Skocz do zawartości
arth

Opony asymetryczne

Rekomendowane odpowiedzi

Kolego arth, w jajo cię robią twoi flachowcy. Kierunek klina ma znaczenie i to fundamentalne. Nacięcia w kształcie klina są robione po to by lepiej odprowadzać wodę spod opony. Woda ma być rozprowadzana ze środka na zewnątrz i tak własnie działają klinowate nacięcia. Na tym między innymi polegała innowacyjność opony Goodyear Eagle F1 . Założenie takiej opony odwrotnie, skutkuje pompowaniem wody do środka opony i w efekcie aquaplaning.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! protest ,nie zgadzam sie . good year eagle F1 to nie opona asymetryczna .to opona tylko kierunkowa, czyli dostajesz 4 identyczne opony (tak jak w przypadku asymetrycznych niekierunkowych ) ,ale nie ma znaczenia która z jej stron bedzie na zewnatrz, a która wewnatrz. Ja na prawde nie rozumiem czego jeszce nie wiadomo w tym temacie, jak dla mnei wszytko jest juz wyjasnione bardzo precyzyjnie. Kolego Arth ,jesli na Twojej oponie jest tylko napis outside i nie ma strzałki kierunku to dobrze zamontowałeś swoje opony!!!!!!!!!! jak zrobisz tak jak sugerowął char ,to bedziesz miał napis outside inside ;-) i bedzie zle, bo producent nie dzieli tych opon na prawe i lewe ,wszytskei są identyczne .powtórze jeszcze raz: mam identycznie w przypadku pirelek ,tak musi byc i zaden fachowiec nic tu nie zdziała , jesli komus przeszkadza odwrotne ułozenie klina to niech nie kupuje asymetrycznych niekierunkowych , a asymetryczne kierunkowe.np te do których link wysłał kolega Char (nokiany).dla właściwosci opon asymetrycznych niekierunkowych nie ma znaczenia ułożenie klina .Cena czy klasa opony tez nie gra roli ,wazne sa tylko założenia producenta, pirelli sotozero to jedna z drozszych opon (za sztuke płaciłem około 900 zł ,wiec argument finansowy tez odpada),pomimo tego jest to opona asymetryczna niekierunkowa bez podziału na lewa i prawa strone. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kolego Arth, jeżeli na twojej oponie występuje wzór strzałki to ma znaczenie w którą stronę ta strzałka jest skierowana. Obejrzyj sobie ten filmik, który pokazuje jak to działa. U ciebie akurat te nacięcia nie są zbyt duże, ale na bank są pod skosem by lepiej odprowadzać wodę. W tej chwili jedna strona odprowadza lepiej, druga gorzej. Może te różnice są minimalne, ale jest to tylko kwestia ilości wody i szybkości byś poczuł tę różnicę. Jak szybko nie jeździsz to olej to, ale jak szybko to lepiej mieć taki sam układ bieżnika z obu stron.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! Atrh nie ma strzałek na opnach i na tym polega cały problem: to nie jest opona kierunkowa, jak mozna to jeszce inaczej wytłumaczyc :krzeslem: Remlus testowałes jak zachowuje sie ten bieżnik po lewej i po prawej stronie, ze wyrokujesz ze jest zle ? nie wpadłes na to, ze producent zrobił opone tak ,ze nie ma róznicy w trakcji pomimo odwrotnir ułozonego klina ? czy na prawde uważasz, ze znani producenci drogich opon wypuszczaliby na rynek produkt niebezpieczny dla zdrowia i zycia? przykład good year f1 jest zły bo to opona skonstruowana jako kierunkowa, oczywiste ,ze jak ząłozysz ja odwrotnie to bedzie zle odprowadzac wode .Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

"...Kolego Arth, jeżeli na twojej oponie występuje wzór strzałki..." Nie strzałka na boku opony! Opony których bieżnik jest tak ukształtowany zawsze będą oponami kierunkowymi, bo chodzi o taką zasadę odprowadzania wody jaka jest w Eagle F1. Dlatego też "kolega Arth" ma źle założone opony. Niezależnie od tego czy chodzi o lepsze trzymanie na śniegu (do tego też stosuje się skośne rowki) czy odprowadzanie wody, takie opony musza być zakładane w odpowiednim kierunku. Swoją drogą ciekawe jakie to opony, takiego wzoru nie znalazłem nigdzie. Bieżnikowane???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Ciekawe jest że producenci opon raz nam wciskają przy oponach symetrycznych kierunkowych że strzałkowe ułożenie bieżnika jest bardzo ważne do odprowadzenia wody a produkując asymetryczne niekierunkowe twierdzą już że nie ma to znaczenia .Oczywiście te asym.niekier. mają strzałkę mniejszą ale tak jak pisał remlus jest granica warunków na drodze(prędkość ,ilość wody,śnieg) przy której różnica będzie widoczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rzućcie okiem na ostatnie zdanie uwagi umieszczonej na samym dole opisu TYCH opon.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! ! DUŻY dobrze, że podałeś ten link bo jak widac do niektórych nie docieraja logiczne argumenty!!!!!!! a co do tego co wciskaja nam producenci, kazda asymetryczna niekierunkowa ma mało dominujący klin, zwykle zajmuje max 1/3 opony ,porównaj sobie chociazby opone do której link podał Duży z eagle f1 i co ,nie widac zasadniczej róznicy w szerokosci klina? moje pirelki może też są bieżnikowane ? :rotfl: Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma bata by opona założona odwrotnie zachowywała się indentycznie z tą co to klin w drugą stronę. Być może ta różnica jest pomijalnie (wg producenta) mała, jak w przypadku opony do której link podał ZBI Duży, ale jest. Ja sobie takich oponek nie założę. Tym bardziej gdybym miał takie jak "kolega arth". Passat to nie nysa gdzie co założysz to i tak dobrze będzie. Czasem jeździ się szybko i lepiej mieć wtedy szyby czyste, hamulce sprawne, zbieżność prawidłową i oponki takie same na obu osiach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
. Czasem jeździ się szybko i lepiej mieć wtedy szyby czyste, hamulce sprawne, zbieżność prawidłową i oponki takie same na obu osiach.

 

Mam takie same zdanie :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

50% klina na oponie o których mowa w tym temacie jak twierdzisz uki145 nie ma znaczenia przy mokrej nawieżchni . Ciekawe.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! to panowie wyłumaczcie mi co mam zrobic z moimi 4 oponami, za które zapłaciłem 3600 zł , te opony sa czesto montowane w wyczynowych autach sportowych,w parwie wszytskich niezaleznych od producenta i obiektywnych testach trakcji uzyskały najwyzsze oceny. ta sama firma produkuje przeciez opony kierunkowe asymetryczne po nizszej cenie dlaczego tutaj nie zastosowali tej technologii ? gdyby trakcja nie była identyczna to nie sprzedawaliby opony niekierunkowej .wasza teza jest taka , ze producent pirelli sprzedaje na najwyzszej półce produkt niebezpieczny dla zycia i zdrowia? przeciez to po prostu smieszne i nei poparte zadna obiektywna argumentacja. ja rozumiem Panowie ,ze macie obawy , ale nie wypisujcie bzdur, bo na oko to rózne rzeczy wyglądaja na niemozliwe. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Opony daj do utylizacji i kup sobie Eagle F1.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

Witam! no tak na eagle f1 bedzie mi sie szczególnie dobrze jezdziło zimą :ok:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uki, no nie, to żart. Mimo wszystko producenci bardzo reklamują bieżnik ze skośnymi rowkami odprowadzającymi wodę, argumentując tym że woda sobie lepiej odpływa, tyle, że w jednym kierunku. F1 jest tu extremalnym przypadkiem. Jednak nie trzeba być wielkim fachowcem by stwierdzić że przy bieżniku takim jak ma "kolega Arth" opona założona odwrotnie w ekstremalnych warunkach zachowa się inaczej. Ja bym na jego miejscu zdjął to po prostu, albo inaczej; nigdy bym czegoś podobnego nie założył. Twoje oponki mają pewnie bardzo duży margines bezpieczeństwa i być może musiałbyś przesiąść się do ferrari by to sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość uki145

a to był sarkazm ;-) ja rozumiem skad watpliowsci ,jak zobaczyłem odwrotnie układajacuy sie klin w moich oponach tez sie złapałem za głowe ,ale postanowiłem zrobic dochodzenie i jego wynik jet taki ,ze w przypadku tych opon nie ma znaczenia jak jest ułozony klin. kurde myslcie co chcecie , ja na tych oponach przejechałem juz prawie 2000 km w różnych extremalnych nawet warunkach , jest super i moge je polecic z pełna odpowiedzialnoscia, nie ma zadnej róznicy ,nawet przy predkosciach około 200 kmh/ h auto jedzie równo i o dziwo nie sciąga ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Zb.gniew

Reklama dźwignią handlu.Postępowanie firm oponiarskich nic nie różni się od spożywczych ,od 15 lat sprawa wyższości margaryny nad masłem i odwrotnie zmieniała się kilkanaście razy.Kiedyś tłumaczono wszystkim że najważniejszy jest klinowy bieżnik bo świetnie odprowadza wodę to już wyszło z mody i już ten klin nie jest tak ważny- teraz dobrze się sprzedaje asymetria to się ją sprzedaje, zaprzeczając częściowo wczesniejszym argumentom. Jedno jest pewne za nowinki i ich reklamę napewno zapłacimy MY.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jedno jest pewne za nowinki i ich reklamę napewno zapłacimy MY

A ktoś Cię zmusza do zakupu do zakupu opon asymetrycznych?

 

Zamknę na razie, bo dyskusja przeradza się w tworzenie teorii spiskowych.

Jak będziecie mieć jakieś ciekawe info na ten temat, to czekam na sygnał.

_zamkniety

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności