PeGaZ_28 Zgłoś #1 Napisano 17 Lutego 2008 Witam, zakupiłem pompę vacum taką jak w poniższej aukcji: http://www.allegro.pl/item309583648_vacu_pompa_waku_pompa_audi_a4_a6_vw_golf_iv_golf_v.html ale nim się wezmę za wymianę chciałbym się upewnić, czy ma znaczenie kształt kroćca napędowego (tego który wchodzi w silnik), gdyż widziałem zdjęcia z takim kroćcem: http://www.allegro.pl/item312696670_vw_passat_98_04r_vacum_pompa_waku.html jak widać ma on wcięcie. Nie wiem jak jest u mnie - zobaczę dopiero po demontażu Czy to wcięcie ma jakieś znaczenie? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 18 Lutego 2008 Aukcja nr.: 312696670 przedstawia 2pompe starego typu ktora podlegala akcji servisowej, ze wzgledu na kiepski sposob uszczelnienia styku GLOWICA 2pompa.... ta druga jest OK. ...zreszta obie 2pompy maja identyczne bebechy. Rozni je TYLKO sposob uszczelnienia do glowicy. W innym poscie opisalem swoja UDANA walke z uszczelneineim i mala naprawa 2 pompy. http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=20992 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
PeGaZ_28 Zgłoś #3 Napisano 18 Lutego 2008 U mnie z kolei cieknie olej silnikowy z kroćca, do którego jest podłączony przewód podciśnieniowy (nie ze styku z silnikiem). Cieknie tylko na niepracującym silniku (przez chwilę po tym jak zaniknie podciśnienie). Nie wiem skąd tam się bierze ten olej ale silnik niezbyt estetycznie wygląda Pompa na razie nie przepuszcza powietrza ani paliwa. Mam tylko obawy czy ten wichajster co wchodzi do silnika i łączy pompę z wałkiem będzie pasował - na pompie starego typu jest w nim nacięcie, w tej nowej - nacięcia brak. Zaznaczam, że nie wiem jak jest u mnie... - dowiem się dopiero w sobotę A starą pompę zostawię sobie na zapas. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pszemo22 Zgłoś #4 Napisano 25 Września 2009 mam prosbe czy pompa vacum o numerach 038145209M bedzie pasowala do passata b5 1,9tdi 116 KM typ silnika AJM nie wiem jaki mam kruciec napedowy tej pompy prosze o pomoc i jeszcze gdzie moge kupic uszczelke metalowa pod ta pompe pozdrawiam wszystkich forumowiczow Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #5 Napisano 25 Września 2009 (edytowane) Tak będzie pasowała chociaż od 2006 roku wprowadzono pompę o nr 038145209N. i jeszcze gdzie moge kupic uszczelke metalowa pod ta pompe W Aso kosztuje ok 20.50 zł , ta mniejsza kosztuje ok 10. zł. Edytowane 25 Września 2009 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #6 Napisano 29 Marca 2010 (edytowane) Panowie jakis czas temu zauwazylem, ze w okolicach czujnika G6/62 (temp. cieczy) zbiera mi sie substancja o zapachu i konsystencji ropy. Dodatkowo przewod odpowietrzajacy, ktory przebiega pomiedzy tym czujnikiem a pompa vacum jest czesciowo napuchniety (chyba pod wplywem tej ropy). Pompa vacum jak sprawdzalem reka to byla sucha. Ponadto jak odpale zimne auto i np. pokazuje mi ze zrobie jeszcze 820km na zbiorniku, to po ok 5km wartosc ta spada juz do 770-760km. Wczesniej az tak ta wartosc nie spadala mimo zimy. Rozumiem to tak, ze wyciek ropy gdzies sie ostatnio powiekszyl, i za nim silnik sie nagrzeje to cieknie mocniej, a pozniej sie uszczelnia. Na zdjeciu zaznaczylem miejsce zbierania sie ropy i miejsce spuchnietego weza. Zdjecie nie moje, wiec nie widac tego dokladnie. Takze czasami mam problem ze slabymi hamulcami. Tydzien postoi, odpalam, jade i noga na hamulec, a auto niechetnie zwalania. 2-3 mocniejsze hamowania i hamulce juz sa normalne. Plyn zmieniany w ukladzie juz dwa razy i dalej to samo. Czasami w trasie przy niskich temp. tez wystepowal efekt slabego hamowania, gdy przez dluzsza chwile w czasie jazdy ich nie uzywalem. Nie znalazlem tez zadnych wyciekow pod autem. Edytowane 29 Marca 2010 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
madziar Zgłoś #7 Napisano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich formowiczów posiadam passata b5 fl z 2001 silnik 1,9 tdi 101km AVB na pompowtryskach i mam problem z pompa vacum czy ktos mógłby podac mi numer tej pompy chce zabrac sie za wymiane a nie wiem jaka kupic z góry dziekuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GURAL Zgłoś #8 Napisano 16 Stycznia 2011 Witam wszystkich formowiczów posiadam passata b5 fl z 2001 silnik 1,9 tdi 101km AVB na pompowtryskach i mam problem z pompa vacum czy ktos mógłby podac mi numer tej pompy chce zabrac sie za wymiane a nie wiem jaka kupic z góry dziekuje Zapytaj w tym temacie Pytanie o numery części ETKA Jak podasz nr VIN będzie dokładnie taki numer jak potrzebujesz. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin4444 Zgłoś #9 Napisano 16 Stycznia 2011 Mariusz, witam w zeszlym roku pisales o pompie vacum i spuchnietym wezu cyt :Panowie jakis czas temu zauwazylem, ze w okolicach czujnika G6/62 (temp. cieczy) zbiera mi sie substancja o zapachu i konsystencji ropy. Dodatkowo przewod odpowietrzajacy, ktory przebiega pomiedzy tym czujnikiem a pompa vacum jest czesciowo napuchniety (chyba pod wplywem tej ropy). Pompa vacum jak sprawdzalem reka to byla sucha. Ponadto jak odpale zimne auto i np. pokazuje mi ze zrobie jeszcze 820km na zbiorniku, to po ok 5km wartosc ta spada juz do 770-760km. Wczesniej az tak ta wartosc nie spadala mimo zimy. Rozumiem to tak, ze wyciek ropy gdzies sie ostatnio powiekszyl, i za nim silnik sie nagrzeje to cieknie mocniej, a pozniej sie uszczelnia. Na zdjeciu zaznaczylem miejsce zbierania sie ropy i miejsce spuchnietego weza. Zdjecie nie moje, wiec nie widac tego dokladnie wydaje mi sie ze mam podobny problem czy moglbys mi powiedziec czy doszedles co to bylo i dlaczego ten waz byl spuchniety???? z powazaniem marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #10 Napisano 16 Stycznia 2011 czy moglbys mi powiedziec czy doszedles co to bylo i dlaczego ten waz byl spuchniety????Waz byl spuchniety bo pompa vaccu byla nieszczelna i puszczala mi palifko, ktore kapalo na ten waz odpowietrzajacy. Waz wymieniony (48zl) i pompa vaccu na razie wsadzona z silnika 2.0 TDi, bo moja czeka na dorobienie uszczelki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
martin4444 Zgłoś #11 Napisano 16 Stycznia 2011 u mnie ten waz wyglada jak by mial zaraz wystrzelic ... poza tym mam spadek mocy przy 2-3 ts obrotów 1.9tdi AWX .. wstawilem nowa przeplywke ... no i coz dalej to samo... jak gzrebalem przy tym wszystkim zauwazyle ten wyciek w okolicy tego krocca i pierwszym momencie pomyslalem ze to olej ale pachnie jak ropa .... wiec gdy zaczelem szukac na forum jakis wskazowek znalazlem ten post i twoje zdjecie co wyglada jak w moim dzieki marcin Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #12 Napisano 16 Stycznia 2011 Albo cieknie przez uszczelke, albo w miejscu gdzie waz sie wklada do pompy vaccum, bp koncowka w niej w starszych modelach jest ruchoma - w nowych zrbobili na stale. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #13 Napisano 21 Stycznia 2012 czy zamiast 209 A (uszczelka w korpusie ) można załozyć 209 H (nie ma uszczelki w korpusie) Jakie są różnice w wydajnościach pomp? i jakie z którymi są zamienne? Myślę że są to cenna i ważne dla każdego info więc jak ktoś wie niech się podzieli wiedzą (nie danymi z etki czy katalogów LUK bo tam są bzdury- wg katalogu powinienem mieć H a siedzi u mnie A jak w większości AJM... ) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimi Zgłoś #14 Napisano 21 Stycznia 2012 Do mojego avb założyłem pompę z tej aukcji z końcówką M http://allegro.pl/show_item.php?item=2045462519 miałem pompę z oznaczeniem A, jest OK, nic nie cieknie, podciśnienie jest Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #15 Napisano 21 Stycznia 2012 (edytowane) Ale miałeś LUKa? I dąłeś boscha bez uszczelek i jest OK? Dzieki za odp Edytowane 21 Stycznia 2012 przez arsen Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jimi Zgłoś #16 Napisano 21 Stycznia 2012 miałem luka o nr 038 145 209 A, zamontowałem bosch 038 145 209 M z uszczelką blaszaną i krućcem mocowanym na gwint jest ok. 1 cm grubsza ale wszystko pasuje, chyba że masz świece w układzie chłodzenia wtedy jest ciasno, jest o tym temat na forum zrobiłem już ponad 100 km, nic nie cieknie jest OK poza tym na rynku nie są dostępne nowe pompy z uszczelkami gumowymi oryginał który oferuje serwis za ponad tysiąc zł. również ma uszczelkę blaszaną luknij na ten temat http://forum.vw-passat.pl/threads/75494-Zamienniki-pompy-vacuum-tandem-bosch-nr-038-145-209-C powodzenia Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #17 Napisano 21 Stycznia 2012 Podziękował gdzie teraz przyznaje sie "pomógł" ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
arsen Zgłoś #18 Napisano 27 Stycznia 2012 jest ok. 1 cm grubsza ale wszystko pasuje, chyba że masz świece w układzie chłodzenia wtedy jest ciasno, Dla potomnych , POMPA WCHODZI Z UKŁADEM PODGRZEWANIA! jedyne utrudnienie to potem wkręcenie dolnej śrubki(najlepiej od razu zmienić je z 6-cio kątnych na torksy , wtedy łatwiej dokręcić Dzięki za rady ! wymiana nie jest trudna! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
krzysurbanowic Zgłoś #19 Napisano 16 Lutego 2012 (edytowane) Waz byl spuchniety bo pompa vaccu byla nieszczelna i puszczala mi palifko, ktore kapalo na ten waz odpowietrzajacy. Waz wymieniony (48zl) i pompa vaccu na razie wsadzona z silnika 2.0 TDi, bo moja czeka na dorobienie uszczelki. U mnie ta sama sytuacja silnik 1.9 avf . Powiadasz wąż odpowietrzający , a ja myśle ze to wąż z płynem chłodniczym i dlatego nie chciałem go ściągać . Ja u siebie wyjąłęm pompe bo myślałem ze cieknie z pod dekielka i w tym miejscu skleiłem hermetykiem gdyż tej uszczelki nie mozna dostac, przy okazji wymieniałem 2 uszczelki do bloku silnika koszt 30 zł jednak dalej kapie po wężu. A o której uszczelce mówisz która bedziesz dorabiał ??? A czy ropka może lecieć z pod zaślepki okrągłej w kształcie kulki od spodu pompy?? Edytowane 16 Lutego 2012 przez krzysurbanowic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #20 Napisano 16 Lutego 2012 a myśle ze to wąż z płynem chłodniczymZgadza sie. A o której uszczelce mówisz która bedziesz dorabiał Sa chyba dwie duze, z jednej i drugiej strony pompki. Jak dobrze pamietam, to wrzucalem na forum zdjecie pompki z zaznaczona uszczelka.Temat juz mnie nie dotyczy bo zmienilem auto. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach