Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

skrzynia-do AVF musi być 6 biegów bo 5-tka ma w innym miejscu jedną łapę,

dwumas+tarcza+docisk,

pedały z pompką sprzęgła,

półosie,

rozrusznik,

łapy skrzyni (kupiłem skrzynie bez łap i musiałem dokupić),

wężyki hydrauliczne,

dystans pomiędzy skrzynie i silnik,

wybierak z cięgnami,

śruby do dwumasu - 36zł (ASO)

i podobno (nie dam sobie ręki uciąć, ani nawet palca ) w pasku po 2002 roku przy takiej wymianie trzeba wymieniać pompę ABS bo te nowsze nie dają się przekodować. u mnie obyło się bez wymiany.

dodam tylko, że pompa ABS zostaje ta sama daje się normalnie przekodować.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Okej dzieki Gołąb21 wiem juz co robić decyzja zapadła Przerabiam na Manuala bardziej mi sie to opłaci....jest jeszcze tylko jedno pytanie panowie powiedzcie mi jaja skrzynia bedzie pasowała do mojego modelu 1.9 130km z 2004 roku...przypominam automat (tiptronic)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FRK na 100% pasuje, bo ja mam taką włożoną. od 2,5tdi też pasują, mają dłuższe biegi ale nie wiem jakie mają oznaczenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jak to jest z tymi oznaczeniami skrzyni...ja mam paska w automacie 1.9 130km 2004 rok jakie moge mieć oznaczenia????dużo jest typów???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

masz oznaczenie silnika AVF, a skrzyni na 99% EYF. w bagażniku tam gdzie zapas masz wlepę i na niej są wszystkie oznaczenia, jesli jest nieczytelna i nie masz książki serwisowej (bo w niej jest taka sama wlepa) to podeślij VIN do kolegi GURAL, a on ci wyśle PDF-a w którym bedziesz miał wszystko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aha rozumiem czyli powiedz mi jeżeli mam takie oznaczenia to do przekładki muszę szukać jakiejś konkretnej skrzyni czy jest to obojetne byle by była 6 biegowa???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ma być do dizla i lepiej jak będzie po lifcie bo mniej najechane. ja mam FRK.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej a ze skrzynia automatyczną jak bym chciał jednak zmienic bo kolega może mi załatwic za 500 zł....to wystarczy że bede miał do diesla 1.9 130 konnego i oznaczenie nie ma znaczenia...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam wszystkich mam potrzebuje pomocy mam Passata B5 FL z 2004 roku 1.9 130km automat(tiptronic) własnie rozpadła mi sie skrzynia i nie wiem co robic naprawa automata kosztuje plus minus 2500tyś zł a włożenie manualnej skrzyni wyjdzie też coś koło tego także ja bym wolał włożyć manuala i wiadomo mniejsze spalanie i wogóle..

 

zupelnie nie widze sensu takiego rozwiazania. manualna skrzynia uzywana 500-800 i nie wiadomo czy sie zaraz nie rozsypie,sprzeglo plus dwumas ( no chyba nie wstawisz uzywanego?? to jak klocki czy tarcze) ponad 2 tys, plus polosie lapy skrzyni itd itp. robocizna ! gdzie tu ekonomika? zrob automat bedziesz wiedzial co masz i no jazda bez porownania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dlatego mówie że kolega może mi załatwić automata za 500 zł jezdzi na giełde do poznania ma kolege który handluje i po znajomosci za tyle odda...wiec pytanie tylko czy tam są jakieś rózne oznaczenia czy jest jeden rodzaj dajmy na to automat (tiptronic) 1.9 130 koni...i czy rocznik musi byc taki sam czy wystarczy ze jest od lifta...???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

chłopaki jestem w kropce naprawde nie wiem co robić mam sąsiada który ma częsci do vw i najprawdopodobniej ma(mówi że jakiś kolega) skrzynie automatyczną idealną dla mnie ale z peknieta miską i obudową(ewidentnie chce mi wcisnąć żeby z 2 zrobić jedną)i mówi że skąd ja to wymysliłem że jest taka przekładka możliwa? ze trzeba komputer zmieniać,licznik i takie tam i po prostu głupieje bo sam nie wiem ale z tego co wy piszecie i mój elektryk mówi to nie jest wcale takie skomplikowane wypowiedzcie sie na ten temat...holera bo jestem za tym Manualem ale mi mieszają w głowie... :(:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
skąd ja to wymysliłem że jest taka przekładka możliwa? ze trzeba komputer zmieniać,licznik i takie tam i po prostu głupieje bo sam nie wiem ale z tego co wy piszecie i mój elektryk mówi to nie jest wcale takie skomplikowane wypowiedzcie sie na ten temat

 

Wszystko co potrzebne do przekładki opisał kolega golab21. Nie jest to niestety zwykła przekładka, wymaga zmian w instalacji i przekodowania sterowników, zmian konstrukcyjnych itp. Niemniej jednak jest to do zrobienia i to do Ciebie nalezy decyzja czy chcesz wajchować czy mieć komfort który oferuje automat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj na spokojnie wątek od początku i będziesz wiedział, że przekładka jest jak najbardziej możliwa, a ile kosztować będzie to zależy za ile kupisz graty i czy sam zrobisz czy mechanik. Z używką automatem to nigdy nic nie wiadomo, tak samo jak z regeneracją-generalnie cokolwiek być nie zrobił to ryzyko zawsze istnieje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego ryzyka sie boje że kupie automata i wtopie..nie mam niestety takiej gotówki w tym momencie żeby ją remontować(dziecko w drodze)a mam pytanie jakie zmiany w konstrukcji??? o ile mi wiadomo to z elektryką tez nie ma wiele pracy...automat fajna sprawa ale do czasu gdy wszystko jest okej...;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jakie zmiany konstrukcyjne? jeśli w miejsce tipa wstawi 6-stkę to wszystko jest plug&play. "zmiana w instalacji" to mostek na przekaźniku i przedłużenie przewodów od czujnika wstecznego światła, a kodowanie sterowników można zrobić samemu VAG-iem z allegro za 30zł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam pytanie jakie zmiany w konstrukcji???

 

Nieprecyzyjnie się wyraziłem, miałem na myśli zmiane mocowania zespołu napędowego, półosie, pedały, pompka sprzęgła i inne sprawy które są nieco inne w manualu niż automacie. Sugeruje iść za radą kol. Patrick i przeczytać cały wątek. Będziesz miał jasność i materiał do analizy na podstawie której podejmiesz decyzję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziekuje własnie juz myslałem co to za zmiany...;)musze to dobrze przemyśleć holera...szkoda mi tego auta bo juz dużo w nie wsdziłem pieniedzy..;/ a sprzedawać w automacie za grosze to chyba zrobie przekładke i sie nim bede kulał jest pełen wypas zadbany także chyba decyzja zapadła..ale wiadomo jak to jest...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeśli w miejsce tipa wstawi 6-stkę

 

no właśnie, jeśli.... a jak kupi "5"?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz mam nagraną skrzynie 6 i wszystkie częśći mechanik też jest gotowy a elektryk własnie tak mi powiedział jak gołąb21 mówi...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no właśnie, jeśli.... a jak kupi "5"?
to przeróbka jednego mocowania łapy skrzyni lub wózek od piątki skrzyni i po kłopocie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności