robert270111 Zgłoś #21 Napisano 17 Października 2009 Dziś odkręciłem górną pokrywkę. I skrzypienie dochodzi z miejsca które zaznaczyłem strzałką. Wie ktoś jak ten element się nazywa. I co może tam skrzypieć??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #22 Napisano 17 Października 2009 Taśma poduszki powietrznej. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
robert270111 Zgłoś #23 Napisano 17 Października 2009 (edytowane) Acha czyli jak pisał kolega wcześniej z ta taśma. Może się przetrzeć i poduszka wystrzelić???? Edytowane 17 Października 2009 przez robert270111 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #24 Napisano 17 Października 2009 raczej mało prawdopodobne, poprostu kwestia zużycia, jak miałem B4 to zaczęło po 1,5 roku od kupna szeleścić, denerwowało mnie to, ale cena nowej była dobijająca (chyba ok 500zł). Jeździłem tak aż do sprzedaży. W obecnym aucie mam cicho. Może się przetrzeć i poduszka wystrzelić???? Nie, może nie zadziałać w razie potrzeby i walić błędami poduchy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #25 Napisano 17 Października 2009 (edytowane) Więc jaet tak. Dolna płyta jest mocowana na śrubę pod spodem, na środku, które to mocowanie śruby się wyrabia i skrzypi. Są jeszcze dwie śruby pod kierownicą, ale tylko ta dolna odpowiada za całe zło. Rada? Wymienić dolną pokrywę. Przerabiałem temat. Ja do tego podszedłam bardziej dramatycznie. Szlifierka BOSH i kierownicę delikatnie zeszlifowałem z tej gumy od spodu (ta guma, którą wskazuje strzałka). Nic nie widać, a nie skrzypi. I żadna tam taśma ludzie. Widziełiście taśmę od środka? Tam nie ma prawa nic skrzypieć! Tylko pokrywa dolna i tylko śruba mocująca na spodzie koło kolumny kierowniczej. Ja musiałem tak dramatycznie z kierownicą postąpić, bo mam w aucie urządzenia, które są tak zamocowane, że tą śrubę dolną do pokrywy trzeba było zlikwidować i miałem zło. Skrzypi jak skręcasz delikatnie - tak max 15 - 20 stopni. Co najgorsze skrzypi właśnie od pozycji na wprost - do lekkiego skrętu. Więc remedium opisałem powyżej. Walczyłem z tym 3 lata i w końcu mam ciszę! Jak to piorunem zdiagnozować? Krem nivea ładujecie z tyłu kierownicy, albo na plastiki na czole pod kierownicą i jak skrzypienie ustaje macie winnego - dolna pokrywa. Po jakimś czasie skrzypienie wróci, bo krem to rozwiązanie tymczasowe pozwalające wychwycić winowajcę. Edytowane 17 Października 2009 przez Charakterek Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #26 Napisano 17 Października 2009 Widziełiście taśmę od środka? Tak, widziałem i rozbierałem, no może nie skrzypiała a "szeleściła" w moim przypadku, tak jak pisałem w cześniej nie w B5 tylko w B4 i była to taśma na 100%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #27 Napisano 17 Października 2009 Tak, widziałem i rozbierałem, no może nie skrzypiała a "szeleściła" w moim przypadku, tak jak pisałem w cześniej nie w B5 tylko w B4 i była to taśma na 100%. No właśnie a jak w B5 szeleści, to AIR bag już od co najmniej 20 000 km się pali i nie gaśnie. Ten typ tak ma, że jakpierw ścieżki się sypią, potem zwijak w środku. Ale jest to tak cichy szelest, że podczas normalnej jazdy go nie słychać. Ja zerwałem tą taśmę, bo mi spece od urządzeń ją źle założyli. Zwariował ESP a potem natychmiast wywaliło air bag. Na szczęście poczuli się do winy i w ASO założyli mi nową, a stara zerwana gdzieś w piwnicy jest. I jak mówię - jest to naprawdę niesłyszalny szelest. Normalnie silnik jest głośniejszy a radio grające dość średnio a raczej cicho zagłusza go konkretnie. I szeleści na 360 stopniach obrotu. A jak tak pierdzi tylko do max ćwierć obrotu - tylko pokrywa dolna. Ja toto zlikwidowałem jak pisałem wyżej i od pół roku mam CISZĘ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #28 Napisano 19 Grudnia 2009 witam ja miałem taki dźwięki jak kręciłem kierownicą na postoju i w czasie jazdy i okazało się ze robi to taśma ESP (airbag). Jest tam taka folia która się wytarła w jednym miejscu i kawałek odpadł i powodował szelest. Jak jest oryginalnie poskładana taśma po dobrze działała ale ten dźwięk mnie dobijał i postanowiłem się tym zająć. Szelestu już nie ma ale samochodem teraz nie da się sprawnie poruszać bo na zakręcie ESP szaleje. Proszę o pomoc jak poskładać tą taśmę (jak działa ten czujnik skrętu - liczy odwinięte zwoje ???) oraz czy ta folia jest tam potrzebna i jakie ma zadanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #29 Napisano 19 Grudnia 2009 widziałeś to: http://forum.vw-passat.pl/showpost.php?p=654123&postcount=23 jak oś to pytaj. Jak by co to mam taką taśmę, tyle,że mogę ją sprzedać jako uszkodzoną, bo nie wiem w jakim jest stanie pod Vagiem. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #30 Napisano 20 Grudnia 2009 witam trochę mi to pomogło, ale okazało się że jest to taśma AIRBAG bo ESP jest w środku tak jak na twoim linku. Jak pozwijać tą taśmę bo nie ma pełnych obrotów kierownicą Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kalvin Zgłoś #31 Napisano 5 Marca 2010 Mnie to już bierze z tą kierownicą !! To chyba właśnie to odpowiada za te skrzypienie jak stare drzwi ... Charakterek ja jutro biorę szlifierkę Bosha i jade !! Ale nie wiem w sumie co mam ścinać, czy na dole czy na górze ? Jak możesz to powiedz mi jak się za to zabrać Foto: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAROTEDO Zgłoś #32 Napisano 3 Kwietnia 2010 witam koledzy podpinam się pod temat bo innego przybliżonego nie znalazłem a więc mam problem z kolumną kierowniczą to znaczy podczas skrętu w lewo i tylko lewo słychać głośne buczenie nic nie szarpie tylko to może ktoś się już kiedyś spotkał z tym dziwnym problemem dlatego dziwne bo jezdze do mechaniorów i nie potrafią stwierdzić przyczyny z góry dzieki panowie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Pit Zgłoś #33 Napisano 5 Kwietnia 2010 (edytowane) Dokładnie to samo - od paru dni przy maksymalnym skręcie w lewo słychać skrzypienie - ale jest to dźwięk dochodzący jakby z dołu deski rodzielczej, na zewnątrz auta nic nie słychać. Szlag mnie trafia jasny bo nie wiem jak mam do tego podejść - nasłuchiwanie przy kole nie daje efektu, bo dźwięk jest słyszalny tylko w kabinie. Jakby z dołu deski. Dźwięk jakby dochodził z prawego koła. Edit ; Spryskałem wszystkie sworznie smarem i ucichło - aczkolwiek jak widzę wszystkie gumki od wachaczy naprawdę są w dobrym stanie i ogólnie nie narzekam na zawieszenie. Może podszedł jakiś syf pod gumę i tarł Help ! Edytowane 7 Kwietnia 2010 przez Pit Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
klakiersss Zgłoś #34 Napisano 12 Kwietnia 2010 i ja odsiweze temat dziwnego skrzypienia u mnie tez skrzypi jak skrecam w lewo i jak gwaltowanie przyspieszam to takie dziwne szarpniecie czuje ;/ ale jak nacisne na maske z lewej strony tak zeby sie amor ruszyl to slychac te skrzypienie czy to jakas moze guma sie wykonczyla czy mial ktos podobny problem?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
sojkis Zgłoś #35 Napisano 12 Kwietnia 2010 witam jeżeli skrzypi przy ruszaniu kierownicą to jest to problem z zawieszeniem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos85 Zgłoś #36 Napisano 16 Lipca 2010 w moim pasku jest też objaw skrzypienia podczas ruchów około kilka stopni, max 10 w lewo jak i w prawo. O ile skrzypi to tylko gdy auto się rozgrzeje (akurat temperatura na dworze sprzyja ) układ jeśli jest zimny - auto po nocy - rano nic nie skrzypi. Jeśli się przejadę kilkanaście kilometrów zaczyna się skrzypienie - słuchać i czuć na kierownicy tarcie guma-plastik albo guma-metal gdzieś w okolicy samej kierownicy - przesmarowałem krzyżak, wstrzyknąłem kilka ml oleju do końcówek drążków i nie pomogło. Płynu w układzie jest ponad MAX. Kilku mechaników się przysłuchiwało i twierdzą że to nie jest od strony zawieszenia - gdzieś, coś w aucie skrzypi. Co tutaj robić? Przyzwyczaić się i jeździć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Alexx Zgłoś #37 Napisano 16 Lipca 2010 carlos, być może mam to samo, pierwszy raz się z tym spotkałem u siebie w pasku, myslę, że to jednak ze strony zawieszenia, czuć to na kierownicy i delikatnie słychać podczas ruszania kierownicą. Kumpel w A6 ma to samo w tych temperaturach. Ale jeżdżę dalej jak będę miał czas to sprawdzę to. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carlos85 Zgłoś #38 Napisano 16 Lipca 2010 bardzo dziwne to jest - żeby ktoś tam coś grzebał, a tutaj nagle zaczęło. Co lepsze, właśnie siedzę na allegro i oglądam zdjęcia samych kolumn kierownicy do pasków - praktycznie oprócz krzyżaka na końcu nie ma nic do skrzypienia, nie mam torx'ów żeby odkręcić półkę pod kierownicą i mieć dostęp do całej kolumny, może gdzieś uda się zastosować smar w spray'u - na tą chwile mam to gdzieś, już cały dzisiejszy dzień zmarnowałem... najlepsze w tym że cholerstwo ucicha jak się schłodzi w nocy a wraca zaraz tylko po nagrzaniu jakiegoś elementu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xmalpa23 Zgłoś #39 Napisano 19 Października 2010 U mnie skrzypi to ze obudowa jest luzna i ociera sie o tyl kierownicy a ze plastki + skorka - dzwiek wiadomo jaki jest . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Robcyk Zgłoś #40 Napisano 31 Lipca 2012 A ja usunąłem problem skrzypienia i przez podniesienie ręcznie maskownicy kolumny i przykreceniu jej od dołu wkrętem by niedociskała na górna obudowe kolumny teraz nareszcie jest wzorowa cisza zero skrzypień zapodaje fotki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach