Duży Zgłoś #41 Napisano 10 Stycznia 2008 byle z dobrego zrodla. Jakieś sieci hurtowni, sklepów zdecydowanie odradzasz, a inne możesz polecić? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #42 Napisano 10 Stycznia 2008 Przeglądając dane Z TEJ TABELKI Lotos niektóre parametry ma lepsze od castrola i innych .Dlaczego Lotos "nie" czy te uprzedzenia poparte są jakimiś dowodami (złymi doświadczeniami ),a może tylko brak jego reklamy w TV ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
herbu Zgłoś #43 Napisano 10 Stycznia 2008 Tak... Dobre buty to są Adidasy, Nike, Reeboki, Pumy, a złe Scarpy, Salomony, Asics itp. Wg. mnie Lotos jest może nie bardzo dobrym, ale na pewno dobrym olejem. Sam go używam od lat i nie mam prawa narzekać. Silnik pracuje super, nie widać oznak zmęczenia czy zużycia. I wydaje mi się, że Lotos jest lepszy od najtańszych Castroli, Mobilów, Shellów itp., co potwierdza tabela. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #44 Napisano 10 Stycznia 2008 intercars, ale nie wiem jakie oni oleje sprzedaja. pytac w sieci dystrybutorow mobila i zaufane sklepy, gdzie macie dobrych znajomych. jesli chodzi o motula to chyba mammoth2002 z allegro ma pewniaki Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew Zgłoś #45 Napisano 10 Stycznia 2008 Zapakowałem dziś Lotosa 10W40 termakontrol . Pierwsze wrażenie po odpaleniu -ciszej i ładniej chodzi zalałem mu diesla z Shela dolałem Skyda .Lata nie jeździ . Kilkanaście lat używałem Lotosa (nie w dieslu) i miałem o nim bardzo dobre zdanie -silnik i olej były zawsze czyste . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
cristof Zgłoś #46 Napisano 10 Stycznia 2008 witam! Oto lektura http://www.oleje.ovh.org/link1.html Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #47 Napisano 13 Stycznia 2008 Jakieś sieci hurtowni, sklepów zdecydowanie odradzasz, a inne możesz polecić? Ja zadzwoniłem do przedstawicielstwa Exxon Mobil Polska i tam uzyskałem informacje o ich autoryzowanych dystrybutorach - polecam tak zrobić; wtedy mamy pewność co do oleju, a nie że to Prawie Mobil. Na ASO VW powiedzieli mi, że Niemcy podrabiają Elf-a, a Czesi Mobila i z racji tego oryginał powinien kosztować około 100 zł za 4.litrową bańkę - okazje po 70 zł lepiej sobie odpuścić (chyba, że z beczki po 20 zł za litr, ale to tylko przy wymianie w danym punkcie). Zwrócili również uwagę na to, że Mobil kupowany poza dystrybutorami (u nich nie musi) powinien mieć dodatkowa naklejkę z informacjami o dystrybutorze - jeśli tego nie ma, to może być Made in... Jeśli chodzi o Tychy (i okolice), to SmartPlus i InterCars - oba na ulicy Przemysłowej; 4 litry 98,64 zł, a 1 litr 25,68 zł. Jeśli ktoś chce, to mają do wglądu Kartę Charakterystyki Produktu. Jeśli ktoś zainteresowany półsyntetykiem Mobil Super S 10W-40, to spełnia wymagania API SL/SJ/CF; ACEA A3/B3, A2/B2. Posiada dopuszczenia Volkswagen VW 505 00 oraz poziom jakości Volkswagen VW 500 00. intercars, ale nie wiem jakie oni oleje sprzedaja. pytac w sieci dystrybutorow mobila Dokładnie - jak wyżej (nawet SmartPlus jest). Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość 212 Zgłoś #48 Napisano 14 Stycznia 2008 Witam,mam pytanie kupiłem silnik używany 2.0E z 1992r z auta które jeżdziło w niemczech.Chciałbym zalać dobrym olejem nie robiąc mu szkód ale nie mam pojęcia na jakim jeżdziło wcześniej.Bardzo proszę o poradę jakim zalać tzn syntetyk minerał czy coś pośrodku. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
matys Zgłoś #49 Napisano 14 Stycznia 2008 producent zaleca do tych silników olej 15W50 pewnie zaraz mnie wszyscy zjadą ale właśnie tak jest i benzynę min 98. sam się zdziwiłem. tak jest napisane w instrukcji. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Gajewski_Artur Zgłoś #50 Napisano 14 Stycznia 2008 a co sądzicie o oleju elf 10/40 półsyntetyk ? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Aleks Zgłoś #51 Napisano 14 Stycznia 2008 Co prawda nie jestem fachowcem w zastosowaniu poszczególnych olejów w silnikach samochodowych , ale mogę coś powiedzieć na temat samych olejów .W tej chwili używam w zastosowaniach przemysłowych oleju Lotos syntetyk . Pracuje on naprawdę w ekstremalnie ciężkich warunkach i sprawdza się znakomicie .Urządzenia te przedtem były zalane jakimiś specjanymi olejami , ale oleje te były bardzo drogie .Z całą odpowiedzialnością mogę rzec ,że Lotos jest dobrym olejem . Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #52 Napisano 14 Stycznia 2008 kolego 212, ja kazalem zalac siostrze mobila 10w40 i jest gut. silnik 2e, przebieg cos ok. 180-190kkm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Czaro 35i Zgłoś #53 Napisano 24 Stycznia 2008 wracajac do tematu i powyzszej wypowiedzi to racja. lotos niejest taki zly a pozatym dobry cenowo. moze zleopinie na jego temat sa skutkiem slabej kampanii marketingowej niz innych konkurentow Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #54 Napisano 26 Stycznia 2008 Kupiłem B3 z silnikiem 2E i niestety nie wiem jak olej tam był lany, a że stał 2 lata więc musze go zmienić... I teraz pytanie.. Na jaki? Bo nie chce sobie problemów narobić. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #55 Napisano 26 Stycznia 2008 na dobry. juz dosc bylo napisane na temat olejow. wystarczy poczytac masz zamiar tym autem dlugo jezdzic? to zanim spuscisz stary olej plukanie silnika zrob. zebys dalej nie pytal - kupuje sie srodek i dodaje do oleju. silnik musi popracowac z 15 minut, nastepnie spuscic olej i zalac nowy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość KbKristof Zgłoś #56 Napisano 26 Stycznia 2008 a jak po 5 miuntach chodzenia silnika zaczyna mi piszczeć i pojawia sie kontrolke oleju... Na dobry... ale nie chce rozszczelnić silnika sory że tak pytam ale w Paśkach jestem totalny żółtodziób a nie chce błędu popełnić bo mnie na niego nie stać. I jeszcze jedno głupie pytanie - gdzie sie znajduje filtr paliwa? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #57 Napisano 26 Stycznia 2008 Ciężko wyczuć co tam było, zalej minerala, jeno dobrego. Filtr paliwa masz z tyłu, pod podłogą, za zbiornikiem koło lewego koła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nikusss Zgłoś #58 Napisano 26 Stycznia 2008 Czaro zalewaj 10w40, a nawet 10w60 i bedzie sysunia. moj jezdzi na takim jak popatrzec w podpis, to cos tam na samochodach odrobine sie znam. mineral polecam ludziom z umiarkowanym naciskiem na pedal gazu i silnikiem benzynowym. czemu? benzyniaki lubia mineral, zwlaszcza 16v. poza tym taka mala sprawa, jak smarowanie w temp ponizej 0 stopni... turbiny tego strasznie nie lubia. nie wiem na czym moje auto jezdzilo w niemczech. u mnie zawsze smiga na 10w40 juz jakies 38tys km. oleju nie bierze wiecej jak litr, a raczej nie bral do momentu rozwalenia silnika [ale to sie zrobi albo swap na tdi]. na szybko polecic moge mobila. nie polecam lania gm opel. nie spelnia norm vw i moze silnik brac olej - jesli ktos ma ochote niech potwierdzi moje przypuszczenia. narazie dolalem 2 litry na 6tys km i jestem ciekaw czy to wina oleju gm czy jednak moj silnik tak powaznie ucierpial... kto zaleje 10w40 gm??? ja w T4 2,4D leje GM semisyntetyk, dolewam dosc duzo, niemniej jest to ilosc porownywalna z mobilem M wlewam kolo 0,5l/1000km - 370 tysiecy na liczniku i chyba gumki na zaworach bedzie czas zmienic... Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
chris Zgłoś #59 Napisano 26 Stycznia 2008 Ciężko wyczuć co tam było, zalej minerala, jeno dobrego.Filtr paliwa masz z tyłu, pod podłogą, za zbiornikiem koło lewego koła. The_Saint - to zależy jak na auto patrzeć; z tego co wiem (i mi mówiono), to za punkt odniesienia do określenia strony auta bierze sie fotel kierowcy (jako lewa strona) i w tym układzie filtr paliwa znajduje się koło prawego koła. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
The_Saint Zgłoś #60 Napisano 26 Stycznia 2008 Masz rację! Siedząc w aucie filtr jest z prawej strony hehe patrzac od przodu (stojąc przy silniku) jest po lewej Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach