siniakTDI Zgłoś #1 Napisano 16 Grudnia 2007 Witam zeskanowałem sobie wczoraj błędy silnika w moim passacie i wyskoczyły takie błędy: 00539, 00575, 00626, po skasowaniu błędów i przejechaniu sie kawałek pozostał tylko jeden błąd 00539- wiem że jest to błąd dotyczący czujnika temperatury paliwa G81, ale nie wiem jakie konsekwencje niesie za sobą niesprawny czujnik tem. paliwa, jakie sa obiawy zepsutego czujnika i gdzie wogóle ten czujnik się znajduje ? za wselkie sugestie wielkie dzięki Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #2 Napisano 16 Grudnia 2007 O ile pamiętam jest w pompie wtryskowej, ma wpływ na kąt wtrysku w zależności od temperatury paliwa. Wydaje mi się że w przypadku rozgrzanego silnika auto bardziej zamulone(zależności temperatury paliwa i kąta wyprzedzenia wtrysku) Coś mi się wydaje że są problemy z odkręceniem dekielka ( jedna śruba okrągła z ściętymi w kształcie trójkąta brzegami) ale mogę się mylić, dziś już zawaliłem w jednym poście. Warto sprawdzić w grupie 000 wartości 1-obroty silnika 2-kąt wtrysku 3-pedał gazu 4-dawka paliwa 5-ciśnienie turbo 6-ciśnienie atmosferyczne 7-temp płynu 8-temp zasynanego powietrza 9-temp paliwa 10-przepływka są to wartości binarne A tu masz link i sprawdź sobie wg wzorcowych. http://www.dieselschrauber.de/Solldaten_4_Zylinder_VE.html Powodzenia Ale ale masz jeszcze błąd uszkodzenia sterownika 65535 -sterownik silnika uszkodzony... przekombinowales coś czy co? A jak ze spalaniem, ie pali czasem więcej? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #3 Napisano 16 Grudnia 2007 A czy ten czujnik G81 może mieć "jakikolwiek" wpływ na trudności przy odpalaniu w niskich temperaturach po dłuższym postoju ? Bo teraz jak temperatury spadły to musze dłużej kręcić rozrusznikiem żeby silnik zaskoczył. Spalanie jest raczej w normie 6,5 do 7l tak bynajmniej zegar pokazuje Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
toldek1 Zgłoś #4 Napisano 16 Grudnia 2007 Zegar to wskazania orientacyjne, ciekawi mnie ten błąd 65535 nie dał się wykasować? Na odpalanie mają wpływ: swiece żarowe, ustawienie kąta wtrysku, sprężanie w cylindrach no i parę innych rzeczy. Zrób odczyt wartości jak Ci podałem. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość marewel Zgłoś #5 Napisano 16 Grudnia 2007 Przez blad tego czujnika u kumpla w Octavi 04,swieci sie kontrolka od awari silnika. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #6 Napisano 17 Grudnia 2007 Kurcze chciałem sobie zeskanować dzisiaj błędy w innych niż silnik modułach samochodu (tak jak radzi kolega @toldek1 ) jednak cały czas wyskakuje mi komunikat: i jak się dowiedziałem od mojego dostawcy interfejsu że wersja VAG-a 409 którą dołączył na płytce instalacyjnej do interfejsu jest wersją demo i niestety nie będzie skanowała wszystkich modułów samochodu tak jak pełna wersja Vaga która u niego kosztuje 300zł. I tu moja prośba czy nie ma ktoś pełnej wersii Vaga 409 wraz z jakimś kodem rejestracyjnym i nie zechciałby się nią podzielić byłbym bardzo wdzięczny. Dobra nieważne już wiem że soft 409 nie będzie gadał z moim fejsem, ściągnołem sobie soft 311,2 i ten mi narazie starczy Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Tomek27 Zgłoś #7 Napisano 28 Grudnia 2007 Przeczytaj to.Pozdrwiam. http://www.forum.vw-passat.pl/topics16/falujace-obroty-raz-jeszcze-vt18796.htm Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
siniakTDI Zgłoś #8 Napisano 29 Grudnia 2007 Ostatnio robiłem sobie loga tak żeby sprawdzić jaka temperature pokazuje mi ten "czujnik temperatury paliwa G81" , wyczytałem na forum że jak jest zepsuty to będzie pokazywał temperature paliwa -5,4*C a co wy na to jak u mnie cały czas pokazuje -29,7*C ?? co to może oznaczać log był robiony w garażu na postoju ale i tak zawsze temperatyra paliwa mi wychodziła -29,7*C Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
karol27 Zgłoś #9 Napisano 27 Grudnia 2009 Gdzie w Pb 1,8AWT znajduje sie taki czujnik?Pytam dlatego ,gdyż u mnie wskazuje -5,4 i przy ujemnych temp są kłopoty z biegiem jałowym. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #10 Napisano 28 Grudnia 2009 Ostatnio robiłem sobie loga tak żeby sprawdzić jaka temperature pokazuje mi ten "czujnik temperatury paliwa G81" , wyczytałem na forum że jak jest zepsuty to będzie pokazywał temperature paliwa -5,4*C a co wy na to jak u mnie cały czas pokazuje -29,7*C ?? co to może oznaczać log był robiony w garażu na postoju ale i tak zawsze temperatyra paliwa mi wychodziła -29,7*C czujnik masz wywalony stad te ksiezycowe wartosci ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #11 Napisano 29 Grudnia 2009 (edytowane) Od temperatury paliwa w dużej mierze uzależnione jest wyprzedzenie zapłonu... W razie uszkodzenia mogą być problemy z paleniem jak również silnik może "twardziej" pracować w związku ze zbyt wczesnym zapłonem. W starszych dieslach na pompie wtryskowej jest troche ciężej z wymianą bo jest on wew. pompy, ale jest to część dostępna i jak najbardziej wymienna. Co do błędu 65535 to występuje on tylko w starszych sterownikach MSA15 i wskazuje na uszkodzenie pamięci sterownika w których jest zapisany program sterujący silnika, zwykle nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika (często błędu nie da się wykasować). Podmiana pamięci sterownika (chip lub korekta dawki pod kątem palenia) często usuwa "problem". Edytowane 29 Grudnia 2009 przez carster Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
ormowiec Zgłoś #12 Napisano 7 Stycznia 2010 błąd 65535 to zwykle błąd programu komputera spowodowany przekroczeniem (i przekręceniem wartości binarnej) sygnału z któregoś czujnika - zwykle czujnika ciśnienia w kolektorze bardzo mocne przeładowanie lub padnięty czujnik. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
spanky Zgłoś #13 Napisano 7 Stycznia 2010 Od temperatury paliwa w dużej mierze uzależnione jest wyprzedzenie zapłonu... W razie uszkodzenia mogą być problemy z paleniem jak również silnik może "twardziej" pracować w związku ze zbyt wczesnym zapłonem. sterownik silnika potrzebuje danej temp paliwa do wyznaczenia dawki, inna temperatura,inna gestosc paliwa a co za tym idzie inne dawkowanie ... poza tym sygnal z czujnika potrzebny do prawidlowego funkcjonowania chlodnicy paliwa. Co do błędu 65535 to występuje on tylko w starszych sterownikach MSA15 i wskazuje na uszkodzenie pamięci sterownika w których jest zapisany program sterujący silnika, zwykle nie ma on żadnego wpływu na pracę silnika (często błędu nie da się wykasować). Podmiana pamięci sterownika (chip lub korekta dawki pod kątem palenia) często usuwa "problem". innym czestym powodm jest zyganie olejem do sterownika przed przewod od dolotu... to tak dla uzupelnienia ... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
carster Zgłoś #14 Napisano 9 Stycznia 2010 innym czestym powodm jest zyganie olejem do sterownika przed przewod od dolotu... to tak dla uzupelnienia ... faktem jest że czasem turbina potrafi zatankować olejem taki czujnik teraz mi się to składa w jedną całość .... a mianowicie chodzi o to że kiedyś jak podmieniłem "kosteczki" w takim sterowniku i błąd ustał a wcześniej nie dało się go skasować (dlatego tak napisałem), a teraz sobie dopiero przypominam że przy okazji też naprawiłem w tym samochodzie przewód od właśnie tego czujnika ciśnienia bo był uszkodzony. Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
maxdg Zgłoś #15 Napisano 22 Sierpnia 2013 Witam u mnie jest uszkodzony czujnik G81 czy ktoś może na komorze silnika AVB pokazać gdzie jest dokładnie ten czujnik? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach