Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jestem nowy na forum. Długo szukałem rozwiązania swojego problemu w sieci ale niestety nie znalazłem. No ale zacznę od początku: jakieś 2 tygodnie temu wyjechałem samochodem z parkingu i przy pierwszej konieczności hamowania poczułem twardy pedał hamulca i żadnego wspomagania hamowania. Musiałem mocno wcisnąć pedał, żeby zatrzymać się przed skrzyżowaniem i gdy już byłem bardzo blisko samochodu który stał przede mną coś strzeliło w pedale i zapadł się. Zapaliły mi się kontrolki ABS i ESP. Hamulce zablokowane wiec na siłę odciągnąłem pedał i prawie bez hamulców wróciłem do domu. Po 2 tygodniach wspomagania hamowania znów działa, prawdopodobnie to woda w serwie jutro to sprawdzę ale problem z zapadającym się pedałem jest nadal. Czytałem, że może to tłoczek lub przewód pękł ale wtedy powinien wycieknąć płyn, a u mnie jest cały zbiorniczek. Jeśli ktoś orientuje się w czym jest problem to proszę o pomoc. Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam. Jestem nowy na forum. Długo szukałem rozwiązania swojego problemu w sieci ale niestety nie znalazłem. No ale zacznę od początku: jakieś 2 tygodnie temu wyjechałem samochodem z parkingu i przy pierwszej konieczności hamowania poczułem twardy pedał hamulca i żadnego wspomagania hamowania. Musiałem mocno wcisnąć pedał, żeby zatrzymać się przed skrzyżowaniem i gdy już byłem bardzo blisko samochodu który stał przede mną coś strzeliło w pedale i zapadł się. Zapaliły mi się kontrolki ABS i ESP. Hamulce zablokowane wiec na siłę odciągnąłem pedał i prawie bez hamulców wróciłem do domu. Po 2 tygodniach wspomagania hamowania znów działa, prawdopodobnie to woda w serwie jutro to sprawdzę ale problem z zapadającym się pedałem jest nadal. Czytałem, że może to tłoczek lub przewód pękł ale wtedy powinien wycieknąć płyn, a u mnie jest cały zbiorniczek. Jeśli ktoś orientuje się w czym jest problem to proszę o pomoc. Pozdrawiam.
wąż podciśnienia do serwa lub samo połączenie węża z serwem lub pompa Vacum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czytałem, że może to tłoczek lub przewód pękł ale wtedy powinien wycieknąć płyn, a u mnie jest cały zbiorniczek. Jeśli ktoś orientuje się w czym jest problem to proszę o pomoc.

Co prawda zgaduję bo nie miałem takiego przypadku, ale ja rozebrał bym pompę hamulcową.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jest taka możliwość, że to po prostu coś przy pedale? Wtedy jak to strzeliło to usłyszałem to właśnie gdzieś z okolicy pedałów tak jakby w środku samochodu. Nie wiem jak to jest skonstruowane ... nie ma tam jakiejś sprężyny, która odbija pedał? Dodam jeszcze, że pedał odciągnięty opada o jakieś pół centymetra i ciągle palą się światła stopu. :niekumam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A jest taka możliwość, że to po prostu coś przy pedale? Wtedy jak to strzeliło to usłyszałem to właśnie gdzieś z okolicy pedałów tak jakby w środku samochodu. Nie wiem jak to jest skonstruowane ... nie ma tam jakiejś sprężyny, która odbija pedał? Dodam jeszcze, że pedał odciągnięty opada o jakieś pół centymetra i ciągle palą się światła stopu.

:hmm No możesz mieć rację, co prawda ja tam nie widzę żadnej sprężyny, ale jak zaglądniesz pod ten pedał to może coś zobaczysz.

peda?y B5 FL.pdf

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A element nr 9? " Sprężyna zwrotna"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A element nr 9? " Sprężyna zwrotna"

 

Ale to jest do pedału sprzęgła (na rysunku jest linia prowadząca tą sprężynę do pedału sprzęgła), pedał hamulca ma nr 3

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No faktycznie źle spojrzałem... No ale trzeba tam zajrzeć może któryś z tych elementów się uszkodził, bo coś na pewno odpowiada za utrzymanie go w górze.:hmm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie skończyłem ze swoim problemem. Rozebrałem serwo żeby zobaczyć czy faktycznie coś tam w środku jest i ku mojemu zdziwieniu nic tam nie znalazłem. Serwo było czyste ;) następnie wziąłem się za odpowietrzanie hamulców i tam znalazłem przyczynę problemu, okazało się że przy cylinderkach stały samoregulacze czy jakoś tak to się nazywa. Chodzi mi o takie dwa walce które powinny chodzić wraz z klockami. U mnie jeden chodził a drugi nie. Po dokładnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu wszystko jak narazie śmiga idealnie ;-)

 

Mam nadzieje że komuś się przyda taka informacja. Najpierw sprawdźcie czy to jest OK a później bierzcie się za serwo zaoszczędzicie w ten sposób trochę czasu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Najpierw sprawdźcie czy to jest OK a później bierzcie się za serwo zaoszczędzicie w ten sposób trochę czasu

 

Każdy przypadek może być inny, choć z pozoru wydaje się taki sam. Ważne, że udaje się z nim w jakiś sposób sobie poradzić ;)

Edytowane przez andrzejek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Niestety ja też byłem zmuszony wymienić serwo z powodu dostania się do niego wody--->zamarznięcia i uszkodzenia serwa. A wszystko przez nieszczelne kanały odpływowe w komorze gdzie znajduje się serwo. Dodam, że cofając mało nie wjechałem w auto stojące za mną gdyż pedał hamulca był twardy jak kamień. Na szczęście ręczny dał rade. Po rozmrożeniu, wyciągnięciu strzykawą wody z serwa i ponownym złożeniu wszystkiego do kupy okazało się, że serwo jest uszkodzone i auto prawie nie hamuje. Wymiana na nowe - koszt 435zł z alle.. + 200zł robocizna wraz z wymianą płynu. Polecam wszystkim sprawdzić drożność kanałów odpływowych aby uniknąć podobnych problemów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość hejhej

próbowałem wyciągnąć ten króciec (nie wyciągnąłem ostatecznie) - przy ruszaniu nim słychać syk. Ale teraz to pedał już w ogóle nie chce dać się wcisnąć.

 

-------> Odpowiedź już znalazłem w poście nr 266. ale problem pedału wciśniętego pozostał:(

 

Czy po wyciągnięciu króćca i odciągnięciu wody bez ściągania serwa trzeba odpowietrzać układ?

 

A w ogóle to czy w silniku AJM jest jedno czy dwukomorowe serwo ? Może nie warto próbować nic robić (Sam się za 2komorowe nie wezme) jak jest dwukomorowe tylko od razu do mechanika?

Edytowane przez hejhej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy po wyciągnięciu króćca i odciągnięciu wody bez ściągania serwa trzeba odpowietrzać układ?

nie trzeba odpowietrzać

A w ogóle to czy w silniku AJM jest jedno czy dwukomorowe serwo

z tego co wiem serwo dwukomorowe jest w autach z ESP- daj foto i będzie jasne

Edytowane przez andrzejek73

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nie trzeba odpowietrzać

 

z tego co wiem serwo dwukomorowe jest w autach z ESP- daj foto i będzie jasne

To prawda

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.1479618109 2. 1506594032

 

Jeśli

- zdj. 1 to jednokomorowe a

- zdj. 2. to dwukomorowe

 

to w AJM z ASR (ale bez ESP) jest to drugie.

 

U mnie problem jest taki, że pedał robi się twardy jak auto trochę postoi - ale po odpaleniu w ciągu 1-2 sek mięknie i później nie ma żadnych innych problemów z hamowaniem.

 

W ostatnim aucie (nie passat) takie objawy były jak np. zgasiłem silnik i depnąłem kilka razy na hamulec (coraz ciężej schodził w dół po każdym naciśnięciu).

 

Czy u mnie też będzie serwo czy bardziej pompka vac ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem u mechanika, który ustawił mi pedał w pierwotnej pozycji i wszystko byłoby ok gdyby nie to, że przy większej prędkości nie idzie wyhamować samochodu. Wspomaganie hamowania działa przy pierwszym dotknięciu pedała, a potem hamuje już tylko tyle ile wycisnę nogą. Sprawdzałem na postoju i wspomaganie hamowania zaczyna działa dopiero gdy silnik jest na obrotach powyżej 2tys. Pierwsze podejrzenie, że to coś z pompą vacum tylko co? :dolamam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wczoraj byłem u mechanika, który ustawił mi pedał w pierwotnej pozycji i wszystko byłoby ok gdyby nie to, że przy większej prędkości nie idzie wyhamować samochodu. Wspomaganie hamowania działa przy pierwszym dotknięciu pedała, a potem hamuje już tylko tyle ile wycisnę nogą. Sprawdzałem na postoju i wspomaganie hamowania zaczyna działa dopiero gdy silnik jest na obrotach powyżej 2tys. Pierwsze podejrzenie, że to coś z pompą vacum tylko co? :dolamam
nieszczelność ale ja bym sprawdził węże od VACUM do serwa i serwo na szczelność

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oddałem dziś samochód do mechanika ... okazuje się, że pompa vacum jest sprawna. Mechanik uważa, że to serwo, było w nim strasznie dużo rdzawej wody. Powiedział, że jeśli chce to może mi wylać wodę i poskładać ale to i tak nie będzie działać. I teraz znów schody nr mojego serwa to: 8E0612105J ... niestety na allegro znalazłem 3 egzemplarze wszystkie nowe. Jest tego bardzo dużo na allegro ale nr się nie zgadzają niby z wyglądu to samo ale nr inny. Czy jest taka opcja, że będzie pasowało serwo innymi numerami?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oddałem dziś samochód do mechanika ... okazuje się, że pompa vacum jest sprawna. Mechanik uważa, że to serwo, było w nim strasznie dużo rdzawej wody. Powiedział, że jeśli chce to może mi wylać wodę i poskładać ale to i tak nie będzie działać. I teraz znów schody nr mojego serwa to: 8E0612105J ... niestety na allegro znalazłem 3 egzemplarze wszystkie nowe. Jest tego bardzo dużo na allegro ale nr się nie zgadzają niby z wyglądu to samo ale nr inny. Czy jest taka opcja, że będzie pasowało serwo innymi numerami?

na pewno bedzie pasowalo serwo z M na koncu i takie serwo bym Ci polecul bo jest duzo lepsze od tego z J

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Oddałem dziś samochód do mechanika ... okazuje się, że pompa vacum jest sprawna. Mechanik uważa, że to serwo, było w nim strasznie dużo rdzawej wody. Powiedział, że jeśli chce to może mi wylać wodę i poskładać ale to i tak nie będzie działać. I teraz znów schody nr mojego serwa to: 8E0612105J ... niestety na allegro znalazłem 3 egzemplarze wszystkie nowe. Jest tego bardzo dużo na allegro ale nr się nie zgadzają niby z wyglądu to samo ale nr inny. Czy jest taka opcja, że będzie pasowało serwo innymi numerami?
zamienniki mają końcówki A,C,E,J,i bez literki na końcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności