Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego trzeba przeprogramowac CAN. Przestanie wywalac blad i z FIS zniknie jedna linia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A Może mi kolega powiedzieć jak to zrobić?

 

---------- Dodano o 12:14 ---------- Poprzednia wiadomość o 12:03 ----------

 

sprawdziłem sterownika skrzyni brak czyli został wyciągniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie został wyciagniety to by Ci wyświetlalo blad na FIS (wszystkie biego aut. podswietlone)

 

Masz kolego pelen VAG? Kodowanie trzeba zmienic o 00001 w dół.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A moze mi kolega doklac jak to zrobic bo niechcem popsuc jeszcze bardziej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem skrzynię na manualną w b5 AFN, ale mam problem z zamontowaniem poduszek, tzn brakuje mi dosłownie kilku mm żeby otwory poduszki pasowały do otwórów w sankach - wygląda to tak jakby silnik był cofnięty do tyłu o kilka mm. Żadnego dystansu między automatem a silnikiem raczej nie było, po za taka blachą - zdjęcie , ale to chyba musi zostać. Możecie coś doradzić ?blacha.jpg

Edytowane przez StefanTG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co do sterownika u mnie sterownik został normalnie a włożony jest manual i bez problemu śmiga :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gdyby nie został wyciagniety to by Ci wyświetlalo blad na FIS (wszystkie biego aut. podswietlone)

 

Masz kolego pelen VAG? Kodowanie trzeba zmienic o 00001 w dół.

mam VAG i gdzie zrobić te kodowanie gdzie wejść co wcisnąć bo w Vag jestem zielony ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledze Awariall chodzi o to, że musisz wejść w opcje CAN Gateway i tam będziesz miał +00001 i to chyba musisz usunąć czy coś.... Poza tym możesz sprawdzić sobie kodowanie silnika czy masz zmienione na manual - gdzieś w tym temacie o tym jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, chłopaki jak mam pytanko, mam auto po przeróbce z automata na manual i mam skrzynie FHN 5 biegowa i chciałem sie zapytać ile ta skrzynia ma mocowań czyli łap??

 

Pozdrawiam Zuchu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2, jak każda inna. Po bokach. Nie widzisz tego na aucie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Polonez15, dzięki za odpowiedz, 2 mam tylko coś mi się obiło o uszy że są 3 łapy. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lapy.jpg

 

Kolego Zuchu29, tak jak mówi kolega polonez15 , są 2 łapy . Na obrazku zaznaczyłem je na czerwono. Jeśli ktoś w twoim aucie wymieniał automat na manual, a nie zmieniał sanek to lewą łapę będziesz miał zapewne taką jak ta zaznaczona na zielono.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zuchu29 tak jak podpowiedział Ci kolega wyżej.

Ja zmieniałem i właśnie tą łapę musisz wymienić zaznaczona na zielono.

Nie kupuj używki bo w serwisie za nową dałem coś 95zł. chyba że dostaniesz gdzieś za psie pieniądze.

 

Zamieszczam zdjęcia mojej starej łapy jaka była z zakupioną skrzynią do sanek z manuala i nową łapę w tej manualnej skrzyni do sanek z automata w b5.

Oczywiście pasuje jak w fabryce.

 

 

DSC00478.JPG

DSC00448.JPG

DSC00477.JPG

Edytowane przez wojtekmax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mam VAG i gdzie zrobić te kodowanie gdzie wejść co wcisnąć bo w Vag jestem zielony ?

 

 

Sprawdz sobie kolego najpierw kodowanie silnika. Odpalasz Vag i wchodzisz najpierw w "select" potem "01 Engine".

W tym momencie program zczyta dane ze sterownika. Po zczytaniu jest taka rubryka jak "Soft codding". Tam powinna byc wartość 00002. Jesli jest 00001 to masz silnik zakodowany na automat i musisz to zmienic.

 

Aby to zmienic w opcjach silnika wchodzisz w "coding - 07" i w otwartym oknie wpisujesz wartość 00002 w miejsce 00001 i klikasz przycisk "Do it". Nastepnie musisz przekodować ABS. W tym celu wchodzimy vagiem w "03 ABS", dalej "LOGIN - 11" i 09555 i zatwierdzamy,

wtedy wchodzisz w "coding - 07" i 04255 i zatwierdzamy.

Po tych czynnosciach wylaczasz i wlaczasz zapłon i bledow nie powiino byc.

 

Dodam tylko ze jestem swierzo po przerobce z automatu na manual i nie mialem potrzeby kodowac sterownika CAN Gateway. Wystarczylo jak przekodowałem silnik i ABS. Po wymiannie nie wywala mi żadnych błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Większośc info jest o dieslach ,przeczytałem cały temat i mam pytanie odnośnie przekładki skrzyni automatycznej w B5 1.8 20v 125KM z 1998r .

Więc moje pytanko jest takie ,bo w100% nie ma odpowiedzi :czy wózek podejdzie ten sam (zamiana z 4 biegowego automatu na 5 biegowy manual )czy trzeba zmieniac mocowanie lewe oraz jak wygląda kwestia rozrusznika -czy zostaje stary oraz co trzeba w benzynce zrobić ,żeby przekodować motor oraz czy trzeba kodować abs ?Czy podejdzie zmiennie każda skrzynka od b5 przed fl od benzynki ?

Szukam chętnego na przekładkę z okolic Malborka ,Tczewa ,Starogardu ,Elbląga ...

 

Może ktoś podpowiedzialby by mi jaki mam kod silnika (brak wlepy i książki ) i jaka skrzynka w manualy bylaby odpowiednia ,moj vin : WVWZZZ3BZWE298578

Edytowane przez ari

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Większośc info jest o dieslach ,przeczytałem cały temat i mam pytanie odnośnie przekładki skrzyni automatycznej w B5 1.8 20v 125KM z 1998r .

Więc moje pytanko jest takie ,bo w100% nie ma odpowiedzi :czy wózek podejdzie ten sam (zamiana z 4 biegowego automatu na 5 biegowy manual )czy trzeba zmieniac mocowanie lewe oraz jak wygląda kwestia rozrusznika -czy zostaje stary oraz co trzeba w benzynce zrobić ,żeby przekodować motor oraz czy trzeba kodować abs ?Czy podejdzie zmiennie każda skrzynka od b5 przed fl od benzynki ?

Szukam chętnego na przekładkę z okolic Malborka ,Tczewa ,Starogardu ,Elbląga ...

 

Może ktoś podpowiedzialby by mi jaki mam kod silnika (brak wlepy i książki ) i jaka skrzynka w manualy bylaby odpowiednia ,moj vin : WVWZZZ3BZWE298578

 

Wozek powinien powinien podejśc ten sam. Rozrusznik takze zostaje. Silnik naturalnie trzeba przekodowac tak samo jak i ABS. Jesli chodzi o skrzynke z FL to nie mam pewnosci. Ale sądze ze lepiej szukac takiej ktora byla fabrycznie w tym modelu montowana.

 

Jeli chodzi o silnik to masz motor o oznaczeniu ADR (wg VINu).

 

Jestem po przekładce z automatu na manual. Robilem to we własnym aucie własnymi rękoma. Co prawda bylo to TDI ale wielkich róznic nie bedzie miedzy dieslem a benzyniakiem. Kwestia dobrania odpowiedznich części. Jesli chcesz to sie moge tej operacji podjąć. Tyle ze jestem z Kwidzyna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sanki musisz zmienić. Rozrusznik zostaje ten sam. Silnik kodowałem. ABS-u nie.

Jeśli trzeba to, jakie jest kodowanie?

Czemu przekładasz?

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sanki musisz zmienić. Rozrusznik zostaje ten sam. Silnik kodowałem. ABS-u nie.

Jeśli trzeba to, jakie jest kodowanie?

Czemu przekładasz?

 

Z tymi sankami to akurat roznie bywa. Poprostu trzeba sprawdzic by nie kupowac bez potrzeby.

Nie wywala ci błedow w sterowniku ABSu?

Dla mojego auta kodowanie ABSu to 04255 przy czym za nim przekodowalem musialem sie zalogowac za pomoca loginu 09555

 

Przełożyłem gdyz automat zwyczajnie zaczal sie sypac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Sanki musisz zmienić. Rozrusznik zostaje ten sam. Silnik kodowałem. ABS-u nie.

Jeśli trzeba to, jakie jest kodowanie?

Czemu przekładasz?

 

Przekładam bo jest problem z 4 biegiem i po wymianie oleju powiem szczerze ,że jest gorzej ....,wiem ,że ewentualna naprawa wyjdzie tak samo ,albo duzo drożej ,załatwiam części i ich koszt do benzyny przed FL nie jest zbyt wysoki .

 

Kolego chaker24 napisz mi na PW jak byś widział taką przekladkę -chodzi o koszta itp...,dzięki też za kod silnika.

Edytowane przez ari

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam model jak ari czyli ADR-a, przekładałem i sanki są inne niź w manualu.

Więdz trzeba je zmienić.

ABS dzisała prawidłowo, nie mam żadnych błędów.

Ty masz diesla wiedz raczej nie podejdzie twoje kodowanie.

 

ARI nie taniej i wygodniej kupić skrzynie automatyczna i ja podmienić?

Mam swojego automata, jak by ktos jakąś część potrzebował.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności