Skocz do zawartości
Jaro882

[silnik] passek b3 w dielsu

Rekomendowane odpowiedzi

witam;)

musialem sprzedac mojego passka :( nio ale juz zastanawiam sie nad kupnem nastepnej B3;) tym razem w dieslu i mam dwa na oku jeden to passek z silnikime 1,6 tdi a drugi to 1,9 zwykly dieselek;) i mam pytanie ktora wersje wybrac?? brat ma 1,9 w golfie i jazda do anjprzyjemniejszych nie nalezy wiadomo zwykly diesel to duze drgania w kabinie sa ,no ale zas silnik mozna powiedziec nie do zdarcie a 1,6 tdi wydaje mi sie troche maly do passka ale w zyciu nie jezdzilem passkiem z tym silnikiem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ci chyba za bardzo wybrać nie pomoge bo jedyny diesel jaki użytkuję to obecny <--

ale:

jazda do anjprzyjemniejszych nie nalezy wiadomo zwykly diesel to duze drgania w kabinie sa

to raczej akurat nie zalezy od 1,9 tylko od stanu technicznego danego silnika a szczególnie jego zamocowań i wydechu oraz wygłuszeń

zas silnik mozna powiedziec nie do zdarcie

to dosć powszechna opinia o tych silnikach i chyba zgodna z prawdą, generalnie im mniej elektroniki i dodatkowych układów i układzików tym mniej jest do potencjalnego zepsucia :ok:

a 1,6 tdi wydaje mi sie troche maly do passka

może zamiast porównywania pojemności lepiej weź pod uwagę moce obu silników: 68KM dla 1,9 i 80KM dla 1,6, jest różnica, teraz pytanie czy silnik 1.6 nie jest jednostką zbyt wysiloną z tej pojemności i jaki to ma wpływ na trwałość silnika, ale o tym może już koledzy którzy użytkują takie silniki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem taki silniczek w poprzednim passacie b3 i powiem że śmigał super prawie tak samo jak ten 1.8 w tym passacie co mam b4. Jesli będzie turbinka dobrze chodzic to powinien ładnie wymiatać...Ewentualnie gdyby przyszło ci naprawić silnik to koszta nie są duże i samemu można zrobić bo niema elektroniki, komputerów itd :ok: ... Osobiście polecał bym 1,6 Tudbo Diesel Intercoler...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mariusz314 mowisz o silniku 1,6 tdi ze łądnie wymiata?? czy o zwyklym dieslu 1,9

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolega mariusz raczej mówi o 1,6 bo z tych dwóch tylko on ma wspomnianą przez niego turbinkę, zreszta na końcu przecież go poleca :cwaniak:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość kisand
mariusz314 mowisz o silniku 1,6 tdi

 

W kwestii formalnej to chyba 1.6 TD z intercollerem.

TDI to całkiem inna bajka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Skiba

tdi = turbo diesel intercooler - dobrze napisal :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisał dobrze i niedobrze, kwestii merytorycznej ok, bo to mniej więcej oznacza skrót, tyle że silniki w paskach oznaczane są jako TDI dla 1Z i AFN oraz późniejsze a 1.6 to w oznaczeniach handlowych TD (z chłodnica powietrza czyli intercoolerem i dlatego niektórzy określają go jako tdi)

zresztą jak zwal tak zwał wiadomo i tak o co chodzi :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat i moje spostrzeżenia były takie:

- 1.9 odczuwalnie słabszy, ale mniej wysilony i mniej skomplikowany

- 1.6 ładnie wchodzi na obroty, niższe opłaty, ale bardziej skomplikowany (turbina, intercooler) w czasie jazdy robią swoje, ale gdy zaczynają padać koszty dość spore. Do tego chyba większy hałas przy wyższych prędkościach obrotowych (ale to może kwestia wyciszenia). W każdym razie ja wyboru nie żałuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja o 1,6 powiedziec nic nie mogę, mam jednak 1,9 i jestem zadowolony. Fakt, jest słaby ale wczesniej polonezem jeździłem wiec przy nim to jak limuzyna. Polecałbym to auto szczególnie jeśli liczy sie aspekt ekonomiczny, jak ktos jeżdzi spokojnie (do 110 nizbyt żwawo) to 5l/100km to niezły wynik szczególnie jak na tak duże i stare auto. Przy mojej zazwyczaj spokojnej (acz jesli trzeba dynamicznej) jeździe (staram się 130 nie przekraczać - chyba że na autostradzie) w trybie mieszanym (troche miasto troche trasa) bierze koło 6 litrów, dodając do tego 100 litrowy zbiornik, zasięg wychodzi ogromny - mozna do niemiec i spowroten na jednym zbiorniku pojechać.

Kolejną niewątpliwą zaleta jest prostota - to prost mechaniczne konstrukcja bez żadnych bajerów - nie ma się co psuć - a jesli już cos padnie to diagnostyka jest łatwa i wiele mozna zrobić smemu przy odrobinie samozaparcia i pomocy forumowiczów ;)

Co do samego silnika zaś, wystarczy regularnie olej wymieniac i pyka bez zażutów nic tylko lać i jeździć, mój ma 17 lat i 300tys i sprawuje się znakomicie - wszelkie opinie na temat tego silnika z jakimi miałem okazje się spotkac były podobne: "wół roboczy" i "nie do zaje##ania"...

:vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość zamiet

Idź na kompromis :hyhy:

 

Weź 1,9 TD :ok::vw:

 

A tak na poważnie, to przede wszystkim powinieneś zwrócić uwagę na stan samego autka i jego serca. Kieruj się "całokształtem" danego egzemplarza, bo to są już staruszki i trzeba trochę samozaparcia żeby kupić coś co nie znajduje się w stanie przedagonalnym, ale jeśli dobrze trafisz, to nie ważne czy 1,9 czy 19TD, czy też 1,6 TDi i tak będziesz dłuuugo zadowolony

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rafalito

No to teraz ja swoje 3 grosze :hurra: Tak się składa, że posiadam 1,6 TD RA i 1,9 TD AAZ. Jeśli idzie o kulturę pracy silnika 1,6 TD, poziom hałasu wewnątrz, wibracje - ten silnik jest bezkonkurencyjny. Przy prędkości powyżej 100km/h jest cicho wewnątrz, nic nie buczy, przyjemnie się podróżuje. 1,9 TD ma spore wibracje i nie jest to skutek zużytych poduszek. Mój kolega z pracy ma też passata B3 AAZ (kupiliśmy razem nasze auta) i wrażenia są identyczne. Jak jechał ostatnio moim 1,6 TD to aż spytał "co tak cicho?" :rotfl:

Ja bym brał 1,6 TD (silniki RA lub SB)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Skiba

brat ma tego 1,6 tdi i wg mnie nic tam skomplikowanego nie ma - zero elektroniki bo przeciez to to nie ma komputera , rzeczywiscie jest cichszy niz 1,9 (mam takiego przeciez) spalanie na poziomie 6 litrów i mniejsze oc a silnik konstrykcyjnie ten sam co w goferku 2 czyli nie do zajebania

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Ufokk

To i ja sie wypowiem.

Posiadam 1.6 TDi i co do dynamiki to naprawdę jest całkiem nieźle. :cwaniak: Spalanie również przy spokojnej jeździe (do 110 km/h w trasie) mieści się w 5.5 l/100km.

Co do braku wibracji i cichobieżności to akurat w moim Passku mam już leciwe poduszki więc narazie trochę narzekam na drgania przy niskich obrotach .

 

Dotychczas nie narzekałem na swoją brykę i jestem z Passka zadowolony.

 

Pozdrawiam!! :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja też coś się dorzucę.

 

Na mojego staruszko złego słowa powiedzieć nie mogę używam go ponad 1,5 roku i zawiódł mnie 1 raz na samym początku (efekt niezbyt dokładnego zakupu) - bezawaryjność wysoka.

 

Odpala od kopa niezależnie od temperatury. Prosty w konstrukcji. Moc jest głównie efektem użycia Turbiny bez niej masz prawie to samo co 1,9D.

 

Sprawdzałem u mnie spalanie i wyszło na to (oczywiście sprawdzanie wg schematu zalanie do pełna przejechanie trochę ponad 100km powrót na stacje zalanie z tego samego dyst. znów do pełna) :

1. Cykl mieszany ok 6,5 litra

2. (zima) cykl tylko miejski małe dystanse ok 8,2 litra

 

Na trasie jazda komfortowa do 120km/h (jadąc do Spały na zlot jechał ponad 150km/h musiał za młodymi nadążyć ;) ). Ale nie sprawdzałem maksymalnej.

 

Co do samego zakupu (uważaj). Pamiętaj :

 

1. Sprawdź kompresje !!! (bez tego duże ryzyko - sam o tym doskonale wiem)

(na chwile obecną u mnie kompresja jest very good 1-35 / 2-32 / 3-34 / 4-33 - po remoncie)

2. Sprawdź czy turbo działa !

3. Ogólny stan : zawieszenie, blacha!!, elektryka (podstawy światła, migacze, szyber, wycieraczki itp itd)

 

A co do samego motoru częściej spotyka się 1,9 D niż 1,6 TD stąd ew. problem z częściami zamiennymi. Osobiście chciałbym taki sam motor jak mam teraz lecz powiększony do 1,9 tj 1,9 TD z intercolerem (ale nie wiem czy takie są)

 

Cóż chyba tyle. Ogólnie to się nie śpiesz i dokładnie sprawdź autko które chcesz kupić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypowiedziec sie czy nie? :cwaniak:

 

no to ja tez posiadam 1.9td szalonych kucy 75, czyli szalu nima. silnik niezniszczalny pod warunkiem - zaden ciarach nie robil bezmyslnie rozrzadu i obsluga wykonywana zawsze na czas [dobry olej!!!]. mozna spokojnie zrobic pol miliona kilometrow [jest w polsce aaz z przebiegiem ponad milion]. butowac tego silnika nie warto, bo spalane wzrosnie, a szybciej nie pojedzie, ale do spokojnego i wygodnego przemieszczania sie, jest w sam raz.

 

moj jakos tam jezdzi, mimo braku kompresji. na poczatku stycznia bede w stanie napisac, jak ten silnik jest mechanicznie odporny na wszelkie nieporzadane ciala na tlokach :rotfl: jesli okaze sie, ze remont bedzie drogi, to pod maske zawedruje tdi.

 

jesli ktos chce wiecej dynamiki to jednak 1.6td jest odrobine zrywniejszy, ale...

 

potencjal obydwu silnikow jest duzy, by nie powiedziec ogromny. 100 koni osiaga sie darmowo, pozniej zaczynaja sie schodki i koszty, ale i 130 mozna bez problemu osiagnac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no przekonuje sie do 1,6 td;) a intercolerek sie wsadzi z hmmm czegos tam;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1.6TD mam i jest ok, intercooler jest w standardzie (w tym silniku bo w 1.9TD nie ma), jest calkiem spoko, moge polecic, zwawszy niz 1.9 i niz 1.9TD, tylko patrz na stan silnika i turbawki (przed zakupem sprawdz dokladnie), o elektronice zapomnij bo jej prawie nie ma

spoko wozek poki sie nie psuje :], a problemu z czesciami nie ma praktycznie zadnego, bodajze w golfie byl taki motor, a czesci typu blacharskiego i zawieszenia pasuja od 1.9TD wiec sie nie martw o ich brak bo sa i na szrotach i w sklepach bez problemow w koncu to :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności