Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam tez mam problem z olejem leci przy ic z obu stron gdy zdjąłem opaske nic nie wyleciało ale wąż jest mokry w środku od oleju i pytanie jest takie czy to turbina czy słabej jakosci olej czy cos jeszcze ?

 

Jeżeli jest to tylko zapocone z oleju to nie masz się czym przejmować, na 90% są pary olejowe z odmy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

plam na chodniku nie ma ale osłone pod silnikiem trzeba bylo wytrzec mocy nie traci chodzi cicho i rowno troche mnie to niepokoii znajomy mechanik powiedzial ze turbina zaczyna przepuszczac ale jak z węża nie leci olej to można jezdzic tak tylko ic był w oleju na dole tak samo węże z obydwu stron ic moze ktos jeszcze cos podpowie pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam tez mam problem z olejem leci przy ic z obu stron gdy zdjąłem opaske nic nie wyleciało ale wąż jest mokry w środku od oleju i pytanie jest takie czy to turbina czy słabej jakosci olej czy cos jeszcze ?

 

Kolego masz silnik PD (na pompowtryskach), a w tych silnikach jest niedopracowane rowiązanie odpowietrzania silnika, odma "pompuje" olej do przewodów dolotowych - wlot odmy jest przed turbosprężarką. Spora część mechaników na widok mokrego dolotu odrazu stresuje klienta padającą turbiną, co w większości przypadków jest błędną diagnozą. Jeżeli nie ma innych niepokojących objawów to nie ma się co stresować na zapas, poprostu ten typ tak ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz odma też sie poci własnie przy turbinie pewnie masz racje tylko ze denerwuje człowieka jak przy wymianie oleju mowia ze zaolejone weże ic i pewnie turbina do wymiany i po co panu oslona pod silnikiem teraz trzeba wycierac pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
po co panu oslona pod silnikiem teraz trzeba wycierac
To odpowiadaj mechanikowi. Po co Panu podłoga w domu, jakby nie było to by nie musiał sprzątać. :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

hehe dobre tak będe odpowiadał :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak wy chcenie sciagnac zderzak bez nadkola?? jak one sa ze soba skrecona. ja własnie jestem po naprawie intercoolera, madry mechanik albo poprzedniwłasciciel tak obudowe załozył ze tarła o chłodnice i mi przetarła, i ciagle syczy i syczy. zderzak i nadkole trzeba odkrecic, sróbokret krzyrzak i 2 rózna gwiazdki mała i duza. ja pitoliłem sie z wyciagnieciem i załozeniem cały dzien w dieslu 1.9 115. przeszkadza przód auta który jest o dziwo z plastiku. musiałem breszka podwarzyc te uchwyty. olej w rurach ja tez mam i kazdy mi mowił ze tak ma byc. a przy okazji czy krtos wie dlaczego mam za duze cisnienie bo az mi rury pekaja, co sprawdzic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skad moze byc za duze cisnienie ? turbina bije za duzo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem. Dzisiaj podczas oglądania silnika zupełnie przy okazji zauważyłem spoconą odmę (brudna z oleju) oraz olej w IC co raczej nie jest normalne. Co robić i gdzie szukać problemu. Potrzebna szybka pomoc za 2 dni wyjeżdżam nad morze.

 

Olej dosłownie "stoi" w IC ale nie wiem od jakiego czasu.

Edytowane przez Undetected

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

turbina ma luzy i ciągnie olej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Panowie mam problem. Dzisiaj podczas oglądania silnika zupełnie przy okazji zauważyłem spoconą odmę (brudna z oleju) oraz olej w IC co raczej nie jest normalne. Co robić i gdzie szukać problemu. Potrzebna szybka pomoc za 2 dni wyjeżdżam nad morze.

 

Olej dosłownie "stoi" w IC ale nie wiem od jakiego czasu.

Kolega dtambor kilka postów wyżej wyjaśnił ładnie skąd ten olej bierze się w dolocie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kochani forumowicze, już kilka razy ktoś zadał to pytanie i nikt na nie nie odpowiedział a i ja szukam na nie odpowiedzi, moja turbina padła i jest pełno oleju w intercoolerze.

Turbina wymieniona ale olej jest w intercoolerze. I teraz pytania:

1) czy trzeba intercooler wymienić

2) czy trzeba go wyjąć i "jakoś przepłukac" i bedzie sprawny i może dalej działać

3) czy można jeździć i może olej sam się z czasem wydmucha przez rury dolotowe

4) jakaś inna podpowiedź.

Proszę o szybką odpowiedź też mam za dwa dni wyjazd i nie wiem czy mogę jechać czy trzeba to zrobić??

PILNEEEE

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej byłoby wymontować go i przepłukać jakimś środkiem ale można także odkręcić opaskę na wężu dochodzącym do IC i poprostu spuścić tą oliwę.

Dodam że ja przy każdej wymianie oleju ściągam ten wąż i kontroluje czy jest tam olej czy nie.Jak do tej pory są tam śladowe ilości i oby tak dalej było.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Kochani forumowicze, już kilka razy ktoś zadał to pytanie i nikt na nie nie odpowiedział a i ja szukam na nie odpowiedzi, moja turbina padła i jest pełno oleju w intercoolerze.

Turbina wymieniona ale olej jest w intercoolerze. I teraz pytania:

1) czy trzeba intercooler wymienić

2) czy trzeba go wyjąć i "jakoś przepłukac" i bedzie sprawny i może dalej działać

3) czy można jeździć i może olej sam się z czasem wydmucha przez rury dolotowe

4) jakaś inna podpowiedź.

Proszę o szybką odpowiedź też mam za dwa dni wyjazd i nie wiem czy mogę jechać czy trzeba to zrobić??

PILNEEEE

Witaj!

Proponuje:

-wyjąć intercooler

-wylać z niego olej

- przepłukać benzyną

-sprawdzić,czy część plastikowa, kierująca powietrze na IC(kierownica powietrza), nie przeciera aluminiowych rurek naszej chłodniczki(zdjęcie)

-założyć na miejsce

W golfie 4, mojego ojca taką operację właśnie wykonywałem-powód na zdjęciu.

21032009656.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

Czy to wystarczy, chodzi oto czy intercooler nie uszkodził się przez tak dużą ilość oleju??

wiem, ze olej nie cieknie z intercoolera tylko z rur dochodzących do niego.

Jeżeli tylko przemycie wystarczy to było by super.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wielkie dzięki za szybką odpowiedź.

Czy to wystarczy, chodzi oto czy intercooler nie uszkodził się przez tak dużą ilość oleju??

wiem, ze olej nie cieknie z intercoolera tylko z rur dochodzących do niego.

Jeżeli tylko przemycie wystarczy to było by super.

Zrób tak jak napisała Magda i ja zaproponowałem ,wszystko będzie Ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ale u mnie tego oleju dużo nie było tzn było na dnie zostało to wyczyszczone . Możliwe że jeśli auto kupiłem od 1 właściciela i dopiero teraz tam zajrzałem jako 1 to przez te 10 lat tyle by się zebrało ? Czy to jednak na pewno luzy na turbo ? A dodam że auto kopci na czarno tylko raz podczas odpalenia przez dosłownie 2-3 sec jak jest zimny potem bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wierzyć że Ty jako pierwszy od 10lat tam zajrzałeś ale może.

Proponuję za któryś tysiąc km ściągnąć ten wąż ponownie i zobaczyć czy coś się nazbierało.

 

---------- Post added at 23:55 ---------- Previous post was at 23:54 ----------

 

W dieslu czarny dym to zdrowy dym pod warunkiem żeby nie było go za dużo.Taki żarcik

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
A dodam że auto kopci na czarno tylko raz podczas odpalenia przez dosłownie 2-3 sec jak jest zimny potem bez problemu.

Jak kopci przez 2-3 sek. to nie szukałbym problemu, zwłaszcza że oleju jest odrobinka i z rury nie leci jak z kranu. Autko ma 10 lat, nie jest nowe a to że olej leci to chyba każdy przerabiał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak kopci przez 2-3 sek. to nie szukałbym problemu, zwłaszcza że oleju jest odrobinka i z rury nie leci jak z kranu. Autko ma 10 lat, nie jest nowe a to że olej leci to chyba każdy przerabiał.
czarny dym nie jest oznaka palenia oleju. czarny dym to niespalona ropa byc moze z powodu braku odpowiedniej dawki powietrza albo zle ustawionego rozrzadu.

po drugie to watek mowiacy o oleju w intercoolerze, na temat kopcenia sa inne watki. proponowalbym jednak trzymac sie tematu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności