Skocz do zawartości
barkas

brak grzania świec

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem poruszany już kilka razy, lecz w innych wątkach nie znalazłem dokładnie tego objawu, który występuje w moim Passacie (mojego ojca).

 

Samochód był już u mechanika, ponieważ po włączeniu zapłonu lampka świec żarowych zapalała się na ok. 1 sekundę i następowało "cyknięcie", a na świece nie było podane żadne napięcie - sprawdzone żarówką. Sytuacja ta miała miejsce zarówno przy zimnym jak i przy ciepłym silniku.

 

Mechanik wymienił czujnik temperatury, świece nie grzeją jak nie grzały, ale jest inne zachowanie żółtej lampki od świec - zapala się na 1 sekundę, następuje mrugnięcie lampki i "cyknięcie", a następnie lampka zapala się jeszcze na ok. 3 sekundy.

 

Mechanik po wymianie czujnika powiedział, że "nie wie czy to ta przyczyna" i kazał ewentualnie odłączyć wtyczkę od czujnika temperatury, żeby świece cały czas grzały. Niestety chyba nie grzeją, bo objaw jest ten sam (szybkie "cyknięcie") i są problemy z odpalaniem.

 

Wspomniany mechanik cechuje się tym, że bardzo chce pomóc, ale niestety trzeba mu praktycznie palcem pokazać co ma sprawdzić. I w związku z tym chciałbym dowiedzieć się od forumowiczów, co może mieć wpływ na brak grzania świec. Z tego co wyczytałem to:

- świece (sprawdził, podobno są OK)

- bezpiecznik pod maską (wg niego "wygląda na sprawny")

- przekaźnik (nie wiem czy na to wpadł)

- czujnik temperatury (nowy)

co jeszcze?

 

Mam w zanadrzu jeszcze jednego mechanika, polecanego przez wszystkich, znającego się po prostu na tym co robi, ale niestety nie wiem czy znajdzie on czas, więc dlatego proszę o podpowiedzi dla mechanika, u którego było już to auto.

 

Będę wdzięczny za wszystkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zdajesz sobie sprawe, ze w temp powyzej +5 swiece nie grzeja? co innego problemy z odpalaniem, bo powinien nawet ponizej 0 palic na dotyk bez swiec. napisz jak sie auto zachowuje przy probie odpalenia, czy szarpie silnikiem zaraz po zaplonie, jaki leci dym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Temperatura u nas w ostatnich dniach wynosi ok. 0 stopni. Auto nie szarpie podczas próby odpalania, po prostu kręci, ale nie odpala. Odpali średnio za trzecim razem (piłowany jest z każdą próbą krótko - 5 sekund). Skoro powinien odpalać bez problemu, to nasuwa mi się inna myśl - wydaje mi się, że obroty po odpaleniu zimnego silnika, jak i po rozgrzaniu są takie same - ok. 800obr/min. Czy może mieć na to wpływ aparat ssania? I czy komputer zanotuje błąd, jeżeli faktycznie urządzenie jest niesprawne? Wydaje mi się, że poprzedni mechanik nie podpinał samochodu pod komputer i coraz bardziej skłaniam się do tego, żeby poczekać, ale oddać samochód do fachowca.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podepnij pod Vaga jakieś błędy sterownik powinien zarejestrować, odczyt wartości bieżących też by wartało zrobić. Wiem że to żadna porada, ale bez Vaga to czasami szukanie igły w stogu siana, chociaż Vag to nie panaceum na wszystkie usterki. Może ktoś z forum w twojej okolicy zczytał by Ci błędy zawsze taniej. Co do przekaźnika świec żarowych ma numer 109.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi, ojciec będzie za 1,5 tygodnia to coś konkrentego postanowimy jak samochód będzie już na miejscu.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

ja mam podobny problem u mnie świece grzeją sie dość długo i gdy kontrolka zgaśnie po chwili słychać jeszcze takie cykniecie mam takie pytanie czy kontrolka pokazuje grzanie świec żarowych tych do podgrzewania mieszanki a to cykniecie to jest od świec które podgrzewają płyn?? i czy można odłączyć świece te od płynu i czy nie bedzie komputer wariował a świece do mieszanki będą sie dłużej grzać i samochód będzie lepiej odpalał??bo robiłem taki eksperyment ze grzałem świece i w trakcie kiedy kontrolka sie świeciła to palił lepiej a gdy kontrolka zgasła i słyszałem cykniecie to o wiele gorzej tak jak by świece szybko stygły

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Czy może mieć na to wpływ aparat ssania?

 

a czy w 1Z jest coś takiego jak aparat ssania? ja o czyś takim jak dotąd nie słyszałem

 

ja mam podobny problem u mnie świece grzeją sie dość długo i gdy kontrolka zgaśnie po chwili słychać jeszcze takie cykniecie mam takie pytanie czy kontrolka pokazuje grzanie świec żarowych tych do podgrzewania mieszanki a to cykniecie to jest od świec które podgrzewają płyn?? i czy można odłączyć świece te od płynu i czy nie bedzie komputer wariował a świece do mieszanki będą sie dłużej grzać i samochód będzie lepiej odpalał??bo robiłem taki eksperyment ze grzałem świece i w trakcie kiedy kontrolka sie świeciła to palił lepiej a gdy kontrolka zgasła i słyszałem cykniecie to o wiele gorzej tak jak by świece szybko stygły

 

kontrolka a czas grzania świec to dwie inne bajki, cyknięcie wyłącza świece, kontrolka wcześniej gaśnie informując Cię że już podgrzana jest nieco komora spalania i możesz startować, w tym czasie świeczki jeszcze chwilkę grzeją dla łatwiejszego rozruchu

włacz podczas podgrzewania lampke podświelenia wnętrza i zobaczysz po obciążeniu aku (jasność świecenia lampki) kiedy się świeczki wylączają

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość krystian_s1

no tak tylko teraz pytanie które sie wyłącza?? bo są jeszcze przecież jeszcze świece od podgrzewania płynu chlodzacego :]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

lampka świec żarowych pokazuje też błędy układu sterowania silnika

jak masz problemy z odpalaniem i musisz długo kręcić a potem odpala dobrze i silnik chodzi prawidłowo to sprawdź czy przypadkiem paliwo nie schodzi z układu . na szczęście przewody oryginalne są przezroczyste i będzie widać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Swiece do podgrzewania płynu chłodzącego włączają się dopiero po uruchomieniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość karoldwo

Witam mam taki problem rano jak odpalam passacika to po przekreceniu zaplonu kontrolka swiec tylko mignie i troszke dluzej kreci a jak juz odpali dymi troche a jak juz sie silnik nagrzeje pali dobrze i nie dymi na wolnych obrotah.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam, ja mam podobny problem. Rano passacika musze pokręcic ok 2-3 sekund żeby zapapalił i gdy jest zimny to zakopci na biało. Po rozgrzaniu juz odpala w porządku i nie kopci. Czy to jest jakaś usterka czy ten typ tak ma. Trapi mnie jeszcze jeden problem odnośnie ubytku płynu chłodzącego ( w weekend będe wiedział ile mniej więcej "zgubię" tego płynu na 100 km bo podczas jazdy po mieście przez tydzień nie musiałem dolewać płynu i zużył tylko połowę z przedziału od min do max) i nie wiem czy ten biały poranny dym to nie efekt uszkodzonej uszczelki, chociaż po rozgrzaniu nie dymi. wię już nie wiem co jest grane:(prosze o poradę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
witam, ja mam podobny problem. Rano passacika musze pokręcic ok 2-3 sekund żeby zapapalił i gdy jest zimny to zakopci na biało. Po rozgrzaniu juz odpala w porządku i nie kopci. Czy to jest jakaś usterka czy ten typ tak ma. Trapi mnie jeszcze jeden problem odnośnie ubytku płynu chłodzącego ( w weekend będe wiedział ile mniej więcej "zgubię" tego płynu na 100 km bo podczas jazdy po mieście przez tydzień nie musiałem dolewać płynu i zużył tylko połowę z przedziału od min do max) i nie wiem czy ten biały poranny dym to nie efekt uszkodzonej uszczelki, chociaż po rozgrzaniu nie dymi. wię już nie wiem co jest grane:(prosze o poradę

 

co prawda mam inny silnik ale: z tym odpalaniem na zimno tez tak mam, spróbuj zagrzać świece 2 raz(może któraś świeca nie pali - sprawdzałeś?) , a co do ubywania płynu to sprawdź węże i krućce przy silniku może któryś puszcza

Edytowane przez maniusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności