Skocz do zawartości
Gość czlowiek

Klimatronic -jak obslugiwac

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czlowiek

Nie bardzo wiem jak obslugiwac sterowanie nawiewow. Jesli nastawie sobie temperature np na 24 stopnie wlacze wentylator powiedzmy na 2 lub 3poziom to po chwili zaczyna chodzic coraz szybciej a slupek wchodzi na 5 lub 7 poziom , Znowu sobie zmiejszam na 2 poziom a a za chwile sie wszystko powtarza .Jak to wylaczyc zeby wentyltor chodzil caly czas na tych samych obrotach ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pozwole się podłączyć pod post kolegi.

Jestem "swieżym" użytkownikiem klimatronika i również nie wiem do końca "co i jak".

Może ktoś ma rozpiske i instrukcje obsługi jak ma to wszystko funkcjonować, itp.

Pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, a nie macie przypadkiem włączonego trybu AUTO?

ECON - klimatyzacja wyłączona, ręczne ustawienia siły nawiewu, temperatury i kierunku (nogi, szyba, na wprost)

(____)-puste pole - klimatyzacja włączona, ręczne ustawienia j/w

AUTO - klima włączona w trybie automatycznym, sama dopasowuje sobie siłę nadmuchu i przybiera początkową temperaturę 21st albo 22st nie pamiętam dokładnie.

Pozdrawiam :vw:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klimatronik dziala automatycznie. Ustawiasz tylko temperature np. na 24 stopnie i tyle.

Sama bedzie ustawiac sie moc nawiewow, na poczatku mocno bedzie wialo zeby osiagnac dan temperature potem sie ustabilizuje. Jesli cos ruszysz w sensie moc nawiewu, albo gdzie ma wiac wtedy wylaczy sie automatyczne sterowanie i bedziesz musial recznie sterowac miesce nawiewu i moc nawiewu (tak jak w zwyklym samochodzie bez klimatronica).

Wyprzedzajac pytanie. Przycisk ECONO nie uzywa sprezarki klimatyzacji, przycisk AUTO uzywa klimatyzacje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość czlowiek

ok ,Tak myslalem ze bedzie tak dlugi dmuchac az osiagnie wymagana temperature .Troche mnie to denerwuje bo pokonuje krotkie odcinki a tu caly czas mi wiej na wysokich obrotach przycisk AUTO mam wylaczone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to wlacz przycisk AUTO. Najlepiej miec caly czas auto wlaczone i tylko regulowac temperature.

Przy wylaczonym przycisku AUTO bedzie Ci dmuchal do konca swiata

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rbles

Ja jak włączę na tryb ECON i podniosę temperaturę np. z 19 na 22 stopnie to automatycznie siła nawiewu wzrasta o 2,3 słupki. Również mnie to nurtuje dlaczego tak się dzieje skoro jestem w trybie ręcznym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to zależy od rocznika, ale u mnie jest tak:

- napis AUTO po prawej stronie wyświetlacza włączony - temperatura sterowana automatycznie z wykorzystaniem sprężarki ("klimatyzacji"). W lecie faktycznie, jak wsiadasz do auta i w środku jest np. 50 st. C a Ty nastawisz np. 21 st to dmuchawa będzie dawac z całej mocy, by jak najszybciej "zmrozić" wnętrze do zadanej temeratury;

- napis ECON po prawej stronie wyświetlacza włączony - temperatura sterowana automatycznie, ale bez wykorzystania sprężarki ("klimatyzacji"). Zatem, jak wsiadasz przy tych 50 st. C wewnątrz auta i ustawisz 21 st. C to nadmuch też będzie dawał z całej mocy, ale temeratura powietrza wydmuchiwanego, będzie zbliżona do temperatury zewnętrznej. Czytaj: ekon schłodzi Ci wnętrze w sytuacji kiedy na zewnątrz jest chłodniej niż wewnątrz.

Natomiast u mnie jest tak, że jak przy włączonym ECON lub AUTO zmniejszę lub zwiększę nawiew (przyciskami) to gasnie mi odpowiednio napis ECON lub AUTO i wtedy sterowanie jest manualne (jak przy klimie manualnej), tj. jeśli było AUTO to teraz gaśnie ale sprężarka chłodzi, a jak było ECON to gaśnie i siła nadmuchu pozostaje taka jak sam ustawiłem, niezależnie do temeratury zadanej.

 

W celu ograniczenia siły nadmuchu w trybie AUTO (eliminacja efektu mroźniej wichury) dobrze jest na początku zwiększyć temeraturę np. na 26 st C co przy temp. rzętu 35-50 st. wew. i tak da efekt dużego chłodu, a jak auto osiągnie tę temepraturę to następnie zmniejszać docelowo o jeden st. w dół, co wywoła podniesienie obrotów wentylatora o 1-2 słupki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość rbles

Jak na ECON zmniejszam temp lub nawiew to mi nic nie gaśnie. Econ jest cały czas.

A jak latem nie chcesz za dużego nawiewu to dajesz na klime manual (nic się nie wyświetla) dajesz 20 stopni i nawiew 1 kreskę na szybę i po akcji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jak na ECON zmniejszam temp lub nawiew to mi nic nie gaśnie. Econ jest cały czas.

A jak latem nie chcesz za dużego nawiewu to dajesz na klime manual (nic się nie wyświetla) dajesz 20 stopni i nawiew 1 kreskę na szybę i po akcji.

 

Faktycznie. Na ECON nie gaśnie. Prostuje post powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odświeżę temat i zapytam o obieg wewnętrzny. Walczę z nim od jakiegoś czasu jak go włączam to on swoje wyłącza się nie wiem od czego to zależy może ktoś wyjaśnić ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Włączasz zamknięty obieg, nic później nie dotykasz i po pewnym czasie jazdy sam się wyłącza? Czy może naciskasz później AUTO lub ECON, odparowywanie szyb, co doprowadza do jego wyłączenia?

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A ja mam pytanie, czy można tak ustawić klimatronic, żeby mi się komp nie wpieprzał w siłę nawiewu? Czyli ustawiam trzy kreski i żeby to było święte! Funkcja utrzymywania temperatury jest OK dopóki steruje wyłącznie temperaturą nawiewu, ale ingerowanie w siłę nawiewu niesamowicie mnie wpienia i wiecznie muszę odrywać uwagę od jazdy, żeby korygować to co komputer sobie akurat wymyśli. Jeżdżę głównie na krótkich odcinkach więc jest to problem. Czy można to tak ustawić, żeby komputer odpimpał się od prędkości wiatraka?

 

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że nie ma to jak trzy gałki i święty spokój :noniebardzo

Edytowane przez Obywatel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Coraz częściej dochodzę do wniosku, że nie ma to jak trzy gałki i święty spokój :noniebardzo

 

W moim przypadku wciskam Auto i mam święty spokój, Wcześniej miałem 2 autka z pokrętłami. Śmiało mogę napisać że "Auto-Klima to CUDO".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ten spokój po wciśnięciu AUTO jest czysto teoretyczny. Po pierwsze ze względu na ciągle zmieniającą się prędkość wiatraka, po drugie odczucie temperatury jest często subiektywne. Np. jak startuje się zimą z zimnego silnika i zada choćby temperaturę 18 st. C, to w samochodzie robi się gorąco nie do wytrzymania zanim ta temperatura zostanie obiektywnie osiągnięta i trzeba ręcznie temperaturę skręcać. Taka jest specyfika ogrzewania nadmuchowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat z klimatronikiem nie mam problemu, tyle, że moja kobieta wiecznie nim kręci bo jej "za gorąco". Mam cały czas na 22 Auto, szczególnie na jesieni ta funkcja jest niezbędna, zapobiega parowaniu przedniej i tylnej szyby. Na Manual niestety para z szybek tak szybko nie schodzi. A jeżeli komuś hałas przeszkadza w początkowej fazie jazdy to po prostu niech zmniejsza obroty wentylatora tyle, żeby było Auto. Nastawa wentylatora dmuchawy np. na 2 lub 3 "kreski" działa tylko w trybie Manual i zapamiętuje te ustawienia, przynajmniej u mnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak włączyć ten tryb manual? Czy to jest jeszcze coś innego niż AUTO i ECON? Czy chodzi wtedy sprężarka?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Manualem nazwałem tryb Econ, takie przejęzyczenie. Klimatronic ma tylko 2 tryby: Auto i Econ. W każdym z nich jest możliwość manewru nawiewem, zmniejszanie obrotów dmuchawy w trybie Auto sprawi, że klimatronic przejdzie w tryb Econ. Niestety, wszystkie auta z automatyczną klimatyzacją po jej włączeniu jak najszybciej chcą uzyskać zadaną temperaturę. Jedyny sposób na Twój problem to nastawienie trybu Econ i siły dmuchawy na 3 ( lub inaczej) kreski i finito. Po ponownym uruchomieniu nastawy pozostaną w pamięci klimatronica. W innym trybie niż Auto sprężarka klimy nie pracuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W innym trybie niż Auto sprężarka klimy nie pracuje

Sprężarka pracuje jeszcze w trybie, gdy w miejscu napisu AUTO i ECON nic nie jest napisane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem to mimo wszystko niemal ciągle powinno się jeździć na AUTO. Nawet jeśli na zewnątrz nie ma 30st, to i tak w aucie będziesz miał inną temperaturę, zazwyczaj nieodpowiednią, np jeśli ustawisz sobie 22 stopnie, to i tak będzie cieplej w aucie, jeśłi powiedzmy na zewnątrz będzie 25...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności