawiac.tak to niestety jest z piratami krakowanymi ze do konca ciezko odpowiedziec na 100 %co pokazuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #5 Napisano 22 Lutego 2008 Witam. To znaczy, że to co napisałem to totalna głupota, czy jak? Napisz kolego, bo jestem zielony w tych sprawach, a jako, że w mojej mieścinie nie ma za bardzo do kogo się udać, to próbuje to co mam. Ja mam vag-a 409.1 (z allegro oczywiście). Za wszelkie info dzięki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #6 Napisano 22 Lutego 2008 Na pocztek warto by sprawdzić jakie oporności sa na pompowtryskiwaczach. Przy pomiarach oporności nalezy uważać. Oporność waha sie w granicach 0,5 Ohm robiąc pomiar przy sterowniku na każdy pompowtryskiwacz. Błąd a tymsamym usterka pojawia się dopiero powyżej 0,8 Ohm. Tą sa usterki zbyt wysokiej oporności na pompowtryskiwaczach. Na początek proszę w dobrym serwisie lub warsztacie sprawdzić czy któryś z kabli wzglednie same wtyczki na błędnych pompowtryskiwaczach nie mają przebicia. Bardzo często w tym właśnie miejscu i po poprawieniu tego usterka sie kończy. Wbić się w koszta zakupu pompowtryskiwaczy to nie jest sztuka ale gorzej może być jak wymienimy PD a tu daje będzi pojawiał się błąd. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #7 Napisano 24 Lutego 2008 Masz rację kolego z tymi kosztami. Tak więc zacznę od poszukania kogoś kto postawi konkretną diagnozę. Za dotychczasowe info wielkie dzięki. Jeżeli jeszcze ktoś mógłby coś pomóc w moim problemie to bardzo proszę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #8 Napisano 24 Lutego 2008 Nie wiem o co w tym chodzi, ale.Kanał 23: 1) 93-96 2) 104-105 3) 100-108 4) 127 Po przygazowaniu prawie od razu na wszystkich pompkach pojawia się wartość 127. To dobrze czy źle? Czekam na info Dzięki To niedobrze, zbyt długi czas regulacji zaworu elektromagnetycznego pompowtryskiwacza. Czy nie jeździsz/jeździłeś na jakimś paliwie niewiadomego pochodzenia? Czy nie masz zamontowanego tzw. TunningBoxa? Lejesz olej 505.01? Sprawdzić oporności na pewno warto, chociaż u mnie pokazuje wszędzie 0,5 Ohm a i tak błędy są. Odłącz okrągłą wtyczkę z tyłu bloku silnika i multimetrem pomierz oporności na pinach: Pompowtryskiwacz nr 1 - piny 5 i 7 Pompowtryskiwacz nr 2 - piny 3 i 7 Pompowtryskiwacz nr 3 - piny 2 i 7 Pompowtryskiwacz nr 4 - piny 6 i 7 Jutro napisze Ci które piny pomierzyć przy sterowniku silnika. Zanim pojedziesz do jakiegoś mechanika to sobie pomierz te oporności. Jedź do jakiegoś specjalisty od TDI, większość majstrów nie ma pojęcia o takich błędach. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #9 Napisano 25 Lutego 2008 Hej. Dzięki kolego za zainteresowanie. Paliwo jakie leje to głównie verwa lub ultimate, a jak coś zwykłego to dolewam uszlachetniacz castrola. Olej też castrol (edge), formuła do pompowtryskiwaczy. Boxa nie mam. Ale fakt, że w posiadaniu tego auta jestem od 8 miesięcy i nie wiadomo jak auto traktował mój poprzednik, a błędy mam od początku. Czekam na dalsze informacje. Dzięki i pozdrowionka Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #10 Napisano 25 Lutego 2008 No to możesz jeszcze pomierzyć kilka rzeczy: Oporność przewodu od sterownika silnika do wtyczki przy bloku silnika: Odłącz wtyczkę od sterownika silnika i wtyczkę przy bloku silnika i mierzysz: Pompowtrysk 1 - pin 5 i 116 Pompowtrysk 2 - pin 3 i 117 Pompowtrysk 3 - pin 2 i 118 Pompowtrysk 4 - pin 6 i 121 Rezystancja przewodu max. 1,5 Ohm Możesz pomierzyć oporność od wtyczki pompowtryskiwacza do wtyczki przy sterowniku silnika. Musiałbyś zdjąć pokrywę głowicy i odłączyć wtyczki przy pompowtryskiwaczach i mierzysz: Pompowtrysk 1 - pin 2 (szary) i 116 Pompowtrysk 2 - pin 2 (czerwony) i 117 Pompowtrysk 3 - pin 2 (żółty) i 118 Pompowtrysk 4 - pin 2 (biały) i 121 Rezystancja przewodu max. 1,5 Ohm Możesz zmierzyć napięcie na pinie nr 7 okrągłej wtyczki przy bloku silnika i masie silnika. Zapłon włączony. Napięcie 0,1 - 0,4 V Możesz jeszcze pomierzyć napięcia we wtyczkach pompowtryskiwaczy. Powinno być 0,1 - 0,4 V No i chyba to wszystko co możesz zmierzyć. Jeżeli nie bardzo orientujesz się w temacie, nie zaglądałeś do sterownika silnika itp. to lepiej jedź do kogoś żeby Ci to pomierzył. Pozdrawiam, jakby co to pytaj. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #11 Napisano 25 Lutego 2008 Tak też zrobię. Tzn. podjadę do gościa z Oleśnicy (WIK, może ktoś o nim słyszał). Jak będę coś wiedział to oczywiście napiszę. Jak narazie wielkie dzięki. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość tomkosa Zgłoś #12 Napisano 26 Lutego 2008 witam może orientujecie sie średnio po swoich autkach ile czasu wytrzymają srednio pompowtryskiwacze. Wiem że bardzo ważny jest uklad paliwowy-jego czystość oraz jakość paliwa. No ale nić nie jest wieczne. Ciekawe ile pompowtryski mogą wytrzymać km??????? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #13 Napisano 26 Lutego 2008 Dokładnie tyle co turbosprężarki i inne elementy silnika. Są tacy, którym wytrzymują 100,000 km a są i tacy, którzy jeżdżą i jeżdzą i doczekać się końca nie mogą mimo, że przejechali juz wielokrotność tego dystansu. Wiele zależy od dbania o pojazd i jego układ paliwowy no i wiele od samego paliwa, oleju, stylu jazdy itp. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #14 Napisano 27 Lutego 2008 Witam ponownie. Byłem u mechanika. Wstępna diagnoza to padnięta pompka na 4 cylindrze + 2 i 3 cylinder na granicy błędu. Tak czy siak kazał podjechać w środę w celu dokładnego sprawdzenia (odkręcenie pokrywy i rzucenie okiem co i jak). Mówi, że może da się coś jeszcze zrobić, a jak nie to wymiana. Mówi, że w grę wchodzi tylko komplet i najlepiej nowych lub ewentualnie używki. Nie polecał regeneracji, ale nie wiem dlaczego. Jak będę po sprawdzeniu to dam cynk. Narazie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #15 Napisano 27 Lutego 2008 Nie poleca sie regeneracji w takim przypadku gdyż to może być usterka elektryczna a nie mechaniczna. Regeneruje się uszkodzenia mechaniczne a uszkodzenie elektroniki eliminuje pompowtryskiwacz. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #16 Napisano 27 Lutego 2008 Pewnie tak jest. Nie pozostaje mi nic jak zaczekać do środy. Wtedy będę wiedział na czym stoję. Dam znać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #17 Napisano 5 Marca 2008 Hej! No i auto stoi na warsztacie. Mechanik zdjął pokrywę i mówi, że mam pompki od 100 konnego silnika i dlatego wychodzą błędy. Dodatkowo mówi, że auto jest zmulone (ja tego nie czułem, to mój 1 diesel i myślałem, że tak ma być) i że proponuje mi wymianę pompowtryskiwaczy. Jutro mam się dowiedzieć jaki to byłby koszt (powiedział, że może będzie miał używane od mojego silnika). A więc czekam do jutra. Jak co to napiszę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pogromca Zgłoś #18 Napisano 6 Marca 2008 Hmm no ciekawa sprawa, pompki od 100-konnego mają numery 038130073J lub AJ, możesz porównać z tymi swoimi, jak już je majster wyciągnie. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Jaro-d1 Zgłoś #19 Napisano 6 Marca 2008 Witam. Też mnie to ciekawi. Narazie czekam na info ile to miałoby ewentualnie kosztować. Jak co to się jeszcze odezwę. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tmstp Zgłoś #20 Napisano 11 Marca 2008 Wiadomo już coś? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach