adi Zgłoś #1 Napisano 23 Grudnia 2007 Witam. Mam problem, mój passacik od niedawna ściąga w prawo. Co może być przyczyną? Dodam że prawe przednie koło jest troche (jakieś 2 cm) cofnięte do tyłu w stosunku do lewego. Niedawno zaczął ściągać, przedtem leciał prosto bez dotykania kierownicy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adams Zgłoś #2 Napisano 23 Grudnia 2007 Pierwsze sprawdź ciśnienie w oponach, jak będzie równo to przełóż opony ze strony prawej na lewą i zobacz czy ściąga dalej w tą samą mańkę. Jeśli wykluczysz opony to pozostaje sprawa zawieszenia, bądź układu kierowniczego. Testy przeprowadzaj na idealnie równej drodze, bo nawet małe koleiny mogą zniwelować wyniki Twoich prób. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek Zgłoś #3 Napisano 23 Grudnia 2007 przedewszytkim musisz pojechac na geometrie . Przyczyna bedzie zly kat wyprzedzenia kola. Prawdopodobnie ktos udzerzyl w kraweznik lub wjechal w dziure . W kazdym razie trzeba to sprawdzic . Moze ktorys z wahaczy jest krzywy lub ma wyrobiona tuleje metalowo -gumowa zwlaszcza ten tylni dolny ktory jest odpowiedzialny za wyprzedzenie kola. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #4 Napisano 23 Grudnia 2007 a co powiecie jak u siebie wymieniłem wszystkie wachacze, koła mam nowe,amortyzatory na poziomie 73% ,geometria zrobiona i kiedy samochod jedzie prosto i puszcze kierownice delikatnie odbija kierownice jeszcze w prawo przez co skręca.Jak trzymam kierownice to jedzie prosto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Makaj Zgłoś #5 Napisano 23 Grudnia 2007 a co powiecie jak u siebie wymieniłem wszystkie wachacze, koła mam nowe,amortyzatory na poziomie 73% ,geometria zrobiona i kiedy samochod jedzie prosto i puszcze kierownice delikatnie odbija kierownice jeszcze w prawo przez co skręca.Jak trzymam kierownice to jedzie prosto to sprawdź tył było o tym pisane Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek Zgłoś #6 Napisano 24 Grudnia 2007 Moze masz zle zalozone opony , Sprobuj zamienic kola z lewej na prawa strone lub odwrotnie . Moje auto jedzie idealnie mimo ze mialem prostowana zwrotnice . podjedz lepiej do innnego zakladu niech ktos inny ustawi ! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #7 Napisano 24 Grudnia 2007 Z tyłu zrobiłem to co było rozwalone tzn gumy pod sprężynami i te sinembloki.Amorki są też na poziomie ok 70%.W lato działo się to samo na innych oponach,więc opony wykluczam.Jedynie wchodzi że nie dokładnie ustawili mi zbierzność Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek Zgłoś #8 Napisano 24 Grudnia 2007 Jezeli masz pewnosc ze samochod nie byl walony to napewno masz zle ustawiona zbieznosc ,Pozatym jak zrobisz na nowo to sprawdz jak jest ustawiona kierownica . Czy jest prosto . z doswiadczenia wiem ze jak jest ustawiona zle to samochod sciaga . a mechanicy tlumacza sie zawsze ze auto bylo bite i nie da sie skorygowac prosto Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
dlugiiii Zgłoś #9 Napisano 24 Grudnia 2007 Mój był bity z przodu,ale nie widać żeby ktoś dużo robił przy nim.Ten efekt ściągania jest taki jakby zbierzność była dobrze ustawiona tylko maglownica nie jest ustawiona na środku i dlatego on koryguje jakby na środek maglownicy przez co skręca delikatnie w prawo ją.Później już nie skęca kierownicą. Najwyżej spróbuje w ten sposób ,że pojade drogą żeby sam skręcał w prawdo(wyśrodkował maglownice).Zatrzymam się,wyciągne kierownice i ustawie ją na prosto i twedy pojade na zbierzność . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Kuczi Zgłoś #10 Napisano 24 Grudnia 2007 Na pewno to drogi są pod kątem budowane to jak ma jechac prosto.... Jedź do UK będzie ściągał w lewo Mi tez bardzo delikatnie ciagnie w prawo, zrobiłem test i jechałem lewym pasem cały czas i nic nie ściągało Mówimy o prostej drodze z w miarę nową nawierzchnią..... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ManiekTDI Zgłoś #11 Napisano 27 Grudnia 2007 u mnie było podobnie zrobiłem zbieżność, wymieniłem jedną tuleje gumowometalową z przodu i nic Problem zniknął kiedy zarzuciłem nowe aluski+oponki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
adi Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2008 A u mnie wyszła sprawa krzywego wahacza, konkretnie tylny, dolny tzw. "banan" jest krzywy. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #13 Napisano 6 Maja 2015 Panowie, odkąd kupiłem swojego passata czyli jakies 15 miesiecy temu ściąga lekko w prawo, przeszkadza na autostradzie bo trzeba ciągle kontrować, niewiele, ale jednak. W zeszłym roku wymieniłem kilka wahaczy, w grudniu zrobiłem zbieżność, opony na pewno dobre, bo kupiłem dwie nowe na przód zarówno letnie jak i zimowe. W zimie stukało coś z tyłu przy skręcaniu w prawo, ale jak mrozy odeszły to stukanie ustało. Podejrzewam, że właśnie z tyłu należy szukać, tylko co sprawdzać? Amorki z tyłu nie są zbyt dobre 60% 57%. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
AndrzejP4 Zgłoś #14 Napisano 6 Maja 2015 Belka tylna do ustawienia. sanki przedniego zawieszenia do ustawienia - trzeba wyrównać kąty pochylenia kół bo w obecnym ustawieniu przód sam ciągnie w prawo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #15 Napisano 6 Maja 2015 no to kurcze dziwne, bo to jest PO ustawieniu geometri, pytałem faceta czy z tyłu coś się nie powinno ustawiać to mi powiedział że nic, że najwyżej można by sanki przesunąć ale podobno to nie jest zgodne ze sztuką... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #16 Napisano 6 Maja 2015 No trzeba kompleksową geometrię pojazdu zrobić... Żeby się nie okazało, że auto po konkretniejszym dzwonie i jest po prostu "krzywe"... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #17 Napisano 6 Maja 2015 przed kupnem zbadane bardzo dokładnie miernikiem, lewy tylny błotnik był robiony, ale wyglądało to bardziej na niewielką stłuczke. No to od czego zacząć bo będę w kraju tylko na 2 dni. Wydawało mi się że powiedziałem w warsztacie kompletna geometria, widocznie ujowy warsztat i zrobili tylko zbieżność. To co na początek? geometria czy belka tylna? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bmateuszd Zgłoś #18 Napisano 6 Maja 2015 czy belka tylna? Sprawdź najpierw dokładnie czy tuleje belki są w dobrym stanie. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carter19 Zgłoś #19 Napisano 6 Maja 2015 okej, jak tylko przyjadę to będzie pierwsza rzecz o której powiem mechanikowi, dzięki. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Diabolic Zgłoś #20 Napisano 6 Maja 2015 To możesz akurat zrobić sam, jeśli masz choć odrobinę pojęcia i dostęp do jakiegoś najazdu, kanału, cokolwiek, by zajrzeć dobrze pod spód, na upartego lewarek i kobyłka wystarczą. Zobacz, czy w sposób widoczny spękany jest gumowy element tulei tylnej belki (są 2 tuleje, po jednej na stronę). Jak będzie widać gołym okiem pęknięcia, rozcięcie etc., to sprawa jasna, do wymiany, ale z autopsji wiem, że przynajmniej w moim pasku przy obu tulejach rozwalonych na maksa nic nie ściągało... Choć oczywiście może tak być, gdyż uszkodzone tuleje mogą się do tego przyczyniać. Tyle możesz "z nudów" sprawdzić sam, choć i tak najlepiej oddać mechanikowi, a zanim jemu to jeszcze możesz o stację diagnostyczną zahaczyć, za darmo powinni Ci sprawdzić większość tulei etc. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach