Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wyczyściłem ten zaworek według W/W instrukcji i jest różnica

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony przed chwilą N75 i wężyki podciśnienia, przejechaniu się kawałek na zimnym silniku czuje się różnice mocy większej. Jestem ciekawy jak jutro będzie jak się rozgrzeje silnik do pracy roboczej. Masakryczny dostęp do tego N75 ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam szukałem dokładnie na forach zdjęć z analizą gdzie znajduje się N75. W miejscu gdzie znajdować się powinien według 99% zdjęć które znalazłem w internecie mam coś zupełnie innego i zapewne któryś z forumowiczów będzie wiedział co to za czujnik. Martwi mnie jednak zwisający z niego kabel z widoczną na zdjęciu fioletową wtyczką. Pozdrawiamzdjęcie.jpg

zdjęcie (1).jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moze jest to inny czujnik n75 ???? Nie widzialem takiego nigdy na zadnym ze zdjec na forum

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wnioskuje po opisie silnika, że powinieneś mieś silnik AHH, wiec turbo ze zmienną geometrią, a na foto jest turbo z WG, czyli masz przełożone turbo wraz z zaworem z silnika AHU. Instalacje też masz przerabianą.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Witam szukałem dokładnie na forach zdjęć z analizą gdzie znajduje się N75. W miejscu gdzie znajdować się powinien według 99% zdjęć które znalazłem w internecie mam coś zupełnie innego i zapewne któryś z forumowiczów będzie wiedział co to za czujnik

 

 

Bardzo podobny jak nie taki sam jak w 1.8t

tu na zdjęciu go widać http://allegro.pl/zawor-podcisnienia-n-75-n75-passat-b5-1-8-t-i2257590547.html

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

FAKTYCZNIE TO JEST N75 Z 1.8T. Jeżeli kupie normalne n75 z okablowaniem to powinno być lepiej nie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nic nie będzie lepiej. Jeśli masz N75 sterujący ciśnieniem i turbo z WG a samochód miał prawidłową dynamikę to zamiana obecnego N75 na N75 sterujący podciśnieniem spowoduje, że sterownik silnika nie będzie w stanie prawidłowo regulować ciśnienie doładowania. Jeśli faktycznie masz silnik o oznaczeniu AHH to ktoś wstawił tam zwykłe turbo, N75 sterujący ciśnieniem i zmienił sterownik silnika na taki, który obsługuje regulację ciśnienia doładowania zwykłej turbosprężarki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mam AHH czy AHU jak to sprawdzić najłatwiej ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to jak najłatwiej tylko jak najpewniej bo jeśli silnik zmieniany był w samochodzie to patrzenie na wlepę w bagażniku i nalepkę na osłonie rozrządu może tylko wprowadzić sprawdzającego w błąd. W takim przypadku należy kod silnika odczytać z jego bloku ze specjalnego nadlewu znajdującego się bezpośrednio pod króćcem wodnym węża wychodzącego z głowicy do chłodnicy płynu chłodzącego, o w TYM miejscu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli mam silnik z oznaczeniem AHU, jednak mam problem z wyłączaniem się turbiny przy 120 km/h dalej. Ostatnio jak popsikałem trochę WD40 i poruszałem trochę okablowaniem turbina zaczęła zdecydowanie lepiej działać ale dalej przy 120 off. Ta fioletowa wtyczka jest do klimatyzacji bo ostatnio koleś mówił w warsztacie że ten kabel powinien być podłączony do klimy jednak nie pasują do siebie i zasugerował żebym udał się do elektryka przerobił wtyczkę. Dziwi mnie fakt że mam czujnik N75 taki sam jak w 1.8T. Co mam zrobić .... ??? Czy kupić nowe N75 ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Dziwi mnie fakt że mam czujnik N75 taki sam jak w 1.8T. Co mam zrobić .... ??? Czy kupić nowe N75 ?

 

sprawdź tylko czy sprawny, wiem że w jakiś tdi były montowane właśnie takie n75 jak w 1.8t, może to akurat ten model silnika.

 

Już wiem które tdi miały ten n75, tylko te bez zmiennej geometrii ...chyba że sie mylę to mnie poprawcie

Edytowane przez kserkses

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam piszę w sprawie samochodu, nie swojego, ale bliskiej mi osoby.

Chodzi o silnik 1.8 AEB 150KM, czyli pierwszy 1.8T, bez map sensorów, innych wodotrysków, itp., taki najprostrzy 1.8T.

W jaki sposób można sprawdzić manualnie, czy działa N75 w takim silniku.

 

Żeby nie było, że nie czytałem i nie szukałem... Jest tam ukłąd ciśnieniowy. Jak powinna zachowywać się sztanga na postoju kiedy szybko podkręcamy mu obroty na jałowym? Jak jest u was?

U mnie na jałowym przy szybkim "depnięciu" przy ok. 4500obr. sztanga się rusza o dobre 10mm. Po odpięciu N75, wtyczki, sztanga jakby delikatnie szybciej otwiera WG, przy ok. 4000obr., a może mi się tylko wydawało.

Czy na biegu jałowym, kiedy stoimy w miejscu, u was sztanga od turbo, przy "gazowaniu', również się porusza ok. 10mm?

 

Odpinałem wężyk od WG z N75, samochód się wtedy zbiera po tej operacji, w próbie drogowej, bardzo dobrze. Ale po chwili, już na 2 biegu, wpada w tryb awaryjny, szarpanie itd.

Czy jeśli po odpięciu WG od N75, idzie bardzo dobrze, do czasu wpadnięcia w tryb awaryjny na co zwrócić uwagę przy sprawdzaniu lub co sprawdzić. Jeśli po odpięciu z WG przewodu, chwilę przyśpiesza bardzo dobrze, czy przyczyną może być DV?

 

Zastanawia mnie jedna kwestia, jak ten samochód, a właściwie na podstawie czego, wpada w tryb awaryjny? Nie ma map itd. Skąd komp wie, że wężyk na WG jest zdjęty i kiedy przełączyć w tryb awaryjny jak nie mierzy ciśnienia???

Edytowane przez rainman777
Przeniesiony reg. pkt. 2.1.a

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam i mi powrócił problem chyba z zaworkiem N75. moje auto passat b5fl 2001r, silnik AVB. Jakiś rok temu padł zaworek całkiem sie zatarł bo spadł przewód elastyczny i dostał sie syf, kupiłem drugi, przeczyściłem ale w trakcie czyszczenia ułamał mi się kawałek plastikowej rurki od powietrza atmosferycznego ten od gury N75 co jest, zakleiłem klejem i w koło silikonem i tak klekotał do lipca 2015r. rano wsiadam do pracy i gaz a tu muł i od razu myśl zawór albo wężyk spadł patrze pod maske i ten klejony kawałek rureczki odleciał ale jeżdziłem tak do dziś kiedy to kupiłem poksyline i zalepiłem i jest ok. Na odpalonym aucie zasysa powietrze ale samochód dalej nie zbiera tak jak powinien. Moje pytanie czy dalej naleciał syf i czyścić czy moze to coś innego , mysle ze albo N75 albo przepływomierz mam tylko miernik nie mam Vag ani znajomego w okolicy zeby sprawdził.czy jak ja bede obserwował sztange a kolega przygazuje auto i sztanga zmieni położenie to zawór dobry czy nie da rady tak sprawdzić. jutro jeszcze przedmucham auto na autostradzie moze coś zapchane jest i troche głośniej chodzi teraz tak buczy moim zdaniem zadnych nieszczelnosci nie zauwazyłem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

 

Krótko

 

do 2 tys obrotów muli, potem rakieta. W tryb awaryjny nie przełącza.

Miałem regenerowane turbo, wymieniłem EGR, wężyki podcisnienia wydają sie ok. Filtry wymieniane na czas, paliwo Lotos dynamic.

 

z tego co czytałem, na pierwszy plan wysuwa się wymiana N75, przepływka, nastepnie wężyki podciśnienia.

 

Pytam dlatego, że problem jest nagminny, ale wiele osób pytało, a nastepnie temat się urywał. Po prostu, wielu użytkowników nie kończyło postów z wyjaśnieniem przyczyn.

Może ktoś to przerabiał i podpowie jak sie historia skończyła.

 

POZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja to przerabiam do dziś zrób logi to porównamy z moimi i powiem Ci co ja robiłem i czy to coś zmieniało

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Walnięty, zabrudzony zaworek N75 u mnie objawiał się tym że jak odpaliłem auto i gaz to bardzo powoli zbierał od 2tys obrotów było lepiej poprostu na wysokich obrotach dało sie jechać , czyszczenie pomogło auto zbiera jak trzeba, potem miałem awarie z ułamanym króćcen od zaworku n75 jak 2 posty wyzej i gdy zakleiłem go poksylina a zassał syfu to tez był muł myslałem ze przepływka ale wyciągnołem zaworek i przeczyściłem i sprawdziłem wszystkie wężyki podciśnienia i teraz jest dobrze, wpierw radze zajac sie zaworkiem podcisnienia i sprawdzenien wezyków podcisnienia, i sztange w gruszcze turbo ja ją ruszałem góra dół kilkanascie razy u mnie dosc ciezko chodziła i chodzi dalej około 1cm tylko. U kolegi powodem mułowatego auta było to ze ciekła odma i do dolotu duzo oleju szło i zatkało katalizator , rozkrecenie i czyszczenie karcherem z chemią pomogło , a pokrywe z odmą kupił uzywana, pokrywa 55euro z rozbitka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
ja to przerabiam do dziś zrób logi to porównamy z moimi i powiem Ci co ja robiłem i czy to coś zmieniało
Wymieniony zaworek N75.

Odetchnąłem. Wszystko wróciło do normy.

 

POZDR.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności