Macz Zgłoś #1 Napisano 23 Stycznia 2008 Witam. Mam pytanko w jaki prosty sposób (bez diagnosty) sprawdzić system EDS? Mam paska z 2000r i zgodnie z oznaczeniem (1AH) na tabliczce w bagażniku powinien mieć ABS i EDS. ABS owszem działa i jest sygnalizowany jego test na desce rozdzielczej, a co do EDS ?????....... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #2 Napisano 23 Stycznia 2008 EDS czyli blokada mechanizmu różnicowego chyba nie jest niczym sygnalizowana ale jeśli już to chyba poprzez kontrolkę ESP Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #3 Napisano 24 Stycznia 2008 u mine ABS nie jest sygnalizowany w zaden sposob ale dziala czy powinno to byc sygnalizowane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #4 Napisano 24 Stycznia 2008 kontrolka ABS zaświeci ci się tylko podczas rozruchu auta (przekręcenie kluczyka w stacyjce) i podczas niesprawności systemu ABS Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #5 Napisano 24 Stycznia 2008 EDS mozna bardzo latwo sprawdzic. Jeden ze sposobow dosc brutalny, wtedy to tez dowiedzialem sie ze mam EDS, przetlumaczylem wlepke i okazalo sie ze jest:) Mianowicie trzeba zaciagnac reczny, wcisnac gaz do podlogi i najzwyczajniej w swiecie spalic gume - jesli EDS jest sprawny to sie nie da. a druga mozliwosc, to majac samchod na podnosniku ( albo przednie kola w powietrzu ) sprobowac go puscic z jedynki, i tez nie powinnien krecic kolami. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
kriss555 Zgłoś #6 Napisano 24 Stycznia 2008 mowisz chyba o ESP a nie o EDSie. Ostatnio miałem samochód na podnosniku i kola sie kreciły , migał kontrolka ESP i nie wchodził na obroty .Ta blokada sprawdza się jak np jedno koło stoi na lodzie a drugie np na asfalcie. Bez EDSu nie ruszysz, caly moment pojdzie na koło o mniejszej przyczepnosci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #7 Napisano 24 Stycznia 2008 sprawdz tak mowi peter87. z mala roznica. najpierw wrzuc wsteczny i rozpedz samochod, nastepnie wrzuc 1( bez obaw nic sie nie stanie) i ogien na kotly. palisz obie gumy masz blokade mechanizmu, jedna hmmmm masz tylko napis. heh ja mam blokade-ladnie pali gumy. aha mala rada wylacz nawiewy jak zacznies ostro palic. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #8 Napisano 24 Stycznia 2008 Panowie, byc moze roznica wynika z tego, ze macie nowszy samochod w ktorym jest rowniez ESP, albo nie wiem. Zamieszczam tutaj filmik, sami zobaczcie, moment mam duzy, a reczny jest mocny, wiec moje zdziwienie bylo wielkie po nieudanej probie.. Dopiero pewna osoba po obejrzeniu powiedziala, ze musze miec EDS. tak jak mowisz, raz probowalem ze wstecznego, tylko tez nic nie wyszlo.. http://www.voila.pl/0suw6/ Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #9 Napisano 24 Stycznia 2008 a tak po za tym to ladny pasio Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #10 Napisano 24 Stycznia 2008 a tak po za tym to ladny pasio czy to ten kupiony w Szczecinie i rozbity w Irlandii? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #11 Napisano 24 Stycznia 2008 a tak po za tym to ladny pasio hehe dziekuje czy to ten kupiony w Szczecinie i rozbity w Irlandii? tak niestety swoja droga ciekawa sprawa, ludzie rozpoznaja ten samochod w calej Polsce A Ciebie kolego tez znam, ale tylko z opowiadan Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #12 Napisano 24 Stycznia 2008 Peter87 niedawno wrucilem z irlandii bylem niedaleko corku w killarney. a ty tam na stale? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #13 Napisano 24 Stycznia 2008 O to ladne okolice..jestem tutaj na stale, mialem w planach spoty, bo jest tutaj troche osob z naszego forum. Ale niestety, jezdzilem na tym froncie miesiac a tak wracajac do EDS'u ? to w koncu byl czy nie byl ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Mr. X Zgłoś #14 Napisano 24 Stycznia 2008 A Ciebie kolego tez znam, ale tylko z opowiadan hehe no ja Ciebie takze z opowiadan a co do auta to owszem rozpoznawane jest w calej PL bo poprzedni jego wlasciciel jezdzil na zloty VW Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomek1811 Zgłoś #15 Napisano 24 Stycznia 2008 ja sie bardzo na tym nie znam wiec niemoge ci powedziec ale cos tam bylo slychac wiec moze i jest. a ja sproboje u siebie jutro ale chyba musze wylaczyc ESP jak sie nie myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Peter87 Zgłoś #16 Napisano 24 Stycznia 2008 hehe no ja Ciebie takze z opowiadan a co do auta to owszem rozpoznawane jest w calej PL bo poprzedni jego wlasciciel jezdzil na zloty VW nie tylko kiedys przypadkowo wyslalem zdjecie samochodu koledze z forum - po obejrzeniu zapytal mnie, czy samochod nie stal ostatnio w Pulawach ( a wiec szmat drogi do grupy zachodnio-pomorskiej ) Dlatego tez stwierdzilem, ze nastepny bedzie rowniez B4, taki za cene wypasionego B5 pozdrawiam ja sie bardzo na tym nie znam wiec niemoge ci powedziec ale cos tam bylo slychac wiec moze i jest. a ja sproboje u siebie jutro ale chyba musze wylaczyc ESP jak sie nie myle no ja tez sie nie znam..w nowszych modelach moze byc to juz inaczej rozwiazane. Ale sprobowac mozna czemu nie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Macz Zgłoś #17 Napisano 26 Stycznia 2008 Dzięki za "podpowiedzi". Przy zaciągnientym ręcznym pali obie gumy i "idzie" do przodu. Po rozpędzeniu do tyłu i przejściu na "jedynkę" gaśnie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #18 Napisano 29 Stycznia 2008 heh troche sie usmialem. wrzucasz wsteczny i rozpedzasz auto. nie hamujac wrzucasz jedynke(sam toczy sie do tylu) dajesz gazu, strzelasz ze sprzegla i wszystko jasne. dwa laczki na raz masz blokade. czasami zajmuje to chwilke czasu, ale nie dluzej niz jedna sek zanim blokada zacznie dzialac.pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach