Kamil_01 Zgłoś #1 Napisano 14 Stycznia 2012 (edytowane) Witam, szukałem informacji na forach lecz nie znalazłem oczekującej odpowiedzi, więc postanowiłem napisać nowy wątek. Mam parę pytań: 1. Co jest odpowiedzialne za nie spadające obroty ? 2. Czy w moim silniku jest silniczek krokowy ? 3. Jeśli tak gdzie się znajduje ? pzdr Kamil Edytowane 14 Stycznia 2012 przez Kamil_01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #2 Napisano 14 Stycznia 2012 1. Co jest odpowiedzialne za nie spadające obroty ? Tzn na ilu ci się zatrzymuje wskazówka? Może być tak, że czujnik temperatury przekłamuje i silnik jest cały czas na ssaniu :hmm Nie pali ci za dużo? A jak opada wskazówka po wyłączeniu silnika, to stoi na zerze, czy wyżej lub niżej? 2. Czy w moim silniku jest silniczek krokowy ? Nie ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Piotr1986 Zgłoś #3 Napisano 14 Stycznia 2012 W twoim silniku nie ma oddzielnego silniczka krokowego obroty sa regulowane przez przepustnice. Najczęściej przyczyną falowania czy podniesionych obrotów jest zabrudzenie przepustnicy można ją umyć bez demontażu przy pomocy środka do mycia przepustnic i gaźników lub można ją wyciągnąć dokładnie umyć, odkręcić czarną klapke na boku przepustnicy sprawdzić czy ścieżki nie są zaśniedziałe, delikatnie dogiąć pręciki następnie zamontować i zrobic adaptacje przepustnicy, inną przyczyną może być lewe powietrze dostające się do silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zielonyB5 Zgłoś #4 Napisano 14 Stycznia 2012 Masz gazolinder? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kamil_01 Zgłoś #5 Napisano 15 Stycznia 2012 (edytowane) Zacznijmy od tego że obroty zatrzymują się gdzieś w okolicach 1500 2000 rpm, gazu nie posiadam :fajny nie wiem czy pali dużo przejeżdżam 340 360 km do rezerwy na baku. Wskazówki nie obserwowałem napisze kiedy wróce z pracy. dziękuje za zainteresowanie i pozdrawiam Kamil Edytowane 15 Stycznia 2012 przez Kamil_01 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #6 Napisano 15 Stycznia 2012 Podłącz najpierw komputer i zobaczymy, co wywali za błędy :fajny Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #7 Napisano 9 Października 2012 Witam, Mam następujące błędy: 17953 Sterowanie przepustnicy brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne brak osprzętu / nie związany ze sprzętem 1165 Jednostka sterująca przepustnicy -J338 nie osiągnięta wartość kontrolna Mój samochód to b5 1.8 ADR 98r. Nie wiem czy padła przepustnica czy też ecu. Coś na pewno, ale nie chce w ciemno części kupować, nie mam możliwości, od kogo pożyczyć na podmiankę. Jak sprawdzić przepustnice czy nie ma zwarcia na krokowym? Jutro będę mieć ją na stole. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #8 Napisano 9 Października 2012 17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne To jest - usterka w nastawach podstawowych, czyli Hu....owa adaptacja była robiona :fajny Poza tym - ja takie błędy mam od co najmniej 4 lat i jeżdżę Kasujesz błędy, robisz adaptację przepustnicy i jeździsz dalej. A skoro ją wyciągasz, to tylko wyczyść i zamontuj z powrotem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #9 Napisano 9 Października 2012 Wiem, że nie ma korkowca, chodzi mi oczywiście o tą elektronikę. ---------- Dodano o 00:13 ---------- Poprzednia wiadomość o 00:08 ---------- Danek jednym słowem du.a. Błędów skasować się nie da. Zrobiłem zwarcie na pinie przy ecu, co idzie właśnie sygnał do przepustnicy. Samochód nie chodzi w ogóle. Adaptacji nie da się przeprowadzić. Dusi się, i po kilku sekundach gaśnie. Nie trzyma obrotów. Ogólnie kicha. Chce sprawdzić przepustnicę żeby coś skreśli z listy zakupów. Bo jeśli przepustnica żyje to zostaje tylko komp do wymiany. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #10 Napisano 9 Października 2012 (edytowane) No to żes narobił A wystarczyło ja wyjać, wyczyscić, zamontować, zrobic adaptacje i jeździć. Nawet jakby później te błędy się pojawiły, to je tylko skasować i dalej jeździć. Ten typ tak ma. A te błędy nie wpływają na pracę silnika, spalanie i inne pierdoły. Edytowane 9 Października 2012 przez Danek75 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #11 Napisano 9 Października 2012 (edytowane) A załatwiłem się tak, że podpoiłem czujnik sprzęgła pod pin 66, który u nas odpowiada za sygnał do przepustnicy. W dieslach ten pin jest od sprzęgła. Oczywiscie dopiero teraz się o tym dowiedziałem. Czujnik oczywiście nie zadziałał heh nadal nie wiem, który pin odpowiada za ten czujnik. Jak na razie mam inne priorytety. Masz jakiś pomysł jak sprawdzić elektronikę przepustnicy czy ma zwarcie? Bo to chyba łatwiej sprawdzić niż ecu. Vag nic w tym nie pomoże bo błąd przepustnicy może być też ujaranym ecu. Edytowane 9 Października 2012 przez szewos Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Domino1 Zgłoś #12 Napisano 10 Października 2012 U mnie było dokładnie to samo. Wyjąłem wtyczkę która idzie do przepustnicy, przedmuchałem sprężonym powietrzem psiuknąłem preparatem który poprawia kontakt w kablach. Oczywiście musiałem zaczekać aż się wgryzie a reszte wydmuchałem sprężonym powietrzem. Skasowałem potem błędy Vagiem i działa. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #13 Napisano 10 Października 2012 tez zwarcie zrobiles ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewos Zgłoś #14 Napisano 10 Października 2012 Daje prąd na silniczek przepustnicy i przepustnica się otwiera. Wiedz wygląda na to ze jest sprawna. Nic innego chyba tu już nie ma do sprawdzania. Czyli szukam ecu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulek238 Zgłoś #15 Napisano 5 Listopada 2012 (edytowane) Cześć wam wszystkim...i chciał bym sie dowiedzieć czy w moim passacie znajduje sie silniczek krokowy.Znalazłem cos takiego pod maską.Chodzi o to ze obroty non stop falują wczesniej nie było az tak odczuwalne,aż do dzisiaj.Prawdopodobie oprócz silniczka krokowego za falujące obroty odpowiedzialna jest też przepustnica,byc moze jest zasyfiona,ze tak powiem.Posiadam kilka zdjęcktore własnie zrobiłem.Chce poprostu wiedizeć co zrobic,i czy zamieszczone zdjęcia to silniczek krokowy.Zalezy mitezna opisaniu jak rozmontować przepustnice bym mógłjąwyczyścic srodkiem do gazników i przepustnić...a i jescze jedno,potrzebuje by ktośmogł by mi powiedziecco ja mam za silnik... bede bardzo wdzięczny za jakie kolwiek info jak dla mnie ciezki temat i nie moge sobie z nim poradzić A to jest moim zdaniem silniczek krokowy http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e8861e7767558719.html A tak wygląda mój silnik http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4fa2c09d8720dc94.html A to przepustnica,która po wyczyszczeniu na 80% niby zlikwiduje falowanie obrotów,czy tak jest? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7027ae2c802cc690.html Edytowane 5 Listopada 2012 przez bulek238 Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #16 Napisano 5 Listopada 2012 Z tego co widać, to jest ADR a nie APT. I pierwsza fota, to hydrauliczno - elektryczny napinacz łańcucha rozrządu :fajny jeśli nie wiesz, co masz za silnik, to w bagażniku we wnęce koła zapasowego, znajdziesz wlepkę z kodami - tam popatrz. A co do falowania obrotów, to poczytaj - Falujące obroty --- klik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulek238 Zgłoś #17 Napisano 5 Listopada 2012 Super tyle,że w kole zapasowym mam butle gazu.Jutro tam zaglądnę.Link super,wiec zabieram się za to będę informował na bierząco co i jak zrobiłem.I takie pytanko jeszcze.Czy ciężko rozebrać przepustnicę? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #18 Napisano 5 Listopada 2012 Ale butla z gazem nie zasłania wlepki. Powinno dać się z niej odczytać kod silnika. Możesz jeszcze zdjąć ten duży plastik z góry silnika i pod nim powinna być naklejka z kodem silnika. A przepustnicy się nie rozbiera - tylko ewentualnie demontuje i czyści specjalnym sprayem. Przy demontażu życzę powodzenia, bo te rurki powietrzne pod przepustnicą napsują trochę nerwów. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bulek238 Zgłoś #19 Napisano 5 Listopada 2012 Racja racja.Dzisiaj przy robieniu zdjęć przepustnicy właśnie,że tak powiem ,,wymacałem"te rurki.Tylko ciekawi mnie na jakie one są klipsy,opaski...? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #20 Napisano 5 Listopada 2012 Na opaski. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach