bauer Zgłoś #1 Napisano 4 Grudnia 2007 wczoraj wymieniałem żarówke długich, no ale mnieszja z tym że musiałem odkręcić puszke filtra powietrza.. ale duże dłonie i nie miałem jak tam operować, przy okazji tego odkreciłem wąż od turbo, i chciałem sprawidzić w jakim stanie jest turbo ku mojemu zaskoczeniu poruszylem w srodku nie iwem jak to sie nazywa fachowo oską chyba. no i okazało sie że jest na tej oscie luz jak wielki tego sam nie określe bo nigdy nie dotykałem innej dobrej, i tu moje pytanie czy turbina przy lekkim ruszaniu sie oski długo jeszcze pociągnie?? bo narazie nie odczuwam żadnego spadku mocy jest ok sataram sie cały czas ją oszczędzać dzieki przykazaniom TDI ,wiem też że licznik był kręcony ale ile tego już nie mam pojęcia samochód z 2001 ma teraz 150tys, przedemna robota rozrządu i nie wiem czy w końcu będzie sens pakowania się w koszty. Drugie pytanie o climatronic bo ostatnio przestał wogóle sie włączać jednak pojeżdże chwile i po uruchomieniu samochodu znowu działa już okej próbowałem podpiąć pod komputer to nie zdarzyłem sprawdzić bo sie właczył i błędów już nie pokazał, z góry przepraszam za długość wypocin ale może ktoś pomoże pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #2 Napisano 4 Grudnia 2007 Jesli auto bylo sprowadzane z niemiec...to srednio trzeba liczyc 40tys km na rok. W Twoim wypadku, wychodzi wiec jakies 250tys km. SILNIK wytrzyma bez najmniejszego problemu tak samo skrzynia ALE sprzeglo i dmuchawka (turbo) koncza swoj zywot. Co do CLIMATRONICa nie wypowiadam sie...nie znam sie Ciekawe AVF z 2001r Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #3 Napisano 4 Grudnia 2007 Jeżeli luz jest wzdłużny-osiowy(przemieszcza się wzdłuż osi) to nie jest problem gorzej jeżeli luz jest poprzeczny(wyrobione panewki (łożyska) ) Co do klimy nie wypowiadam się Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer Zgłoś #4 Napisano 4 Grudnia 2007 Zuse dlaczego ciekawe AVF z 2001r ?? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #5 Napisano 4 Grudnia 2007 bo te silniki (AVF) "chyba" pozniej montowali...no chyba, ze sie myle Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol Zgłoś #6 Napisano 4 Grudnia 2007 bo te silniki (AVF) "chyba" pozniej montowali...no chyba, ze sie myle Mylisz sie-u mnie w rodzinie jest AVF z 2001roku... Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
xemit Zgłoś #7 Napisano 4 Grudnia 2007 W/g moich danych te silniki były od 10.2000 więc chyba wszystko o.k. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
waaj Zgłoś #8 Napisano 4 Grudnia 2007 Według moich źródeł to już 2000r Pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
makeć Zgłoś #9 Napisano 4 Grudnia 2007 AVF wychodziły od 2000r powiedz coś więcej o tym klimatroniku... nic nie ma na wyświetlaczu ?? czy dmuchawa nie co później zaczyna chodzić ?? wyłącz zapłon, naciśnij na klimatroniku obieg wewnętrzny i ECON, jednocześnie ,włącz zapłon.... poczekaj chwilkę i klima się sama zdiagnozuje. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
souler Zgłoś #10 Napisano 4 Grudnia 2007 jesli chodzi o luzy wirnika to pociesze cie, ze kazda turbina je ma. kwestia jak duze one sa. zasada jest prosta - dmucha zadane cisnienie bez pozerania oleju - jezdzic! Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość hha Zgłoś #11 Napisano 4 Grudnia 2007 jesli chodzi o luzy wirnika to pociesze cie, ze kazda turbina je ma. kwestia jak duze one sa. zasada jest prosta - dmucha zadane cisnienie bez pozerania oleju - jezdzic! Dokładnie tak jest Miałem w łapkach już około setki nowych turbosprężarek Garret'a czy Borga&Wagner'a i wszystkie mają luz poprzeczny. Gdyby go nie miały to po paru obrotach dokładnie by się zatarły. Podczas pracy luz reguluje i eliminuje ciśnienie oleju na łożysku ślizgowym HHA Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer Zgłoś #12 Napisano 4 Grudnia 2007 Witam ponownie sorrka że nie odpisywałem odrazu ale bawiłem sie zakupionym od naszego forumowicza Vagiem i jak sie okazało nie jest to takie trudne:D udała sie adaptacja zamykania drzwi podczas przekroczenia 15km/h, co do climatronica to ręce mi opadają samodiagnoza brak błedów, pod vagiem brak błedów, zazwczyaj nie włącza sie po dłuższym postoju i dopiero po jakimś czasie zaczyna działać sama z siebie dziekuje za odpowiedź co do turbiny wczoraj przeszła mi nawet myśl o sprzedaży jednak jeśli szanowne grono forumowiczów twierdzi że tak ma być to nawet słowa nie powiem najwyżej uzbiera sie kaski i kupi regenerowana albo używke przyszłość pokaże, dziś po lekkim ściganiu sie z octavia 1.6 102 konie lekki nie dosyt bo szlismy łeb w łeb do 3 biegu jednak pozniej odskoczyłem, mam jednak asa w rękawie mam tiptronic a to jednak troszke czasu zabiera, nie umiem jeszcze robić logów dynamicznych i nie sprawdze turbiny i przepływki. tym razem mam nadzieje że nie przegiołem z napisanym materiałem i ktoś to przeczyta pozdrawiam Daniel Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
piotr555 Zgłoś #13 Napisano 4 Grudnia 2007 Widze ze ciekawy temacik , to dokladnie masz taki chyba jak moj 2001 130KM mam najechane 230 tys ,cos ta turbinka mi jakos odglos zmienila i pewnie tez sciagne tego weza i zobacze na te luzy,a kolega wczesniej napisal cos o sprzegle i chyba ma racje ,bo jak autko cieple i stoje w korku albo na swiatlach to tak szarpie ze czasami to wystartowac trudno jak sie mu dobrze gazem nieprzylozy ,to pewnie to sprzeglo sie konczy ??? Pozdrawiam; a i dodam jeszcze ze od kolegi Yasska(polecam wysylka i kabelki OK) tez mam ta zabawke ale jakos jeszcze niemoge znalezc czasu zeby sie pobawic Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer Zgłoś #14 Napisano 5 Grudnia 2007 Witam ponownie tym razem mam kolejne pytanie jeśli to off topic to zamknijcie czy coś, czy jeśli w trasie weedług mnie ma moc i wszystko a spalanie na trasie 400km nie spadnie poniżej 7,4l to według was cos nie tak czy wszystko wporządku?? dziś posprawdzam cały dolot bo nie wiem czemu jak sie go odpali lub po jeździe dymi na biało raz mało a raz potrafi ładną chmurę stowrzyć, a czytałem że to właśniee przypadłość nieszczelnego dolotu z góry dziękuje za odpowiedzi, każdy może coś od siebie dołoży Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Ryszardos Zgłoś #15 Napisano 5 Grudnia 2007 witam, Z tym sprzęgiełkiem to chyba racja. ja mam podobnie - jak stoje długo w korach to mi drga przy ruszaniu cała fura. Ktoś się orientuje jaki jest koszt wymiany i co wymienić? Pozdro Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zuse Zgłoś #16 Napisano 5 Grudnia 2007 kolo dwomasowe+tarcza+lozysko oporowe+wymiana jakies 1500zl BIALY DYM ...niedobrze CZARNY DYM ...nieszczelny dolot i zmulony samochod Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Marios Zgłoś #17 Napisano 5 Grudnia 2007 Jeżeli masz biały dym przy odpalaniu i gdy silnik (wylot) jest zimny to jeszcze nic strasznego ... też tak mam ... zazwyczaj to normalne ale gdy masz sporo białego dymu po dłuższej jeździe gdy auto jest rozgrzane to już coś nie tak - może ale nie musi wskazywać na uszczelkę pod głowicą - jeżeli ubywa Ci do tego sporo płynu chłodniczego to zapewne jest to wina uszczelki pod głowicą. Odnośnie spalanie 7.4L w trasie to jeszcze nie jest źle, wszystko zależy jak lubisz jeździć, ja rekord w trasie 350km miałem 8.5L (extremalne testowanie auta) zazwyczaj jak jade bardzo spokojnie to mam 6.8L, jak jadę trochę szybciej to jest na poziomie 7.2L - tak jak Ty mam tiptronica Odnośnie climatronica, pierwsze pytanie czy tak jak to w przykazaniach jest zapisane raz na rok jeźdisz na diagnozę klimatyzacji, nabijanie, odgrzybianie itp ?? Po tym włączeniu climatronica to sprężarka Ci się nie załącza czy nadmuch Ci się nie załącza (na wyświetlaczu nie ma kresek siły nadmuchu) i dopiero po chwili zaczyna cokolwiek wiać ?? Jest różnica czy Ci się sprężarka nie załącza czy poprostu nie działa przez chwile nadmuch zanim w obiegu klimatyzacji nie powstanie odpowiednia ciśnienie. Jeżeli po chwili zaczyna wszystko działać to wszystko ok. Ale przyczyny mogą być takie, zbyt niski poziom czynnika chłodniczego i spreżarka musi dłużej potłoczyć żeby uzyskać odpowiednie ciśnienie (jak bardzo dawno nie nabijałeś klimy to warto to sprawdzić - raz na rok powinno się jechać na diagnostyke), niska temperatura na zewnątrz i klimatyzacja poprostu się wtedy nie załącza. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bauer Zgłoś #18 Napisano 5 Grudnia 2007 witam co do climatronica to jest tak ze wkladam kluczyk przekrecam wszystkie ikonki gasna odpalam lub nie i czasem poprostu na panelu nie ma nic nawet off, i jak pojezdzi samochod to ok jest i sie sam wlacza błędów żadnych, co do diagnozowania klimy jescze nic nie bylo bo narazie dopiero co zmienilismy dom z rodzicami i kasy duzo poszlo na dom wiec Pasio troszke zaaniedbany, a teraz czeka mnie malowanie dwoch zderzakow bo letnie opoony plus snieg i lekko obtarty jest;/ a i jeszcze rozrzad juz do roboty na gwałt i własnie kolejne pytanie za ile całość wyjdzie bo jezdziłem dziś i rozne ceny... w aso skody dostalem 500zl i 700zl do jednego silnika tylko pierwszy zestaw nie zawiera stabilizatora drgan czy czegos takiego... w sklepach motoryzacyjnych tez cos kolo500zl a wiem ze potrzeba mi zestaw + pompa i nieszczesny napinacz hydrauliczny, może ktoś napisac mi zestaw maxymalnie cenowo i taki z sredniej polki.. z góry dziekuje i wybaczcie za błedy ale jade do niemiec wlasnie i sie cholernie spiesze;/ pozdrawiam Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
wolfgdynia Zgłoś #19 Napisano 16 Sierpnia 2016 Panowie pytanie Przewód idący do turbo ( zasilający ją w olej ) został ukręcony podczas wymiany turbo. co robić ? jakiś numer OE ? gdzie go dostać ? Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
zdun_VW Zgłoś #20 Napisano 16 Sierpnia 2016 Mi mechanik też ukręcił, podobno "ten typ tak ma", że się zapieka i ciezko nie zniszczyc. Kupił nówkę z ASO, cena nie była duża. Mogę podać więcej info jak będę w domu, bo mam na fakturze wszystko. Cytuj Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach