kris22bln Zgłoś #181 Napisano 24 Stycznia 2010 Witam ,rok temu zmienialem wszystkie swieczki na nowe / bosch ,palil od kopa w tym roku sie znow zbuntowal przy odpalaniach na mrozie.Mozliwe zeby swieczki w ciagu jenego roku padly? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #182 Napisano 24 Stycznia 2010 Mozliwe zeby swieczki w ciagu jenego roku padly?Możliwe, musisz je sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #183 Napisano 24 Stycznia 2010 "stop oldruck motor aus! Betriebs-anleitung." czy ktoś mi może powiedzieć co to za napis, dzis -21 samochód pokręcił i nie zapalił, prawdopodobnie świece do wymiany ale co to za napis wyskoczył?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bary1977 Zgłoś #184 Napisano 24 Stycznia 2010 "MAKARON" dzięki za radę zaraz w poniedziałek lecę po nowy filtr paliwa ...tylko dlaczego nie odpalił po podłączeniu z bańki na krótko? czy pompa mogła się zapowietrzyć? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #185 Napisano 24 Stycznia 2010 Czy możliwe że jak go długo kręcę to coś takiego się pojawia, jeździłem nim 4 dni temu ledwo co zapalił ale wszystko było ok, wtedy było -6 a dziś -21, Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #186 Napisano 24 Stycznia 2010 (edytowane) stop oldruck motor aus! Betriebs-anleitungZatrzymać silnik problem z ciśnieniem oleju przeczytaj instrukcję obsługi Edytowane 24 Stycznia 2010 przez J@ceq Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #187 Napisano 24 Stycznia 2010 przetłumaczyć potrafię ale dlaczego się pojawia?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #188 Napisano 24 Stycznia 2010 przetłumaczyć potrafię ale dlaczego się pojawia??Za niski stan oleju albo zbyt gęsty olej. Sprawdź stan oleju. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #189 Napisano 24 Stycznia 2010 ok idę sprawdzić. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
M4R71N Zgłoś #190 Napisano 24 Stycznia 2010 stop oldruck motor aus! Betriebs-anleitung kolego a pojawilo cie sie to po dluzszym kreceniu? jezeli tak to normalna przypadlosc passata jesli nie chce odpalac i sie go dlugo kreci Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #191 Napisano 24 Stycznia 2010 ok dzięki bo już mnie nerw złapał, mam pytanko czy ciężko jest wymienić świece samemu czy lepiej zlecić to mechanikowi. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #192 Napisano 24 Stycznia 2010 kolego a pojawilo cie sie to po dluzszym kreceniu? jezeli tak to normalna przypadlosc passata jesli nie chce odpalac i sie go dlugo kreci Jest to informacja od komputera że silnik mimo iż się kręci nie ma odpowiedniego ciśnienia oleju. Dlatego komputer każe zatrzymać i przeczytać instrukcję, gdzie jest informacja o zbyt niskim stanie oleju pod tym komunikatem. Ot i całe wyjaśnienie sytuacji. W takim razie musisz jak pisałeś wymienić świece bo przy tak niskich temp. bez nich nie odpalisz auta. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Rotten85kb Zgłoś #193 Napisano 24 Stycznia 2010 Kolego TORENDES nie wiem jak jest u Ciebie ale w moim silniku 1.9 tdi PD AVB z wymianą świec nie jest tak łatwo. Pierwsza i druga to pikuś z trzecią już malutki problem a czwarta to powodzenia życzę. Wymieniałem z miesiąc temu na beru bo na mrozach przez 2 sekundy po odpaleniu strasznie silnikiem trzęsło. Po wymianie (tylko jedna świeca była dobra) problem znikł i już nie trzęsie. Co dziwne przy -20 st na jednej tylko dobrej świecy odpalał max za 3 razem. Teraz po wymianie świec np dzisiaj rano -19 odpalił za pierwszym razem ale musiałem jakieś 3 sek rozrusznikiem pokręcić. A co do samej wymiany to też sam chciałem się za to zabrać ale na szczeście będąc na myjni natrafiłem na mechanika który mi je wymienił za 30 zł nie wiem czy to dużo heeh myślałem że mniej weźmie heeh zajeło mu to może jakieś 30,40min z moją skromną pomocą. Żeby ostatnią święce wymienić musiał wyciągnąć filtr paliwa i odpiąć 2 wężyki od niego. Jeżeli sam chcesz to robić to dobrze będzie jeżeli będziesz miał kogoś do pomocy, druga osoba napewno sie przyda. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Slay Zgłoś #194 Napisano 24 Stycznia 2010 przetłumaczyć potrafię ale dlaczego się pojawia?? Przecież kilka postów wyżej dałem już odpowiedź.. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
viking Zgłoś #195 Napisano 24 Stycznia 2010 a jak najszybciej sprawdzic czy dochodzi prad do swiec dzisiaj przy minus 15 ledwo zapalił i jak juz zapalił to tak jakby na 3 gary co to moze byc swiece sa ok wykreciłemje i sprawdziłem a pozatym kontrolka od swiec pali sie ze 30 sekund wiec chyba ok Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
RICKI 72 Zgłoś #196 Napisano 24 Stycznia 2010 Witam wszystkich ja mam inny problem przy tych mrozach -10 ;-15 stopni po przekręceniu kluczykiem ,i odczekaniu aż się świeczki zagrzeją ,kręcę dalej i nic , nie kręci ,nic nie stuka ,nic nie puka ,po odpaleniu na pych i rozgrzaniu auto pali 10 na 10,czego szukać i gdzie ? czy z góry widać rozrusznik ?i po ktorej stronie się znajduje . może ktoś polecił by dobrego elektryka w wawie ? :638: I jak pisałem poprzednio znów mam ten sam problem może ktoś pomoże? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
GivEr193 Zgłoś #197 Napisano 24 Stycznia 2010 Witam o o mała pomoc pytam . przy -15 dzis rano podeszłem odpalic paska i nie miła niespodzianka po rozgrzaniu swiec(kilka razy) rozrusznik kreci kreci ale nie chce od palić po podłaczeniu przez kabelki do innego paska dalej ma problem z odpaleniem tylko kreci kreci i niechce załapac kolo powiedział ze to świece żarowe czy moze byc inny problem dodam ze ok 1 miesiaca temu bylem u elektryka i sprawdzał akumulator ładnowanie i on sam. Nieche nie potrzebnie na slepo kupowac czegos zeby potme nie leżało. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TORENDES Zgłoś #198 Napisano 24 Stycznia 2010 dzięki za pomoc mam pytanko ile płaciłeś za świece?? Jakie najlepie kupić chodzi mi o firmę. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #199 Napisano 24 Stycznia 2010 dla leniwych - jesli nie chce wam sie sprawdzac i wymieniac swiec (czyli mi tez ) wystarczy raz albo dwa razy w srodku nocy wyjsc i odpalic auto na pare minut. dzieki temu rano nie bedzie niespodzianki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
J@ceq Zgłoś #200 Napisano 24 Stycznia 2010 Witam wszystkich ja mam inny problem przy tych mrozach -10 ;-15 stopni po przekręceniu kluczykiem ,i odczekaniu aż się świeczki zagrzeją ,kręcę dalej i nic , nie kręci ,nic nie stuka ,nic nie puka ,po odpaleniu na pych i rozgrzaniu auto pali 10 na 10,czego szukać i gdzie ? przy -15 dzis rano podeszłem odpalic paska i nie miła niespodzianka po rozgrzaniu swiec(kilka razy) rozrusznik kreci kreci ale nie chce od palić po podłaczeniu przez kabelki do innego paska dalej ma problem z odpaleniem tylko kreci kreci i niechce załapac kolo powiedział ze to świece żarowe czy moze byc inny problem dodam ze ok 1 miesiaca temu bylem u elektryka i sprawdzał akumulator ładnowanie i on sam.Pozwólcie że siebie zacytuję z innego wątku bo nie chce mi się pisać tego samego po raz drugi dziś Powodem braku rozruchu silnika może być słabe grzanie świec (czytaj, jedna świeca grzeje), uszkodzony czujnik płynu (pokazuje temp. wyższą niż w rzeczywistości) albo uszkodzone pierścienie na tłokach (zużyte, pęknięte i.t.p.) co powoduje brak sprężania w silniku. Ale to już przypadki hmmm.... ostateczne. Uszkodzona uszczelka bądź pęknięta głowica powoduje też ciężkie odpalanie silnika. To samo jest z wtryskami bądź pompowtryskami. Jeśli zamiast rozpryskiwać leją to nie ma sprężania w silniku.Tak że radziłbym zacząć od świec. Ale jest jeszcze jedna opcja parafina w paliwie zatykająca skutecznie filtr paliwa. Wówczas tylko wymiana filtra pomoże. Jest też możliwość zesztywniałych przewodów paliwa i zaciąganie powietrza (sprawdzić wszystkie połączenia). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach