Skocz do zawartości
Gość kromich

Samodzielna wymiana +ustawienie rozrządu.

Rekomendowane odpowiedzi

Czyli moja teoria o drobnej różnicy w blokadach była prawdziwa.

Owszem mam obie do 2.0 oraz 1.9 i jedna ma o okolo 1/2mm przesuniety bolec.

Czyli znacznik na kole tez musi byc gdzies indziej o te 1/2mm blizej lub dalej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Podepne sie pod temat bo nic na forum nie znalazlem.Kuzyn mial maly problem ze swoim paskiem 2004 2,0 136KM PD.mianowicie musial wymieniac glowice gdyz zawor sie urwal wymienil ja od 1,9 ta od 2.0 byla polska a ta od 1,9 jest niemiecka.Ostatnio musial znow robic silnik tzn.walek sie wytar i w jednej ze szklanek 4tego cylindra byla dziura az sprezyna regulatora wylazla poprostu cos zaczol glosniej chodzic.wymienil czesci na uzyke w dobrym stanie.Wszystko zostalo na starych znakach z poprzedniej wymiany dodam ze od wymiany glowicy zrobil na niej 25tys.km. no i autko ladnie odpala ale nie ma zycia w sobie chcialem mu sprawdzic na vagu ustawienie zaplonu ale nie da sie wejs w logi wszedzie wywala ERROR do zadnego z logow na korym moglbym cos sprawdzic nie da sie wejsc.

Prosze o porade.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Glowica882320808[1]G?OWICA  ATJ 115 KM.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem nowy na forum ja mam silnik 1.9 tdi 116 km wymienilem rozrzad u mechanika i powiedzcie mi czy wymiana rozrzadu mogla miec wplyw na to ze teraz troszke gorzej pali i jesrt chwilowy klekot a po chwili wszystko ok co zzrobic teraz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam Podepne sie pod temat bo nic na forum nie znalazlem.Kuzyn mial maly problem ze swoim paskiem 2004 2,0 136KM PD.mianowicie musial wymieniac glowice gdyz zawor sie urwal wymienil ja od 1,9 ta od 2.0 byla polska a ta od 1,9 jest niemiecka.Ostatnio musial znow robic silnik tzn.walek sie wytar i w jednej ze szklanek 4tego cylindra byla dziura az sprezyna regulatora wylazla poprostu cos zaczol glosniej chodzic.wymienil czesci na uzyke w dobrym stanie.Wszystko zostalo na starych znakach z poprzedniej wymiany dodam ze od wymiany glowicy zrobil na niej 25tys.km. no i autko ladnie odpala ale nie ma zycia w sobie chcialem mu sprawdzic na vagu ustawienie zaplonu ale nie da sie wejs w logi wszedzie wywala ERROR do zadnego z logow na korym moglbym cos sprawdzic nie da sie wejsc.

Prosze o porade.

a może masz program nie w pełni sprawny lub są jakieś błędy w silniku

 

---------- Post added at 11:09 ---------- Previous post was at 11:07 ----------

 

witam jestem nowy na forum ja mam silnik 1.9 tdi 116 km wymienilem rozrzad u mechanika i powiedzcie mi czy wymiana rozrzadu mogla miec wplyw na to ze teraz troszke gorzej pali i jesrt chwilowy klekot a po chwili wszystko ok co zzrobic teraz
tak ma wpływ jak jest źle ustawiony rozrząd to cięzko odpala sprawdź kąt wtrysku i tzw fasolki rozrządu oczywiście u mechanika gdzie robiłeś rozrząd bo spartolił

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam jestem nowy na forum ja mam silnik 1.9 tdi 116 km wymienilem rozrzad u mechanika i powiedzcie mi czy wymiana rozrzadu mogla miec wplyw na to ze teraz troszke gorzej pali i jesrt chwilowy klekot a po chwili wszystko ok co zzrobic teraz

Oczywiście, może być problem z nieprawidłowo napiętym paskiem rozrządu lub samym napinaczem - rozjeżdżają się fazy rozrządu. ATJ jest na PD więc problem pompy odpada. Tam natomiast bywał problem z N108.

tak ma wpływ jak jest źle ustawiony rozrząd to cięzko odpala sprawdź kąt wtrysku i tzw fasolki rozrządu oczywiście u mechanika gdzie robiłeś rozrząd bo spartolił

Kolega ma PD nie VP.

Edytowane przez sipowitz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
[/color]

Kolega ma PD nie VP.

przepraszam za nie dopatrzenie

co nie zmienia faktu ze mechanik spartolił wymianę rozrządu i powinien ją poprawić za free

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! Tak czytałem wypowiedzi powyżej i dalej nie wyjaśniła się sprawa z ustawieniem wału z postu 218 i z linku (foty poniżej). U mnie (post 218) wał jest ustawiony wg wypukłości i otworu na blokadę. Wg linku wał jest ustawiony wg nacięcia na kole i nacięcia na blokadzie, przy czym wypukłość na kole jest w całkiem innym miejscu. Przeglądałem zdjęcia jakie jeszcze robiłem przy zmianie rozrządu i znalazłem fotę na której widać że u mnie na kole też jest nacięcie (fota nr3). Wiem że obracałem wtedy wałem żeby cechy się pokryły i widocznie u mnie musiała pokryć się wypukłość. Cechy pokrywają się co 2 obroty, ale nie przypominam sobie żeby nacięcie na kole pokrywające się z otworem na blokadę (lub w pobliżu tego otworu) odpowiadało pokryciu się cech na kole wałka rozrządu. Coś mi tu nie pasuje znowu, bo wg innych opisów poprawne ustawienie wału to nacięcie na kole z nacięciem na blokadzie. Czy któryś z Was ma możliwość sprawdzenia tego w jakimś AVF lub AWX? Foty mile widziane:) Trzeba by w końcu rozwiać te wątpliwości. Dodam że mój pasior pali na dotyk, po wymianie rozrządu rok temu wzrosło mi spalanie na postoju z 0,7 do 0,9-1,0.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już chyba, że są dwie podobne blokady do tego koła pasowego, do różnych silników. Na pierwszy rzut oka jednakowe, ale porównując są inne, może tu jest problem (zła blokada)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Blokada blokadą, są w nich różnice na milimetry, ale jak blokujemy wał blokadą to ustawiamy nacięcie na blokadzie z nacięciem na kole wału. I takie zestawienie powinno odpowiadać pokryciu się cech na kole wałka rozrządu. To czemu u mnie (post 218) ustawienie cech wałka rozrządu odpowiada pokryciu się wypukłości na kole wału z otworem na blokadę wału? Chyba że ... powyższa fota nr 3, którą też zrobiłem razem z fotami z postu 218 jest poprawna, pokazuje poprawne ustawienie wału w chwili gdy cechy na wałku rozrządu pokrywają się, a na wale starczyłoby wtedy założyć blokadę i nacięcia na kole i na blokadzie pokryłyby się. A foty z postu 218 pokazują ustawienie po tylko jednym obrocie (cechy poprawnie pokrywają się co 2 obroty).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Coś mi tu nie pasuje znowu, bo wg innych opisów poprawne ustawienie wału to nacięcie na kole z nacięciem na blokadzie.

Tak właśnie ma być. Znak (nacięcie) na kole ma współgrać ze znakiem na blokadzie. Jak już pisali inni koledzy- są 2 rodzaje blokad, dla 1,9 i 2,0 TDi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczow

wymienialem rozrzad ale bez pompy wody,bo jak bylem w salonie VW to wyszlo ze byla wymieniana sama jakies pol roku temu ,wiec powiedzialem mechanikowi ze wymieniamy bez pompy bo jest wsumie nowa,po wymianie zaczela po jakims czasie sie odzywac,mechanik powiedzial ze przy nowym rozrzadzie i nowym napieciu ta pompa dlatego wyje,ze powinienm dac nowa,wiec mam pytanie czy zmieniac na nowa czy za mocno naciagniety pasek?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam do was pytanie. nie wiem czy to prawda ale wole sie zapytac. mechanik mi sprawdzal zaplon i wyszlo na 49 a ma byc miedzy 60 a 70 i mowil ze ustawia sie go podczas wymiany rorzadu. prawda to? bo mi koles ktory wymienial rorzad nie ustawial nic a auto przed wymiana elegancko odpalao a teraz nie kiedy calym silnikiem telepie podczas odpalania albo przy gaszeniu. wytlumaczcie mi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"Zapłon" czyli kąt wtrysku zawsze można ustawić, nie tylko podczas wymiany rozrządu. Silnik masz widzę taki jak ja. Regulację przeprowadza się pompą. Właściwy kąt to 49-51 w/g VAG na rozgrzanym silniku itd. Wszystko widać na wykresie i w naszym przypadku można regulować dynamicznie na pracującym silniku. Ką wtrysku ma duże znaczenie przy odpalaniu, wpływa na dynamikę i spalanie. Może w twoim przypadku należałoby sprawdzić zgranie rozrządu. Może ktoś coś spaprał, może robił na marker, albo inne cuda?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
w naszym przypadku można regulować dynamicznie na pracującym silniku.

Jak?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość jerryhonda

Witam wszystkich . Mam passata 115 KM . Moja osłona paska rozrzadu Jastarni uszkodzona . Czy pasuje ona od innych modeli ? Chodzi o górna osłonę paska .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak?

Już opisuję, to proste, najlepiej robić w dwie osoby, ale dotyczy tylko silników na pompie VP, które nie mają regulacji na "fasolkach", tylko pompą wtryskową 1Z, AHU, AFN, AVG, AHH (te co pamiętam):

- oczywiście grzejemy silnik do 90*C, bo inaczej pomiary są niewłaściwe

- wyłączamy silnik, zdejmujemy osłonę rozrządu, jeśli trzeba pomagamy sobie zdejmując dolot powietrza pomiędzy atrapą a filtrem

- na biegu 2 lub 3 przetaczamy auto tak aby uzyskać dostęp do dwóch śrub trzymających pompę przez otwory w kole pasowym pompy wtryskowej

- luzujemy te śruby na tyle, aby nie wyleciały, ale pozwoliły ruszyć pompę

- luzujemy pozostałe śruby trzymające pompę, jedna przy pasku rozrządu, druga przy uchwycie pompy po stronie głowicy tłokorozdzielacza

- ważne aby poluzować to na tyle, aby pompa nie była luźna, ale dawała się przestawić przy pomocy drewnianego kołka, lub innego przedmiotu, np: łyżki do opon

- uruchamiamy silnik, podłączamy VAG'a, wchodzimy w wykres TDI timing, wybieramy typ silnika i obserwujemy wskazania, jeśli mamy odpowiednio długi kabel, to możemy laptopa umieścić tak aby widzieć obraz stojąc przy silniku

- wcześniej wspomnianym przedmiotem przestawiamy pompę obracając nią o milimetry, czy nawet ułamki milimetrów w stronę silnika lub przeciwną, do uzyskania właściwego położenia obserwując wykres

- trzymając pompę kołkiem lub łyżką do opon, dokręcamy śruby trzymające pompę po zewnętrznej (przy kole pasowym i głowicy tłokorozdzielacza)

- wyłączamy silnik, znów na biegu uzyskujemy dostęp do śrub pod kołem pasowym i dokręcamy je

- ponownie sprawdzamy wszystko, czy jest OK, jeśli tak dokręcamy odpowiednio śruby, zakładamy osłonę rozrządu i dolot do filtra

- gotowe, możemy otworzyć browarka :)

 

Rozpisałem się, może to już było, może się komuś przyda, jeśli o czymś zapomniałem proszę mnie poprawić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt parę fotek do tego i manual do warsztatu się należy :ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No niestety fotek nie posiadam chyba, że znajdę czas i miejsce to zrobię takie "na sucho". A co, ta metoda była nieznana?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności