Skocz do zawartości
Gość luka

[B5] Przeróbka automata na manual.

Rekomendowane odpowiedzi

Musisz wyprowadzić sygnał z kostki w skrzyni do świateł wstecznego, tempomat nie działa bo komputer nie dostaje sygnału z czujnika sprzęgła więc tez trzeba poprowadzić go do komputera (u mnie po podłączeniu czujnika nie tylko tempomat zaczął działać ale samochód zupełnie inaczej reaguje na pedał gazu, skończyło sie szarpanie) a kontrolki abs/esp zapalaja sie pewnie bo sterownik nie został przekodowany. Ogólnie pierdółki ale trzeba zrobic bo denerwujace. Wszystko opisane jest w temacie ale jak coś to pytaj na pw.

Edytowane przez Awariall

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem tu niedługo i chciałem się podzielić doświadczeniami z wymiany skrzyni automat na manual. Jednocześnie ukłon w waszą stronę za posty które napewno pomogły.

 

Więc tak pacjent Passat B5 AVG srzynia automat 4 EPV zmiana na 5 manual DHF.

 

części:

skrzynia

wybierak

1 półoś druga pasowała z automatu

wózek

łapa skrzyni + poduszka (strona lewa)

łożysko igiełkowe

pedały

łożysko oporowe wymienione

dwumasa i sprzęgło z dociskiem ( sprzęgło kupiłem nowe orginał, dwumasa została używana )

po wymianie podcięcia wymagało osłona przy pedałach bo blokowało czasami chamulec ocierał o osłonę

 

Cała wymiana 3 dni w warsztacie z pomocą, pierwsza w życiu wszystko tak jak koledzy pisali bezproblemowo jeżdzi i wszystko działa prawie :-).

jak ktoś będzie szukał wstecznego to jest na 8 pinowej kostce piny w jednym rzędzie pierwszy i ostatni są tylko dwie możliwości.

 

Jedyny problem jaki zauważyłem to termometr bardzo wolno reaguje i oszukuje mnie spalanie, po odpaleniu pokazuje 51 l/100 i się nie zmienia do momentu gdy nie zacznę jechać, niestety nie mogę przekodować ABS program vag com wersja edukacyjna i kabel kkl myślę że tu tkwi przyczyna. Czasami przy zmianie biegów spalanie spada na zero, gdy czujnik prędkości nie był podpięty fis i wskażnik paliwa resetował się podczas skrętu.

 

Jakby ktoś miał pomysł i chciał pomóc z przekodowaniem ABS to chętnie skorzystam, a sam podpowiem przy przekładce co i jak

pozdrawiam śmiga super :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.Mój passat to avb z 2003 roku jest po zmianie skrzyni automatycznej na manuala 5 .niestety mimo przekodowania w warsztacie i założeniu czujnika sprzęgła na 66 pin w ecu nie działa mi tempomat ani kontrola trakcji.dodam ze nic mi się nie pali na desce ani abc ani trakcja .kontrolki dziala bo moge wylaczyc przyciskiem esp

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam jestem także po takiej zamianie komputer ma takie zachowanie bo nie jest zmieniony z automata na manual i dlatego takie zawirowania masz z tym spalaniem. po przekodowaniu jest ok.mi to wykonał warsztat za przekodowanie silnika (tam trzeba tytlko przestawic ) oraz to samo ze abs i esp zapłaciłem 100.nie dzialał mi tylko tempomat i kontrola trakcji ale pogrzebalem w forum i za pomoca vag odpalilem tempomat milej walki :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja też przełożyłem skrzynie dzięki wiedzy zasięgniętej z forum.

Bardzo dziękuje za nie

Zajęło mi to 3 dni. Ale nie mogę się uporać ze wstecznym. Może mi ktoś powiedzieć która kostka odpowiada za wsteczny?

20121004135216.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam

Ja też przełożyłem skrzynie dzięki wiedzy zasięgniętej z forum.

Bardzo dziękuje za nie

Zajęło mi to 3 dni. Ale nie mogę się uporać ze wstecznym. Może mi ktoś powiedzieć która kostka odpowiada za wsteczny?

20121004135216.jpg

 

Kostka nr. 4 tam jest 8 kabli lub 10 zależy czy automat 4 biegowy czy tip tronic. Sądze z wyglądu że to cztero biegowy automat kolory kabli od wstecznego to żółty i niebieski(pewien nie jestem) rano sprawdzę i dam znać .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Jakiś czas temu przerabiałem w passacie b5 1.8 ADR 98r. skrzynie automatyczną na manualną.

Jedyne, co po tej przekładce nie zrobiłem to montaż czujnika sprzęgła.

Postanowiłem wczoraj zamontować ten czujnik. Wpiąłem się w kabelek na wtyczce od kompa (tej mniejszej) pin 66, pociągnąłem przewód do czujnika oraz plus wziąłem z czujnika stopu.

Cos jednak jest nie tak, bo po tym zabiegu zdechła mi przepustnica – wyskakuje błąd 17966. Nie można zrobić adaptacji. Po kilku godzinach postoju całkowicie rozładował mi się akumulator.

Zastanawiałem się czy jak na czujniku zamiennie plus z sygnałem czy to coś zmieni.

 

Opis montażu czujnika znalazłem na forum, ale odnosił się on do diesla.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chcę cię martwić, ale całkiem możliwe, że uwaliłeś ecu i zamiana przewodów na czujniku nic nie zmieni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja tam jestem dobrej myśli. Zresztą nawet, jeśli poszło z dymem to adrów dużo na części.

Jak na razie odpiąłem ten przewód od ecu. Aku się ląduje. Jutro podłączę wszystko bez tego czujnika.

Golab21 wiesz może jak to powinno być podłączone?

Czy to faktycznie jest 66 pin tak jak napisałem wyżej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pin 66 jest w dizlach na PD. sprawdzałem ADR i w nim na pin 66 przychodzi właśnie jakiś sygnał z przepustnicy, a o czujnikach stopu i sprzęgła nic nie ma. na bank nie jest to pin 66. pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli już wiadomo czemu mam błąd przepustnicy.

Widzę że masz możliwości mi pomoc.

Mógłbyś sprawdzić czy pin 39 odpowiada za czujnik sprzęgła?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na moim schemacie nie ma pinu 39 i nie ma też nic o czujniku sprzęgła.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj podłączyłem aku i albo uwaliłem ecu albo przepustnice. Może to i to.

 

17953 Sterowanie przepustnicy

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne

brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

1252 Wtryskiwacz cylindra 4-N33

zwarcie do masy

ten błąd sieci się już trochę czasu i myślę że nie ma on nic do stanu dzisiejszego

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338

nie osiągnięta wartość kontrolna

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Samochód się dusi, ma niskie obroty, gaśnie. Jak go trochę przytrzymałem i się rozgrzał to silnik bardzo trząsł budą? Na dodatek śmierdzi nieprzepalona benzyna.

Będę teraz musiał kogoś poszukać, kto będzie posiadał na podmiankę ecu i przepustnice.

Ewentualnie czy da się sprawdzić w jakiś sposób przepustnice? Chciałbym coś wykluczyć.

 

Adaptacji przepustnicy nie da się przeprowadzić.

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

golab21 luknij TU moze cos podpowiesz.

Edytowane przez szewos

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po przekłądce AG4 DMV na DHF 5 biegową, czujnik sprzęgła również dodałem, usunąłem całkiem instalację automata, włącznik wstecznego puściłem ori peszlem z wiązki ECU aż za skrzynkę bezpieczników, wywaliłem podstawę przekaźnika skrzyni i wsio jest ładnie polutowane za skrzynką bezpieczników:) Mam tylko jazdy z lewą łapą, obecnie skrzynia stoi na hybrydzie złożonej z ori łapy, poduszki i poduchy z automata.... Czy kojarzy ktoś, podejdzie jakaś łapa do sanek z automata bez rzeźby? Na przykład taka ze skrzyni 6 z końcówką AG?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podpowie ktoś z was jakie oznaczenie musi mieć wybierak- jego osłona do skrzyni dhf 1.9 tdi afn ?? Podobno są 2 rodzaje. Oraz czy jest rożnica między wysprzeglikami 8D0 721 257 a tym 8E0 721 257 B i tymi pompkami - 8D1721401B a tym 8E1721401 AG ?

Edytowane przez StefanTG

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam. Poszukuje rozwiązania problemu, mianowicie kupiłem Passata 1,9 tdi AHU 2000r auto było oryginalnie w automacie ale wcześniejszy właściciel zmienił skrzynie na manualną i teraz jak podłącze kompa pokazuje mi błąd: 18034 brak połączenia ze skrzynią .

Można coś z tym fantem zrobić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

może nie wyciągnął komputera od skrzyni biegów, który znajduje się pod fotelem pasażera.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdzę to ale jeszcze mógłbym dostać podpowiedz jak się do niego dostać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności