Gość mkamon Zgłoś #21 Napisano 6 Stycznia 2008 ja do AJM kupowałem 3 sztuki, u ciebie jest tyle samo bo to ten sam silnik numery też te same:N909 450 01 N019 531 3 N 909 055 02 z tego co pamiętam to nic więcej nie było czesc .. to sa numery z ASO ? jak kolega sprawdzał mi w etce to nie ma czegos takiego ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
woren Zgłoś #22 Napisano 6 Stycznia 2008 czesc .. to sa numery z ASO ? jak kolega sprawdzał mi w etce to nie ma czegos takiego ? Wejdz na ta tronke: http://www.autospecial.com.pl/ Po prawej stronie masz wyszukiwarke czesci. Znajdziesz sobie ceny i potwierdzisz ze istnieja - sprawdzalem te numery, sa OK. Pozdrawiam. P.S. Z numerow wykasuj spacje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
irek30 Zgłoś #23 Napisano 6 Stycznia 2008 Witam wszystkich.To Panowie ile trzeba sobie zarezerwować kaski na wymianę rozrządy, podajcie taką maksymalną kwotę. Mam dopiero zamiar stać się posiadaczem Passata a więc interesuje mnie ile jeszcze trzeba odłożyć. To zależy jakiego paska kupisz (z jakim silnikiem) Poszukaj troche na forum, jest tych opisów sporo. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #24 Napisano 6 Stycznia 2008 czesc .. to sa numery z ASO ? jak kolega sprawdzał mi w etce to nie ma czegos takiego ? Są takie w ETCE, osobiście je kupowałem w ASO do rozrządu. woren dzięki za stronkę fajna sprawa Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkamon Zgłoś #25 Napisano 6 Stycznia 2008 yyy .. ja juz powoli dostaje świra z tym rozrządem .. co sie z kims kontaktuje to jestem ładowany nowymi informacjami .. skontaktowałem sie z goscie z rozrząd.pl .. i jak ja mu wysłałem moją liste życzeń (wcześniej napisałem w tym wątku) to on mi podesłał cos takiego komplet rozrządu czyli: 038109119P - pas zębaty 045109243B - rolka Napinająca 045109244A - krąż zwrotny 045109479C - napinacz paska rozrządu (jeśli korzysta pan z ETKI tutaj jest błąd w tłumaczeniu, nie jest to napinacz paska wieloklinowego tylko paska rozrządu, de facto on napina rolkę napinającą która sama w sobie nie ma elementu napinającego) numer Ruville 55715 038121011JX - pompa wodna numer Ruville 65409 kosztują razem 599zł 038903137T - pasek wielorowkowy 20zł Contitech (Continental) 4pk856 06B260849A - pasek wielorowkowy 35zł Contitech 5pk1432 038145299A - amort. pasa napinacza, 038145287 - krąż zwrotny - te dwie części kosztują razem 400zł i występują jako komplet, ewentualnie sama rolka kosztuje 110zł (NTN) numer kompletu to 55480 038103085C - pierścień uszczel. -20zł Geotze 038103085E - uszczelka wału -20zł Hans Pries 058260511 - uchwyt - to jest cały element mocujący z rolką napinającą pasek wieloklinowy klimatyzacji Ruville 55464 rozumiem że jest to silnik AJM do numeru silnika 185 670, ilustracje wszystkich części znajdzie pan na przykład na stronie: http://ekatalog.intercars.com.pl/?start=tree , znajdzie pan też ceny które warto porównać z moimi a TERAZ MOJE PYTANIE .. - skad sie nagle wzięło to ? 045109479C ?? - teoretycznie jak sam 038145299A - amort. pasa napinacza nie bedzie walnięty to moge wymienić dla bezpieczeństwa tylko 038145287 - krąż zwrotny i bedzie git ... 300 zł do przodu ? ten napinacz to sie psuje??? czy go od razy wymieniać dla świętego spokoju? - znacie takie firmy jak DAYCO, CORTECO, AIRTEX i czy są lepsze od Contitech, Hans Pries, Geotze, Ruville ??? - pytam . .bo mam do wyboru te produkty w porównywalnych cenach . Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
nakonr Zgłoś #26 Napisano 6 Stycznia 2008 Pisząc krótko. Nie kombinuj. Facet o którym mówisz od którego de facto ja też kupowałem komplet do swojego auta zna się na rzeczy i dobrze ci gada. podajesz mu typ i numer silnika i wszystko masz cacy. wymieniaj napinacz bo pózniej będziesz kombinował drugi raz. Rolka to w tym elemencie najwyżej jak jest żużyta to szumi itp. a jak amorek jest walnięty to się piski zaczynają i wiele problemów. DAYCO srajko sobie odpuść. do numeru silnika 185..i po tym numerze są różnice w pompie i czymś tam jeszcze o ile dobrze pamiętam. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #27 Napisano 6 Stycznia 2008 mkamon, widzę że dobrze sie przygotowujesz tylko jakoś tu nie dostrzegam nawet niewielkiego przygotowania na błąd w zastosowanych numerach części lub nieoczekiwane fabryczne zmiany w zastosowanych częściach. Życzę obyś nie musiał czegoś oddawać i pakować pieniązków w dodatkowe elementy a oczekiwać zwrotu pieniązków z reklamowanych niepasujacych części. Niestety ale pierwsze wymiany rozrządów na własną rękę z częściami z internetu często bywają kłopotliwe, nie mówiąc już o nieopłacalności z wymienionych przeze mnie powodów. Wszystkie wymienione przez Ciebie marki producentów są dobre i bardzo dobre. Niektórych elementów tych producentów nie da się wogóle porównać bo część podzespołów robi Ruville czy Corteco a część to Topran-y z Hansika. Jedna firma robi elementy, za które konkurencyjny producent wogóle się nie bierze. Teraz jedno zdanko do kolegi nakonr-a. Niestety kolego ale w ostatnim poście tutaj gadasz głupoty i to totalne !!! Jakbyś nie był tego świadomy lub nie wiedział to firma DAYCO jest obecnie producentem orginalnych pasków rozrządu i napędu osprzętu dla nowych i wyprodukowanych już silników TDI-PD i TDI-CR (pierwszy montaż i aftermarket). Tyle na temat i podreperuj swe informacje HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość mkamon Zgłoś #28 Napisano 7 Stycznia 2008 mkamon, widzę że dobrze sie przygotowujesz tylko jakoś tu nie dostrzegam nawet niewielkiego przygotowania na błąd w zastosowanych numerach części lub nieoczekiwane fabryczne zmiany w zastosowanych częściach. Życzę obyś nie musiał czegoś oddawać i pakować pieniązków w dodatkowe elementy a oczekiwać zwrotu pieniązków z reklamowanych niepasujacych części. HHA Mam nadzieje że nie bede musiał nić oddawać ani wymieniać .. czesci wyszukiwał mi znajomy z ktory pracuje w salonie VW wlasnie przy sprzedarzy czesci. No i sprawdzalem w etce. No i jeszcze pan z rozrzad.pl tez potwierdził. Ryzyko istnieje zawsze .. .. ale czasami trzeba zaryzykować .. Bede starał sie znaleźć kogoś na miejscu w krk bo niestety ale tam gdzie mam wymieniać cześći to ASO 100 km od kraka .. dobre ceny (jak na aso) a i zaufanie mam do nich bo robią mi juz z golfikiem od dluzszego czasu Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ezop Zgłoś #29 Napisano 5 Lutego 2008 witam (passat 1,9 TDI AJM110970) proszę o poradę tz. 3 tygodnie temu coś już mocno huczało, mechanik stwierdził że to rolki od alternatora i klimy oraz oczywiście paski, ale tam właśnie jest jeszcze 038145299A - amort. pasa napinacza - stwierdził że nie trzeba wymieniać, co prawda rolki do paska alternatora w zamienniku są w komplecie z amorkiem za około 370zł, ale gość stwierdził że szkoda kasy i załatwiłem samą rolkę z VW za 147 zł .... i minęło 2 tygodnie i hałas powraca?? pojechałem do innego speca i stwierdził od szczała - 038145299A - amort. pasa napinacza do wymiany i może jeszcze jakiś sworzeń.... co radzicie? bo nie mogę dokupić za rozsądną cenę tego 038145299A - amort. pasa napinacza... a w komplecie 370 zamiennik ...... tak że nie warto oszczędzać już wiem, mogłem od razu kupić komplet ... a teraz gdzie dokupię amorek w zammienniku ? ... proszę o poradę ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #30 Napisano 5 Lutego 2008 W każdej konfiguracji producenckiej amortyzator z rolką kosztuje nie mniej niż 350zł. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
lysy78_03 Zgłoś #31 Napisano 5 Lutego 2008 ezop ja mialem podobnie i u mnie padlo lozysko jednokierunkowe alternatora. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ezop Zgłoś #32 Napisano 5 Lutego 2008 ... chciałem zaoszczędzić to mam Kompet z SKF 378zł z LUka 366zł szkoda że nie ma tych amorków osobno w sprzedaży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkot Zgłoś #33 Napisano 12 Marca 2008 Ja mam pytanko mi mechanik wymienił ostatnio rozrząd, miał wymienić komplet ale oświadczył , że napinacz hydrauliczny jest jeszcze dobry, i że szkoda na niego kasy bo dojezdzi do nastepnej wymiany. ( mój przebieg to: 150tys/ km) Moje pytanie brzmi, jakie moga być konsekwencję gdy ten napinacz się rozssypie? bo już sam nie wiem co mam teraz robić. A może go dokupić i wymienić.? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #34 Napisano 12 Marca 2008 Gdyby auto miało 90kkm przebiegu i to byłaby pierwsza wymiana rozrządu to można się owszem pokusić o sprawdzenie stanu hydraulicznego napinacza i wymianę przy nastepnym rozrządzie przy 180kkm. Jednak Ty wymianiasz przy 150kkm i najpoźniejsza jego wymiana musiałaby nastapić przy 180kkm czyli za jakieś 30kkm. Czy to było opłacalne posunięcie. Wątpię. Lepiej było wymienić komplecik teraz i mieć spokój na długo. Teraz trzeba będzie albo decydowac sie na jazdę przez 90kkm i być podszytym strachem czy decydować sie na dodatkową jego wymianę i powtrny demontaż całego przodu. Należy też pamiętać, że pasek rozrządu po przejechaniu 20kkm nie nadaje się do ponownego napinania czyli też musi zostać wymieniony a to są dodatkowe koszta. HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
oczkot Zgłoś #35 Napisano 12 Marca 2008 Rozumiem, powiedz mi jeszcze jakie mogą być objawy że tan napinacz sie już kończy, a w najgorszym wypadku jakie są konsekwencję jeśli sie rozsypie w trakcie jazdy? Z góry dziękuje za odpowiedz:) Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #36 Napisano 30 Kwietnia 2008 Tak odświeżajac temat, to o jakim napinaczu hydraulicznym mówicie O tym, co jest z tyłu silnika? Czy o napinaczu paska wielorowkowego? Tym wielkim, co jest na zdjeciu z lewej strony. Mam taki zestaw do wymiany i czego mi tu jeszcze moze brakowac ? Oprócz paska pompy wody i od napędu klimy, bo te niedawno wymieniałem Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #37 Napisano 30 Kwietnia 2008 Tak odświeżajac temat, to o jakim napinaczu hydraulicznym mówicie O tym, co jest z tyłu silnika? Czy o napinaczu paska wielorowkowego? Tym wielkim, co jest na zdjeciu z lewej strony. Mam taki zestaw do wymiany i czego mi tu jeszcze moze brakowac ? Oprócz paska pompy wody i od napędu klimy, bo te niedawno wymieniałem Damian , sądząc po tym co napisał hha w swoim poście ( 34 ) to chodzi o napinacz paska rozrządu. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #38 Napisano 30 Kwietnia 2008 No tak - ale to o tą dużą rolkę chodzi Bo innego napinacza tam nie widzę a przekopałem instrukcje i schematy budowy silnika i są z przodu tylko dwie rolki - duża i ta mała (odwracajaca). Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
JurekW Zgłoś #39 Napisano 30 Kwietnia 2008 No tak - ale to o tą dużą rolkę chodzi Bo innego napinacza tam nie widzę a przekopałem instrukcje i schematy budowy silnika i są z przodu tylko dwie rolki - duża i ta mała (odwracajaca). Damian w naszych Passkach są trzy napinacze: łańcucha 2 wałków w głowicy; paska rozrządu ; paska wielorowkowego. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Danek75 Zgłoś #40 Napisano 30 Kwietnia 2008 No to dobrze myślałem. Więc mam komplet Bo napinacza łancucha rozrządu nie zamierzam wymieniać, skoro mi jeszcze nic nie klepie i nie "grzechocze". 1400 zeta wole przeznaczyć na inne cele. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach