Skocz do zawartości
martines

Temperatura cieczy chłodzącej w TDI!

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie odnośnie temperatury cieczy! Otóż jest to mój pierwszy silnik Diesla stąd nie wiem czy wszystko jest u mnie OK. Chodzi mi głownie o to że jak jest temperatura na dworze jest poniżej 0 bardzo długo mi się nagrzewa silnik. Natomiast jak już mi się nagrzeje i wskaźnik osiągnie swoje 90 stopni zaraz po zatrzymaniu po ok 2 min pracy na postoju silnik w oczach stygnie - strzałka spada poniżej 80 stopni. Dziękuje i pozdrawiam/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol

martines, temperatura, jaka powinna byc to 90stopni... Teraz jest chlodno na dworze, wiec nie ma co sie dziwic, ze motor dluzej sie nagrzewa i szybciej stygnie...

Ale jesli chodzi o nagrzanie sie silnika-mozna przyjac, ze w temp. ok. 0-5 stopni musisz zrobic jakies 8km, zeby silnik sie zagrzal do 90stopni-pisze to z autopsji...

 

EDIT//

Wlasnie doczytalem, ze silnik Ci stygnie podczas pracy na postoju... To juz nie jest normalne i cos jest z nim zle... Moze termostat :niepewny:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak dokładnie jest ok 6 km musze zrobić żeby tempertaura była optymalna. Czyli wszystko ok. Nie bede zaśmiecał proszę o usunięcie postu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Krawcol
Czyli wszystko ok.

Jesli spada Ci temepratura na postoju podczas pracy silnika to nie jest OK :!: Cos sie pierniczy-podczas pracy silnika temp powinna byc caly czas na poziomie 90 stopni...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

moze termostat pozostaje zbyt mocno uchylony i dlatego tak jest. nie wiem czy b5 maja przeklamania na czujnikach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja ma to samo, jak uzyskam temp 90 stopni i auto jest na chodzi na postoju to temperatura utrzymuje się. Jeśli włączę climatronic i ustawię na HI i wiatrak na maxa to strzała od temperatury mi po paru minutach ucieka z pionowej kreski i biegnie w lewo... termostat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeśli włączę climatronic i ustawię na HI i wiatrak na maxa to strzała od temperatury mi po paru minutach ucieka z pionowej kreski i biegnie w lewo... termostat?

 

Przecież nagrzewnica to dla silnika dodatkowa chłodnica, wiec chyba nie ma w tym nic dziwnego że jeżeli ustawimy grzanie i wiatrak na maxa to silnik jest chłodzony, tym bardziej że temp. na dworze jest bliska 0 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poruszałem ten problem kilka razy i jakoś nikt nie jest w stanie mi udzielić jednoznacznej ospowiedzi... mógł by ktoś przetstować tak swojego paska??? (postawie browar na zlocie i oddam parę punktów) bo sam już nie wiem czy wymieniać ten termostat :znudzony:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Adams jak napisał jarek.123 klima działa jak chłodnica i oddaje częśc ciepła. Wiem to z autopsji. Jeździłem kiedyś VW busem T3 i tam to najbardziej było widoczne. Chłodnica z przodu, silnik z tyłu ,więc zanim w lecie ochłodził się silnik (ciecz chłodząca miała do przebrnięcia ok. 3 metrów) musiałem włączac na full ogrzewanie w aucie otwierac okna i pędzic autem aby nie przegrzac silnika. Gorzej było w korkach. Wówczas korek od zbiorniczka płynu robił buum i z tyłu samochodu robiła się kałuża. Czyli wniosek z tego że przy ustawieniu klimy na HIGH wszelkie nagrzewnice od klimatyzacji działają jak chłodnice i oddają ciepło a temp. musi spadac. Prawa fizyki.

Pozdrowienia i szerokiej drogi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość leopold33
Adams jak napisał jarek.123 klima działa jak chłodnica i oddaje częśc ciepła. Wiem to z autopsji. Jeździłem kiedyś VW busem T3 i tam to najbardziej było widoczne. Chłodnica z przodu, silnik z tyłu ,więc zanim w lecie ochłodził się silnik (ciecz chłodząca miała do przebrnięcia ok. 3 metrów) musiałem włączac na full ogrzewanie w aucie otwierac okna i pędzic autem aby nie przegrzac silnika. Gorzej było w korkach. Wówczas korek od zbiorniczka płynu robił buum i z tyłu samochodu robiła się kałuża. Czyli wniosek z tego że przy ustawieniu klimy na HIGH wszelkie nagrzewnice od klimatyzacji działają jak chłodnice i oddają ciepło a temp. musi spadac. Prawa fizyki.

Pozdrowienia i szerokiej drogi

 

I miało by to sens gdyby nie cudowne urządzenie zwane termostatem który powinien zamykać tzw."duży obieg" gdy temp. spada.

 

Tamtego sezonu w swim passacie miałem dokładnie tak jak pisze @adams.

Wymieniłem termostat i teraz mogę grzać na MAXa!

Jak już silnik osiągnie 90st to nie ma siły by wskazówka opadła!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli termostat do wymiany... :dobani:

 

dzieki leopold33 :padam:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja musze jeszcze potestować bo u mnie dopiero raz się to przytrafiło no i silnik nagrzał się tylko co do 90 stopni więc może u mnie nagrzewnica zabrała te 10 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

panowie nagrzewnica z włączonym wiatrakiem na full zabiera bardzo duzo Ciepła (dodatkowa chłodnica) W T-4 jak miałem załadowaną tone na aucie i tone na przyczepce i jechałem po górach to wskazówka od płynu chłodzacego mało sie niezatrzymała na 130st ale jak włączyłem ogrzewanie na full to wszystko wróciło do normy (dodam że to było w lecie gdzie temp na polu była bliska 30st C )

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tygryfek

Nie piszcie nic o dodatkowych chłodnicach bo to bzdura - termostat jest od tego aby utrzymywać właściwą temperaturę włączając lub wyłączając duży obieg. Jeśli jest sprawny, na włączonym i rozgrzanym silniku temperatura nie ma prawa spaść poniżej 90 stopni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość poohatek

Obecnie, jak jest zimno, to ja po odpaleniu swojego paska nie wlaczam od razu ogrzewania w srodku, tylko czekam, az sie zagrzeje silnik. Wychodze z zalozenia, ze bedzie sie nagrzewal dluzej, jezeli nagrzewnica bedzie odbierala cenne ciepelko z plynu chlodzacego. Ostatnio mocno burzyla sie przeciwko takiemu postepowaniu moja "malzowina", wiec jej wytlumaczylem o co chodzi. Zapytalem "Rozumiesz?". A ona na to przez zacisniete zeby: "Policze do 10 i zrozumiem!" :) Ale wlaczylem jej ogrzewanie fotela i siedziala dalej cicho.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie piszcie nic o dodatkowych chłodnicach bo to bzdura - termostat jest od tego aby utrzymywać właściwą temperaturę włączając lub wyłączając duży obieg. Jeśli jest sprawny, na włączonym i rozgrzanym silniku temperatura nie ma prawa spaść poniżej 90 stopni.

 

Skoro twierdzisz ze to nie jest chłodnica to spróbuj kolego uruchomic zimny silnik i ustaw temp. i wiatrak na maxa, zobaczysz jak "szybko" silnik bedzie się rozgrzewał. Według mnie to jest chłodnica (oczywiście nie ma takiej wydajności jak ta na dużym obiegu, ale jest) i na dodatek nie mam tam termostatu,czyli płyn przelatuje cały czas, wiec jeżeli dowalisz ogrzewanie na maxa to nie ma bata że następuje chłodzenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozwólcie że podepnę się do tematu. Jeśli chodzi o nagrzewnice to moim zdaniem niewiele ma ona wspólnego z nagrzaniem silnika a to dlatego bo w B5 były montowane świece żarowe układu chłodzenia tu można o nich poczytać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość tomek136

poohatek, Nie polecam takiego roziazania! kiedys tak robilem w poprzednim samochodzie i pekła mi szyba przednia !!! bo po nagrzaniu samochodu na zimną szybę pusciłem gorace powietrze :dobani:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czy chcesz czy nie świece żarowe były fabrycznie montowane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagrzewnica bezdyskusyjnie odbiera od 10% do 30% tempertaury cieczy w obiegu więc spadajaca temperatura nie jest niczym dziwnym przy włączonym ogrzewaniu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności