Skocz do zawartości
kowalo

Olej silnikowy do 1.8T

Rekomendowane odpowiedzi

Jakis dowod na to?

 

http://inter-turbo.pl/Turbosprezarka-Przyczyny_awarii

Na przykład;)

Mam znajomych mechaników i jakoś dziwnie nie zalecają dłuższych okresów niż 10 tys. szczególnie przy turbo;) I nie z chęci zysku, bo raz to koledzy a dwa to zazwyczaj wymieniam olej własnoręcznie;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Na przykład
To chyba nie dokladnie czytales ten tekst.

"Ponadto olej i filtry wymieniać regularnie zgodnie z zaleceniami producenta samochodu."

Ty twierdzisz, ze lepiej co 10kkm wymienic oliwe. A co maja powiedziec uzytkownicy motorow w ktorych wymiana zaplanowana jest co 50kkm?Chyba nie po to sie kupuje auto z nowszym silnikiem, by bawic sie w czeste wymiany oleju.

 

Poza tym olej w dieslu bardziej sie zanieczyszcza niz w benzynie, wiec teoretycznie mozna go czesciej wymieniac. Tylko po co, skoro wszystko zostalo obliczone przez producentow.

 

Najwazniejsze to stosowac dobry olej, kontrolowac jego stan i to wszystko.

 

Malo tego, w necie znajdziesz to opinie ze oleju nie ma potrzeby wymieniac, tylko go uzupelniac. Przebiegi znaczne.

 

 

Idac dalej, to turbina w 1.8T jest smarowana olejem, ale chlodzona juz ciecza. Czy w takim przypadku, olej sie wolniej zuzywa?

Edytowane przez Jericho

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie raz już były tematy z nagarem z przewodzie smarującym turbinę, ale...

Słuchaj, skoro uważasz, że tak jest lepiej to jak dla mnie możesz nawet w ogóle nie zmieniać oleju, a ja zostanę przy swoich przyzwyczajeniach;)

Szkoda tu śmiecić:D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Słuchaj, skoro uważasz, że tak jest lepiej to jak dla mnie możesz nawet w ogóle nie zmieniać oleju, a ja zostanę przy swoich przyzwyczajeniach
Kazdy zrobi jak chce ;)

 

Najlepiej to jeszcze wymieniac plyn hamulcowy co rok i plyn chlodniczy co 2 dla swietego spokoju ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz cóż ma Ci dać zmiana na inną markę?? Ważne, aby zmieniać co ok. 10kkm.

Nie chodziło mi o inną markę tylko o inne parametry...., czyli co zostawić 5w30?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
czyli co zostawić 5w30
Jak ci go nie bieze i spelnia norme VW to zostaw.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie chodziło mi o inną markę tylko o inne parametry...., czyli co zostawić 5w30?

ewentualnie mzna zmienić na 5w40 ;) zawsze gęstszy troszke

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Hej, zbliża mi się wymiana oleju. W tej chwili stosuje półsyntetyk Castrola 10w40. Niestety ja także mam problemy z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju ( zapala się głownie w korkach).

 

Byłam, żeby nie skłamać u 15 mechaników... 8 stanęło nad autem i rozłożyło ręce, dwa razy było mierzone ciśnienie pompy oleju dla pewności w dwóch różnych warsztatach. Jeden mechanik stwierdził, że ciśnienie za niskie padła pompa mam kategorycznie odstawić samochód. Pogroził mi remontem silnika i kazał głosić sie do niego za tydz ( ;) jasne ). Drugi, stwierdził, że ciśnienie jest za wysokie i nie opada, więc nalezy rozważyć wymiane zaworu ( przy pompie oleju?) nie pamietam dokładnie gdzie on miałby sie znajdować. Co prawda ten drugi, nie próbował mnie naciągnąć i stwierdził, że mogę z tym jezdzic, ale nalezy sie tym zajac przed zimą, bo przy niższej temperaturze olej bedzie miał większą gęstość i zwyczajnie może mi "wywalić" filtr oleju.

 

Stosująć się grzecznie do rad drugiego mechanika, przed każdą jazdą sumiennie rozgrzewałam silnik, starałam się nie przekraczać obrotów powyżej 3tys. Oleju nie ubywa nic.

 

Reszta mechaników stwierdziła, że smok jest zasyfiony trzeba wyczyścić i zmienić olej na najlepiej syntetyk.

I tak bym zrobia jednak w jednym zakładzie powiedziano mi, ze jak zmienie olej to zrobie z samochodu kotlet:(

 

Poradźcie mi prosze, czy warto zamienić olej z Castrola 10w40 na syntetyk jak mi doradzono? Auto ma przejechane 215 tys. Czy nie spowoduje uszkodzeń silnika zmieniając olej na VAVOLINE SynPower XL-III 5W-30?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Hej, zbliża mi się wymiana oleju. W tej chwili stosuje półsyntetyk Castrola 10w40. Niestety ja także mam problemy z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju ( zapala się głownie w korkach).

 

Byłam, żeby nie skłamać u 15 mechaników... 8 stanęło nad autem i rozłożyło ręce, dwa razy było mierzone ciśnienie pompy oleju dla pewności w dwóch różnych warsztatach. Jeden mechanik stwierdził, że ciśnienie za niskie padła pompa mam kategorycznie odstawić samochód. Pogroził mi remontem silnika i kazał głosić sie do niego za tydz ( ;) jasne ). Drugi, stwierdził, że ciśnienie jest za wysokie i nie opada, więc nalezy rozważyć wymiane zaworu ( przy pompie oleju?) nie pamietam dokładnie gdzie on miałby sie znajdować. Co prawda ten drugi, nie próbował mnie naciągnąć i stwierdził, że mogę z tym jezdzic, ale nalezy sie tym zajac przed zimą, bo przy niższej temperaturze olej bedzie miał większą gęstość i zwyczajnie może mi "wywalić" filtr oleju.

 

Stosująć się grzecznie do rad drugiego mechanika, przed każdą jazdą sumiennie rozgrzewałam silnik, starałam się nie przekraczać obrotów powyżej 3tys. Oleju nie ubywa nic.

 

Reszta mechaników stwierdziła, że smok jest zasyfiony trzeba wyczyścić i zmienić olej na najlepiej syntetyk.

I tak bym zrobia jednak w jednym zakładzie powiedziano mi, ze jak zmienie olej to zrobie z samochodu kotlet:(

 

Poradźcie mi prosze, czy warto zamienić olej z Castrola 10w40 na syntetyk jak mi doradzono? Auto ma przejechane 215 tys. Czy nie spowoduje uszkodzeń silnika zmieniając olej na VAVOLINE SynPower XL-III 5W-30?

 

 

Nie doradzę ci czy zmienić na syntetyk ale powiem tylko że jeżeli masz zamiar przejść na syntetyk to koniecznie zrób płukanie silnika, a najlepiej płukanie silnika zalanie ewentualnym syntetykiem i znów zmiana po jakiś dwu- trzech tysiącach kilometrów wraz z płukaniem silnika, ot tak dla bezpieczeństwa by syntetyk nie wypłukał jakiś syf i nie zatkał kanałów bądź ssaka co grozi zatarciem.

Pamiętaj że wybór na jakim oleju jeździsz jest TYLKO TWÓJ .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kserkses dzięki za porade. Masz racje niestety wybór należy do mnie i tu tkwi problem, bo jestem zielona i widze, że wiele "mechaników" stara sie to wykorzystać, a ja staram sie nie łykać wszystkiego jak młody pelikan. Powinnam dla świetego spokoju wymienić tą pompę, ale nie mieszkam w Polsce na serwis mnie nie stać, dobrego mechanika ze świecą szukać :( Mogłabym wymienić olej i zastosować się do porad forum, ale zwyczajnie się boje że zniszcze sobie auto. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Postanowione, zmówiłam już olej Valvoline MaxLife 10W-40 nie bede narazie zmieniala na syntetyk, zasugerowano mi ten olej w focie ze względu na dość spory przebieg auta i jego wiek. Do tego środek do płukania silnika i zobaczymy efekty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
środek do płukania silnika

 

jak sie nazywa, bo w przyszłym miesiącu tez się zabieram za to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówiłam Engine Flush Liqui Moly ok 30zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a ten środek mam wlać do obecnego oleju, zapalić auto żeby trochę się to wymieszało i spuścić a potem nowy olej wlać i filtry zmienić??? dobrze rozumie hehehe??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
a ten środek mam wlać do obecnego oleju, zapalić auto żeby trochę się to wymieszało i spuścić a potem nowy olej wlać i filtry zmienić??? dobrze rozumie hehehe??

Wlewasz ten środek przed wymianą oleju, odpalasz autko, aby trochę popracowało na tym. Spuszczasz, zmieniasz filtr i zalewasz nowy olej ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co daje taka plukanka?

 

Jedni polecaja inni nie przed zmiana marki oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A co daje taka plukanka?

 

wejdź na jakąkolwiek stronę prducenta płukanek do silników i poczytaj nie bądź leń ;)

 

Ja przed każdą zmianą oleju stosuję to http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

czy po takiej płukance po przez korek w misce czy miskę zwalać aby ten ewentualny syf wylać??

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam

czy po takiej płukance po przez korek w misce czy miskę zwalać aby ten ewentualny syf wylać??

pozdro

Jak zwalisz miske, to bedziesz mogl dokladniej wyczyscic ja z syfu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak sie miskę zdejmnie to trzeba nową uszczelkę czy można jakimś silikonem objechać???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności