Gość siara32 Zgłoś #1 Napisano 1 Maja 2006 Witam wszytskich forumowiczow. Zakupilem interface do VAG'a ... http://allegro.pl/item97762785_interfejs_vw_audi_skoda_seat_k_l_opto_we_wtykuobd2.html i teraz podlaczam sie do auta (Win XP + w/w kabelek + VAG-COM) i przy ustawianiu programu program mowi mi ze jest port ale nie ma interfacu ... w czym jest problem? 1) Czy dobry kabelek kupilem? 2) Jakie powinny byc napiecia we wtyku OBDII od strony auta? -jak sprawdzic poprawne jego dzialanie... 3) Czy napewno dobrego programu uzywam do tego kabelka ? 4) A moze jest cos jeszcze o czym nie wiem?/ Za kazda rade z gory dziekuje. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #2 Napisano 1 Maja 2006 Po włączeniu komputera i podłączeniu interfejsu należy włączyć zapłon. Rozumiem, że wraz z kabelkiem dostałeś jakąś instrukcję co do ustawień portu i komunikacji. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #3 Napisano 1 Maja 2006 Po włączeniu komputera i podłączeniu interfejsu należy włączyć zapłon.Rozumiem, że wraz z kabelkiem dostałeś jakąś instrukcję co do ustawień portu i komunikacji. Zaplon oczywiscie wlaczam. A z kabelkiem nie otrzymalem instrukcji co do ustawien :639: . Wiesz moze co nalezy ustawic program? Dodam jeszcze ze jak podpinam kabelek i wykonyje test LED zaczyna mi migac w nierownych odstepach kontrolka od swiecy ... czyli jakby cos tam sie laczy. :638: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #4 Napisano 1 Maja 2006 W takim razie sprawdź, czy w gnieździe jest napięcie, następnie wykonaj test interfejsu VAG-COMem. Poza tym piszesz o systemie XP. Jest to system nieciekawie operujący portami RS. Nie wiem, czy nie są potrzebne sterowniki. Sprawdź w BIOSie, czy dany port jest włączony. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #5 Napisano 1 Maja 2006 W takim razie sprawdź, czy w gnieździe jest napięcie, następnie wykonaj test interfejsu VAG-COMem.Poza tym piszesz o systemie XP. Jest to system nieciekawie operujący portami RS. Nie wiem, czy nie są potrzebne sterowniki. Sprawdź w BIOSie, czy dany port jest włączony. Wiec tak: 1) W gniezdzie jest napiecie , na K-line 8volt --- OK 2) Port wlaczony w BIOS'ie --- OK 3) Sprawdzalem VAG_COM'em wg instrukcji --- dziala ... ale tylko z wersja 311.2 EN i to nie wiem czy do konca :644: Wersja 5XXX juz nie dziala :628: A moze sprawdzic to VW-TOOL'em ?? Tylko z kad go wziasc?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #6 Napisano 1 Maja 2006 Napięcie sprawdza się w pinie 16 gniazda OBD -jak na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #7 Napisano 1 Maja 2006 Napięcie sprawdza się w pinie 16 gniazda OBD -jak na zdjęciu. OK , wszystko juz posprawdzane ... jest tak jak powinno byc :641: VWTool'em sprawdzalem auto nom i moge tylko polaczyc sie do modulu ABS i pewnie AIRBAG'u ale tego wolalem nie sprawdzac z tytulu ostrzezenia programu ( ze niby sie moga niechcacy otworzyc podczas testowania :647: ) Co zrobic by sie dostac do innych modulow?? Nom i jeszcze deser ... LOGIN ... jaki i z kad go wziasc?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #8 Napisano 1 Maja 2006 Login to chyba do immobilisera ale wtedy, gdy chcesz dopisać kluczyki. Login zapisany jest w sterowniku immobilisera w motoroli. Powinieneś połączyć się przynajmniej z czterema sterownikami. 1.silnika 2.ABS 3.Airbag 4.Immobiliser Nie musisz bać się wchodzenia do sterownika poduszek, jeśli nie robisz testów. Kasowanie usterek jest bezbolesne. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #9 Napisano 1 Maja 2006 Nie musisz bać się wchodzenia do sterownika poduszek, jeśli nie robisz testów.Kasowanie usterek jest bezbolesne. Kamien z serca :641: Jutro napewno bede testowal moduly ... szkoda ze nie na polskim VAG'u. ciekawi mnie dlaczego nie mozna sie polaczyc przy takich samych ustawieniach jak na starszej wersji... Potrafi to ktos wyjasnic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #10 Napisano 1 Maja 2006 Teraz zwróciłem uwagę. Kupiłeś interfejs OPTO??? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość lukasz.p Zgłoś #11 Napisano 2 Maja 2006 Hej podobne problemy występowały u mnie gdy probowałem łaczyc sie przez interface VAG z przejsciówka na USB po stronie komputera... Dopiero gdy VAG podłączany był bezpośrednio przez port COM w komputerze, wszystko działało jak należy. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #12 Napisano 2 Maja 2006 Kupiłeś interfejs OPTO??? Dokladnie tak. Czy bede mial jakies tego konsekwencje?? Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #13 Napisano 2 Maja 2006 Ma problemy z niektórymi programami, ale z VAG COMem powinien pracować. Poza tym do tego rocznika auta nie jest potrzebny OPTO. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #14 Napisano 3 Maja 2006 Poza tym do tego rocznika auta nie jest potrzebny OPTO. Jak widac nie mialem na tyle wiedzy by kupic odpowiedni kabelek. Czytalem wiele postow na roznych forumach, na ktorych ludzie opisywali przygody z polaczeniem kabelka za pomoca VAG'a. Z tego co mi wiadomo kazda polska wersja VAG'a jest specjalnie pisana do interfejsow sprzedawanych na vag-com.pl . Nie wiem czy to do konca prawda (wolabym by nie byla) , jak cos to prosze o sprostowanie. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #15 Napisano 3 Maja 2006 Szkoda inwestować w niepotrzebne rzeczy. Jeśli chcesz robić tylko swoje autko ew. podobne rocznikowo, to w zupełności wystarczy interfejs na MAX-ie 232. Taki pracuje niezawodnie. Jeślio chodzi o dostęp do różnych sterowników (a w zasadzie czasami brak dostępu do niektórych), bądź niekiedy brak możliwości odczytu niektórych wartości to jest to tylko i wyłącznie spowodowanie możliwościami programu, jakim łączysz się ze sterownikami. I jeszcze jedno. Jak zwykle polecam interfejsy z tej strony: http://obd2.pl/obd2/sklep.php?op=subcatcontent&id=1052913026 Nie prowadzę żadnej reklamy, ale akurat ten interfejs (MX1) jest tym, o który Tobie powinno chodzić. Ponadto sprzedają sprzęt przetestowany. Równie dobrze możesz sam zrobić taki interfejs, a koszt jego nie przekroczy 10PLN. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość siara32 Zgłoś #16 Napisano 4 Maja 2006 Jeśli chcesz robić tylko swoje autko ew. podobne rocznikowo, to w zupełności wystarczy interfejs na MAX-ie 232.Taki pracuje niezawodnie. Dokladnie. Mam zamiar kupic fejsa do swojego auta. Jezeli moj kolego radzisz mi zamienic urzadzenie to i tak zrobie, bo zaczynam juz tracic cierpliwosc. Jezeli ktos by byl chetny na zakup w/w urzadzenia prosze na pirva. Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JAFO Zgłoś #17 Napisano 4 Maja 2006 I to będzie najlepsze wyjście. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
mpalusz Zgłoś #18 Napisano 29 Lipca 2006 Witam Mam taki interfejs link Od dwóch dni bawię się programem VAG i mam takie problemy. Wersja 311.2-N działa bez zarzutu natomiast wersja 409.1-S pomimo pełnej rejestracji i aktywacji nieco szwankuje. W oknie Measuring Blocks dla konkretnej grupy pojawiają się wartości tylko w pierwszych polach reszta jest N/A. Auto Scan nie wykonuje się w całości i Output Test też nie działa, czyli coś jakby VAG był jednak w wersji darmowej. Miałem też takie przypadki, że niektóre wersje w trakcie pracy przy aucie zmieniały ststus z zarejestrowanej i aktywnej na sharewarową. Niby czemu? Wersje zaczynające się numerem od 5 i 6 już nie działają z moim interfejsem. Z czego wynikają te problemy? Czy może powinienem zmienić interfejs, mam jeszcze taką możliwość. Sciągałem z eMula już tyle różnych wersji VAG-a, że już mi się odechciewa zabawy. Pozdro. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #19 Napisano 29 Lipca 2006 Wersje zaczynające się numerem od 5 i 6 już nie działają z moim interfejsem. Z czego wynikają te problemy? Też mam ten problem a wynika prawdopodobnie to z tego że interfejsy dostępne na allegro nie obsługują nowszych wersji programu VAG-COM. Poczekajmy co Marek na to :609: Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #20 Napisano 30 Lipca 2006 Witam Nie rozumiem, po co nowsza wersja VAG-COMa wam potrzebna, przeciez nic wiecej uzytecznego te wyzsze wersje nie oferuja czego by nie miala wersja 311.2 Kable sprzedawane na allegro maja w opisie ze "działaja wersją 409 i napewno działają z wersja 311.2". Z tą wersją 409 to tak nie do konca, bo ciężko jest znaleźć cracka dzialającego do tej wersji. Może i niektore tanie wersje działaja z 409 ale jak ten program jest w wersji niezarejestrowanej, a wiadomo taka wersja ma wyłączone dużo funkcji. Jak narazie za pomoca wersji 311.2 i kabelka z allegro zrobiłem wszystko co chcialem, ustawienie modułu komfortu, odczytywanie i kasowanie błędów. Czy jest coś co można zrobić więcej nowszą wersja tego programu? Pozdrawiam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach