Skocz do zawartości
Gość jabol79

Temperatura silnika - szybkość nagrzewania

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pasek (AVF), jeśli to będzie dla Ciebie pomocne, nagrzewa się do 90 stopni po około 5 km. Fakt, dosyć szybko stygnie na postoju

 

Ja też mam AVFa 90 stopni łapie teraz po 5-6km ale przy -10 stopni po 8km

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja tez mam AVF

 

przez zmiana czujnika nie lapal 90 a do 80 doczlapal sie po ~15km

 

zmienilem czujnik i przy tem zewnetrznej ~3C i nocnym postoju mam rowne 90C po 6-7km spokojnej jazdy i trzyma rowno

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Mój pasek (AVF), jeśli to będzie dla Ciebie pomocne, nagrzewa się do 90 stopni po około 5 km. Fakt, dosyć szybko stygnie na postoju

 

 

No to u Ciebie sporo szybciej niż u mnie, chociaż z dnia na dzień jest to dla mnie coraz większy "kosmos" - dziś np. przy temp +4 nagrzał się po 5,5 km i po uruchomieniu po 10 minutach postoju (trasa identyczna z tą z opisu wczorajszego) po przejechaniu 300-400 metrów pojawiło się 90...

 

---------- Dodano o 21:27 ---------- Poprzednia wiadomość o 21:18 ----------

 

Ja też mam AVFa 90 stopni łapie teraz po 5-6km ale przy -10 stopni po 8km

 

Wg mnie u Ciebie wszystko git, nie to co u mnie, gdzie przy +1,5 stopnia po 11km......

Aż boję się pomyśleć ile musiałbym śmigać jak temp spadłaby do -10, Ty masz po 8km a ja? ;)

Pytanko tylko za 100 pkt: termostat (wymieniany ok. roku temu i było ok), czy któryś z czujników?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Wg mnie u Ciebie wszystko git, nie to co u mnie, gdzie przy +1,5 stopnia po 11km......

Aż boję się pomyśleć ile musiałbym śmigać jak temp spadłaby do -10, Ty masz po 8km a ja?

Pytanko tylko za 100 pkt: termostat (wymieniany ok. roku temu i było ok), czy któryś z czujników?

Proponowałbym Ci sprawdzić czujniki ale też termostat ojciec kupił WAHLERa termostat a po 3mc go zareklamował i okazało się że do wymiany

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pomogła wymiana czujnika:) po przejechaniu około 5-6 km przy temp. zewnętrznej +2stopnie osiąga 80 stopni a pózniej wskakuje na 90:)

Dodam jeszcze numer czujnika dla silnika ATJ to:059 919 501A - zielony 4-pinowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
przez zmiana czujnika nie lapal 90 a do 80 doczlapal sie po ~15km

 

zmienilem czujnik i przy tem zewnetrznej ~3C i nocnym postoju mam rowne 90C po 6-7km spokojnej jazdy i trzyma rowno

Czyli po wymianie tylko czujnika lapie ci szybciej i pelna temp?

 

A po ilu km przed wymiana czujnika wskazowka dzwigala sie z 50C i jak to wyglada teraz?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przed wymiana musiałem przejechać około 15 km zanim wskoczył na 90C ale nie zawsze, nie raz dochodziło na 80-85 i spadało i znowu się podnosiło a teraz po przejechaniu około 5-6 km już jest około 70C a pełne 90 wskakuje po 8-9 km:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw zmienilem termostat ale nie bylo zadnej poprawy

 

Po zmianie czujnika wskazowka ruszy sie juz po ~4km a pelna tem mam po 6 - 7km. Wczesniej po 7km wskazowka dopiero sie ruszala

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiem, ze pytanie zapewne było ale zauwazyłem, że u mnie wskazówka temp nagrzewania silnika nie dochdozi do 90* tylko jakies 80* moze ciutke ponizej, jest to nie zalezne ile km przejade. Dodam, ze jak auto stoi na postoju to wskazowka prawie dochodzi do 90 ake jak jade to opada do 80 badz pozniej. Czytalem wczesniej, ze moze to byc termostat badz czujnik.

Czy ktos z was wie dokladnie ile ksoztuje czujnik badz nowy termostat do mojego Passata ? Lepiej isc w uzywke czy nowe?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wiem, ze pytanie zapewne było ale zauwazyłem, że u mnie wskazówka temp nagrzewania silnika nie dochdozi do 90* tylko jakies 80* moze ciutke ponizej, jest to nie zalezne ile km przejade. Dodam, ze jak auto stoi na postoju to wskazowka prawie dochodzi do 90 ake jak jade to opada do 80 badz pozniej. Czytalem wczesniej, ze moze to byc termostat badz czujnik.

Czy ktos z was wie dokladnie ile ksoztuje czujnik badz nowy termostat do mojego Passata ? Lepiej isc w uzywke czy nowe?

 

Stawiam na termostat, u mnie objawy były takie same - najpierw miałem 3B 1.8 125KM benzin i objawy podobne jak u Ciebie - po wymianie termostatu bez uwag. W obecnym AVF jakiś rok temu to samo, wskazówka nie dochodziła do 90 - po wymianie termostatu wszystko ok ....... aż do niedawna, gdzie dochodzi do 90, ale tak jak pisałem wcześniej strrrasznie długo to trwa - podejrzewam, że u mnie czujnik, ale pewności nie ma......

Koszt termostatu kilkadziesiąt zł, chyba, że zainwestujesz w ori, ale tu nie mam info jak cena

A i jeszcze jedno - wybij sobie z głowy używkę ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ceny obu od 30 na allegro do 150pln w ASO

 

Zachecam do lektury tematu - wszystko jest przewalkowane milion razy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W weekend pobawilem sie 2a zuzytymi termostatami. Jeden z AVB drugi z AWT.

Z AVB otwieral sie juz przy ok 77C, z AWT przy ok 87C.

 

Co ciekawsze, to z AVB zamykal sie dopiero przy ok. 62C a z AWT przy ok 65C.

 

Zaciekawiony tym zjawiskiem przerobilem termostat z AWT, w taki sposob ze skrocilem o ok 5mm trzpien, na ktorym pracuje termostat. Efekt taki, ze teraz otwiera sie przy ok 89C a zamyka sie przy ok 75C. Moze nie dlugo wsadze go na podmianke z nowym WAHLEREM, ktory chyba za wczesnie mi sie otwiera.

 

Sadze, iz za niewlasciwe dzialanie termostatu w duzej czesci odpowiada sprezyna, ktora ma dociskac talerz do obudowy termostatu. Po prostu wyrabia sie z czasem i nie ma sily odpowiednio dociskac talerzyka.

 

Podobna przerobke zrobilem kiedys w dwoch zuzytych termostatach w Vectra B DTi. Od tamtej pory dzialaly tak jak trzeba ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ja mam ogromny problem z nagrzaniem silnika. Silnik nie może osiągnąć 90C, często ciągne przyczepke a na niej 1tona towaru to najmniej więc przy takim obciążeniu powinien dostać swojej temperaturu a on nie chce. Pól roku temu wymieniłem termostat, czujnik temperaty i płyn, przed i po zmianach nadal to samo. Wczoraj zabrałem się za ponowną wymiane termostatu i co? i nic!. Podgrzewacz wody grzeje jak szalony na wszystkie 3 świece, termostat trzyma jak szalony a on nie może uzyskać swej temperatury. Wczoraj pół godziny go w garażu piłowałem i miał gdzieś 80c i nic więcej nie chciał, górny wąż troche ciepły a dolny zimniejszy od lodu.

 

Ma ktoś jakieś pomysły co z tym zrobić

 

 

Nie wiem co już zrobić z tym autem. Chyba dokupie sobie farelke na gniazdo zapalniczki bo zamarzne.

Trzeci raz nie będe termostatu wymieniać bo to bez sensu. Czujnika nie będe wymieniać znowu choć on nie odpowiada za to że dopiero po 10km dopiero zaczyna lecieć troche ciepłe a co pokazuje licznik już mam gdzieś, chce tylko aby było ciepło. Wiele razy bawilem się w termostaty w innych autach i wiem na jakich zasadach się to odbywa i jak to wszystko diagnozować, ale mój przypadek jest nadzwyczaj wyjątkowy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie wiem co już zrobić z tym autem. Chyba dokupie sobie farelke na gniazdo zapalniczki bo zamarzne.

Trzeci raz nie będe termostatu wymieniać bo to bez sensu. Czujnika nie będe wymieniać znowu choć on nie odpowiada za to że dopiero po 10km dopiero zaczyna lecieć troche ciepłe a co pokazuje licznik już mam gdzieś, chce tylko aby było ciepło. Wiele razy bawilem się w termostaty w innych autach i wiem na jakich zasadach się to odbywa i jak to wszystko diagnozować, ale mój przypadek jest nadzwyczaj wyjątkowy

Termostat ori czy tani zamiennik? Dobre sa WAHLERY, ale nie zawsze.

Czy obydwa weze idace do nagrzewnicy sa gorace po paru km? Czy robiles plukanke nagrzewnicy? I czy czytales caly temat i jemu pokrewne, bo rozwiazania juz dawno padly ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat ori czy tani zamiennik? Dobre sa WAHLERY, ale nie zawsze.

Czy obydwa weze idace do nagrzewnicy sa gorace po paru km? Czy robiles plukanke nagrzewnicy? I czy czytales caly temat i jemu pokrewne, bo rozwiazania juz dawno padly ;)

 

Termostat WAHLER i napewno dobrze trzyma bo dolny wąż zimny a górny delikatnie ciepły, woda w zbiorniczku wyrównawczym zimna, obydwa przewody do nagrzewnicy po przejechaniu kilku kilometrów są ciepłe ale nie jakoś szczególnie (oceniam na osobiste odczucia że mają może z 50 C). Nie ma opcji aby nagrzewnica była choć troche przydkana bo jak już osiągnie silnik około 80 C to wali ciepło z nawiewu niesamowite. Ten silnik jest jakiś ciepło oporny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Termostat WAHLER i napewno dobrze trzyma bo dolny wąż zimny a górny delikatnie ciepły, woda w zbiorniczku wyrównawczym zimna, obydwa przewody do nagrzewnicy po przejechaniu kilku kilometrów są ciepłe ale nie jakoś szczególnie (oceniam na osobiste odczucia że mają może z 50 C). Nie ma opcji aby nagrzewnica była choć troche przydkana bo jak już osiągnie silnik około 80 C to wali ciepło z nawiewu niesamowite. Ten silnik jest jakiś ciepło oporny

 

Jeżeli zrobiłeś już "wszystko" , a z opowieści wynika, że tak , to pozostaje ci wymiana pompy wody.

Najprawdopobniej łopatki są już zużyte i obieg wody nie jest przez nie wymuszany tylko woda krąży grawitacyjnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli zrobiłeś już "wszystko" , a z opowieści wynika, że tak , to pozostaje ci wymiana pompy wody.

Najprawdopobniej łopatki są już zużyte i obieg wody nie jest przez nie wymuszany tylko woda krąży grawitacyjnie.

 

No to by była ostatnia opcja z tą pompą ale skoro by pompa pracowała by z mniejszą wydajnością to automatycznie by silnik się przegrzewał, ale różnie w życiu bywa i może coś w tym jest.

Może ktoś zna jakiś prosty sposób na sprawdzenie porawności działania pompy wody? Czy zostaje wyjęcie pompy i sprawdzenie jej bądz wymiana.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po około 5 km kiedy wskazówka jeszcze nie jest na 90 stopniach ta dolna rura chłodnicy powinna być nadal zimna a po otwarciu dużego obiegu (kiedy wskazówka jest na 90 stopniach) nabiera temperatury bo płyn idzie wtedy na chłodnice.

Przynajmniej tak jest u mnie, choć na vagu mam temp max 80 stopni co prawdopodobnie świadczy że termostat otwiera się u mnie za prędko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zerkałeś Kolego na świece żarowe układu chłodzenia,gdyż zapewne takowe posiadasz....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam......ja za to zeby pokazalo 90 stopni to musze przejezdzic z godzine po miescie..na autostradzie to juz w ogole nie wspomne...wymienilem 2 termostaty w tym jeden oryginalny vw,raz wymienilem czujnik temp a pare dni temu pompe wody.razem juz wydalem ok 2500tys zl bo do tego doszedl pasek rozrzadu....co to moze byc??????????zaznacze ze za kazdym razem jechalem do innego warsztatu...napewno juz nie pojade do mechanika bo znowu mnie skasuja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Korzystając ze strony akceptujesz nasz Warunki użytkowania oraz Polityka prywatności