Buszmen Zgłoś #241 Napisano 11 Grudnia 2011 Jakis dowod na to? http://inter-turbo.pl/Turbosprezarka-Przyczyny_awarii Na przykład;) Mam znajomych mechaników i jakoś dziwnie nie zalecają dłuższych okresów niż 10 tys. szczególnie przy turbo;) I nie z chęci zysku, bo raz to koledzy a dwa to zazwyczaj wymieniam olej własnoręcznie;) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #242 Napisano 11 Grudnia 2011 (edytowane) Na przykładTo chyba nie dokladnie czytales ten tekst. "Ponadto olej i filtry wymieniać regularnie zgodnie z zaleceniami producenta samochodu." Ty twierdzisz, ze lepiej co 10kkm wymienic oliwe. A co maja powiedziec uzytkownicy motorow w ktorych wymiana zaplanowana jest co 50kkm?Chyba nie po to sie kupuje auto z nowszym silnikiem, by bawic sie w czeste wymiany oleju. Poza tym olej w dieslu bardziej sie zanieczyszcza niz w benzynie, wiec teoretycznie mozna go czesciej wymieniac. Tylko po co, skoro wszystko zostalo obliczone przez producentow. Najwazniejsze to stosowac dobry olej, kontrolowac jego stan i to wszystko. Malo tego, w necie znajdziesz to opinie ze oleju nie ma potrzeby wymieniac, tylko go uzupelniac. Przebiegi znaczne. Idac dalej, to turbina w 1.8T jest smarowana olejem, ale chlodzona juz ciecza. Czy w takim przypadku, olej sie wolniej zuzywa? Edytowane 11 Grudnia 2011 przez Jericho Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Buszmen Zgłoś #243 Napisano 11 Grudnia 2011 Nie raz już były tematy z nagarem z przewodzie smarującym turbinę, ale... Słuchaj, skoro uważasz, że tak jest lepiej to jak dla mnie możesz nawet w ogóle nie zmieniać oleju, a ja zostanę przy swoich przyzwyczajeniach;) Szkoda tu śmiecić Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #244 Napisano 11 Grudnia 2011 Słuchaj, skoro uważasz, że tak jest lepiej to jak dla mnie możesz nawet w ogóle nie zmieniać oleju, a ja zostanę przy swoich przyzwyczajeniachKazdy zrobi jak chce Najlepiej to jeszcze wymieniac plyn hamulcowy co rok i plyn chlodniczy co 2 dla swietego spokoju Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
biglyk Zgłoś #245 Napisano 12 Grudnia 2011 Powiedz cóż ma Ci dać zmiana na inną markę?? Ważne, aby zmieniać co ok. 10kkm. Nie chodziło mi o inną markę tylko o inne parametry...., czyli co zostawić 5w30? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #246 Napisano 12 Grudnia 2011 czyli co zostawić 5w30Jak ci go nie bieze i spelnia norme VW to zostaw. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Weso Zgłoś #247 Napisano 13 Grudnia 2011 Nie chodziło mi o inną markę tylko o inne parametry...., czyli co zostawić 5w30? ewentualnie mzna zmienić na 5w40 zawsze gęstszy troszke Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sambusia Zgłoś #248 Napisano 19 Grudnia 2011 Hej, zbliża mi się wymiana oleju. W tej chwili stosuje półsyntetyk Castrola 10w40. Niestety ja także mam problemy z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju ( zapala się głownie w korkach). Byłam, żeby nie skłamać u 15 mechaników... 8 stanęło nad autem i rozłożyło ręce, dwa razy było mierzone ciśnienie pompy oleju dla pewności w dwóch różnych warsztatach. Jeden mechanik stwierdził, że ciśnienie za niskie padła pompa mam kategorycznie odstawić samochód. Pogroził mi remontem silnika i kazał głosić sie do niego za tydz ( jasne ). Drugi, stwierdził, że ciśnienie jest za wysokie i nie opada, więc nalezy rozważyć wymiane zaworu ( przy pompie oleju?) nie pamietam dokładnie gdzie on miałby sie znajdować. Co prawda ten drugi, nie próbował mnie naciągnąć i stwierdził, że mogę z tym jezdzic, ale nalezy sie tym zajac przed zimą, bo przy niższej temperaturze olej bedzie miał większą gęstość i zwyczajnie może mi "wywalić" filtr oleju. Stosująć się grzecznie do rad drugiego mechanika, przed każdą jazdą sumiennie rozgrzewałam silnik, starałam się nie przekraczać obrotów powyżej 3tys. Oleju nie ubywa nic. Reszta mechaników stwierdziła, że smok jest zasyfiony trzeba wyczyścić i zmienić olej na najlepiej syntetyk. I tak bym zrobia jednak w jednym zakładzie powiedziano mi, ze jak zmienie olej to zrobie z samochodu kotlet:( Poradźcie mi prosze, czy warto zamienić olej z Castrola 10w40 na syntetyk jak mi doradzono? Auto ma przejechane 215 tys. Czy nie spowoduje uszkodzeń silnika zmieniając olej na VAVOLINE SynPower XL-III 5W-30? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #249 Napisano 19 Grudnia 2011 Hej, zbliża mi się wymiana oleju. W tej chwili stosuje półsyntetyk Castrola 10w40. Niestety ja także mam problemy z zapalającą się kontrolką ciśnienia oleju ( zapala się głownie w korkach). Byłam, żeby nie skłamać u 15 mechaników... 8 stanęło nad autem i rozłożyło ręce, dwa razy było mierzone ciśnienie pompy oleju dla pewności w dwóch różnych warsztatach. Jeden mechanik stwierdził, że ciśnienie za niskie padła pompa mam kategorycznie odstawić samochód. Pogroził mi remontem silnika i kazał głosić sie do niego za tydz ( jasne ). Drugi, stwierdził, że ciśnienie jest za wysokie i nie opada, więc nalezy rozważyć wymiane zaworu ( przy pompie oleju?) nie pamietam dokładnie gdzie on miałby sie znajdować. Co prawda ten drugi, nie próbował mnie naciągnąć i stwierdził, że mogę z tym jezdzic, ale nalezy sie tym zajac przed zimą, bo przy niższej temperaturze olej bedzie miał większą gęstość i zwyczajnie może mi "wywalić" filtr oleju. Stosująć się grzecznie do rad drugiego mechanika, przed każdą jazdą sumiennie rozgrzewałam silnik, starałam się nie przekraczać obrotów powyżej 3tys. Oleju nie ubywa nic. Reszta mechaników stwierdziła, że smok jest zasyfiony trzeba wyczyścić i zmienić olej na najlepiej syntetyk. I tak bym zrobia jednak w jednym zakładzie powiedziano mi, ze jak zmienie olej to zrobie z samochodu kotlet:( Poradźcie mi prosze, czy warto zamienić olej z Castrola 10w40 na syntetyk jak mi doradzono? Auto ma przejechane 215 tys. Czy nie spowoduje uszkodzeń silnika zmieniając olej na VAVOLINE SynPower XL-III 5W-30? Nie doradzę ci czy zmienić na syntetyk ale powiem tylko że jeżeli masz zamiar przejść na syntetyk to koniecznie zrób płukanie silnika, a najlepiej płukanie silnika zalanie ewentualnym syntetykiem i znów zmiana po jakiś dwu- trzech tysiącach kilometrów wraz z płukaniem silnika, ot tak dla bezpieczeństwa by syntetyk nie wypłukał jakiś syf i nie zatkał kanałów bądź ssaka co grozi zatarciem. Pamiętaj że wybór na jakim oleju jeździsz jest TYLKO TWÓJ . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sambusia Zgłoś #250 Napisano 19 Grudnia 2011 Kserkses dzięki za porade. Masz racje niestety wybór należy do mnie i tu tkwi problem, bo jestem zielona i widze, że wiele "mechaników" stara sie to wykorzystać, a ja staram sie nie łykać wszystkiego jak młody pelikan. Powinnam dla świetego spokoju wymienić tą pompę, ale nie mieszkam w Polsce na serwis mnie nie stać, dobrego mechanika ze świecą szukać Mogłabym wymienić olej i zastosować się do porad forum, ale zwyczajnie się boje że zniszcze sobie auto. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sambusia Zgłoś #251 Napisano 19 Grudnia 2011 Postanowione, zmówiłam już olej Valvoline MaxLife 10W-40 nie bede narazie zmieniala na syntetyk, zasugerowano mi ten olej w focie ze względu na dość spory przebieg auta i jego wiek. Do tego środek do płukania silnika i zobaczymy efekty. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #252 Napisano 19 Grudnia 2011 środek do płukania silnika jak sie nazywa, bo w przyszłym miesiącu tez się zabieram za to Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Sambusia Zgłoś #253 Napisano 19 Grudnia 2011 Ja zamówiłam Engine Flush Liqui Moly ok 30zł Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #254 Napisano 19 Grudnia 2011 a ten środek mam wlać do obecnego oleju, zapalić auto żeby trochę się to wymieszało i spuścić a potem nowy olej wlać i filtry zmienić??? dobrze rozumie hehehe?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Grucha... Zgłoś #255 Napisano 19 Grudnia 2011 a ten środek mam wlać do obecnego oleju, zapalić auto żeby trochę się to wymieszało i spuścić a potem nowy olej wlać i filtry zmienić??? dobrze rozumie hehehe?? Wlewasz ten środek przed wymianą oleju, odpalasz autko, aby trochę popracowało na tym. Spuszczasz, zmieniasz filtr i zalewasz nowy olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #256 Napisano 19 Grudnia 2011 A co daje taka plukanka? Jedni polecaja inni nie przed zmiana marki oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kserkses Zgłoś #257 Napisano 19 Grudnia 2011 A co daje taka plukanka? wejdź na jakąkolwiek stronę prducenta płukanek do silników i poczytaj nie bądź leń Ja przed każdą zmianą oleju stosuję to http://www.liqui-moly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=28&category_id=13 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
emik Zgłoś #258 Napisano 20 Grudnia 2011 witam czy po takiej płukance po przez korek w misce czy miskę zwalać aby ten ewentualny syf wylać?? pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Jericho Zgłoś #259 Napisano 20 Grudnia 2011 witamczy po takiej płukance po przez korek w misce czy miskę zwalać aby ten ewentualny syf wylać?? pozdro Jak zwalisz miske, to bedziesz mogl dokladniej wyczyscic ja z syfu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kiler1410 Zgłoś #260 Napisano 20 Grudnia 2011 a jak sie miskę zdejmnie to trzeba nową uszczelkę czy można jakimś silikonem objechać??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach