Gość Tooomik Zgłoś #1 Napisano 6 Listopada 2007 Witam, jestem posiadaczem nowego Passata B6/3C z 2006r.w wersji Highline. Planując zakup opon zimowych (chcę je zamontować na posiadanych seryjnych felgach aluminiowych 7JX16) zastanawiam się czy lepiej wybrać rozmiar opony 205/55/16 czy 205/60/16? Letnie (oryginalnie fabryczne) opony mam w rozmiarze 215/55/16. Czy producent przewidzial jakies wymagane indeksy co do opon (XL, nośność, indeks prędkości), czy też jest to moja dowolna sprawa i nie ma wplywu na ewentualną utratę gwarancji? Z góry dziękuję za pomoc. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #2 Napisano 7 Listopada 2007 ja mam michelin pilot alpin pa3 w rozmiarze 205/60/16 i zadnych wiekszych przeklaman nie odczuwam, co do reszty zobaczymy jak przyjdzie snieg:) Fakt ze chlopaki w serwisie troche sie napocili zeby zalozyc te opony na standardowe alu od 215 ale dali rade:) z reszta byl juz ten temat poszukaj na forum. a wybralem te opony z racji ze zima przyda sie wyzszy profil, dwa ze bylo nie bylo sa tansze od 55. CO do XL teoretycznie sa zalecane, jednak jak szukalem opon wszedzie twierdzili ze nosnosc 92 wystarczy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Zyzu Zgłoś #3 Napisano 7 Listopada 2007 http://www.forum.vw-passat.pl/topics17/jakie-opony-zimowe-vt9056.htm Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #4 Napisano 7 Listopada 2007 a ja jezdze na 205/55 16 i tez jest OK, spalanie nizsze o caly 1litr ale kupilem 55 a nie 60 tylko dlatego ze opony ktore chcialem (UltraGrip7) nie mialy rozmiaru 60 i sila rzeczy wzialem 55. Jednak jak masz mozliwosc, wez 60! Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robinson Zgłoś #5 Napisano 7 Listopada 2007 Pamiętać należy tylko o tym za na profil 60 nie założy sie łańcuchów. A przy mocnym dieslu z napędem na przód mogą sie w ostrych warunkach zimowych przydać. Pozdrawiam Paweł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #6 Napisano 7 Listopada 2007 Pamiętać należy tylko o tym za na profil 60 nie założy sie łańcuchów. A przy mocnym dieslu z napędem na przód mogą sie w ostrych warunkach zimowych przydać. Pozdrawiam Paweł dlaczego sie nie zalozy? jestem w szoku, ale bym sie nadział! malo brakowalo i mialem wziac Continentale 60 Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robinson Zgłoś #7 Napisano 7 Listopada 2007 Instrukcja się kłania Piki :-). Ja zorientowałem się po liście łańcuchów PEWAG do konkretnego modelu i sprawdziłem wiedzę w instrukcji , która to potwierdziła. Na szczęście zamieniłem opony, choć rzeczywiście profil troche niższy i kółka są mniejsze, ale trudno. Pozdrawiam Paweł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #8 Napisano 7 Listopada 2007 Koledzy, problem polega na tym, że jak komuś coś się stanie ( stłuczka albo wypadek) to można zapomnieć o wypłacie ubezpieczenia jeśli opony są niezgodne z homologacją. W mojej homologacji jest napisane: 205/55/ R16 91V 215/55/R16 93 V i 2 rodzaje 17. Nie jestem pewien co do indeksu prędkości ( nośności) czy jest ważny ( w moim drugim autku - suzuki homologacja pomija indeksy) ale rozmiar na bank musi być taki jak w homologacji. Naturalnie ma to też znaczenie dla łańcuchów - także o wjeździe wgłąb Austrii w zimie można z wys. 60 zapomnieć. Pozdrawiam Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Wazzi Zgłoś #9 Napisano 8 Listopada 2007 Koledzy,problem polega na tym, że jak komuś coś się stanie ( stłuczka albo wypadek) to można zapomnieć o wypłacie ubezpieczenia jeśli opony są niezgodne z homologacją. W mojej homologacji jest napisane: 205/55/ R16 91V 215/55/R16 93 V i 2 rodzaje 17. Nie jestem pewien co do indeksu prędkości ( nośności) czy jest ważny ( w moim drugim autku - suzuki homologacja pomija indeksy) ale rozmiar na bank musi być taki jak w homologacji. Naturalnie ma to też znaczenie dla łańcuchów - także o wjeździe wgłąb Austrii w zimie można z wys. 60 zapomnieć. Pozdrawiam Widziales zeby ktokolwiek w Polsce cos takiego sprawdzal?? Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość ligand17 Zgłoś #10 Napisano 8 Listopada 2007 Widziales zeby ktokolwiek w Polsce cos takiego sprawdzal?? Ja widziałem. Ostatnio mój wujek miał stłuczkę i policjant spisywał nazwy/modele/detale odnośnie opon zamontowanych na samochodach. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #11 Napisano 8 Listopada 2007 mniej więcej od roku, "przy zdarzeniu drogowym" należy zaprotokołować dane opon i wysokość bierznika pozdrawiam. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vvalery Zgłoś #12 Napisano 10 Listopada 2007 Koledzy,problem polega na tym, że jak komuś coś się stanie ( stłuczka albo wypadek) to można zapomnieć o wypłacie ubezpieczenia jeśli opony są niezgodne z homologacją. W mojej homologacji jest napisane: 205/55/ R16 91V 215/55/R16 93 V i 2 rodzaje 17. Nie jestem pewien co do indeksu prędkości ( nośności) czy jest ważny ( w moim drugim autku - suzuki homologacja pomija indeksy) ale rozmiar na bank musi być taki jak w homologacji. Naturalnie ma to też znaczenie dla łańcuchów - także o wjeździe wgłąb Austrii w zimie można z wys. 60 zapomnieć. Pozdrawiam Oczywiście te nosności są złe co podałes w porównaniu do tego co piszą i co masz na aucie założone. Pierwsze które wymieniłeś powinne być 94XL a drugie 97XL. Ja wziąłem do oryginałów 215/55R16 - zimówki 205/60R16 które są bliższe oryginałowi niż 205/55R16, a na łańcuchach nie jezdżę więc mi one wiszą... w piwnicy. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość robinson Zgłoś #13 Napisano 10 Listopada 2007 Piki , a te opony 205/55R16 to nie za małe? Masz może jakieś zdjęcie na zimówkach jak to wygląda? Pozdrowki Paweł Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość krugoo Zgłoś #14 Napisano 10 Listopada 2007 Standarowo miałem zamontowane 215/55/16. Teraz na zimę założyłem 205/55/16 XL i faktycznie na feldze widać, że są troszkę mniejsze ale nie zauwazyłem żadnego negatywnego wpływu na trakcję i komfort prowadzenia. Jednak zdaniem mechanika, który zmieniał mi opony, lepszy na zime jest rozmiar 205/60/16 ze względu, jak to powiedział na zaspy, koleiny i większą szansę wpadnięcia w dziurę. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
bimbol Zgłoś #15 Napisano 10 Listopada 2007 epszy na zime jest rozmiar 205/60/16 ze względu, jak to powiedział na zaspy, koleiny i większą szansę wpadnięcia w dziurę. Pewnie, że lepsze, bo troche wyższe i zarazem mniejsza możliwość uszkodzenia felgi. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
TOMDG Zgłoś #16 Napisano 12 Listopada 2007 Koledzy,problem polega na tym, że jak komuś coś się stanie ( stłuczka albo wypadek) to można zapomnieć o wypłacie ubezpieczenia jeśli opony są niezgodne z homologacją. W mojej homologacji jest napisane: 205/55/ R16 91V 215/55/R16 93 V i 2 rodzaje 17. Nie jestem pewien co do indeksu prędkości ( nośności) czy jest ważny ( w moim drugim autku - suzuki homologacja pomija indeksy) ale rozmiar na bank musi być taki jak w homologacji. Naturalnie ma to też znaczenie dla łańcuchów - także o wjeździe wgłąb Austrii w zimie można z wys. 60 zapomnieć. Pozdrawiam Oczywiście te nosności są złe co podałes w porównaniu do tego co piszą i co masz na aucie założone. Pierwsze które wymieniłeś powinne być 94XL a drugie 97XL. Ja wziąłem do oryginałów 215/55R16 - zimówki 205/60R16 które są bliższe oryginałowi niż 205/55R16, a na łańcuchach nie jezdżę więc mi one wiszą... w piwnicy. Oczywiście kolego, Ty się mylisz jeśli wydaje ci się, że ja się mylę. Są 2 opcje: 1. albo masz inne wpisy w homologacji - bo te, które ja wpisałem są na mojej homologacji. 2. albo nawet nie spojrzałeś w swoją i piszesz bo tobie się tak wydaje;) To jakie opony są założone w oryginale ma oczywiście duże znaczenie i powiem ci, że ja też kupiłem sobie 215/55/R16 97V. Ale to jakich, dla ubezpieczlni, możesz używać: ( czytaj: są odpowiednie) dowiesz się ze swojej homologacji. Na pierwszej stronie masz wpisane 205/55 a na drugiej kilka innych rozmiarów ale, co ważne nie można wziąć 205/60 ani 215/60 przy R16. Poza tym kolegoobserwuję sobie to forum i twoje dyskusje z innym kolegą i muszę ci powiedzieć, że masz niec agresywne " pióro". Kulturalny człowiek powinien zapytać: "a czy przypadkiem się nie mylisz?" a ty: "oczywiście mylisz się kolego" Naturalnie, podobnie jak w dyskusjach z kolegą piki, to Ty nie masz racji ale nie o rację tu chodzi a o to żebyś się chwilę zastanowił zanim coś napiszesz a jeszcze lepiej po prostu sprawdź fakty. Widzę, że jesteś podobny do wielkich: wymyślasz coś, potem zaczynasz w to wierzyć a wkońcu prubujesz to udowodnić. Serdecznie cię pozdrawiam, Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vvalery Zgłoś #17 Napisano 12 Listopada 2007 Jest trzecie wyjście. Takie opony mają zakładane nowe Passaty i wydaje się moło prawdopodobne aby dopłacali do interesu mogąc założyć opony z niższymi nośnościami. Przyznaje do homologacji nie zaglądałem widząc opony na moim passacie i passatach w salonach, a na co akurat zwracałem uwagę. Obiecuję sprawdzić homologację. P.S. Najlepiej nie pisać nic, a wtedy człowiek nie popełni błędu, a pewne racje są też po mojej stronie a nie kolegi Piki. Dzięki za to oratorium kulturalno oświatowe. P.S. Sprawdziłem i będąc tak skrupulatny jak Ty to na piewrwszej stronie nic nie pisze o oponach tylko na str. 2 i jak byk stoi 205/55R16 94 I nie na stronie 2 tylko na stronie 4 jest napisane 215/55R16 93 i tu biję się w pierś. Wniosek, że najlepiej jest komuś coś wytknąć a samemu pisać...... A tak na marginesie to o spalaniu pisałem całą prawdę. Że ćwierć inteligent wierzy w zbawczą moc V-Power (lepsze osiągi i mniejsze zużycie ; w pracy 140km żadnych różnic, o silniku 170 km nic nie pisałem bo jak piszę to tylko o swoim). Czystszy układ pompowtryskiwaczy to prawda i jedyna prawda o tym paliwie wg. wielu opinii i testów które przeczytałem w prasie motoryzacyjnej. A że forum jest do dyskusji i wyrażania opinii nawet skrajnych i niewygodnych dla niektórych to jego taka rola. Pozdrawiam i bez urazy Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Gość piki Zgłoś #18 Napisano 12 Listopada 2007 A tak na marginesie to o spalaniu pisałem całą prawdę. Że ćwierć inteligent wierzy w zbawczą moc V-Power tu nie wierzysz, a tutaj: Czystszy układ pompowtryskiwaczy to prawda i jedyna prawda o tym paliwie wg. wielu opinii i testów które przeczytałem w prasie motoryzacyjnej. zbawczą moc potwierdzasz, czyli sam siebie nazywasz cwier inteligentem? do tego jak pieknie ty prasie wierzysz a jak malo userom tego forum gdy pisza o swoich doznaniach w autach marki passat, a ja np wprost odwrotnie, mniej wierze prasie a wiecej temu co pisza keirowcy na tym forum. ja no do benzyniaka mojego nie leje V-powera a do mojego diesla (170KM) leje, a dlaczego? bo jak zaleje V-power czuje roznice, jaką? silnik ZNACZNIE ciszej mi pracuje! praktycznie nie slysze klekotu pompowtryskiwaczy! dla mnie to byl SZOK ale to prawda, jak zalala mi raz zona po dluzszym okresie jazdy tylko na Vpower diesel zwykly ON na stacji to az sie wystraszylem! myslalem ze sie cos popierdzielilo w silniku, serio az sie zatrzymalem klekotal jak Transit jakis nagle, a na Vpowerku pracuje cichutko, wiec COS Z TYM PALIWEM JEDNAK JEST NA LEPIEJ, jednak ma lepszy sklad czy cos tam. Do tego albo mam tylko takei wrazenie mylne albo tak jest ze jakos mi chyba lepiej reaguje na pedal gazu, ale moze to tylko wrazenie. No i to tez jest bardzo czesto slyszana opinia ze nowoczesniejsze diesle sa bardziej czule na dobre paliwo od starszych, mniej nowoczesnych jak juz pisalem do benzyniaka nie leje Vpower-a bo nie widze, nie czuje roznicy, ale w przypadku Vpower diesel ja odczuwam i tankuje to paliwo, bo przeciez po co mial bym placic kilkadziesiat groszy za litr wiecej? dla szpanu? a niby jakiego, co to niby widac co mam w baku? hehehe Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Vvalery Zgłoś #19 Napisano 13 Listopada 2007 Piki naucz się czytać i cytuj całe zdania a nie wyrwane z mojej wypowiedzi fragmenty, które interpretujesz jak Ci się podoba. Każdy sprawny zrozumiał to co napisałem. W prasie są testy z wynikami i widziałem nawet takie gdzie przyspieszenia były gorsze na V-Power w porównaniu do zwykłego paliwa. Marketing jednak robi swoje ... na niektórych oczywiście. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach
Charakterek Zgłoś #20 Napisano 14 Listopada 2007 najprościej tak: http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp wpisujesz swój rozmiar i szukasz zamiennika. Im bliżej zera, tym lepiej. Udostępnij tę odpowiedź Odnośnik do odpowiedzi Udostępnij na innych stronach