Skocz do zawartości
Gość s.l.o.w.i.k

[B5] Zamarzające serwo, pedał twardy/miękki

Rekomendowane odpowiedzi

To zależy od modelu komputerka w twoim pasiu

Mi nie pokazało, musiałem kręcić każdym kołem i patrzyć w Vaga okazało się od kierowcy (więc sprawdź najpierw to:fajny)

Koszt oryginału to coś koło 200 zł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

okej, coś jutro lub w poniedziałek pogrzebie z tym czujnikiem, dzięki jeszcze raz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do usług :kwiatek

Jak będziesz miał problem z wymianą napisz na PW postaram się pomóc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki J@ceq za rade juz zrobilem hamulce była luzna opaska przy pompie i jak wyciagałem przewud z tym zaworkiem od serwa to sie zaworek rozpadł a i wiem jak sprawdzic czy serwo jwst dobre wystarczy zapalic samochód i poczekac chwile a potem odłonczyc przewód z zaworkiem od serwa jak bedzie słychac zassanie powietrza do srodka to serwo jest ok moze to komus pomoze pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam zablokowane hamulce, twardy pedał hamulca, więc układ niezapowietrzony, w serwie nie ma wody (przynajmniej w części od strony silnika, drugiej nie wiem jak sprawdzić bez odkręcania serwa). Sprawdzam podciśnienie i wygląda na to że podciśnienie ginie na serwie. Jak zatkam palcem przewód podciśnieniowy na serwie to podciśnienie wraca do układu. Ssie ładnie i ze stałą siłą więc pompa podciśnienia też odpada, układ podciśnienia nie przepuszcza. Jak podłączam podciśnienie do serwa to brak podciśnienia w całym układzie - baardzo słabe ledwie wyczuwalne.

Mam problem bo nie mogę nawet podjechać do mechanika bo hamulce (wszystkie koła) trzymają ... słabo ale na tyle że szkoda mi reszty elementów żeby gdzieś jechać. Wcześnie był problem z hamowaniem - blokowały się hamulce ale po kilku wciśnięciach, podciągnięciu pedału hamulca puszczało zapalała się kontrolka hamulców. Teraz zablokowane i nic się nie daje zrobić.

 

1. Jak odblokować hamulce i jak się ma serwo do odpuszczania hamulców (wydawało mi się że wspomaga hamowanie a odpuszcza poprzez ciśnieni hydrauliczne w układzie) ?

2. Co jest przyczyną blokowania się hamulców ?

3. Dlaczego brak podciśnienia w układzie po podłączeniu przewodu do serwa ?

4. Jak zdemontować serwo, (jeśli to serwo zepsute) ?

5. Jak naprawić ?

 

No właśnie u mnie po zdjęciu zaworka cisza, a jak podepnę podciśnienie to tracę podciśnienie w całym układzie. A pompa pracuje dobrze. Czyli rozumiem że serwo na śmietnik ew do domowej regeneracji.

Problem polega tylko na tym że nawet jak ściągam wąż podciśnienia z serwa to hamulce są nadal zablokowane ??

 

Ufff przeczytałem temat do końca i muszę przyznać że w większości otrzymałem odpowiedzi na moje pytania, jedno co pozostało bez odpowiedzi dopisałem w tamtym wątku.

Dzięki GURAL

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozdrawiam wszystkich na forum jestem tu nowy a śledząc wszystkie wypowiedzi myślę że niektórzy z was mają arcy mistrzowską wiedzę na ten temat. Sprawa przedstawia się następująco oczywiście servo wodę zassało po raz drugi tym razem na szczęście obyło się bez lawety więc będzie je trzeba wymienić. Niestety numer na serwie jest nieźle zamazany a widzę że niektórzy z was potrafią podać ten numer po numerze vin. Bardzo bym prosił o jakąkolwiek pomoc moj nr WVWZZZ3BZ2E086307 pozdrawiam!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Bardzo bym prosił o jakąkolwiek pomoc

 

8E0612107A, 8E0612107C, 8E0612107E, 8E0612107J

Każde z wyżej wymienionych powinno pasować, to z literką J na końcu do dostania chyba tylko w ASO VW. W Twoim autku będzie na 99% to z literką A.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za podpowiedz kolezko wlasnie bylem sprawdzic czy cos jeszcze uda mi sie sczytac z tego serva znalazlem tylko ostatnie trzy numery 105 a literki nie da rady. Teraz pytanko moj pasek jest anglikiem bez zadnych przerobek czy ten nr 107 co mo podales bedzie pasowal? Dzieki pozdrawiam!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
znalazlem tylko ostatnie trzy numery 105

Czyli pewnie masz taki 8E0612105J numer, jest to numer serwa razem z pompą hamulcową jako całości. I numery które Ci podałem w poprzednim poście będą pasowały. :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki kolego od razu siadam na ebay i szukam serva z tym numerem chyba będzie ciężko bo wcześniej już patrzyłem, a tu jak na lekarstwo:dupablada. A dziś z kolei zauważyłem że po przejechaniu paru kilometrów tak mi strasznie kopcił nawet na jałowym biegu bez gazu podejrzewam że gdzieś musiał wodę podciagnąć do silnika bo i olej się strasznie dziwny zrobił jakiś taki jak błoto jasny brązowy. Co ty o tym myślisz może się silnik zatrzeć jak będę jeździł, dodam jeszcze że w podszybiu miałem tyle wody że prawie się wylewała do komory silnika, wiem wiem mój błąd nie dopilnowałem ale ja tylko prosty kucharz jestem :manga:manga Ps. Jak długo w UK pozdrowionka dla Coventry:manga!!!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Brand new - http://cgi.ebay.co.uk/VW-PASSAT-AUDI-A4-BRAKE-BOOST-SERVO-2000-2005-/110532710987?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item19bc43524b :crazy:

Olej to lepiej wymień, bo na takim to strach jeździć.

 

PS

 

W UK od 06/2004

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem od tego gościa http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=350384852226&ssPageName=STRK:MEWNX:IT Rzuć okiem i zobacz czy wporządku mam nadzieję że tak bo inaczej lipka będzie! A z olejem to tak zrobię wymiana konieczna, samochód odstawiam czekam na servo i wszystko wymienię za jednym razem. No to muszę ci powiedzieć że już troszkę siedzisz ja od 10/2007 także dziś strzela mi 3 latka nasze zdrówko pozdrawiam!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Korzystając z opisów kolegów z forum zabrałem się za wymianę serwa u siebie. Od siebie dodam parę kwestii które może pomogą innym użytkownikom.

 

Aby wymienić serwo wystarczy odkręcić połączenie serwo pedał hamulca (klucze płaskie nr 16 i nr 19 zdjęcie zapożyczone od kolegi Kuba_1) oraz 2 torxy pod maską T45. Nie ma potrzeby odkręcania śrub na 22. Całość wychodzi spod maski po zdjęciu zaczepów i odchyleniu plastiku podszybia. Najlepiej ustawić wycieraczki w pozycji do góry i wtedy plastik można z wyczuciem wyczepić i zsunąć do góry. Pod kierownicą zdejmujemy czujniki hamulca i sprzęgła po czym można posłużyć się żabą którą chwytamy dłuższy miedziany element sześciokątny i kluczem na 19 odkręcamy nakrętkę kontrującą, potem zdejmujemy żabę i luzujemy/ odkręcamy pedał od serwa (do końca można odkręcić po zluzowaniu torxów pod maską).

 

Jeśli będziecie ściągać zbiorniczek wyrównawczy - pod spodem zbiorniczka znajduje się śruba mocująca którą wcześniej trzeba odkręcić aby zdjąć zbiorniczek. Da się wyjąć i założyć serwo bez zdejmowania zbiorniczka czy pompy hamulcowej.

 

Całą operację można wykonać nie zapowietrzając układu hamulcowego. Należy uważać na elastyczne przewody hamulcowe i trzymać je w miarę do góry tak aby nie spłynęło za dużo płynu hamulcowego (w szczególności aby nie zapowietrzyć pompy ABS) następnie po założeniu serwa uzupełniamy płyn hamulcowy w przewodzie do sprzęgła (ja to zrobiłem strzykawką) i zakładamy go na zbiorniczek, po czym tak samo robimy z przewodem hamulcowym (najpierw ten bliżej tyłu samochodu). Wypełniamy przewód do pełna, nalewamy płynu hamulcowego do zbiorniczka wyrównawczego, tak żeby wypełniła się pompa i pociekło z otworu w pompie hamulcowej i nakładamy wypełniony przewód na pompę. Tą samą operację powtarzamy z drugim przewodem hamulcowym (tym bliżej silnika). Uzupełniamy płyn w zbiorniczku wyrównawczym, odpowietrzamy pompę poprzez kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca (otwarty odpowietrznik na zbiorniczku).

Testujemy hamulce w bezpiecznym miejscu przed wyjechaniem na drogę :fajny

 

Cała operacja zajęła mi 3,5-4 godziny.

 

Otwieramy piwko i cieszymy się dobrze działającymi hamulcami :kciuki

 

Moje poprzednie serwo 8EO 612 105 J kupiłem i wymieniłem na 8E0 612 107 C nie dość że było rozklekotane, wszystko w środku dzwoniło i pompka była luźna zaciągało lewe powietrze co powodowało najpierw kiepskie działanie turbiny i innych elementów sterowanych podciśnieniem, w końcowej fazie kompletny brak podciśnienia w układzie i zablokowane hamulce. Serwo kupiłem na zasadowej .. jak na razie jest ok, ale cenowo lipa.

 

Podziękowania dla kolegi Kuba_1 za pomoc merytoryczną i chęć pomocy dla kolegi z forum :dobrze

03.jpg

04.jpg

Edytowane przez rogerm

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam! doczepie się pod temat. W moim pasku dziwnie się zachowują hamulce, konkretnie ABS. Jak jest wilgotno, odbija tak brzęczy w dziwny sposób. No i również gdy najczęściej wilgoć doskwiera wyłącza się ABS, kontrolka się zapala. Abs nie działa, gasze silnik wracam po pewnym czasie, kotrolka ABS-u się zapala gaśnie po przejechaniu 2 metrów. Sprawdzałem Vagiem, żadne błędy nie wyskoczyły, przewody przetarte? luźny czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam malutki problem ze wspomaganiem od jakiegoś czasu gdy skręce fajerką do końca w prawo lub w lewo to pompa tak wyje że aż autko przygasa napewno to nie jest pompa ponieważ wymieniłem ją na drugą i jest to samo.Moje pytanie brzmi czy jest gdzieś jakiś zawór który mógł by się zaciąć??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość piobie87

Witam

 

Potrzebuję kupić nowe serwo do mojego Passata. Sprawa jest pilna, można powiedzieć że potrzebne jest na wczoraj. Jeśli macie jakiś kontakt w Katowicach to dajcie znać. Obecny nr serwa to 8e0 612 105j ale może też być zamiennik.

 

Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak coś to ja może będę miał na zbyciu. O numerach 8E0612105M. Więc na bank ci podejdzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

U mnie oznaki wody w serwie.

Rano pedał normalny do pierwszego wciśnięcia potem twardnieje, po kilu sekundach serwo działa na jedno wciśnięcie i potem podnosi się do góry wypychając nogę do góry.

 

Po przejechaniu kilkunastu kilometrów wszystko wraca do normy i hamulce są ck.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość adamkowary

Witam wszystkich forowiczow!!!

 

Czytalem Wasze posty od samego poczatku mam takze problem z serwem (prawdopodobnie).

Moze zaczne od poczatku. Dodam ze miesiac temu wymienialem wszystkie elementy ukladu hamulcowego tj. tarcze, klocki, plyn...

 

poczatek drogi temp. ok. -3 hamulec dzialal bez zarzutu abs wlaczal sie normalnie dojrzalem do zimniejszym regionow kraju... najpierw na desce rozdzielczej zapalila mi sie kontorlka ESP nie dalo sie jej wylaczyc przyciskiem wiec stanalem wylaczylem silnik odczekalem troche ponownie zapalilem silnik wszystko wrocilo do normy, po okolo 5 km zapalila sie kontrolka swiec zarowych ktora mrygala... znow to samo zgasilem silnik okay wrocilo do normy

za kolejne 5 km zaczela sie walka o przezycie... zlapaly hamulce temp. -19 zapalila sie kontrolka ABS i ESP razem oraz swiece zarowe.. smrod klockow oczywiscie straszny.. za jakis czas odpuscilo bylo dobrze wiec ruszylem dalej w trase.. okolo 30 km bylo wszystko okay nagle poczulem ze auto zwalnia samoczynnie czyli kolejny przymuszony postoj... wysiadlem z auta a tarcze przednie rozgrzane do czerwonosci...

1. i w zwiazku z tym mam pytanie czy musze wymieniac tarcze klocki etc. jeszcze raz czy nie zostalo nic uszkodzone

:(((((((( ?????

po oczekiwaniu na lawete hamulce znow odpuscily (wjechalem sam na lawete)

po otworzeniu maski w okolicach oslony silnika (plastiku na wierzchu) a wlewem plynu chlodniczego zauwazylem wyrazny dym.. co tam jest?? pompa abs lub cos innego?

dodam takze iz wyciagalem wszystkie bezpieczniki zwiazane z ESP ABS lecz to nic nie pomoglo wyciagnalem takze kostke ABS cala wiazka przy plynie do wspomagania kierownicy..

Moglby mi ktos odpowiedziec i ew poradzic co dalej z tym robic

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam ten sam problem co większość tu piszących, hamulec twardy.

 

Mam numer serva 8E0 612 105 J

 

Pytanie do Was jakie serva o innych numerach można zastosować, tego o moim numerze nigdzie nie znalazłem.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Edytowane przez BoboVW

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności