Skocz do zawartości
Gość Jaro-d1

Błędy pompowtryskiwaczy

Rekomendowane odpowiedzi

witam, ; nie wiem czy dobrze trafilem ale czekam na porade ;

jestem właścicielem salonowego vw caddy 2010 r . z silinikiem 1,9tdi 101km zakupiony i serwisowany w ASO cały czas ; ostatnio samochód zaczął szwankować okazało sie po wizycie w serwisie i przejrzeniu go vag-com ze jest uszkodzony 4 pompowtryskiwacz ; auto od nowosci ma przejechane 110tys. kilometrów ; tankowany tylko i wyłącznie na stacjach shell i statoil ; nigdy nie lane z zadnej banki ; serwis poszedl na kompromis i zaproponowal wymiane na korzystnych warunkach pewnie jak dla nich za 2100,- zł tego wadliwego wtrysku :/ zastanawiam sie teraz tylko czy lepiej kupić używany wtrysk nr4 czy wymienic ; pare czyli nr 2 i 4 a moze kupic wszystkie 4 używane a te 3 dobre poprostu zachowac na przyszlosc ; czekam na porade z niecierpliwoscia pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wiitam wszystkich. Moze ktos mi tutaj pomoze. Moj passat czasami strasznie kopci az ludzie sie ogladaja. Do tego juz od dawna czuje delikatne drgania jak jade np na 5 biegu i delikatnie trzymam gaz. Potem pojawilo sie mocniejsze szaepanie(drganie). Chcialem sprawdzic wtryski. Mam VCDS. Wchodzilem w bloki i wysle zdjecia. Mize sie ktos na tym zna.

 

- - - - - aktualizacja - - - - -

 

Na wolnych obrotach parametry mam dobre. Tylko jak dodam gazu i trzymam go na obrotach 3000. To parametry sie zmieniaja. Jakby byla walnieta pompa wakum. Dlatego chcialbym sie dowiedziec czy dobrze rozumiem ten post : BIPy – blok 023 – BIP czyli Begining of Injection Period, jest to czas (a właściwie odchyłka) otwarcia elektrozaworu. Sterownik mierzy go, poprzez pomiar czasu w jakim cewka zaworu pobiera prąd. Wynik idealny to 0, czyli zawór otwierał się dokładnie tyle, ile przewiduje oprogramowanie ECU. Jeśli wartość jest dodatnia, to elektrozawór otwierał się dłużej, wartość ujemna, to krótszy czas otwarcia niż przewidział producent. Dłuższy czas może wynikać z oporów, jakie napotyka kotwica elektrozaworu, wskutek np. przytarcia. Czas krótszy, czyli wartość ujemna może oznaczać zbyt mało paliwa w pompowtrysku – np. za niskie ciśnienie oleju napędowego z pompy tandemowej. W silnikach 1.9 TDI za wartość bardzo dobrą uważa się przedział -/+ 30, problemy to -/+ 60 i więcej. Powyżej wartości 127 sterownik rejestruje błąd – w Passacie zapala się wtedy światłem ciągłym kontrolka ESP na desce rozdzielczej. W silnikach 2.0 TDI problemy oznaczają wartości powyżej 100. Na wartośći BIP ma wpływ jakość połączeń wiązki elektrycznej, regulacja pompowtryskiwacza i synchronizacja rozrządu. Pomiary warto przeprowadzić na wysokich obrotach, np. 3000 rpm. Poniżej pomiary pompowtryskiwaczy w moim silniku, niestety nierozgrzanym:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na poczatek zrob odpowiednie logi wtryskow i turbiny, nastepnie wrzuc do odpowiedniego dzialu i czekaj na ewentualna pomoc/rade/wskazowke.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem te błędy na wszystkich pompowtryskiwaczach. Niestety trzeba wymienić:(

W ogóle to jak się zachowuje silnik? Obniżenie mocy, drgania przy przyspieszaniu - takie są objawy.

Możesz sprawdzić na wolnych obrotach wartości w kanale 023 jak się przedstawiają i przy zwiększaniu obrotów jak szybko te wartości rosną? Można na tej podstawie mniej więcej ocenić stan pompek.

 

Panowie jest problem . w sil BKP usterka elektryczna wyłącza -blokuje wszystkie pompo-wtryskiwacze SIMENS uniemożliwiając dalszą podróż. Jest to tyle b. niebezpieczne na autostradzie.

Czy istnieje system ostrzegawczy o wykrywaniu zwarcia przebicia do masy w obwodzie cewki lub spadek napięcia zasilania tego elektromagnesu np. wzrost rezystancji

Czy to prawda,że P.W f. BOSCH są takie sekwencje programu uniemożliwiające blokadę silnika.

 

Taką bezpieczną konstrukcją samochodu nienieckiego jestem przerażony bo to karambol gotowy.

Obecnie sam. jest zablokowany a ja mam obawy czy dalej po naprawie go eksploatować

 

Panowie tak interesująco wypowiadacie się w tej diagnostyce to może wskażecie-podpowiedzcie jak rozwiązać chociaż sygnałowo ten problem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności