Skocz do zawartości
Gość siara32

VAG-COM + Interface = problem z połączeniem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość siara32

Witam wszytskich forumowiczow.

Zakupilem interface do VAG'a ...

http://allegro.pl/item97762785_interfejs_vw_audi_skoda_seat_k_l_opto_we_wtykuobd2.html

i teraz podlaczam sie do auta (Win XP + w/w kabelek + VAG-COM) i przy ustawianiu programu program mowi mi ze jest port ale nie ma interfacu ... w czym jest problem?

1) Czy dobry kabelek kupilem?

2) Jakie powinny byc napiecia we wtyku OBDII od strony auta? -jak sprawdzic poprawne jego dzialanie...

3) Czy napewno dobrego programu uzywam do tego kabelka ?

4) A moze jest cos jeszcze o czym nie wiem?/

Za kazda rade z gory dziekuje.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po włączeniu komputera i podłączeniu interfejsu należy włączyć zapłon.

Rozumiem, że wraz z kabelkiem dostałeś jakąś instrukcję co do ustawień portu i komunikacji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Po włączeniu komputera i podłączeniu interfejsu należy włączyć zapłon.

Rozumiem, że wraz z kabelkiem dostałeś jakąś instrukcję co do ustawień portu i komunikacji.

Zaplon oczywiscie wlaczam. A z kabelkiem nie otrzymalem instrukcji co do ustawien :639: . Wiesz moze co nalezy ustawic program? Dodam jeszcze ze jak podpinam kabelek i wykonyje test LED zaczyna mi migac w nierownych odstepach kontrolka od swiecy ... czyli jakby cos tam sie laczy. :638:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W takim razie sprawdź, czy w gnieździe jest napięcie, następnie wykonaj test interfejsu VAG-COMem.

Poza tym piszesz o systemie XP. Jest to system nieciekawie operujący portami RS.

Nie wiem, czy nie są potrzebne sterowniki. Sprawdź w BIOSie, czy dany port jest włączony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
W takim razie sprawdź, czy w gnieździe jest napięcie, następnie wykonaj test interfejsu VAG-COMem.

Poza tym piszesz o systemie XP. Jest to system nieciekawie operujący portami RS.

Nie wiem, czy nie są potrzebne sterowniki. Sprawdź w BIOSie, czy dany port jest włączony.

Wiec tak:

1) W gniezdzie jest napiecie , na K-line 8volt --- OK

2) Port wlaczony w BIOS'ie --- OK

3) Sprawdzalem VAG_COM'em wg instrukcji --- dziala ... ale tylko z wersja 311.2 EN i to nie wiem czy do konca :644:

Wersja 5XXX juz nie dziala :628:

A moze sprawdzic to VW-TOOL'em ?? Tylko z kad go wziasc??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napięcie sprawdza się w pinie 16 gniazda OBD -jak na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Napięcie sprawdza się w pinie 16 gniazda OBD -jak na zdjęciu.

OK , wszystko juz posprawdzane ... jest tak jak powinno byc :641:

VWTool'em sprawdzalem auto nom i moge tylko polaczyc sie do modulu ABS i pewnie AIRBAG'u ale tego wolalem nie sprawdzac z tytulu ostrzezenia programu ( ze niby sie moga niechcacy otworzyc podczas testowania :647: )

Co zrobic by sie dostac do innych modulow?? Nom i jeszcze deser ... LOGIN ... jaki i z kad go wziasc??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Login to chyba do immobilisera ale wtedy, gdy chcesz dopisać kluczyki.

Login zapisany jest w sterowniku immobilisera w motoroli.

 

Powinieneś połączyć się przynajmniej z czterema sterownikami.

1.silnika

2.ABS

3.Airbag

4.Immobiliser

 

Nie musisz bać się wchodzenia do sterownika poduszek, jeśli nie robisz testów.

Kasowanie usterek jest bezbolesne.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Nie musisz bać się wchodzenia do sterownika poduszek, jeśli nie robisz testów.

Kasowanie usterek jest bezbolesne.

Kamien z serca :641: Jutro napewno bede testowal moduly ... szkoda ze nie na polskim VAG'u. ciekawi mnie dlaczego nie mozna sie polaczyc przy takich samych ustawieniach jak na starszej wersji...

Potrafi to ktos wyjasnic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Teraz zwróciłem uwagę.

Kupiłeś interfejs OPTO???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz.p

Hej podobne problemy występowały u mnie gdy probowałem łaczyc sie przez interface VAG z przejsciówka na USB po stronie komputera...

 

Dopiero gdy VAG podłączany był bezpośrednio przez port COM w komputerze, wszystko działało jak należy.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Kupiłeś interfejs OPTO???

Dokladnie tak. Czy bede mial jakies tego konsekwencje??

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ma problemy z niektórymi programami, ale z VAG COMem powinien pracować.

Poza tym do tego rocznika auta nie jest potrzebny OPTO.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Poza tym do tego rocznika auta nie jest potrzebny OPTO.

Jak widac nie mialem na tyle wiedzy by kupic odpowiedni kabelek.

Czytalem wiele postow na roznych forumach, na ktorych ludzie opisywali przygody z polaczeniem kabelka za pomoca VAG'a. Z tego co mi wiadomo kazda polska wersja VAG'a jest specjalnie pisana do interfejsow sprzedawanych na vag-com.pl . Nie wiem czy to do konca prawda (wolabym by nie byla) , jak cos to prosze o sprostowanie.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda inwestować w niepotrzebne rzeczy.

Jeśli chcesz robić tylko swoje autko ew. podobne rocznikowo, to w zupełności wystarczy interfejs na MAX-ie 232.

Taki pracuje niezawodnie.

Jeślio chodzi o dostęp do różnych sterowników (a w zasadzie czasami brak dostępu do niektórych), bądź niekiedy brak możliwości odczytu niektórych wartości to jest to tylko i wyłącznie spowodowanie możliwościami programu, jakim łączysz się ze sterownikami.

 

 

I jeszcze jedno.

Jak zwykle polecam interfejsy z tej strony:

http://obd2.pl/obd2/sklep.php?op=subcatcontent&id=1052913026

 

Nie prowadzę żadnej reklamy, ale akurat ten interfejs (MX1) jest tym, o który Tobie powinno chodzić.

Ponadto sprzedają sprzęt przetestowany.

Równie dobrze możesz sam zrobić taki interfejs, a koszt jego nie przekroczy 10PLN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość siara32
Jeśli chcesz robić tylko swoje autko ew. podobne rocznikowo, to w zupełności wystarczy interfejs na MAX-ie 232.

Taki pracuje niezawodnie.

Dokladnie. Mam zamiar kupic fejsa do swojego auta. Jezeli moj kolego radzisz mi zamienic urzadzenie to i tak zrobie, bo zaczynam juz tracic cierpliwosc.

Jezeli ktos by byl chetny na zakup w/w urzadzenia prosze na pirva.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I to będzie najlepsze wyjście.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam taki interfejs link

Od dwóch dni bawię się programem VAG i mam takie problemy.

Wersja 311.2-N działa bez zarzutu natomiast wersja 409.1-S pomimo pełnej rejestracji i aktywacji nieco szwankuje.

W oknie Measuring Blocks dla konkretnej grupy pojawiają się wartości tylko w pierwszych polach reszta jest N/A.

Auto Scan nie wykonuje się w całości i Output Test też nie działa, czyli coś jakby VAG był jednak w wersji darmowej.

Miałem też takie przypadki, że niektóre wersje w trakcie pracy przy aucie zmieniały ststus z zarejestrowanej i aktywnej na sharewarową. Niby czemu?

Wersje zaczynające się numerem od 5 i 6 już nie działają z moim interfejsem.

Z czego wynikają te problemy?

Czy może powinienem zmienić interfejs, mam jeszcze taką możliwość.

Sciągałem z eMula już tyle różnych wersji VAG-a, że już mi się odechciewa zabawy.

Pozdro.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wersje zaczynające się numerem od 5 i 6 już nie działają z moim interfejsem.

Z czego wynikają te problemy?

Też mam ten problem a wynika prawdopodobnie to z tego że interfejsy dostępne na allegro nie obsługują nowszych wersji programu VAG-COM. Poczekajmy co Marek na to :609:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie rozumiem, po co nowsza wersja VAG-COMa wam potrzebna, przeciez nic wiecej uzytecznego te wyzsze wersje nie oferuja czego by nie miala wersja 311.2 Kable sprzedawane na allegro maja w opisie ze "działaja wersją 409 i napewno działają z wersja 311.2". Z tą wersją 409 to tak nie do konca, bo ciężko jest znaleźć cracka dzialającego do tej wersji. Może i niektore tanie wersje działaja z 409 ale jak ten program jest w wersji niezarejestrowanej, a wiadomo taka wersja ma wyłączone dużo funkcji. Jak narazie za pomoca wersji 311.2 i kabelka z allegro zrobiłem wszystko co chcialem, ustawienie modułu komfortu, odczytywanie i kasowanie błędów. Czy jest coś co można zrobić więcej nowszą wersja tego programu? Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności