kserkses Zgłoś #21 Napisano 2 Marca 2011 Witam tez mam problem z olejem leci przy ic z obu stron gdy zdjąłem opaske nic nie wyleciało ale wąż jest mokry w środku od oleju i pytanie jest takie czy to turbina czy słabej jakosci olej czy cos jeszcze ? Jeżeli jest to tylko zapocone z oleju to nie masz się czym przejmować, na 90% są pary olejowe z odmy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas3 Zgłoś #22 Napisano 2 Marca 2011 plam na chodniku nie ma ale osłone pod silnikiem trzeba bylo wytrzec mocy nie traci chodzi cicho i rowno troche mnie to niepokoii znajomy mechanik powiedzial ze turbina zaczyna przepuszczac ale jak z węża nie leci olej to można jezdzic tak tylko ic był w oleju na dole tak samo węże z obydwu stron ic moze ktos jeszcze cos podpowie pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dtambor Zgłoś #23 Napisano 2 Marca 2011 Witam tez mam problem z olejem leci przy ic z obu stron gdy zdjąłem opaske nic nie wyleciało ale wąż jest mokry w środku od oleju i pytanie jest takie czy to turbina czy słabej jakosci olej czy cos jeszcze ? Kolego masz silnik PD (na pompowtryskach), a w tych silnikach jest niedopracowane rowiązanie odpowietrzania silnika, odma "pompuje" olej do przewodów dolotowych - wlot odmy jest przed turbosprężarką. Spora część mechaników na widok mokrego dolotu odrazu stresuje klienta padającą turbiną, co w większości przypadków jest błędną diagnozą. Jeżeli nie ma innych niepokojących objawów to nie ma się co stresować na zapas, poprostu ten typ tak ma. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas3 Zgłoś #24 Napisano 3 Marca 2011 dzieki za odpowiedz odma też sie poci własnie przy turbinie pewnie masz racje tylko ze denerwuje człowieka jak przy wymianie oleju mowia ze zaolejone weże ic i pewnie turbina do wymiany i po co panu oslona pod silnikiem teraz trzeba wycierac pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Endrju Zgłoś #25 Napisano 3 Marca 2011 po co panu oslona pod silnikiem teraz trzeba wycieracTo odpowiadaj mechanikowi. Po co Panu podłoga w domu, jakby nie było to by nie musiał sprzątać. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomas3 Zgłoś #26 Napisano 3 Marca 2011 hehe dobre tak będe odpowiadał Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
czajek Zgłoś #27 Napisano 18 Maja 2011 nie wiem jak wy chcenie sciagnac zderzak bez nadkola?? jak one sa ze soba skrecona. ja własnie jestem po naprawie intercoolera, madry mechanik albo poprzedniwłasciciel tak obudowe załozył ze tarła o chłodnice i mi przetarła, i ciagle syczy i syczy. zderzak i nadkole trzeba odkrecic, sróbokret krzyrzak i 2 rózna gwiazdki mała i duza. ja pitoliłem sie z wyciagnieciem i załozeniem cały dzien w dieslu 1.9 115. przeszkadza przód auta który jest o dziwo z plastiku. musiałem breszka podwarzyc te uchwyty. olej w rurach ja tez mam i kazdy mi mowił ze tak ma byc. a przy okazji czy krtos wie dlaczego mam za duze cisnienie bo az mi rury pekaja, co sprawdzic? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wojta Zgłoś #28 Napisano 18 Maja 2011 skad moze byc za duze cisnienie ? turbina bije za duzo Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Undetected Zgłoś #29 Napisano 20 Lipca 2011 (edytowane) Panowie mam problem. Dzisiaj podczas oglądania silnika zupełnie przy okazji zauważyłem spoconą odmę (brudna z oleju) oraz olej w IC co raczej nie jest normalne. Co robić i gdzie szukać problemu. Potrzebna szybka pomoc za 2 dni wyjeżdżam nad morze. Olej dosłownie "stoi" w IC ale nie wiem od jakiego czasu. Edytowane 20 Lipca 2011 przez Undetected Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
szewczu Zgłoś #30 Napisano 20 Lipca 2011 turbina ma luzy i ciągnie olej Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #31 Napisano 20 Lipca 2011 Panowie mam problem. Dzisiaj podczas oglądania silnika zupełnie przy okazji zauważyłem spoconą odmę (brudna z oleju) oraz olej w IC co raczej nie jest normalne. Co robić i gdzie szukać problemu. Potrzebna szybka pomoc za 2 dni wyjeżdżam nad morze. Olej dosłownie "stoi" w IC ale nie wiem od jakiego czasu. Kolega dtambor kilka postów wyżej wyjaśnił ładnie skąd ten olej bierze się w dolocie Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skerbin Zgłoś #32 Napisano 20 Lipca 2011 Kochani forumowicze, już kilka razy ktoś zadał to pytanie i nikt na nie nie odpowiedział a i ja szukam na nie odpowiedzi, moja turbina padła i jest pełno oleju w intercoolerze. Turbina wymieniona ale olej jest w intercoolerze. I teraz pytania: 1) czy trzeba intercooler wymienić 2) czy trzeba go wyjąć i "jakoś przepłukac" i bedzie sprawny i może dalej działać 3) czy można jeździć i może olej sam się z czasem wydmucha przez rury dolotowe 4) jakaś inna podpowiedź. Proszę o szybką odpowiedź też mam za dwa dni wyjazd i nie wiem czy mogę jechać czy trzeba to zrobić?? PILNEEEE Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #33 Napisano 20 Lipca 2011 Najlepiej byłoby wymontować go i przepłukać jakimś środkiem ale można także odkręcić opaskę na wężu dochodzącym do IC i poprostu spuścić tą oliwę. Dodam że ja przy każdej wymianie oleju ściągam ten wąż i kontroluje czy jest tam olej czy nie.Jak do tej pory są tam śladowe ilości i oby tak dalej było. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #34 Napisano 20 Lipca 2011 Kochani forumowicze, już kilka razy ktoś zadał to pytanie i nikt na nie nie odpowiedział a i ja szukam na nie odpowiedzi, moja turbina padła i jest pełno oleju w intercoolerze.Turbina wymieniona ale olej jest w intercoolerze. I teraz pytania: 1) czy trzeba intercooler wymienić 2) czy trzeba go wyjąć i "jakoś przepłukac" i bedzie sprawny i może dalej działać 3) czy można jeździć i może olej sam się z czasem wydmucha przez rury dolotowe 4) jakaś inna podpowiedź. Proszę o szybką odpowiedź też mam za dwa dni wyjazd i nie wiem czy mogę jechać czy trzeba to zrobić?? PILNEEEE Witaj!Proponuje: -wyjąć intercooler -wylać z niego olej - przepłukać benzyną -sprawdzić,czy część plastikowa, kierująca powietrze na IC(kierownica powietrza), nie przeciera aluminiowych rurek naszej chłodniczki(zdjęcie) -założyć na miejsce W golfie 4, mojego ojca taką operację właśnie wykonywałem-powód na zdjęciu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
skerbin Zgłoś #35 Napisano 20 Lipca 2011 Wielkie dzięki za szybką odpowiedź. Czy to wystarczy, chodzi oto czy intercooler nie uszkodził się przez tak dużą ilość oleju?? wiem, ze olej nie cieknie z intercoolera tylko z rur dochodzących do niego. Jeżeli tylko przemycie wystarczy to było by super. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
tomnik Zgłoś #36 Napisano 20 Lipca 2011 Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.Czy to wystarczy, chodzi oto czy intercooler nie uszkodził się przez tak dużą ilość oleju?? wiem, ze olej nie cieknie z intercoolera tylko z rur dochodzących do niego. Jeżeli tylko przemycie wystarczy to było by super. Zrób tak jak napisała Magda i ja zaproponowałem ,wszystko będzie Ok. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Undetected Zgłoś #37 Napisano 20 Lipca 2011 Ale u mnie tego oleju dużo nie było tzn było na dnie zostało to wyczyszczone . Możliwe że jeśli auto kupiłem od 1 właściciela i dopiero teraz tam zajrzałem jako 1 to przez te 10 lat tyle by się zebrało ? Czy to jednak na pewno luzy na turbo ? A dodam że auto kopci na czarno tylko raz podczas odpalenia przez dosłownie 2-3 sec jak jest zimny potem bez problemu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
magda84 Zgłoś #38 Napisano 20 Lipca 2011 Nie chce mi się wierzyć że Ty jako pierwszy od 10lat tam zajrzałeś ale może. Proponuję za któryś tysiąc km ściągnąć ten wąż ponownie i zobaczyć czy coś się nazbierało. ---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:54 ---------- W dieslu czarny dym to zdrowy dym pod warunkiem żeby nie było go za dużo.Taki żarcik Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
przemo87 Zgłoś #39 Napisano 20 Lipca 2011 A dodam że auto kopci na czarno tylko raz podczas odpalenia przez dosłownie 2-3 sec jak jest zimny potem bez problemu. Jak kopci przez 2-3 sek. to nie szukałbym problemu, zwłaszcza że oleju jest odrobinka i z rury nie leci jak z kranu. Autko ma 10 lat, nie jest nowe a to że olej leci to chyba każdy przerabiał. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
jacenty02 Zgłoś #40 Napisano 20 Lipca 2011 Jak kopci przez 2-3 sek. to nie szukałbym problemu, zwłaszcza że oleju jest odrobinka i z rury nie leci jak z kranu. Autko ma 10 lat, nie jest nowe a to że olej leci to chyba każdy przerabiał. czarny dym nie jest oznaka palenia oleju. czarny dym to niespalona ropa byc moze z powodu braku odpowiedniej dawki powietrza albo zle ustawionego rozrzadu.po drugie to watek mowiacy o oleju w intercoolerze, na temat kopcenia sa inne watki. proponowalbym jednak trzymac sie tematu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach