Gość romo15 Zgłoś #1 Napisano 28 Stycznia 2008 witam, jestem od nie dawna włascicielem B3 wczesniej jezdziłem mniejszym autem, i terazm moje pytanie ile powinno byc pary w kołach w pasacie??? waga 1680kg. z gory dzieki za pomoc Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
pakafoto Zgłoś #2 Napisano 28 Stycznia 2008 Ja dmucham na 2.3atm. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #3 Napisano 28 Stycznia 2008 Wszysto zalezy od rozmiaru opony i typu 185/65 R14 H przód 2,1 atm tył 2,1 185/60 R14 T 2,0 2,0 195/60 R14V 2,3 2,3 205/50 R15V 2,5 2,7 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #4 Napisano 28 Stycznia 2008 u mnie jest wlepa na klapce wlewu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
gtkarol Zgłoś #5 Napisano 28 Stycznia 2008 ja mam rozpiske ciśnień w schowku pasazera, na klapce Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #6 Napisano 28 Stycznia 2008 w osobowce nigdy wiecej niz 2 atmosfery w kole bo bedzie jak woz drabiniasty. jezeli nie obciazasz go zbytnio to 1,5 atmosfery i jest komfort i wszystko inne ok. pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość romo15 Zgłoś #7 Napisano 28 Stycznia 2008 ok dzieki, zbiłem to 2,0 tyił i przod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #8 Napisano 31 Stycznia 2008 1680 kg? Pewnie pomyłka ale jak nie, to lepiej poniżej 2,1-2,2 jak firma zaleca nie schodź. Ja jak mam 1,7-1,8 po 3-4tygodniowym nie sprawdzaniu to kapeć jak cholercia. Przy 1,5 (185/65 R14) to chyba by na feldze wózek jeździł. Ale nikt nikogo nie zmusza. Można i na 1 atmosferze, "wolność Tomku...", ale po co po roku opny wymieniać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #9 Napisano 31 Stycznia 2008 1,5 to trochę za mało, przy takim ciśnieniu to liże opony po zewnętrznych, na mojej wlepie na klapce: przód: 2,2-2,4 tył sedan: 2,2-2,7 tył kombi: 2,2-3,0 ja ładuję 2,2-2,3 na przód, 2,4-2,5 na tył, std zima 185, lato 195 nic nie tłucze, kapcia też nie ma, komfort ok, zużycie opon prawidłowe Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 31 Stycznia 2008 Czaro 35i to chyba maluchem jeździ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #11 Napisano 31 Stycznia 2008 Ja tam pompuje tyle ile jest na naklejce w schowku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #12 Napisano 31 Stycznia 2008 JAFO maluchem zadnym nie jezdze. i tez nie zadnym wozem drabiniastym jak wy. gdybym doje..ł ponad dwie atm to bym mial woz drabiniasty. mam zajebiscie twarde zawieszenie. i nie chce aby na kazdej dziurze napierda...o wsio wsrodku i podskakiwalo. mamprawie po dwie i zero problemow obony scieraja sie rowno dobrze trzymaja i w miare komfortowo jest a kapcie mam 195. nie patrzcie co jest w schowku (to sugerowane) zapisane bo zaloze sie ze osob na tym forum co postepuje we wszystkim zgodnie z zaleceniami producenta moge na jednej rece policzyc. nikt nigdy wszystkiego nie zrobi jak producent zalozyl. nie mam racji? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
edde Zgłoś #13 Napisano 31 Stycznia 2008 Czaruś wyluzuj kolego Jafo tak satyrycznie trochę tylko pojechał z tym maluchem widzisz ja przy ciśnieniu jak w poście ponizej naprawdę mam komfor w aucie na oponach 185 i 195, wierz mi a jak nie to cię przewiozę po jakiejś Lipowej czy Produkcyjnej i zobaczysz natomiast Twoja porada (żeby dać 1,5, zwłaszcza ze sam jeździsz na 2) wg mnie jest błędna, 2 to naprawdę minimum, i akurat tych parametrów tak jak podziałki na bagnecie oleju powinno się przestrzegać, no chyba ze się jeździ na jakiś twardych wyjątkowo gumach albo nalewkach marnej jakości, wtedy być może trzeba niestety ciśnieniem regulować komfort jazdy (nie wiem bo takich gum nie używam) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kaszanka Zgłoś #14 Napisano 31 Stycznia 2008 Po to ktoś ustalił + - 2,2 albo i wiecej aby tyle wbijać. A kamikadze w zimie polecam zalewać do silnika tylko 2 litry oleju bo... szybciej się kabina ogrzeje a nie lubimy jeździć w niekomfortowym, zimnym samochodzie. No ale bez urazy. Nie ma o co się gryźć. Tylko romo sprawdzaj ile tych atmosfer Ci zostało po kilkunastu dniach bo możesz się mocno zdziwić, szczególnie przy obecnej pogodzie (+10 do -5). Pozdr.! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
damianko Zgłoś #15 Napisano 31 Stycznia 2008 przecież przy 1,5 to może się opona sama zsunąć i pozatym miałem taki przypadek w to lato... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #16 Napisano 31 Stycznia 2008 edde niewiem tez jak to jest z nalewkami sam mam fuldy. no w swoim mam 2 atm. wiele razy w innych pojazdach dawano po 1,5 i bylo dobrze nawet bardzo ale moze passatow to nie dotyczy, dobra chlopy WYCOFUJE TE 1,5 ATM I JUZ NIE MA PROBLEMU I NIE KRECMY AFERY Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość przemo31_08 Zgłoś #17 Napisano 31 Stycznia 2008 Witam kolegów. Skoro na wlepkach w wiekszości prawidłowa jest wartość 2,2 atm to nalezy sie tego trzymać. Ja przynajmniej tak robie ale nie wpadam w panike jak mam + - 10% z tej wartosci. Zresztą dyskutowałem kiedys o tym z wulkanizatorem i wartosci ciśnienia uzaleznione są też od rozmiarów opon. Także jak ktoś w pasku ma opony innych rozmiarów niz zalecane przez producenta to teoretycznie nie powinien sie tzrymać tego co jest na wlepce. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach