bullet Zgłoś #481 Napisano 16 Września 2013 Teraz nie ma żadnego czujnika. Czyli jak wezmę właściwy czujnik to bedzie ok?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rosa Zgłoś #482 Napisano 16 Września 2013 Brak czujnika to też problem Jak jest rozwalony to tak jakby go nie było czyli tak jak teraz Ty masz , tzn go nie masz hehe Włożysz dobry czujnik i powinno być ok . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #483 Napisano 17 Września 2013 Będzie OK. Tylko kup czujnik odpowiedni. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
golab21 Zgłoś #484 Napisano 17 Września 2013 Niestety pedały zakupilem o audi a4 i jest inna wtyczka czujnika stop. a co z twoim starym czujnikiem? ja mojego nie ruszałem i wszystko cacy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #485 Napisano 19 Września 2013 (edytowane) No już odebrałem auto z warsztatu. Dla kolegów z forum wiszę piwko przy okazji jakiegoś Vag eventu. Naprawdę bardzo dziękuje. Golab twoja praca jest nieocenioną. Wszystko zostało zrobione zgodnie z opisem i nie było żadnej niespodzianki. Wszystko hula jak należy. A na domiar tego wszystkiego skrzyniarz ma kupić moja stara za 500-600 zł A sterownik już sprzedałem za 500 w ciagu pól dnia na Allegro http://allegro.pl/show_item.php?item=3560715979 Wyglada na to ze przerobka mnie wyjdzie 1080zl I zostanie jeszcze wybierak ze skórzana galka i rozrusznik. Myśle ze mogę spokojnie liczyć 1000zl Tyle wziął mechanik. Jeśli ktoś potrafi wymienic to samemu to możliwe ze uda mu sie wyjść na zero zamiast płacić 3000-4000 zł za naprawę beznadziejnego automata. Jeszcze raz bardzo ps. Nie m nic do automatów w b6 mam dsg w BMW tez automat ale to co Vw zrobił w b5 to jest jakieś nieporozumienie Edytowane 19 Września 2013 przez bullet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #486 Napisano 19 Września 2013 coraz bardziej zaczynam się zagłębiać w temacie. Mój beznadziejny automat właśnie wysrał się Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #487 Napisano 20 Września 2013 bullet77 dokładnie ta skrzynia (ja miałem 4 biegową to jakaś masakra zwłaszcza w dieslu) sam sposób przełączania biegów, hałas w aucie. Fajnie że się udało. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #488 Napisano 4 Października 2013 Witam. Koledzy,a czy ktoś się orientuje jakby wyglądała sprawa w 2.8 v6 4motion.Tyle że z zmianą skrzyni manualnej 5 biegowej,na manualną 6 biegową,np z 2.5 tdi. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #489 Napisano 4 Października 2013 1. odpowiedz sobie na pytanie po co ci 6 biegów??- jesli do szybszej jazdy to jeszcze jestem w stanie "niby" zrozumieć ale trzeba by bylo liczyc przelozenia. ogolnie w passacie 1,9 130PS skrzynia 6b jest tylko dobra do Allegro do sprzedazy auta. w uzytkowaniu jest totalna porazka. 5b jest duzo lepsza. nochyba ze latasz tylko po autostradach ale tam nawet 10b nie przeszkadzało by. na miasto 6b to ból lewej nogi od ciaglego wciskania sprzegla. wiem co mowie. wlasnie taka załozylem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
schabo78 Zgłoś #490 Napisano 5 Października 2013 (edytowane) Witam forumowiczów albo źle szukam albo nie mogę znaleźć tematu zamiany skrzyni TIPTRONICA na manual w passat 2.8 v6 4mtotion. Powoli gonitwa za większymi osiągami,mniejszym spalaniem skłoniła mnie to przeróbki automata na manual ale puki co nie wiem co potrzebne więcej poza -skrzynia 6 biegowa z łapami -sprzegło z dwumasą -łozysko igiełkowe w koło zamachowe -półosie 2 -pedały -wybierak biegów -wał napedowy -chyba dyfer -pompka wysprzeglajaca i przewody do niej -konieczne przeprogramowanie potem Jesli coś wiecie na ten temat prosze o wszelkie informacje. Dzięki Edytowane 5 Października 2013 przez schabo78 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #491 Napisano 5 Października 2013 1. odpowiedz sobie na pytanie po co ci 6 biegów??- jesli do szybszej jazdy to jeszcze jestem w stanie "niby" zrozumieć ale trzeba by bylo liczyc przelozenia. ogolnie w passacie 1,9 130PS skrzynia 6b jest tylko dobra do Allegro do sprzedazy auta. w uzytkowaniu jest totalna porazka. 5b jest duzo lepsza. nochyba ze latasz tylko po autostradach ale tam nawet 10b nie przeszkadzało by. na miasto 6b to ból lewej nogi od ciaglego wciskania sprzegla. wiem co mowie. wlasnie taka załozylem. Po autostradach dużo jeżdżę.Właśnie dlatego stwierdzam,że to bardzo dziwne,że w tym silniku nie ma 6-cio biegowej skrzyni. A wie ktoś gdzie lub w jakim programie można sprawdzic przełożenia skrzyni biegów w VW. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #492 Napisano 5 Października 2013 Jest 6 biegowa bo taka była optymalna dla tego silnika i tyle. Mocne auto nie musi mieć zaraz 6 biegów bo mu to po prostu nie potrzebne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #493 Napisano 5 Października 2013 Mocne auto nie musi mieć zaraz 6 biegów bo mu to po prostu nie potrzebne. Nie zgodzę się.... 6 biegów jest stworzone z myślą o autostradach. Jazda 5 biegówką przy 160-170km/h przez dłuższy czas jest baaaardzo męczące. .................... A wie ktoś gdzie lub w jakim programie można sprawdzic przełożenia skrzyni biegów w VW. ETKA lub takie coś... (ale nie ma wszystkich skrzyń) : http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #494 Napisano 5 Października 2013 Mnichu to nie cyferka biegu meczy a obroty. A te są identyczne przy tych samych prędkościach na ostatnim biegu w obu przypadkach- 5 i 6 biegów Miałem kiedyś superba 5b i w tym samym czasie passata 6b i porównałem oba auta. Było to samo tylko ze w 6 biegach wachlujesz jak głupi na mieście. Ja świadomie założyłem 6b bo to ładnie wyglada w ogłoszeniu w Allegro. W użytkowaniu jest gorzej. dla kolegi szukajacego mocy i prędkości polecam skrzynie z silnika 2,5 tdi o oznaczeniu DQS ona ma większy V max Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
luk88 Zgłoś #495 Napisano 5 Października 2013 Nie zgodzę się.... 6 biegów jest stworzone z myślą o autostradach. Jazda 5 biegówką przy 160-170km/h przez dłuższy czas jest baaaardzo męczące. .................... ETKA lub takie coś... (ale nie ma wszystkich skrzyń) : http://www.dieselschrauber.de/GKB.html Dzięki,będę studiował;)ale prawdopodobnie etke,bo oznaczenie mojej skrzyni to EFC,a tej nie widzę na tej stronce. ---------- Dodano o 21:04 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:02 ---------- Mnichu to nie cyferka biegu meczy a obroty.A te są identyczne przy tych samych prędkościach na ostatnim biegu w obu przypadkach- 5 i 6 biegów Miałem kiedyś superba 5b i w tym samym czasie passata 6b i porównałem oba auta. Było to samo tylko ze w 6 biegach wachlujesz jak głupi na mieście. Ja świadomie założyłem 6b bo to ładnie wyglada w ogłoszeniu w Allegro. W użytkowaniu jest gorzej. dla kolegi szukajacego mocy i prędkości polecam skrzynie z silnika 2,5 tdi o oznaczeniu DQS ona ma większy V max Ostatnio jechałem z kumplem audi a4 b5 2,5 tdi 150km i na piątym biegu przy 2000obr\min ma taką samą prędkośc jak u mnie 80km\h,jak wrzuci 6-stke to spadają jeszcze o około 500obr\min. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #496 Napisano 5 Października 2013 (edytowane) Bullet77, No wlasnie to co piszesz tyczy się seryjnej 6 biegówki Ja nigdy taką skrzynią nie jechałem.... Od ponad roku mam DQS. Wcześniej przy AVB (228mm sprzęgło) i teraz przy AWX (240mm sprzęgło). Dodam więcej... jakbym kupił innego passata to w pierwszej kolejności bym skrzynię wymieniał. ps. jak szukacie skrzyni do 4Motion to szukajcie EKM z 2.5 V6 TDI. Skrzynia ma prawie identyczne przełożenia co DQS (różnica 1km/h na 6 biegu). Jednak pierwsze 2 biegi sa baaaardzo krótkie (dobre na sprint). Trzeba jedynie sobie sprawdzić przełożenia tylnich mostów żeby współpracowało z EKM Edytowane 5 Października 2013 przez mnichu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #497 Napisano 5 Października 2013 (edytowane) A widzisz:) Teraz ju wiesz jakiej skrzyni szukać. Chyba były 2,5 4 motion no właśnie, przecież mnichu ma dqs i sobie chwali. Zobacz gdzieś jest filmik z jazdy jego autem z kamera na licznik i obroomierz Edytowane 5 Października 2013 przez bullet Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojtekmax Zgłoś #498 Napisano 5 Października 2013 Smigam kumpla a4 z dQS aletam 200 koni porobione i 400 niutów. Przy seryjnejmocy 90 czy 110 koni nie ma sensu wymianay na DQS. Zobaczcie że kolega luk88 ma silnik 2,8 benzyna a wy chcecie mu zapodać skrzynię nie dość że z dizla to jeszcze z najdłuższymi przełożeniami? Wiecie jaki będzie rezultat? Auto będzie słabe jak pies. Na 5 biegu już będzie mało obrotów przy dużych prędkościach. Jechałem już takim modem audi 1,8 benzyna z skrzynią z dizla. Masakra słabe to było a 5 bieg to byle jaki wiatr i trzeba było przebijać na 4. Na 4 biegu to leciało coś pod 200 z górki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mnichu Zgłoś #499 Napisano 5 Października 2013 Przy seryjnejmocy 90 czy 110 koni nie ma sensu wymianay na DQS. Przy seri to faktycznie głupota. Jest na forum mój film o którym wspomniał bullet77. Na tym filmie silnik miał zaledwie 131 koni. Mozna jeździć bezproblemowo. Zobaczcie że kolega luk88 ma silnik 2,8 benzyna a wy chcecie mu zapodać skrzynię nie dość że z dizla to jeszcze z najdłuższymi przełożeniami? Widzimy że to mocna 2.8 benzyna Można modzić A może by tak 5gang z diesla ? Tu akurat ośka ale w 4x4 też by się coś znalazło (od AWX 4x4): Jechałem już takim modem audi 1,8 benzyna z skrzynią z dizla Audi 80 ?? 90 koni ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bullet Zgłoś #500 Napisano 6 Października 2013 Nie ogarniał tego filmiku. On od 40 do 300 jedzie na jednym biegu?? Prędkość rośnie szybciej niż obroty a potem jeszcze mu prędkościomierza spada do zera. Spalanie tylko 15 potem 15,4 a potem znowu 15,1 Nic mi nie pasuje na tm filmiku. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach